Πρώτη οδήγηση: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 PS

    Το CR-V στο πλαίσιο της ανανέωσής του δυνάμωσε. Με 160 ίππους από τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων, το SUV της Honda, που δεν απέχει και πολύ από το να χαρακτηριστεί premium, θέλει τα σκήπτρα της κατηγορίας

    Τα προκάτοχα μοντέλα είχαν πάει πάρα πολύ καλά σε πωλήσεις, έχοντας μάλιστα και πολύ καλές κριτικές σε όλους τους κρίσιμους τομείς. Με το νέο Honda CR-V η κατηγορία των SUV δείχνει να κερδίζει έδαφος σε όλους όσοι παραδοσιακά επιμένουν να ζητούν την υψηλή απόδοση ιπποδύναμης από τον κινητήρα. Χωρίς μεγάλες αλλαγές, παρά μόνο κάποιες προσθήκες στον εξοπλισμό αλλά και νέο set up στην ανάρτηση με «ανοιγμένο» μετατρόχιο και αυξημένη γωνία κάμπερ εμπρός, το Honda CR-V παραμένει πολύ γοητευτικό για τον οδηγό του- αλλά και για τους επιβάτες.

    CRV160PS 2

    Μέχρι πρότινος το ισχυρότερο όπλο στη φαρέτρα του μοντέλου, ήταν το diesel σύνολο των 1,6 λίτρων με τους 120 ίππους. Ένα μηχανικό σύνολο με εξαιρετική συσσώρευση τεχνολογίας προς όφελος του χρήστη. Υψηλή απόδοση, καλές επιδόσεις αλλά και ιδιαίτερα μειωμένη κατανάλωση που πάει «σετ» με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Δεν ήταν δύσκολο για το εν λόγω μοτέρ να υποσκελίσει την εναλλακτική που ήταν διαθέσιμη από τη Honda, που είχε χωρητικότητα 2,2 λίτρων και χρησιμοποιούσε για καύσιμο τη βενζίνη με απόδοση 155 ίππων. Τώρα όμως, με μια ακόμα πιο εξελιγμένη έκδοση του i-DTEC η Honda «διορθώνει» την ανορθογραφία και προσφέρει ως εναλλακτική του 1.600άρη με τους 120 ίππους, τον… ίδιο με 160.

    CRV160PS 3

    Στην κορυφαία έκδοση από την άποψη της απόδοσης, έχουμε και τετρακίνηση (light, όπως συμβαίνει με όλα τα CR-V) ενώ αργότερα μέσα στο 2015 θα έχουμε και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Ο νέος ισχυρότερος, τετρακύλινδρος 1.6 i-DTEC είναι προφανώς και αυτός της σειράς Earth Dreams Technology της Honda και προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και χαμηλές εκπομπές CO2. Οδηγώντας το αυτοκίνητο στη δημοσιογραφική παρουσίαση που περιελάμβανε διαδρομή 300 και πλέον χιλιομέτρων, πήραμε μια γεύση για το τι παραπάνω προσφέρει η νέα έκδοση.

    CRV160PS 9

    Η διάθεση για απόλυτη ασφάλεια στο δρόμο και μόνο, που ήταν ξεκάθαρος στόχος για τους ανθρώπους της Honda (που από την προηγούμενη κιόλας γενιά του μοντέλου έκαναν λόγο για αμιγώς ασφάλτινο αυτοκίνητο που δεν του «αρέσει» καθόλου η εκτός δρόμου κίνηση), πέραν των διαστάσεων και της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, τονίζεται και από τη θέση του οδηγού, που βρίσκεται αισθητά πιο χαμηλά. Οι εξαιρετικοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι αναμφίβολα ένα ατού που «πετυχαίνει κέντρο» στο θυμικό του οικογενειάρχη. Από εκεί και πέρα όμως, την «καρδιά» του οδηγού την κερδίζει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου που είναι ασφαλής και προβλέψιμη με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Η ανάρτηση του CR-V αποτελείται από  γόνατα McPherson μπροστά και η πίσω ανάρτηση έχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων που έχουν ρυθμιστεί για βελτιωμένη οδηγική άνεση και ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Το νέο σύστημα διεύθυνσης Motion Adaptive electric power steering (MA-EPS) προσφέρει ευελιξία, καλύτερη πληροφόρηση και απόκριση στις υψηλότερες ταχύτητες. Το CR-V συνοδεύεται από μία πλήρη γκάμα εξοπλισμού ασφάλειας σχεδιασμένο να βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης, αλλά και να προστατεύει τους επιβάτες όταν αυτή είναι αναπόφευκτη. Τα συστήματα της Honda, Collision Mitigation Braking System (CMBS) και το βελτιωμένο Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC- που έχει την ικανότητα να «προβλέπει» και να αντιδρά αυτόματα στην είσοδο άλλων οχημάτων στη λωρίδα κυκλοφορίας χρησιμοποιώντας κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης των άλλων οχημάτων στο δρόμο) παραμένουν στο οπλοστάσιο της ασφάλειας του CR-V, και τώρα για πρώτη φορά στο CR-V πλαισιώνονται από το Lane Keeping Assist System (LKAS) της Honda. Εξάλλου, το νέο CR-V διαθέτει Advanced Compatibility Engineering (ACE) Body Structure, καθιερωμένο στον εξοπλισμό ασφάλειας της Honda, που έχει σχεδιαστεί για να απορροφά την ενέργεια της σύγκρουσης σε περίπτωση ατυχήματος και να την απομακρύνει από την καμπίνα επιβατών. Το CR-V συνοδεύεται επίσης από αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής.

    CRV160PS 5

    Στο δρόμο το ανανεωμένο Honda CR-V είναι αρκετά ενδιαφέρον καθώς το turbo lag έχει αμβλυνθεί (σε μικρό ποσοστό αλλά αυτό μπορεί να διαπιστωθεί μόνο με τη συγκριτική οδήγηση των δύο εκδόσεων) και ο κινητήρας ανταποκρίνεται θαυμάσια σε όλες τις απαιτήσεις του οδηγού. Με το χειροκίνητο 6άρι –αφού όπως είπαμε, αργότερα μέσα στη χρονιά θα έρθει και το αυτόματο 9άρι- το σύνολο είναι απολαυστικό. Η ύπαρξη της τετρακίνησης ίσως υπό συνθήκες να κάνει τη διαφορά. Στη διαδρομή που οδηγήσαμε εμείς το αυτοκίνητο, οι διαφορές από το πολύ καλά ρυθμισμένο δικίνητο, ήταν αμελητέες. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Honda, στους τροχούς του πίσω άξονα όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, μπορεί να μεταφερθεί ακόμα και περισσότερο του 50% της ροπής «φρενάροντας» την αντίστοιχη των μπροστινών τροχών μέσω του συστήματος ευστάθειας. Το κοντρόλ από την ανάρτηση στις τάσεις του αμαξώματος παραπέμπει σε καλά «στημένο» επιβατικό με γνώμονα την άνεση, που όμως δεν θα «νιώσει» περίεργα όταν ο οδηγός πιέσει σε δρόμους με στροφές. Ούτως ή άλλως, το μέγεθος του αμαξώματος με το μεταξόνιο των 2.630 χιλ. «θέλει» αλλά τα 1.700 και πλέον κιλά -με δύο επιβάτες- είναι στην ουσία που θέτουν τα όρια και το CR-V δε βολεύεται σε στενούς επαρχιακούς δρόμους. Θα ανταποκριθεί θαυμάσια όμως στον ανοιχτό δρόμο, πατώντας αρκετά «ανοιχτά», κρατώντας τους επιβάτες άνετους και χαλαρούς.

    CRV160PS 1

    Η ποιότητα που απολαμβάνουν οι τελευταίοι, είναι εξαιρετική και μοιάζει να αποτελεί θεμέλιο λίθο όλης της κατασκευής. Ο κινητήρας –ως ήχος- δε φτάνει στην καμπίνα ακόμα και όταν κινείσαι στην Εθνική οδό με ταχύτητα κοντά στην τελική του αυτοκινήτου (που ειρήσθω εν παρόδω, εύκολα προσεγγίζεται), καθώς τόσο η στάθμη του θορύβου που παράγει είναι περιορισμένη, όσο και η μόνωση του χώρου των επιβατών εξαιρετική. Για την εξυπηρέτηση των επιβατών ο χώρος αποσκευών είναι 589 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους, ενώ ρίχνοντας (με μια κίνηση) την πλάτη των πίσω, η χωρητικότητα εκτινάσσεται στα 1.648 λίτρα (με ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων).

    CRV160PS 8              CRV160PS 6

    Οι επιβάτες είναι αυτοί που κυρίως θα ευχαριστηθούν και το Honda Connect infotainment system που προσφέρει άνεση και συνδεσιμότητα εν κινήσει, με κύρια χαρακτηριστικά τα DAB / FM / AM και διαδικτυακό ραδιόφωνο, συνδεσιμότητα Bluetooth, internet browsing, δορυφορική πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας για το παρκάρισμα. Μπορεί να μοιάζει με εγκατάσταση after market και αυτό να είναι ένα «αδύναμο» σημείο του αυτοκινήτου αλλά το Honda Connect που είναι συμβατό με Android 4.0.4 είναι εξαιρετικά εύκολο στη χρήση και πολύ εξυπηρετικό.

    CRV160PS 10              CRV160PS 11

    Η τιμή του νέου Honda CR-V με τους 160 ίππους και την τετρακίνηση έχει διαμορφωθεί στα 32.270€ με απόσυρση, ενώ η τιμή εκκίνησης της έκδοσης με τους 120 ίππους που έχει μεν τις ανανεώσεις αισθητικής και εξοπλισμού αλλά είναι δικίνητη, είναι 27.700€.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    CRV160PS 4

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    I –DTEC 160 PS
    Κυβισμός1.597 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς160 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή35.7 Kgm στις 2.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2129 γρ./χλμ (Ζάντες 17”)
    Μήκος4,570 μέτρα
    Πλάτος2.096 μέτρα (Με εξ. Καθ.)
    Ύψος1,685 μέτρα
    Μεταξόνιο2,630 μέτρα
    Βάρος1.630 κιλά
    Χώρος αποσκευών589 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    (Ζάντες 17”)
    Εντός πόλης5.3 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.7 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα9,6″
    Τελική ταχύτητα202 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 32.270€ (με απόσυρση)

     

    Σχόλια

    Σχόλια