Live Test: Mini Cooper S

    Τo Mini Cooper S ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 12 Μαΐου

    Τελευταία μας ημέρα με το Mini και κάνοντας έναν μίνι απολογισμό πρέπει να ζητήσουμε συγνώμη για την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου που σημειώθηκε. Δε στάθηκε δυνατό να μείνουμε σε μοτίβο οικονομικής οδήγησης, οπότε ότι και να σας μεταφέρουμε, δε θα είναι ακριβές. Αντιθέτως, με ιδιαίτερη ακρίβεια μπορούμε να σας πούμε πως το impact του Cooper S είναι ιδιαίτερα μεγάλο- και όχι αποκλειστικά και μόνο λόγω χρώματος, που κάθε άλλο παρά διακριτικό θα το έλεγε κανείς. Ακόμα και τα πουλιά της γειτονιάς, είχαν μάλλον την προσοχή τους στραμμένη πάνω του και μάλιστα κάποια από αυτά είπαν να το… μαρκάρουν. Επίσης, τα μικρά παιδιά το λάτρεψαν. Παρκάροντας έξω από σχολείο, το Mini γινόταν άμα τη εμφανίσει το κυρίαρχο θέμα της πιτσιρικαρίας, με τα κάγκελα να γεμίζουν φάτσες γεμάτες λαχτάρα. Χώρια η ενδοοικογενειακή διαμάχη για το ποιος θα πατήσει το πλήκτρο εκκίνησης του κινητήρα. Έχοντας τις αποδείξεις για τα δύο γεμίσματα στις τσέπες, επιστρέψαμε το Cooper S στη βάση του και η αλήθεια είναι πως από τις ημέρες μας μαζί του, μας μεγάλωσε η περιέργεια για το πώς θα είναι το 5θυρο αδερφάκι του- αφού κάτι μας λέει, πως οδηγώντας εκείνο θα δικαιολογήσουμε πολλά από τα «ιδιαίτερα» συναισθήματα που μας προξένησε το τρίθυρο.

    MiniCooperS5 MiniCooperS6

    Δευτέρα 11 Μαΐου

    MiniCooperS1

    Οι μέρες με το Mini Cooper S περνούν γρήγορα. Μένουμε κολλημένοι με το Sport πρόγραμμα και το  νεύρο που προσθέτει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς βαραίνει και το τιμόνι, κάνοντάς το λίγο πιο «επιθετικό» στα χέρια του οδηγού. Η απόκριση είναι πραγματικά εξαιρετική αλλά το σύνολο ελάχιστα θυμίζει το προκάτοχο μοντέλο, που για πολλούς ήταν απόλυτο- μέχρι και κουραστικό. Το σύγχρονο S, αν αφήσεις στην άκρη τις «παραφωνίες» του μεγάλου σε χωρητικότητα κινητήρα αλλά και το «αχρείαστο» βάρος που κυρίως αισθάνεσαι οδηγώντας το, είναι ένα πραγματικό απολαυστικό μικρό αυτοκίνητο από αυτά που σπανίζουν στις μέρες μας. Αν θέλουμε να το αναλύσουμε περαιτέρω θα δούμε πως άνετα θα μπορούσε να έχει άλλα σήματα και να μη λέγεται Mini- αλλά για αυτά επιφυλασσόμαστε να τα πούμε στην εκτενή δοκιμή που θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες. Στις λεπτομέρειες του Mini που αξίζει να μείνουμε, μια και τις βλέπεις καθημερινά και τις ζεις, είναι και οι υπέροχοι διακόπτες αμφίδρομων κινήσεων (toggle switches τους λένε στα χωριά μας) και οι φωτεινές ενδείξεις που βρίσκονται σχεδόν παντού υπογραμμίζοντας τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου- βοηθώντας με τον τρόπο αυτό να δικαιολογήσεις σε μεγάλο ποσοστό το συνολικό κόστος. Σε αυτό το μήκος κύματος είναι και το head up display (με την αργή, απολαυστική ανάπτυξη πίσω από το μεγάλο τιμόνι) αλλά και ο διακόπτης που σου επιτρέπει να αλλάξεις το χρώμα στο φωτισμό των επιμέρους σημείων και εν τέλει, όλης της καμπίνας.

    MiniCooperS2     MiniCooperS3

     

    Παρασκευή 9 Μαΐου

    MiniCooperSlive2

    Η οδήγηση του Mini Cooper S είναι μια όαση στο φυτοπλαγκτόν των τυπικών μικρών αυτοκινήτων. Αυτό το υπερπροστατευτικό κουκούλι που έχει αναπτυχθεί γύρω από το μυθικό όνομα, συνθέτει ένα περιβάλλον απόλυτα προσαρμοσμένο στην εποχή μας και τις ανάγκες της. Απέχει προφανώς παρασάγγας από το αρχέγονο- αλλά ας μην το πιάσουμε αυτό το θέμα, γιατί θα θέλουμε πυξίδα για να γυρίσουμε. Το turbo, η σκάστρα του αλλά και τα ηχητικά διχαλώματα της εξάτμισης, μας γυρνούν πολλά χρόνια πίσω σε εποχές σαφέστατα πιο αθώες. Τότε βέβαια, ένα sport μικρό δε θα είχε τόσο μεγάλο βάρος και σε καμία περίπτωση δε θα εφοδιαζόταν με αυτόματο κιβώτιο, ακόμα και αν αυτό έκανε ακαριαίες αλλαγές και είχε και paddles πίσω από το τιμόνι. Χώρια που κανένα γρήγορο μικρό, δεν ήταν –στη χρυσή δεκαετία του ’90- τόσο μικρό στην καμπίνα, που να έχει τέσσερις θέσεις αλλά να χωράει μόνο δύο. Και αυτούς, μόνο με τα απολύτως απαραίτητα για ένα σαββατοκύριακο. Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται λεπτομέρειες μια και οδηγώντας το Mini Cooper S, γίνεσαι talk of the town άκοπα (Ααβάδιστα, κλ.π.). Όταν έρχεται η ώρα όμως να βάλεις κόσμο πίσω, τότε αρχίζουν τα χαριτωμένα: Σπρώξε το τιμόνι μέσα, τράβα πιο μπροστά το κάθισμα, σήκωσε λίγο την πλάτη. Είναι ψηλός τι να τον κάνω; Και ευτυχώς πάει εδώ παρακάτω σε μια δουλειά. Που να τον παίρναμε μαζί μας σε ταξίδι. Έτσι και αλλιώς τα πόδια του «παγιδεύονται» ανάμεσα στα εμπρός και τα πίσω καθίσματα, ενώ αναγκαστικά «μπαίνουν» κάτω από τα μπροστινά. Τόσο στρίμωγμα, ούτε στο πράσινο 1.300 του 1974 με το μπεζ δερμάτινο λουράκι να κρατάει το καπό.

    MiniCooperSlive1

    Πέμπτη 7 Μαΐου

    cooper-s-4

    Εκτός από απόλαυση στην οδήγηση, το νέο Mini είναι και χάρμα οφθαλμών. Ο συνδυασμός του ρετρό με τη μοντέρνα εποχή γίνεται καλύτερα από ποτέ σε αυτή τη νέα γενιά Mini. Ένα γρήγορο παράδειγμα είναι τα χαρακτηριστικά σε σχήμα φώτα εμπρός και πίσω, απλώς είναι λίγο μεγαλύτερα. Το εσωτερικό του έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, με το μεγάλο όργανο στο κέντρο του ταμπλό να είναι το κέντρο ελέγχου για όλες τις λειτουργίες.

    cooper-s-5

    Όσον αφορά στους χώρους, μπορεί η 3η γενιά του Mini να είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις από τους προκατόχους του αλλά συνεχίζει να χωλαίνει. Οι χώροι ποτέ δεν ήταν το δυνατό του σημείο. Οι μπροστά κάθονταν και εξακολουθούν να το κάνουν, ιδιαίτερα καλά, άνετα και αναπαυτικά, ενώ για τους πίσω παρά τη βελτίωση, τα πράγματα είναι και πάλι κάπως. Στον χώρο των αποσκευών διακρίνεται μεγαλύτερη βελτίωση καθώς πλέον υπάρχει και… υπόγειο. Στην έκδοση S που δοκιμάζουμε όμως αυτά είναι τα λιγότερο σημαντικά… Ας πούμε για παράδειγμα οι αεραγωγοί των φρένων στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα δείχνουν να έχουν περισσότερη σημασία απ’ το αν χωράνε όλα τα ψώνια του supermarket στο πορτμπαγκάζ!

    cooper-s-6

    Τετάρτη 6 Μαΐου

    cooper-s-1

    Το νέο Mini Cooper S είναι από χθες αργά το απόγευμα στα χέρια μας και ήδη έχουμε «κάψει» το μισό ρεζερβουάρ. Μετά από αρκετά χιλιόμετρα την ώρα που οι δρόμοι της Αθήνας είναι σχεδόν άδειοι πήγαμε για ύπνο με ένα πλατύ χαμόγελο στα χείλη. Το πρωί ξυπνήσαμε με το ίδιο χαμόγελο του… «τα παιδία παίζει». Το νέο πυραυλάκι της Mini μας έχει εντυπωσιάσει τόσο με τη δύναμή του αλλά και με την ικανότητά του να την περνά στο δρόμο. Το σφύριγμα της τουρμπίνας και τα σκασίματα της εξάτμισης φτιάχνουν ένα ιδανικό ηχητικό περιβάλλον…

    cooper-s-back cooper-s-3

    Αφού πήραμε τη δόση μας στην sport λειτουργία η οποία βάζει… χέρι στη λειτουργία του κινητήρα είπαμε να δοκιμάσουμε τη λειτουργία green. Το Mini μας εντυπωσίασε κι εκεί, καθώς κατάφερε να κινηθεί εξαιρετικά οικονομικά, οι τιμές που είδαμε στις ενδείξεις των οργάνων έγραφαν νούμερα κάτω των 6.5 λίτρων/100χλμ.

    cooper-s-2 cooper-s-front

    Αφού «τερματίσαμε» τη λειτουργία, όπως βλέπετε και στη φωτογραφία (δεν ήταν πολύ εύκολο), είπαμε να δοκιμάσουμε ξανά τη λειτουργία sport. Φυσικά εκεί δεν τερματίζεις ποτέ, παρά μόνο όταν τελειώσει το καύσιμο…

    mini-cooper-modes cooper-s-green-mode

    Σχόλια

    Σχόλια