WEC 6H Spa: Η Audi έκανε το δύο στα δύο

Οι Lotterer, Fassler και Treluyer πήραν τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη για το 2015 σε έναν αγώνα θρίλερ

Η Audi ήταν αυτή που πανηγύρισε τη νίκη στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς στο Spa. To #7 των Lotterer, Fassler και Treluyer ήταν το μόνο που μπόρεσε να ανταγωνιστεί τα Porsche και αυτό φάνηκε από την Παρασκευή. Μετά από έξι ώρες αγώνα το Audi #7 πέρασε πρώτο τη γραμμή του τερματισμού κατακτώντας τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη μετά το Silverstone. Στη 2η θέση βρέθηκε το Porsche #18 των Lieb, Jani και Dumas, που με τον Jani στο τιμόνι είδαν τη νίκη να τους φεύγει μέσα από τα χέρια στον τελευταίο γύρο των pit stop. Στην 3η θέση τερμάτισε το Porsche #17 των Hartley, Bernhard και Webber με το πρωτότυπο να αντιμετωπίζει ξανά μηχανικά προβλήματα ενώ ήταν στην πρωτοπορία.

Στην 4η θέση τερμάτισε το Audi #9 των Bonanomi, Rast και Albuquerque. Ακολούθησε το #2 Toyota των Wurz, Sarrazin και Conway στην 5η θέση, το Porsche #19  των Tandy, Hulkenberg και Bamber στην 6η. Στην 7η θέση βρέθηκε το #8 των Duval, Jarvis και Di Grassi ενώ στην 8η θέση τερμάτισε το #1 των Buemi και Davidson.

Στην εκκίνηση τα Porsche διατήρησαν το 1-2-3 χωρίς να αλλάξουν θέσεις. Πίσω τους τα δύο Toyota κατάφεραν να προσπεράσουν τα Audi. Όμως τα Audi R18 είχαν καλύτερο ρυθμό και ανέκτησαν αμέσως τις θέσεις 4 και 5 ξεκινώντας το κυνήγι των Porsche. Μόλις άρχισε η κίνηση στα ντουμπλαρίσματα πιο αργών αυτοκινήτων οι διαφορές άνοιξαν με το #17 να παίρνει ανάσα δέκα δευτερολέπτων από το #18.

Λίγο πριν συμπληρωθεί μισή ώρα αγώνα, το Porsche #19 που οδηγούσε ο Tandy, είχε επαφή με την Porsche #91 της GTE-PRO καταλήγοντας στις μπαριέρες. Ο Tandy κατάφερε να γυρίσει στα pit για να αλλάξει το κατεστραμμένο εμπρός μέρος, όμως είχε χάσει ήδη αρκετούς γύρους. Έτσι το #7 ανέβηκε στην 3η θέση στην προσπάθειά του να πλησιάσει τα Porsche.

Λίγο πριν τα πρώτα pit, o Hartley στο #17 έχασε τα φρένα στο Bus Stop και ξαναμπήκε στην πίστα από σημείο που δεν επιτρεπόταν. Οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 15 δευτερολέπτων stop and go στο #17, όμως η διαφορά που είχαν χτίσει τα Porsche τους επέτρεψε να παραμείνουν στο 1-2.

Τα Toyota δεν άλλαξαν ελαστικά κι έτσι βρέθηκαν μπροστά από τα Audi όμως ο απογοητευτικός τους ρυθμός δεν τους επέτρεψε να ανταγωνιστούν τα άλλα πρωτότυπα. Μάλιστα, το Audi #9 είχε τρομερή μάχη για δύο ώρες με το Toyota #2 όμως το προσπέρασμα ήταν αδύνατο καθώς το συγκεκριμένο Audi δεν είχε το αεροδυναμικό πακέτο χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης με αποτέλεσμα να έχει μικρή τελική.

Στη συνέχεια τα Audi #7 και #8 άλλαζαν θέσεις μεταξύ τους καθώς κινούνταν στη κίνηση με το #7 τελικά να περνά μπροστά και να ανοίγει μια μικρή διαφορά. Προβλήματα αντιμετώπισε το #17 με την ανάρτηση (στο Silverstone ένα πρόβλημα στο κιβώτιο το έθεσε εκτός αγώνα) και έχασε δύο γύρους μέσα στα pit βγαίνοντας πίσω από το #9 στην 7η θέση.

Πρόβλημα αντιμετώπισε και το Toyota #1 με το πλήρωμα που κατέκτησε το πρωτάθλημα το 2014 να χάνει 14 γύρους στα pit. Με τη μάχη για τη νίκη να αρχίζει να γίνεται πιο έντονη, ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά άφησε το #8 οκτώ γύρους στα pit χάνοντας την ευκαιρία για ένα διπλό βάθρο για την Audi.

Τις τελευταίες δυόμιση ώρες είχαμε μεγάλη μάχη μεταξύ του Audi #7 και του Porsche #18. Η πρωτοπορία του αγώνα άλλαξε πολλές φορές με τα δύο LMP1 να ακουμπούν μεταξύ τους. Την τελευταία ώρα η αγωνία ανέβηκε στο κατακόρυφο με τη στρατηγική να έχει τον πρώτο λόγο. Αρχικά το #17 που οδηγούσε ο Jani μπήκε στα pit 36 λεπτά πριν το τέλος του αγώνα για καύσιμα μόνο, καθώς έκανε διπλό stint στα ελαστικά. Και ενώ όλοι πίστευαν πως το Audi #7 θα μπει να αλλάξει ελαστικά, 15 λεπτά μετά το pit του #17, ο Benoit Treluyer στο #7 μπήκε στα pit μόνο για καύσιμα κάνοντας τριπλό stint στα ελαστικά και διατήρησε την πρωτοπορία μέχρι το τέλος.

Έτσι το #7 των των Lotterer, Fassler και Treluyer κέρδισε τον εντυπωσιακό αυτό αγώνα μπροστά από το #18 των Jani, Lieb και Dumas και το #18 των Bernhard, Webber, Hartley στην 3η θέση.

To αποτέλεσμα αυτό ήταν ρεκόρ απόστασης σε αγώνα 6 ωρών καθώς το Audi #7 συμπλήρωσε 1232.7 χιλιόμετρα.

Στην LMP2 ο αγώνας ήταν ένας μονόλογος κυριαρχίας για τη Jota Sport. H ομάδα του ELMS είδε το #38 Gibson των Harry Tincknell, Simon Dolan και Mitch Evans να κερδίζει με ευκολία όλες τις ομάδες του WEC παρά την ποινή διέλευσης που είχε δεχθεί στην αρχή του αγώνα λόγω άκυρης εκκίνησης. Στη 2η θέση τερμάτισε το # 28 της G-Drive Racing με τους Yacaman, Derani και Gonzalez πίσω από το τιμόνι του Ligier. Στην 3η θέση τερμάτισε το #43 της  Team Sard Morand με τους Ragues, Webb Amberg να ανεβαίνουν στο βάθρο στο ντεμπούτο τους στο WEC.

Στην GTE-PRO η Aston Martin #99 των Rees, Stanaway και Macdowall πήρε τη νίκη μετά από την pole position που κατέκτησαν το Σάββατο. Ακουλούθησαν οι δύο Porsche στις θέσεις 2 και 3 αρχικά το #92 των Makowiecki και Lietz και μετά το #91 των Muller και Estre.

Στην GTE-AM η Aston Martin #98 πήρε τη νίκη μπροστά από την AF-Corse Ferrari #83 και τη Ferrari #72 της SMP Racing.

Επόμενος αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής(WEC) είναι οι 24H του Le Mans στις 13 Ιουνίου.

Αποτελέσματα

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια