Live Test: Peugeot 108 1.0 Top 3d

    Το δεύτερο 108 που βρίσκεται στα χέρια μας τις τελευταίες εβδομάδες έχει το μικρό κινητήρα του λίτρου και μια μεγάλη οροφή από ύφασμα που όταν ανοίγει τη λες και... ουρανό. Κυριολεκτικά.

    To Peugeot 108 1.o Top 5d  αντικατέστησε στο Live Test του Motornews το 2008. Όπως και στις προηγούμενες, έτσι και τώρα, με τη «ζωντανή δοκιμή» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τετάρτη 6 Μαΐου

    Τα καταφέραμε να βγούμε και εκτός των τειχών της πόλης με το 108 και πραγματικά το απολαύσαμε το ίδιο, όπως και στην πόλη. Χαρισματικό αυτοκίνητο, έχει όλα τα στοιχεία να σε κάνει να νιώσεις άνετα είτε στο απίστευτα στρεσογόνο σταμάτα – ξεκίνα της πόλης, είτε στο χαλαρό cruising της εξοχής. Επιπρόσθετα, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά δεν έχει εκείνες τις σπαστικές τσιγκουνιές -όπως για παράδειγμα έναν μόνο διακόπτη ηλεκτρικού παραθύρου στην πλευρά του οδηγού και απουσία ντουλαπιού συνοδηγού.

    108_3d 1000_8

    Σε επίπεδο υλικών κατασκευής φυσικά και δεν εντυπωσιάζει, όντας ένα αυτοκίνητο χαμηλού κόστους, αλλά σε ποιότητα συναρμολόγησης και στιβαρότητα πείθει απόλυτα. Το επιστρέψαμε με βαριά καρδιά όχι μόνο γιατί είναι ένα πραγματικό εργαλείο, αλλά ένα εργαλείο που χαίρεσαι να χρησιμοποιείς καθημερινά. Αν δεν έχετε έντονες τάσεις ματαιοδοξίας ή μεγάλη οικογένεια, μην προτιμήσετε κάτι μεγαλύτερο… Το 108 είναι πολυτάλαντο και πολύ απολαυστικό στην οδήγηση -έχει δε πολύ πλάκα με σύμμαχο το μικρό βάρος και την “το κάνω ότι θέλω” οδική συμπεριφορά, να κυνηγάς στις κατηφορικές στροφές “βαριά” ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας με 150 και φεύγα ίππους, τροχούς 18 ιντσών και φρένα – πιατέλες.

    Τρίτη 5 Μαΐου

    108_3d 1000_11

    Ας όψονται οι εορτές και οι εκτός Αθηνών υποχρεώσεις, μας κράτησαν μακριά τέσσερις ημέρες και δεν είπαμε καλή εβδομάδα και καλό μήνα. Ωστόσο το λιλιπούτειο Peugeot φόρτωνε χιλιόμετρα με το JCB αυτές τις ημέρες. Μικρό αυτοκίνητο πόλης όλες τις άλλες μέρες, το Σ/Κ όμως έβγαλε και ένα ταξίδι αστραπή 720 χιλιομέτρων σε 48 ώρες και μάλιστα με ταχύτητες -όπου κατηφόριζε λίγο- που σηκώνουν αυτόφωρο.

    108_3d 1000_10

    Κατά τα άλλα, την οροφή την κλείνουμε μόνο όταν οι ταχύτητες ξεπερνούν τα 100 χλμ./ώρα, καθώς ο ήλιος ακόμα είναι ανεκτός και η αίσθηση του ουρανού και της δροσιάς υπέροχη. Λόγω του ταξιδιού αστραπή με το γκάζι μόνιμα στο πάτωμα η μέση κατανάλωση έφτασε τα… 6,1 λίτρα/100 χλμ. που φυσικά θα πέσουν σύντομα στα γνωστά 5,2 της αστικής καθημερινότητας. Αν και Στρουμφ της αυτοκίνησης, το 108 είναι τόσο απολαυστικό, που πολλές φορές κάναμε τη σκέψη ότι ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο είναι πλεονασμός για το 98% σχεδόν των αναγκών μας. Αν εξαιρέσεις μεγάλες οικογένειες και δεις πώς κινούνται οι περισσότεροι οδηγοί στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, το 99% από δαύτους θα έπρεπε να αγοράζουν 108 -και πάλι θα τους ξεπερνούσε σε δυνατότητες. Μην ξεχνάτε να διαβάζετε motornews και επίσης ότι σήμερα είναι της Αγίας Ειρήνης -υπενθυμίζω για να κάνετε κανένα τηλέφωνο, όχι απαραίτητα για να παρακολουθήσετε τον εσπερινό.

    108_3d 1000_7

    Πέμπτη 30 Απριλίου

    Απολαυστικές και εξόχως οικονομικές αποδεικνύονται οι καθημερινές μετακινήσεις με το χιλιάρι 108, το οποίο έχει το πλεονέκτημα ότι παρκάρει “στη τρύπα της βελόνας”, χάρη στα μόλις 3.475 χιλιοστά του μήκους του. Ταυτόχρονα, το χαμηλό βάρος των 850 περίπου κιλών κολακεύει ιδιαίτερα το μικρό μοτέρ των 68 ίππων το οποίο μπορεί σε αυτή την έκδοση να μην έχει start/stop, αλλά και πάλι είναι πολύ φειδωλό στις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι τρέμει ελαφρά στο ρελαντί ως κλασικό τρικύλινδρο, σε όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του είναι εξαιρετικό.

    108_3d 1000_6

    Επίσης το εσωτερικό, βασικά για τους εμπρός επιβάτες, είναι ιδιαίτερα φιλόξενο και ευρύχωρο, τόσο λόγω της ευχάριστης εικόνας της σχεδίασης, όσο και λόγω των τοξωτών κολονών του παρμπρίζ. Ωστόσο ένα τόσο μικρό και τόσο χαμηλού κόστους αυτοκίνητο είναι φυσιολογικό να έχει και κάποιες “εκπτώσεις” στην ποιότητα και τη συναρμολόγηση. Την πρώτη την ανακαλύπτεις πολύ εύκολα στις γυμνές μεταλλικές επιφάνειες του εσωτερικού ή στο γεγονός ότι η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι -κατ’ ουσίαν- το πίσω παρμπρίζ.

    IMG_1542

    Το τρίτο φάουλ έχει να κάνει με την ποσότητα του υλικού στεγάνωσης στους αρμούς των θόλων, που μας αποκαλύφτηκε στη φωτογράφηση του χώρου του κινητήρα και είναι σαν να προστέθηκε εκ των υστέρων και μάλιστα από σκιτζή φαναρτζή. Λειτουργικά δεν δημιουργεί, πιθανώς, πρόβλημα, αλλά στην όψη δεν είναι και ότι καλύτερο.

    108_3d 1000_5

    Τετάρτη 29 Απριλίου

    108_3d 1000_2

    Τελικά η αναμενόμενη μετάπτωση “από τα ψηλά στα χαμηλά και από τα πολλά στα λίγα” δεν μας χάλασε τόσο, με την επιστροφή του 2008 στην Peugeot και την παραλαβή του 108. Το μικρό είναι πολύ σπιρτόζικο, πολύ εύκολο στην οδήγηση και έχει και ένα bonus που σου βελτιώνει σημαντικά την ψυχολογία, ειδικά αυτή την εποχή: τη μαλακή οροφή που ανοίγει ηλεκτρικά και το μετατρέπει σε -σχεδόν- cabriolet.

    108_3d 1000_3

    Χωρίς τον ήλιο – ψηστιέρα του καλοκαιριού και με ένα ευχάριστα ψυχρό αεράκι τη νύχτα, η οροφή έμεινε κλειστή μόνο στο παρκάρισμα… Δυστυχώς δεν ήμουν εγώ που οδήγησα την έκδοση με τον κινητήρα puretech των 1.2 λίτρων του προηγούμενου live test αλλά μπορώ να πω ότι μάλλον ο μεγάλος κινητήρας δεν έχει νόημα, αν ο μικρός λειτουργεί έτσι. Μπορεί η τρικύλινδρη χροιά του να είναι ελαφρά “περίεργη”, όμως είναι ελαστικός, ανεβάζει εύκολα στροφές και δεν ζητάς κάτι περισσότερο για αυτό το αυτοκίνητο και αυτή τη χρήση. Παρότι συνδυάζεται με ένα εξαιρετικά μακρύ κιβώτιο -στον κόφτη η τρίτη σχέση φτάνει το ταχύμετρο έως τα… 155 χλμ.ώρα, περίπου 145 πραγματικά- δεν ασθμαίνει πουθενά, ακόμα και αν αλλάζεις σχέσεις στις 1.500 σ.α.λ. Δεν έχουμε ωστόσο κάνει αρκετά χιλιόμετρα για να κρίνουμε την κατανάλωση, αλλά έχουμε πολλές μέρες μπροστά μας. Μείνετε μαζί μας.

    Σχόλια

    Σχόλια