GP Ισπανίας: Νίκη ψυχολογίας για Rosberg

    Ο Γερμανός άνοιξε λογαριασμό για το 2015 με τον Hamilton να συμπληρώνει το 1-2 της Mercedes και τον Vettel 3ο

    Ο Nico Rosberg άνοιξε λογαριασμό για το 2015 κατακτώντας την πρώτη του νίκη για φέτος. Ο Γερμανός είχε έναν σχετικά εύκολο αγώνα, ελέγχοντας τον ρυθμό του και τη διαφορά του από τους αντιπάλους του. Νίκη ψυχολογίας που τη χρειαζόταν ώστε να συνεχίσει. Ο Lewis Hamilton κατάφερε με σωστή στρατηγική να καλύψει την κακή εκκίνηση που έκανε και συμπλήρωσε το 1-2 για τη Mercedes. Ο Sebastian Vettel ανέβηκε στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου αλλά πάλεψε πολύ σκληρά προσπαθώντας να μπει ανάμεσα στις δύο Mercedes.

    Η μεγάλη ημέρα του Grand Prix Ισπανίας ξεκίνησε με τον ήλιο να λάμπει πάνω από το Circuit de Catalunya προσφέροντας εξαιρετικές συνθήκες για έναν σπουδαίο αγώνα. Η θερμοκρασία στην ατμόσφαιρα ήταν στους 25 και στην επιφάνεια της ασφάλτου στους 45.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Rosberg έφυγε καθαρά μπροστά ενώ ο Hamilton έκανε κακή εκκίνηση κι έχασε τη θέση του από τον Vettel. Ο Βρετανός δέχθηκε επίθεση από τον Bottas αλλά κρατήθηκε 3ος. Πιο πίσω ο Raikkonen έκανε εξαιρετική εκκίνηση και στον πρώτο γύρο είχε ανέβει 5ος.

    Στους πρώτους 5 γύρους ο Rosberg είχε φτιάξει μια διαφορά 2,5 δευτερολέπτων από τον Vettel. Ο Γερμανός της Ferrari δεχόταν πίεση από την άλλη Mercedes, αυτή του Hamilton. Πιο πίσω η 10άδα ήταν Bottas, Raikkonen, Massa, Verstappen, Maldonado, Sainz και Ricciardo.

    Η μάχη για τη 2η θέση συνεχίστηκε με τον Vettel να κρατά και τον Hamilton να αναφέρει ότι δεν μπορεί να πλησιάσει καθώς η ροή αέρα πίσω από την SF15-T χαλούσε την αεροδυναμική και «πλήγωνε» τα ελαστικά του. Στον 14ο γύρο η Mercedes κάλεσε τον Hamilton στα pit για φρέσκο σετ μέσης γόμας καθώς είδε ότι έχανε χρόνο πίσω από τον Vettel. Ωστόσο το pitstop του Βρετανού δεν πήγε καλά κι έχασε χρόνο.

    Η Ferrari απάντησε αμέσως βάζοντας τον Vettel στα pit. Η καθυστέρηση στο pitstop του Hamilton έδωσε την ευκαιρία στη Ferrari να κρατηθεί 2η. Στον 16ο γύρο ήταν σειρά του Rosberg για τη μέση γόμα. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο Raikkonen ήταν στην πρώτη θέση αλλά ο Φινλανδός χρωστούσε pitstop. Όταν μπήκε για τη δική του αλλαγή, στον 18ο γύρο βάζοντας τη σκληρή γόμα, η τάξη αποκαταστάθηκε με τον Rosberg στην κορυφή και τους Vettel, Hamilton στο 2-3 αντίστοιχα.

    Μετά το πρώτο pitstop ο Rosberg είχε προβάδισμα 6 δευτερολέπτων από τον Vettel ο οποίος είχε τον Hamilton πίσω του στο δευτερόλεπτο. Οι Bottas, Raikkonen είχαν τη δική τους μάχη στις θέσεις 4-5 με 6 δευτερόλεπτα να τους χωρίζουν.

    Στη συνέχεια ο Hamilton ανέβασε ρυθμό και κόλλησε για αρκετούς γύρους πίσω από τον Vettel. Όμως δεν κατάφερε να βρεθεί μπροστά του καθώς η Ferrari είχε καλή έξοδο από το τελευταίο chicane κι έτσι δεν επέτρεπε στη Mercedes να πλησιάσει και να βουτήξει στην πρώτη στροφή.

    Στον 28ο γύρο ο Alonso μπήκε στα pit αλλά αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του και δεν σταμάτησε σωστά στο box. Ο Ισπανός χτύπησε τον εμπρός γρύλο αλλά ευτυχώς όχι τον μηχανικό που τον κρατούσε. Αμέσως μετά βγήκε από τη McLaren του κι εγκατέλειψε.

    Πλησιάζοντας στα μισά του αγώνα ο Vettel είχε πάρει μια ανάσα καθώς ο Hamilton είχε μείνει λίγο πιο πίσω προφυλάσσοντας ελαστικά και κάνοντας οικονομία καυσίμου. Η στρατηγική του Βρετανού και της Mercedes ήταν να περάσουν τον Vettel και τη Ferrari στα pit.

    Ο Hamilton μπήκε στον 33ο γύρο κι έβαλε τη σκληρή γόμα, κι ενώ όλοι περίμεναν την απάντηση της Ferrari ο Vettel έμεινε στην πίστα καθώς ήταν σε στρατηγική 2 αλλαγών.

    Στον 40ο γύρο ο Rosberg οδηγούσε τον αγώνα έχοντας 12 δευτερόλεπτα πίσω του τον Vettel. Ο Hamilton ήταν στην 3η θέση 11 δευτερόλεπτα πιο πίσω και οι Bottas, Raikkonen συμπλήρωναν την 5άδα.

    Στον 41ο γύρο ο Vettel μπήκε για τη 2η αλλαγή η οποία ήταν και η τελευταία. Ο Γερμανός έβαλε τη σκληρή γόμα και βγήκε 4ος. Έναν γύρο μετά μπήκε και η δεύτερη SF15-T με τον Raikkonen να βάζει τη μέση γόμα. Η στρατηγική της Ferrari ήταν 2 pitstop ενώ αυτή του Hamilton 3.

    Ο πρωτοπόρος  Rosberg, μπήκε για φρέσκο σετ σκληρής γόμας στον 46ο γύρο. Ο Γερμανός επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Hamilton, στη 2η θέση. Στον 52ο γύρο ήταν η στιγμή που ο Hamilton μπήκε για την 3η και τελευταία του αλλαγή βάζοντας μέση γόμα. Ο Βρετανός κατάφερε μέσω στρατηγικής να περάσει τον Vettel καθώς ο ρυθμός του στο προηγούμενο stint ήταν καταιγιστικός.

    Έτσι μετά την ολοκλήρωση των pitstop ο Rosberg είχε τα ηνία με τους Hamilton, Vettel να ακολουθούν στο 2-3. Οι διαφορές τους ήταν τέτοιες που δεν επέτρεπαν μάχες. Ωστόσο λίγο πιο πίσω, στην 4η και 5η θέση οι Bottas και Raikkonen πάλεψαν μέχρι το τέλος. Όταν έπεσε η καρό σημαία ο Rosberg πανηγύρισε την πρώτη του νίκη μέσα στο 2015 κατακτώντας το Ισπανικό Grand Prix. Πίσω του το βάθρο συμπλήρωσαν οι Hamilton, Vettel και την 5άδα οι Bottas, Raikkonen.

    Μετά το GP Ισπανίας ο Hamilton διατηρεί τα ηνία του πρωταθλήματος έχοντας 111 βαθμούς και ακολουθούν, Rosberg 91, Vettel 80, Raikkonen 52 και Bottas 42. Στους κατασκευαστές η Mercedes έχει 202, η Ferrari 132 και η Williams 81.

    Το πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται σε 2 εβδομάδες στους στενούς δρόμους του Μονακό.

    Αποτελέσματα αγώνα

    Θέση#ΌνομαΟμάδαBest LapIntTyrePit
    16   N. ROSBERG   Mercedes1:30.95866H2
    244   L. HAMILTON   Mercedes1:32.50917.500M (Used)3
    35   S. VETTEL   Ferrari1:31.05927.700H2
    477   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:31.70113.800H2
    57   K. RAIKKONEN   Ferrari1:31.7270.700M2
    619   F. MASSA   Williams Mercedes1:31.92021.300M (Used)3
    73   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:31.55938.900H2
    88   R. GROSJEAN   Lotus Mercedes1:32.66829.600H2
    955   C. SAINZ   Toro Rosso Renault1:33.2245.700M (Used)2
    1026   D. KVYAT   Red Bull Renault1:35.1211.400H2
    1133   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:33.1071.000H2
    1212   F. NASR   Sauber Ferrari1:33.34712.100H2
    1311   S. PEREZ   Force India Mercedes1:34.0748.900M2
    149   M. ERICSSON   Sauber Ferrari1:34.0430.600H2
    1527   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:34.0810.600H3
    1622   J. BUTTON   McLaren Honda1:32.7520.700M (Used)3
    1728   W. STEVENS   Manor Ferrari1:35.9041LM3
    1898   R. MERHI   Manor Ferrari1:34.74239.800M3
    1913   P. MALDONADO   Lotus MercedesSTOPH4 IN
    2014   F. ALONSO   McLaren HondaSTOPH2 IN

    Σχόλια

    Σχόλια