Live Test: Suzuki Jimny 1.3 VVT 2015

    Με διάθεση «ένας φίλος ήρθε απόψε από τα παλιά» υποδεχτήκαμε το Suzuki Jimny για να περάσουμε μαζί του μερικές μέρες. Throwback ημέρες.

    To Suzuki Jimny ήρθε στο Live Test του Motornews και φυσικά το καλωσορίσαμε όπως του έπρεπε.  Όπως και στις προηγούμενες, έτσι και τώρα, με τη «ζωντανή δοκιμή» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 7 Μαΐου

    Το Suzuki Jimny δείχνει τόσο ξεπερασμένο που σχεδόν κουράζει στην καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη. Έτυχε να αρχίζουν και οι ζέστες τις τελευταίες ημέρες που «τρέχουμε» μαζί του και ήταν κάποιες στιγμές που χρειάστηκε να λειτουργήσει το A/C. Οι διακόπτες και η αίσθησή τους που αποτελούν απευθείας παραπομπή σε εποχές ξεχασμένες από το σύνολο των μοντέλων της αγοράς, δείχνουν πως το Jimny είναι ξεκάθαρα εκτός σύγχρονης πραγματικότητας. Εκεί που δικαιολογείται η επιμονή της Suzuki σε αυτό το ξεπερασμένο μοντέλο, είναι στις εκτός δρόμου ικανότητες που πραγματικά είναι αντιστρόφως ανάλογες του μεγέθους του. Το Jimny λοιπόν, θα μπορούσαμε να πούμε συμπερασματικά πως έχει το δικό του κοινό. Ένα κοινό για το οποίο το μικρό Suzuki είναι μονόδρομος. Ο die hard χαρακτήρας του σε ότι αφορά την αξιοπιστία των μηχανικών του μερών, έρχεται και ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τη «μαχητική ψυχή» σε διαδρομές μακριά από την άσφαλτο. Δεν ξέρουμε όμως αν αυτό είναι αρκετό, μια και όπως προκύπτει, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του νέου Jimny είναι το παλιό, που προφανώς –ως μεταχειρισμένο- είναι και φθηνότερο.

    Suzuki Jimny Live11 Suzuki Jimny Live10

    Τετάρτη 6 Μαΐου

    Suzuki Jimny Live8

     

    Οι κακές συνήθειες δεν ξεχνιούνται. Όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα, αλγεινή εντύπωση κατά τις μετακινήσεις με το Jimny προκαλεί η κατανάλωση που εμφανίζει ο μικρός στο μάτι 1.300άρης. Είναι λαίμαργος όταν ξεχαστείς και κάνεις αλλαγές ταχυτήτων πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. με νούμερα κατανάλωσης που παραπέμπουν σε κινητήρες turbo της δεκαετίας του ’90. Η αλήθεια είναι όμως, μια και το αναφέραμε, πως είναι σπάνια περίπτωση ελαστικότητας αυτή που εμφανίζει ο VVT του μικρού Suzuki, μια και χωρίς υπερβολή αλλάζεις όλες τις σχέσεις κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. χωρίς απολύτως καμία ένδειξη δυσαρέσκειας. Από εκεί και πέρα, μην περιμένετε ευκολίες ανάλογες με αυτές που μας έχουν συνηθίσει τα σύγχρονα μικρά μοντέλα. Η υποδοχή USB ή κάθε άλλο είδος συνδεσιμότητας λάμπει δια της απουσίας του. Η μεταλλική κεραία που αναπτύσσεται χειροκίνητα μέσα από το A-pillar στη μεριά του οδηγού (διαδικασία που την κάνεις εν κινήσει με ανοιχτό το παράθυρο) υπογραμμίζει εμφατικά το παρελθόν- από όπου μας έρχεται το Jimny.

    Suzuki Jimny Live7

    Στη φωτό το Jimny που ο δικός μας Κώστας Μποϊδάνης είχε στην κατοχή του από το 2005 έως το 2008, όταν και οι οικογενειακές του ανάγκες αυξήθηκαν. Σε σχέση με το καινούργιο, οι διαφορές στην εμφάνιση είναι μετρημένες στα δάχτυλα.

    Τρίτη 5 Μαΐου

    Suzuki Jimny Live4

     

    Δεν είναι ότι δε θέλαμε. Απλά δεν μπορούσαμε λόγω ανωτέρας βίας (βλ. bachelor- γάμος αγαπημένου φίλου με τριήμερες εορταστικές εκδηλώσεις). Γι’ αυτό και η απουσία αναφοράς στο πλαίσιο του Live Test για το όμορφο εμφανισιακά Jimny. Προφανώς και δεν είναι πολλά αυτά που έχουμε να πούμε, μια και το μικρό τζιπάκι –το μοναδικό μικρό μοντέλο που μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι στην ελληνική αγορά– όπως είπαμε και στην πρώτη μας αναφορά, είναι στην ουσία το ίδιο και απαράλλαχτο τα τελευταία 10 χρόνια.

    Suzuki Jimny Live6

    Η φωτογραφία είναι αποκαλυπτική και έτσι για την ιστορία, απλά αναφέρουμε πως το καινούργιο είναι το πράσινο, δεξιά.

    Έχοντας μάλιστα περάσει κάποια χρόνια με το μοντέλο της Suzuki, αυτό που έχουμε να σας καταθέσουμε είναι πως θυμηθήκαμε πώς είναι να μη φοβάσαι λακκούβες, κράσπεδα και κακοτεχνίες του δρόμου. Μπορεί να σε ταρακουνάει για τα καλά το Jimny, είναι όμως «άσπαστο» και δε μασάει από οποιαδήποτε δυσκολία. Για τα μέτρα της εποχής, δεν έχεις καθόλου αίσθηση από το τιμόνι με τις πολλές στροφές από τέρμα σε τέρμα και αισθάνεσαι λίγο στο «περίπου» όταν το περιστρέφεις αλλά αυτό αυτόματα μετατρέπεται σε πλεονέκτημα όταν αφήσεις πίσω σου την άσφαλτο. Πράγμα που ναι μεν θέλει κάποιες γνώσεις, είναι όμως και το μοναδικό πεδίο δόξης για το Jimny, που δείχνει να μένει πεισματικά απαράλλαχτο στην αγορά, για τους φίλους των εκτός δρόμου αποδράσεων. Για την πόλη, τα πράγματα είναι διαφορετικά μια και η ηλικία του αυτοκινήτου από μόνη της περιορίζει κάπως τη χρήση. Βλέπετε το Jimny ίσως είναι και το μόνο 1.300άρι της αγοράς που δεν κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο, αφού οι εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο ξεπερνούν τα 160 γραμμάρια.

    Suzuki Jimny Live5

    Πέμπτη 30 Απριλίου 

    Suzuki Jimny Live1

     

    Από λάθος στο ημερολόγιο καταστρώματος του Motornews, είχε σημειωθεί πως το Jimny που πήραμε σήμερα, θα ήταν με τον κινητήρα diesel. Ανάλογα υψηλές ήταν οι προσδοκίες αλλά και μεγάλη η περιέργεια για το μικρό τετρακίνητο -το τελευταίο των μοϊκανών με τα διαφορικά- που επιτέλους θα έβρισκε τα στοιχεία αυτά που του έλειπαν από τις εκδόσεις βενζίνης. Δηλαδή, τη ροπή από χαμηλά και την οικονομία στο καύσιμο που θα ταίριαζε τόσο πολύ στο υπόλοιπο πακέτο. Η «τρύπα» στο καπό μας χαροποίησε, αφού για όσους γνωρίζουν, αυτό ήταν το εξωτερικό χαρακτηριστικό γνώρισμα για τις diesel εκδόσεις των παλιότερων Jimny. Αλλά όχι. Το στροφόμετρο στον ανανεωμένο πίνακα των οργάνων αποκαλύπτει περισσότερες στροφές μέχρι το κόκκινο από όσες θα ήταν στην περίπτωση του diesel και ο κινητήρας παίρνει μπροστά με το χαρακτηριστικό ήχο και είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος- όπως ήταν. Το ανανεωμένο Jimny λοιπόν που έχουμε στα χέρια μας, είναι και πάλι βενζινοκίνητο. Και αν εξαιρέσει κανείς την ύπαρξη των πλήκτρων για την επιλογή της τετρακίνησης και των «κοντών» (στη θέση του μοχλού/ επιλογέα) αλλά και λεπτομέρειες όπως είναι οι ταπετσαρίες στα καθίσματα και τα συμπαγή προσκέφαλα (παλιότερα ήταν μόνο «πλαίσιο» με κενό στο κέντρο), όλα τα υπόλοιπα φωνάζουν 1998. Εντάξει, για να μην είμαστε υπερβολικοί, 2005 φωνάζουν… Τότε που έγινε η τελευταία σημαντική αναβάθμιση του αυτοκινήτου. Τότε που ο 16βάλβιδος 1.300άρης εξελίχθηκε αποκτώντας μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες του. Τότε ήταν που οι διακόπτες αντικατέστησαν το μοχλό για την τετρακίνηση. Όλα τα υπόλοιπα είναι στην ουσία απαράλλαχτα. Η προσάρτηση στον εξοπλισμό του Jimny του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, είναι μεν σημαντική για να μαζεύει τα ασυμμάζευτα του σκληροτράχηλου χαρακτήρα αλλά μοιάζει με λεπτομέρεια.

    Suzuki Jimny Live2 Suzuki Jimny Live3

     

    Σχόλια

    Σχόλια