GP Ισπανίας FP2: Ο Hamilton βάζει τα πράγματα στη θέση τους

    Ο Βρετανός σημείωσε την ταχύτερη επίδοση και η Ferrari έδειξε ότι μπορεί να μπει ανάμεσα στις δύο Mercedes

    Ο Lewis Hamilton πάτησε γκάζι και σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στο FP2 του Grand Prix Ισπανίας. Ο Βρετανός άφησε 4 δέκατα πίσω του στη 2η θέση τον Sebastian Vettel. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Nico Rosberg, 7 δέκατα μακριά από την κορυφή. Η 5άδα συμπληρώθηκε από τους Raikkonen, Kvyat. Η Ferrari έδειξε ότι μπορεί να μπει ανάμεσα στις δύο Mercedes προκαλώντας τους πονοκέφαλο για τη συνέχεια του 3ημέρου.

    Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στο Circuit de Catalunya ξεκίνησε με τον ήλιο να ανεβάζει τη θερμοκρασία στους 27 βαθμούς στον αέρα και στους 45 στην επιφάνεια της ασφάλτου.

    Όταν άναψε το πράσινο φως ο πρώτος που βγήκε στην πίστα ήταν ο Ericsson ο οποίος επέστρεψε στο cockpit της Sauber, αφού στο FP1 είχε δώσει τη θέση του στον Marciello. Στη συνέχεια περισσότεροι οδηγοί βγήκαν στην πίστα ξεκινώντας το πρόγραμμά τους, το οποίο σε αυτά τα πρώτα στάδια περιελάμβανε αξιολόγηση των αλλαγών μετά το FP1 και δουλειά πάνω στο set-up.

    Ενώ οι περισσότεροι δούλευαν στην πίστα, η Red Bull δούλευε στα pit. Οι μηχανικοί της ομάδας άλλαζαν κινητήρα στον Ricciardo και τοποθετούσαν τον 4ο Energy F1. Στο FP1 ο Αυστραλός αντιμετώπισε προβλήματα κι έχασε πολύτιμο χρόνο αλλά εκείνος ο κινητήρας ήταν παλιός. Ωστόσο η αλλαγή κινητήρα είναι μια χρονοβόρα διαδικασία κι ο Ricciardo έχασε σχεδόν ολόκληρο το FP2.

    Στα πρώτα λεπτά της διαδικασίας ο Vettel ήταν αυτός που έδινε τον ρυθμό αλλά στη συνέχεια ο Rosberg ανέβασε ρυθμό και πέρασε μπροστά μόλις για 10 χιλιοστά. Σε αυτά τα πρώτα στάδια όλοι ήταν με τη σκληρή γόμα, η μέση έκανε την εμφάνισή της λίγο αργότερα.

    Λίγο πριν συμπληρωθεί το πρώτο 20λεπτο ο Hamilton ξεκίνησε το πρόγραμμά του κι αμέσως κατέβασε την ταχύτερη επίδοση κατά 1,2 δευτερόλεπτα. Αμέσως μετά όμως στην πίστα ανέμιζαν κόκκινες σημαίες καθώς το κάλυμμα κινητήρα της Lotus του Grosjean διαλύθηκε στην ευθεία εκκίνησης και γέμισε την άσφαλτο συντρίμμια. Ο Γάλλος επέστρεψε με ασφάλεια στα pit και οι άνθρωποι της πίστας έσπευσαν να καθαρίσουν. Η διακοπή δεν ήταν μεγάλη και λίγα λεπτά αργότερα άναψε και πάλι το πράσινο φως.

    25 λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου είδαμε για πρώτη φορά τη μέση γόμα. Ο Vettel ήταν ο πρώτος οδηγός που δοκίμασε με τα λευκά P Zero. O Γερμανός αμέσως κατέβασε την ταχύτερη επίδοση και πήρε τα ηνία της κατάταξης. Το παράδειγμα του Vettel ακολούθησαν και οι Raikkonen, Ericsson, Perez.

    Το πρώτο ημίωρο του FP2 ολοκληρώθηκε με τον Vettel στην κορυφή, μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον Hamilton ο οποίος είχε σημειώσει τον χρόνο του με τη σκληρή γόμα. Στην 3η θέση ήταν ο Raikkonen επίσης με τη μέση γόμα και στις 4-5 οι Kvyat-Rosberg.

    Στα πρώτα λεπτά του δεύτερου ημιώρου ο Raikkonen βρήκε μερικά δέκατα και ανέβηκε στη 2η θέση συμπληρώνοντας έτσι το 1-2 της Ferrari. Στη συνέχεια είδαμε και τους υπόλοιπους οδηγούς να δοκιμάζουν με τη μέση γόμα της Pirelli κι αυτό έφερε εκ νέου ανακατατάξεις.

    Το 1-2 της Ferrari έσπασε λίγο αργότερα καθώς ο Rosberg μπήκε ανάμεσά τους. Ο επόμενος από τους γρήγορους συνδυασμούς που βελτίωσε ήταν ο Hamilton. Ο Βρετανός κατέβασε κατά 4 δέκατα την ταχύτερη επίδοση και πήρε τα ηνία.

    Μέχρι τα μισά της περιόδου όλοι οι γρήγοροι συνδυασμοί είχαν ολοκληρώσει τα γρήγορα περάσματά τους με τη μέση γόμα κι έτσι ξεκίνησαν τα μεγαλύτερα stint. Η συλλογή δεδομένων για τα ελαστικά υπό αυτές τις θερμοκρασίες ήταν πολύτιμα καθώς οι 47 βαθμοί (που επικρατούσαν εκείνη τη στιγμή) στην επιφάνεια της ασφάλτου είναι καθοριστικός παράγοντας για τη λειτουργία και διαχείριση των ελαστικών.

    Μετά από μία ώρα δοκιμών ο Hamilton είχε τα ηνία με τους Vettel, Rosberg, Raikkonen και Kvyat να συμπληρώνουν την 5άδα.

    Τα τελευταία 30 λεπτά όλοι είχαν γεμίσει τα ρεζερβουάρ και πραγματοποίησαν προσομοίωση αγώνα. Αρχικά με τη μέση γόμα και προς το τέλος με τη σκληρή. Ο ρυθμός της Mercedes με τα λευκά P Zero ήταν στο 1:31,5 ενώ της Ferrari στο 1:32,6. Προς το τέλος με τα πορτοκαλί P Zero και χαμηλότερο φορτίο καυσίμου ο αντίστοιχος ρυθμός ήταν 1:31,1 και 1:32,1.

    Η μάχη στην κορυφή είναι μεταξύ των Mercedes-Ferrari με τους πρωταθλητές να έχουν το πάνω χέρι. Πιο πίσω τα πράγματα είναι πιο θολά με τις Red Bull, Williams και Toro Rosso να είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Καλό ρυθμό έδειξε να έχει και η McLaren. Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η συνέχεια του GP καθώς αύριο αναμένονται βελτιώσεις από τις ομάδες.

    Η δράση συνεχίζεται το Σάββατο στις 12:00 με το FP3.

    Αποτελέσματα FP2

    Θέση#ΌνομαΟμάδαBest LapLapsPit
    144   L. HAMILTON   Mercedes1:26.85226IN
    25   S. VETTEL   Ferrari1:27.26037IN
    36   N. ROSBERG   Mercedes1:27.61635IN
    47   K. RAIKKONEN   Ferrari1:27.78036IN
    526   D. KVYAT   Red Bull Renault1:27.94325IN
    633   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:28.01732IN
    722   J. BUTTON   McLaren Honda1:28.49431IN
    877   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:28.52539IN
    955   C. SAINZ   Toro Rosso Renault1:28.67431IN
    1019   F. MASSA   Williams Mercedes1:28.71236IN
    1114   F. ALONSO   McLaren Honda1:28.72328IN
    128   R. GROSJEAN   Lotus Mercedes1:29.08614IN
    133   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:29.0984IN
    1413   P. MALDONADO   Lotus Mercedes1:29.21734IN
    1512   F. NASR   Sauber Ferrari1:29.33337IN
    169   M. ERICSSON   Sauber Ferrari1:29.36134IN
    1727   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:29.60138IN
    1811   S. PEREZ   Force India Mercedes1:29.70735IN
    1928   W. STEVENS   Manor Ferrari1:31.92930IN
    2098   R. MERHI   Manor Ferrari1:32.75123IN

    Σχόλια

    Σχόλια