Motornews Test: Suzuki Burgman 200i ABS

    Φαρδύ, πλατύ και πολύ άνετο το Burgman 200i

    Γκρι ματ χρώμα, μαύρα πλαστικά και logo χρωμίου. Σοβαρό όσο δεν παίρνει αισθητικά, αντίστοιχα σοβαρό και μετρημένο στην απόδοσή του. Μεγάλοι χώροι, στιβαρή κατασκευή, οικονομική λειτουργία και ευκολία στην οδήγηση. Προσθέστε σε αυτά και την ασφάλεια του ABS. Σε τρεις γραμμές μπορείς όντως να περιγράψεις το νέο πολυτελές scooter της Suzuki, ωστόσο κάτω από αυτές τις λέξεις κρύβονται πολύ πιο ουσιαστικά πράγματα καθώς το μικρό Burgman της οικογένειας είναι από τα πλέον ουσιαστικά scooter της αγοράς.

    Άνεση πολυθρόνας, χώροι SUV

    Ίσως το λιγότερο εντυπωσιακό πράγμα στο Burgman είναι η εμφάνισή του καθώς μόνο στις λεπτομέρειες έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν. Το ομορφότερο σημείο του scooter είναι το πίσω μέρος του με καλοσχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και άρτιο φινίρισμα στις λαβές στήριξης του συνεπιβάτη. Μπροστά τα φωτιστικά σώματα είναι μεγάλα, αλλά φλύαρα, ενώ και ο χρωματισμός του στο μοντέλο δοκιμής πέρναγε απαρατήρητο. Αυτό που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο είναι η ποιότητα κατασκευής η οποία είναι κορυφαία και πλησιάζει τα μεγαλύτερου κυβισμού maxi scooter των άνω των 10.000€.

    Το Burgman έχει στόχο να προσφέρει άνετη και απροβλημάτιστη μετακίνηση στον αναβάτη, γι’ αυτό και η εργονομία του είναι όντως πολύ προσεγμένη. Η θέση οδήγησης αρχικά θα σε κάνει να γκρινιάξεις καθώς ιδιαίτερα τα πόδια έρχονται εκεί που… δεν το περιμένεις. Η απίστευτα φαρδιά και άνετη σέλα σε βυθίζει μέσα στο scooter με αποτέλεσμα τα πόδια να ανεβαίνουν ψηλά και κατ’ επέκταση τα γόνατα να είναι αρκετά μαζεμένα. Η στάση του σώματος ωστόσο είναι όρθια και έρχεται πολύ κοντά στο τιμόνι, ενώ το βύθισμα της σέλας, εκτός από άνεση προσφέρει και καλή στήριξη κυρίως στις επιταχύνσεις.

    Οι χώροι αποσκευών βρίσκονται σε αφθονία στο Burgman και πραγματικά δύσκολα μπορείς να χωνέψεις το μέγεθος του «πορτ-μπαγκάζ» κάτω από τη σέλα. Οι καθρέπτες είναι «αντρικοί», τα όργανα συντηρητικά παρέχοντας όλα τα απαραίτητα (συν ένδειξη κατανάλωσης) σε μια μείξη αναλογικών και ψηφιακών πάνελ. Συνολικά το Suzuki ενώ στην αρχή σου δίνει την εντύπωση ότι δεν είναι και τόσο άνετο, έπειτα από κάποια χιλιόμετρα συνειδητοποιείς ότι έχεις κατέβει από τη σέλα του και είσαι ατσαλάκωτος… κύριος με λίγα λόγια!

    18 ίπποι από 200cc!

    Οδηγώντας γύρω-γύρω στην πόλη το Burgman, ένα πράγμα που εκτιμάς ιδιαίτερα είναι ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσής του. Το μονοκύλινδρο σύνολο των 200cc αποδίδει 18,1 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου CVT κιβωτίου. Το μηχανικό σύνολο έχει δύο σημαντικά χαρακτηριστικά: Το πρώτο είναι πως δίνει την εντύπωση ότι είναι μεγαλύτερο από ότι δείχνουν τα χαρτιά και το δεύτερο η συνέπεια στη λειτουργία του σε όλες τις συνθήκες. Ο κινητήρας σε συνδυασμό με την καλή μετάδοση δίνουν ένα «σπιρτόζικο» ξεπέταγμα στην επιτάχυνση από στάση, ενώ μέχρι την τελική του ταχύτητα έχει γεμάτη και μεστή απόδοση. Το ταχύμετρο σκαρφαλώνει άνετα μέχρι τα 100Km/h σαν να έχει 50cc παραπάνω, ενώ δεν σταματάει εκεί αγγίζοντας με λίγη υπομονή τα 120Km/h.

    Το πρώτο «μπαμ» στο φανάρι βοηθάει πολύ στην ευελιξία μέσα στην πόλη, ενώ όταν βγεις σε ανοιχτό δρόμο ο κινητήρας θα κρατήσει χαλαρά μια ταχύτητα 100Km/h για όσο θέλεις. Στην κατανάλωση τα νούμερα είναι τσιμπημένα για 200άρι καθώς σε σκληρή χρήση αγγίζει τα 3,5 λίτρα/100Km,ωστόσο όταν ο δεξιός καρπός ηρέμησε λίγο το νούμερο έπεσε στα 3,2 λίτρα/100Km. Συνολικά, το πακέτο κινητήρα-μετάδοσης-ψεκασμός εμπνέει ποιότητα, συνέπεια και τεχνολογία την οποία βρίσκεις συνήθως σε όλα τα μοντέλα Suzuki… ότι πληρώνεις παίρνεις τελικά!

    Ευχάριστη έκπληξη στον δρόμο

    Ένα σημείο στο οποίο το Burgman ξεγελάει τον αναβάτη που δεν το έχει οδηγήσει είναι η οδική του συμπεριφορά. Το Suzuki έχει το σχήμα του «βαρετού», του scooter που δεν θα σε εξιτάρει με τις αθλητικές του επιδόσεις, ωστόσο όπως σε πολλά πράγματα στη ζωή, τα φαινόμενα και εδώ απατούν. Το «πολυθρονάτο» 200άρι θα εκπλήξει ευχάριστα τον πιο απαιτητικό αναβάτη καθώς διαθέτει μια πολύ καλή ισορροπία στην απόδοσή του. Είναι μεν στημένο για να προσφέρει μέγιστη άνεση και ασφάλεια, ωστόσο έχει μέσα του και κάποια στοιχεία που αρέσουν οδηγικά. Ένα από αυτά είναι η ευελιξία του και ένα άλλο το πολύ καλό μπροστινό, δύο στοιχεία που προσφέρουν αυτοπεποίθηση στον αναβάτη.

    Το Burgman στις στροφές είναι σταθερό, σβέλτο και με άφθονη πρόσφυση, δώρο της ισορροπημένης ρύθμισης των αναρτήσεων και της έξυπνης γεωμετρίας. Αντίθετα στην ευθεία έχει ευαισθησία στους πλάγιους ανέμους και με την παραμικρή κίνηση του τιμονιού αλλάζει κατεύθυνση, τίμημα της πολύ καλής ευελιξίας του και των μικρών τροχών. Τα φρένα από την άλλη είναι αρκετά καλά, δεν έχουν άφθονη δύναμη, αλλά είναι πολύ προοδευτικά και με καλή αίσθηση στη μανέτα, ενώ το ABS είναι εκεί για τα απρόοπτα.

    Burgman=ποιότητα

    Το μικρό scooter της Suzuki έχει κάτι το μαγικό πάνω του. Ενώ το Burgman δεν έχει κάτι σχεδιαστικά που εξάρει τη φαντασία ή το θυμικό του αναβάτη σε πρώτη επαφή, αντίθετα, τον κερδίζει αργά και σταδιακά με την απόδοσή του. Πρώτη παρατήρηση, η ανάρτηση που ισορροπεί πολύ καλά ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Δεύτερη, η πολύ καλή και γραμμική λειτουργία της μετάδοσης. Τρίτη, ο κινητήρας, που προσφέρει άμεση και γρήγορη επιτάχυνση τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Τέταρτη η πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής του. Προσθέστε σε όλα αυτά και τους ανεπανάληπτους χώρους αποσκευών και συνθέστε ένα από τα καλύτερα πακέτα της αγοράς. Να γιατί, οδηγώντας, ξεχνάς τη μάλλον παρωχημένη αισθητική και την αρχικά περίεργη θέση οδήγησης.

    Η τιμή του είναι 4.695€ και κρίνεται αρκετά ανεβασμένη καθώς όσο και καλό να είναι το Burgman παραμένει ένα scooter 200cc.

    Γιάννης Πετρόχειλος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Μονοκύλινδρος, 4χρονος, υγρόψυκτος, SOHC
    Ισχύς 18,1 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ.
    Μετάδοση Αυτόματο CVT
    Ανάρτηση εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι
    Ανάρτηση πίσω Ψαλίδι με δύο αμορτισέρ
    Φρένα εμπρός Διπίστονες δαγκάνες με δίσκους 240mm και ABS
    Φρένα πίσω Μονός δίσκος 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα
    Ρεζερβουάρ 10,5 Λίτρα
    Βάρος 161 Κιλά
    Τιμή 4.695€

    Gallery

    Σχόλια

    Σχόλια