Live Test: Suzuki V-Strom 650 XT ABS

    Ήρθε η ώρα το V-Strom σας να αποκτήσει τον adventure χαρακτήρα που του αξίζει... η Suzuki φρόντισε γι' αυτό...

    Τo Suzuki V-Strom 650XT ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 11 Μαΐου

    Η παραμονή του Suzuki V-Strom 650 XT στα χέρια μας μπορεί να χαρακτηριστεί με μια λέξη απροβλημάτιστη. Η νέα έκδοση του γνωστού μοντέλου είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του πιο «ψαγμένου» καθώς διαθέτει έναν σκασμό αξεσουάρ που θα του κάνουν τη ζωή εύκολη στο ταξίδι και στην όποια περιπέτεια εκείνος επιλέξει. Δυνατά του σημεία είναι η εργονομία, η ποιότητα και ο τρόπος απόδοσης του κινητήρα, στοιχεία που το εντάσσουν στην ελίτ των χρηστικών πολυεργαλείων που «τα κάνουν όλα και συμφέρουν». Η καλή του οδική συμπεριφορά, πακέτο με τα εξαιρετικά φρένα ανεβάζουν το επίπεδο ασφάλειας, ενώ διατηρεί την ευκολία παπιού που το κάνουν ισχυρό σύμμαχο στην καθημερινότητα.

    vstrom7895222222

    Η έκδοση XT είναι ουσιαστικά η ολοκλήρωση του μικρού V-Strom το οποίο πλέον μπορεί με το πάτημα της μίζας την ίδια στιγμή να σε κατεβάσει σβέλτα στο κέντρο της πόλης και την επόμενη να σε ταξιδέψει οπουδήποτε με την ίδια ευκολία και άνεση. Ελβετικός σουγιάς από την Ιαπωνία!

    Η τιμή του είναι 8.995€ και κρίνεται αρκετά καλή αν αναλογιστούμε ότι στοιχίζει μόλις 1.000€ παραπάνω από το απλό μοντέλο διαθέτοντας πολλά περισσότερα αξεσουάρ.

    Παρασκευή 8 Μαΐου

    Η άνεση και η ευκολία που προσφέρουν κινητήρας και εργονομία συνεχίζεται και στην οδική συμπεριφορά του V-Strom. Η μοτοσικλέτα είναι κυριολεκτικά «παπί» μέσα στην πόλη προσφέροντας πολύ καλή ευελιξία, αστραπιαίες αλλαγές κατεύθυνσης και όλα αυτά με μια πολύ σβέλτη γεωμετρία η οποία ίσως να οφείλεται και στις ακτινωτές ζάντες σε σχέση με τις χυτές του απλού V-Strom. Με τη σκέψη το Suzuki γέρνει στις στροφές και διατηρεί τη γραμμή του σταθερά μάλιστα σε αρκετά μεγάλες κλίσεις. Το μπροστινό 43άρι είναι μεν μαλακό προσφέροντας άνεση και πρόσφυση, αλλά παράλληλα προσφέρει και καλή πληροφόρηση, ιδιαίτερα στη διαδικασία του φρεναρίσματος και στις πρώτες μοίρες κλίσης όταν ξεκινά η διαδικασία στριψίματος. Εκεί που χάνεται λίγο είναι μέσα στη στροφή όπου παρότι παραμένει σταθερό πάσχει από πληροφόρηση.

    2015-05-04 19.52.25-W1200

    Στον αυτοκινητόδρομο το V-Strom είναι απροβλημάτιστο με σταθερότητα υψηλού επιπέδου παρά την πολύ γρήγορη γεωμετρία του. Ταξιδεύεις χωρίς το πίσω μέρος να «χορεύει» και μόνο σε ανωμαλίες του δρόμου και φορτωμένος θα αισθανθείς μια «χαλαρότητα» στο πλαίσιο. Κάτι που ξέχασα να αναφέρω χθες για τον κινητήρα είναι το πολύ λίγο φρένο που έχει όταν κλείνεις το γκάζι αφήνοντας τη μοτοσικλέτα να ρολάρει. Αυτό συμβάλει επίσης στην καλή οδική συμπεριφορά δίνοντας περισσότερο έλεγχο στον αναβάτη να διαχειριστεί την είσοδο στις στροφές, αλλά και την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. Τα φρένα τέλος είναι ικανοποιητικά με καλή προοδευτικότητα και επαρκή δύναμη, αλλά πάσχουν λίγο σε αίσθηση στη μανέτα.

    Πέμπτη 7 Μαΐου

    «Μοτέρ μου μοτεράκι μου, ποιο είναι το πιο ικανό από όλα;», φαίνεται να αναρωτιέται ο δικύλινδρος κινητήρας του V-Strom όταν κοιτιέται στον καθρέπτη γνωρίζοντας πολύ καλά την απάντηση. O V90 της Suzuki δεν είναι άγνωστος καθώς συνοδεύει πολλά χρόνια τώρα τα DL και τα SV, ωστόσο παραμένει ένας από τους καλύτερους της αγοράς. Στην περίπτωση του XT (όχι της Yamaha, την XT έκδοση του V-Strom εννοώ), αποδίδει την ίδια ισχύ, περίπου 70 ίππους, ωστόσο έχει δοθεί έμφαση στη ροπή και κυρίως την ομαλή του απόδοση.

    vstrom222222

    Το V-Strom έχει πολύ ομαλή απόκριση στο γκάζι και αυτό το καταλαβαίνεις από το πρώτο άνοιγμα του δεξιού grip. Ο ψεκασμός έχει γίνει πιο ράθυμος δημιουργώντας μια πολύ ήρεμη μεταφορά της ισχύος στον πίσω τροχό, αντίθετα με τη ροπή η οποία είναι σαφώς πιο έντονη στις χαμηλές στροφές. Το ξεπέταγμα από τα φανάρια για παράδειγμα είναι σπιρτόζικο, ωστόσο η γραμμικότητα από τις 3.000 σ.α.λ. και πάνω είναι παροιμιώδης. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις θα πιστέψεις ότι ο κινητήρας είναι «κομμένος» αλλά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και το διαπιστώνεις απλά κοιτάζοντας το ταχύμετρο που με το καλημέρα βρίσκεται σε τριψήφια νούμερα χωρίς να το έχεις καταλάβει.

    vstrom21111111

    Και στην οικονομία το V-Strom τα πηγαίνει πολύ καλά καθώς μέχρι στιγμής κυμαίνεται στα 5,1 λίτρα/100 Km με φυσιολογική οδήγηση εντός πόλης.

    Τετάρτη 6 Μαΐου

    Από τα πρώτα χιλιόμετρα παρέα με το V-Strom καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μια μοτοσικλέτα προσδιορισμένη στην άνεση. Όσο λοιπόν περνάνε τα χιλιόμετρα και οι ημέρες αυτή η εντύπωση εντατικοποιείται καθώς το σώμα του αναβάτη παραμένει ξεκούραστο σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις. Πρώτο «εργαλείο» άνεσης είναι η σέλα η οποία είναι πολύ σωστά σχεδιασμένη. Είναι φαρδιά, χαμηλή και βάζει τον αναβάτη «μέσα» στη μοτοσικλέτα. Διατηρεί παράλληλα χαμηλά το ύψος δίνοντας τη δυνατότητα να πατήσεις και τα δύο πόδια στο έδαφος, ενώ και ο συνεπιβάτης είναι σε πολύ καλή μοίρα με ένα μεγάλο κομμάτι αναπαυτικού υλικού στη διάθεσή του να τοποθετήσει τα μαλακά του μόρια.

    suzukixt2222222222

    Τα χέρια δεν εκτείνονται πολύ για να φτάσουν το τιμόνι το οποίο είναι σχετικά στενό για on-off μοτοσικλέτα, ενώ μπροστά του έχει τα όργανα που αποτελούνται από αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό πάνελ με πολλές πληροφορίες όπως ταχύμετρο, οδόμετρα, κατανάλωση κλπ. Η ορατότητα μπροστά και τριγύρω είναι εξαιρετική, ενώ δυνατά σημεία είναι οι λειτουργικοί καθρέπτες και οι ουσιαστικές χούφτες.

    Η ποιότητα κατασκευής είναι… Suzuki, δηλαδή σε υψηλό επίπεδο, ενώ δεν φτάνουν στα χέρια ή τα πόδια του αναβάτη ενοχλητικές δονήσεις διατηρώντας τον ήρεμο και ξεκούραστο. Η προστασία είναι αρκετά καλή στον κορμό και τα πόδια και μόνο το κεφάλι μένει εκτεθειμένο στον αέρα. Με λίγα λόγια το Suzuki είναι… πολύ δυνατό στην εργονομία.

    Τρίτη 5 Μαΐου

    Φρεσκοπλυμένο, γυαλιστερό, φορτωμένο, «βαλιτσάτο», «καγκελάτο» και άκρως περιποιημένο παρέλαβα το νέο Suzuki V-Strom 650XT από τα κεντρικά της φίρμας. Η προσθήκη του λογότυπου XT κάνει αυτό το V-Strom να ξεχωρίζει κυρίως εξωτερικά καθώς είναι εξοπλισμένο με πολλά καλούδια τα οποία μετατρέπουν το μοντέλο σε πιο adventure και πιο touring… όπως λένε στο χωριό μου.

    vstrom12311111

    Η έκδοση XT του V-Strom διαθέτει κάγκελα κινητήρα, μια όμορφη ποδιά του κινητήρα με ανάγλυφο λογότυπο του μοντέλου, βαλίτσες μεταλλικές μαζί με τις βάσεις και βάση για top case, ψηλό φτεράκι «αλά V-Strom 1000», τροχούς με ακτίνες, πιο άνετη σέλα και ψηλότερη ζελατίνα… κατά τα άλλα, αναρτήσεις, κινητήρας, φρένα, πλαίσιο είναι ίδια με το κανονικό V-Strom 650, αν και για τη γεωμετρία της μοτοσικλέτας έχω κάποια ερωτηματικά έπειτα από τα πρώτα χιλιόμετρα… στη διάρκεια του live test θα αξιολογήσω καλύτερα αν υπάρχει διαφορά ή όχι.

    vstrom12322222

    Δύο πράγματα είναι αυτά που πρέπει να προσέξετε παραλαμβάνοντας το V-Strom XT. Το πρώτο είναι το πλάτος της μοτοσικλέτας με τις βαλίτσες το οποίο κάνει σχεδόν απαγορευτική τη μετακίνηση μέσα στο κέντρο της πόλης. Είναι χαρακτηριστικό πως για την ίδια διαδρομή έκανα 15 λεπτά παραπάνω για να φτάσω στον προορισμό μου καθώς αναγκαζόμουν να μένω πίσω από αυτοκίνητα αφού δε χωρούσα να «γλιστρήσω» ανάμεσά τους. Το δεύτερο είναι η «βάνα» ρύθμισης της προφόρτισης της πίσω ανάρτησης. Καλό είναι όταν θέλετε να κάνετε κάποια αλλαγή στην προφόρτιση να το κάνετε πριν βάλετε σε λειτουργία τον κινητήρα διότι η «βάνα» είναι τοποθετημένη ακριβώς δίπλα στην εξάτμιση και… τσούζει αν είσαι λίγο απρόσεκτος. Το εγκαυματάκι το έχετε στο τσεπάκι αν είσαστε αφηρημένοι, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και χωρίς γάντια.

    Σχόλια

    Σχόλια