Motornews Test: SYM Fiddle 200i CBS

    Το καλλίγραμμο Fiddle έρχεται με φόρα να μπει στην καθημερινότητα συνδυάζοντας στιλ και χρηστικότητα

    «Έχουμε να παραλάβουμε το scooter με το παράξενο όνομα», ήταν η φράση του συνεργάτη στο δρόμο προς τη SYM και εννοούσε φυσικά το ολοκαίνουριο Fiddle της SYM. Η επόμενη έκφραση του προσώπου του ωστόσο, όταν είδε από κοντά για πρώτη φορά το SYM, ήταν εκείνη του εντυπωσιασμού.

    Φινετσάτο και καλλίγραμμο

    Το σχήμα του Fiddle δεν είναι άγνωστο, καθώς ακολουθεί τη νόρμα των Vespa της Piaggio και αυτό είναι που σου έρχεται στο μυαλό όταν το κοιτάξεις πρώτη φορά. Όμορφες πινελιές είναι τα LED φώτα εμπρός και το καλλίγραμμο εμπρός φωτιστικό σώμα, ενώ από το επίπεδο πάτωμα και πίσω το Fiddle είναι μακρύ και η σέλα επίπεδη. Το φινίρισμά του είναι πολύ καλό και ιδιαίτερα ο χρωματισμός του μοντέλου δοκιμής εμπνέει και πολυτέλεια. Όμορφο και φινετσάτο το Fiddle 200 υπόσχεται με την εμφάνισή του πολλά κολακευτικά σχόλια στα φανάρια. Η εντυπωσιακή εμφάνιση του Fiddle επιβεβαιώνεται στο δρόμο καθώς σε πολλά σημεία της πόλης τα βλέμματα στρέφονται πάνω σου. Μάλιστα δεν έλειψαν και οι ερωτήσεις για το scooter της SYM το οποίο άφηνε καλές εντυπώσεις στην πρώτη επαφή… σε άνδρες και γυναίκες.

    Μια καλή εμφάνιση όμως δεν αρκεί για να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο πακέτο και ιδιαίτερα στα scooter η εργονομία παίζει σημαντικό ρόλο. Το Fiddle, παρά το μικρό του μέγεθος είναι αρκετά ευρύχωρο. Η σέλα είναι επίπεδη, αναπαυτική και σωστά σχεδιασμένη έτσι ώστε να τοποθετεί το σώμα όρθιο και κοντά στο τιμόνι. Τα πόδια έχουν αρκετό χώρο να κινηθούν εμπρός και πίσω στο επίπεδο πάτωμα το οποίο είναι ευχάριστο μπόνους ευκολίας στην επιβίβαση/αποβίβαση. Το σώμα έχει την τάση να γέρνει ελαφρά προς τα πίσω, αλλά αν τοποθετήσεις τα πόδια λίγο πιο πίσω τότε πετυχαίνεις την ιδανική θέση για καλό έλεγχο και άνεση.

    Ο χώρος αποσκευών κάτω από τη σέλα χωράει ένα jet κράνος και πολλά μικροπράγματα, ενώ υπάρχει και ντουλαπάκι μπροστά στα γόνατα του αναβάτη για γάντια, χαρτιά και πολλά άλλα. Τα όργανα είναι απλά με ένα αναλογικό ταχύμετρο, έναν αναλογικό δείκτη καυσίμου και ένα ψηφιακό ρολόι, ενώ ο φωτισμός του είναι διακριτικός. Συνολικά η ποιότητα κατασκευής του είναι απλά ικανοποιητική και αυτό είναι ίσως το μοναδικό σημείο που δικαιολογεί την εκπληκτικά χαμηλή τιμή του. Παρεμπιπτόντως η σέλα ανοίγει με τον διακόπτη των φώτων, μια έξυπνη και χρηστική λύση…

    Στον κινητήρα λέμε ναι!

    Ένα από τα καλύτερα σημεία του καινούριου scooter της SYM είναι αδιαμφισβήτητα ο κινητήρας του. Αν δηλαδή σχεδιαστικά παίρνει άριστα, στην περίπτωση του κινητήρα είναι εξίσου σε πολύ καλό επίπεδο καθώς όχι μόνο αποδίδει εξαιρετικά, αλλά ταιριάζει απόλυτα και στον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Ο μονοκύλινδρος, αερόψυκτος 200άρης αποδίδει 12 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 12,5Nm στις 5.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού ο οποίος δουλεύει αψεγάδιαστα, ενώ η μετάδοση είναι εξίσου καλή έχοντας αμεσότητα και σωστή κλιμάκωση. Παράλληλα, απουσιάζει και κάθε είδους ήχος από το σύστημα αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο την ποιότητα κύλισης.

    Ο κινητήρας είναι πολύ ευχάριστος καθώς η ισχύς του είναι επαρκής για κάθε είδους μετακίνηση εντός των πυλών, ενώ παράλληλα παραμένει οικονομικός και ζωηρός. Στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού δεν έχει έντονη σπιρτάδα, ωστόσο μόλις περάσεις τα πρώτα 15Km/h η επιτάχυνση γίνεται μεστή και το ταχύμετρο ανεβαίνει πρόθυμα μέχρι τα 100Km/h. Με λίγη υπομονή το ταχύμετρο έδειξε 105Km/h, ωστόσο όλη μέρα μπορείς να κινείσαι άνετα με 90-100Km/h.

    Το κερασάκι στην τούρτα είναι η κατανάλωση η οποία κυμαίνεται στα 3-3,5 λίτρα ανά 100Km, φυσικά με το γκάζι κολλημένο στο στοπ. Με λίγη προσπάθεια για πιο φυσιολογική οδήγηση έπεσε κάτω από τα 3 λίτρα/100Km!

    Ικανό και ασφαλές στο δρόμο

    Η SYM έχει προσέξει την οδική συμπεριφορά του Fiddle καθώς σε πολλά διαφορετικά κομμάτια ασφάλτου αποδίδει ικανοποιητικά. Το μικρό scooter της SYM τα καταφέρνει αρκετά καλά στην πόλη παρέχοντας καλή πρόσφυση και καλή σταθερότητα. Οι αναρτήσεις είναι σχετικά μαλακές με το μπροστινό να έχει μικρή διαδρομή και να τερματίζει στις ανωμαλίες του δρόμου. Το πίσω είναι σαφώς καλύτερο ισορροπώντας καλά ανάμεσα στην άνεση και την πληροφόρηση.

    Στις στροφές το SYM είναι σταθερό και πολύ ευέλικτο, ωστόσο η έλλειψη πληροφόρησης δεν εμπνέει τον αναβάτη για πιο σπορ οδήγηση παρότι το scooter μπορεί να κινηθεί σβέλτα. Η ευελιξία του είναι εξαιρετική ενώ παράλληλα είναι ικανοποιητικό και στις λεωφόρους καθώς είναι σταθερό και σίγουρο. Τα φρένα είναι πάρα πολύ καλά. Το πακέτο φρένων σε συνδυασμό με το CBS (συνδυασμένο σύστημα πέδησης) λειτουργεί άψογα παρέχοντας δύναμη και πολύ καλή αίσθηση στον αναβάτη.

    Το ξεχωριστό scooter της SYM είναι αδιαμφισβήτητα όμορφο, μπορεί να εκτιμηθεί η εξωτερική του εμφάνιση τόσο από άνδρες όσο και από γυναίκες καθώς διαθέτει vintage και πολύ προσεγμένη σχεδίαση. Από εκεί και πέρα ο κινητήρας είναι εξαιρετικός με ουσιαστική δύναμη και οικονομία, σε καλό επίπεδο μετάδοση και ψεκασμός, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι απροβλημάτιστη με ένα πολύ καλό πακέτο φρένων. Είναι βέβαιο ότι το Fiddle δεν θα το βαρεθείς ποτέ!

    Η ποιότητα κατασκευής είναι το μοναδικό σημείο που μένει στη μετριότητα το Fiddle, αλλά εδώ έρχεται η τιμή του να καλύψει τα πάντα. Κοστίζει μόλις 2.195€ τα οποία σίγουρα κρίνονται value for money για το συγκεκριμένο μοντέλο.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Βάρος (στεγνό)116 kg
    Ρεζερβουάρ6.5 lt
    Κινητήρας4Τ, 2V μονοκύλινδρος
    Διάμετρος x διαδρομή61.0 mm x 57.8mm
    Σχέση συμπίεσης10.2:1
    Μέγιστη ιπποδύναμη12 ps / 7500 rpm
    Μέγιστη ροπή12.50 nm/5500 rpm
    ΤροφοδοσίαE.F.I.
    ΕκκίνησηΜίζα
    ΨύξηΑερόψυκτο
    ΠλαίσιοΑτσάλινο σωληνωτό
    Εμπρόσθιο ελαστικό110/70-12
    Οπίσθιο ελαστικό120/70-12
    Εμπρόσθια ανάρτησηΤηλεσκοπικό πιρούνι
    Οπίσθια ανάρτησηΔιπλά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ
    Εμπρόσθιο φρένοΔίσκος 190 mm
    Οπίσθιο φρένοΔίσκος 220 mm (με σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS)
    Τιμή2.195€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια