Motornews Test: VW Polo BlueGT 5d

    H πιο ολοκληρωμένη και ισορροπημένη έκδοση του ανανεωμένου Polo είναι η BlueGT που κινείται από τον τετρακύλινδρο 1.4 TSi με τεχνολογία ACT.

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05To Polo, παρά τα χρονάκια του στην αγορά -από το 2009 με μια ανανέωση πέρυσι- παραμένει στην κορυφή από άποψη ποιότητας υλικών, συναρμολόγησης και κύλισης. Ταυτόχρονα, τα μηχανικά του μέρη είναι πολύ σύγχρονα, καθώς στην ανανέωση του 2014 άλλαξε όλη η γκάμα των κινητήρων με νέα, προδιαγραφών Euro 6 μηχανικά σύνολα. Έτσι και η έκδοση BlueGT της δοκιμής απέκτησε τον κινητήρα 1.4 TSi 150 ίππων με ACT (Active Cylinder Technology), που σε απλά ελληνικά διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων. Έτσι όταν ο οδηγός δεν απαιτεί την πλήρη ροπή ή ισχύ του τετρακύλινδρου, αυτός, μέσω των στοιχείων που δίνουν διάφοροι αισθητήρες, απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση. Εξίσου ουσιαστικό και σημαντικό όμως είναι και το γεγονός ότι το σύστημα λειτουργεί σωστά και χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός.

    Polo BlueGT 7

    Συνολικά το BlueGT δείχνει, πολύ διακριτικά, πιο δυναμικό από τις απλές εκδόσεις του Polo και ταυτόχρονα συμπαγές και στιβαρό στο δρόμο. Το δεύτερο συνθετικό λοιπόν του ονόματός του τιμούν οι 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου και τα ελαστικά 215/40, τα πλευρικά μαρσπιέ, μια ντελικάτη αεροτομή πίσω, διπλή απόληξη της εξάτμισης, τονισμένοι προφυλακτήρες και το κατά 1,5 πόντους  χαμηλωμένο αμάξωμα. Στο εσωτερικό έχουμε καθίσματα με επένδυση υφάσματος – alcantara, διακριτικά GT, μαύρη επένδυση στην οροφή και ένα πιεστικό διακόπτη με τη λέξη Sport, που αν τον πατήσεις αλλάζει προς το σκληρότερο η απόσβεση των αμορτισέρ. Χρήσιμο στοιχείο στην πολύ γρήγορη οδήγηση, μη απαραίτητο οπουδήποτε αλλού.

    Polo BlueGT 12

    Συνολικά το BlueGT, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε απόδοση, απευθύνεται σε οδηγούς ουσίας. Τίποτα πάνω του δεν «κραυγάζει», αλλά αν το οδηγήσεις γρήγορα σε μια ορεινή διαδρομή, μπορείς να ταπεινώσεις πολύ ισχυρότερα και πολύ πιο «φλύαρα» αυτοκίνητα. Άμεσο σε οδική συμπεριφορά, απόλυτα ουδέτερο και με στοιχεία που το διαφοροποιούν από το αστικό pack του Polo αλλά διόλου κραυγαλέο, αποτελεί την επιτομή του ελληνικού «μέτρου» ή του βρετανικού understatement, αν επιθυμείτε. Χάρη στον εξαιρετικό κινητήρα του, που λειτουργεί καθαρά και πολύ αποδοτικά από τις 1.000 έως και τις 6.000 σ.α.λ, στο στιβαρό του πλαίσιο και την ουδέτερη και προσεκτικά ρυθμισμένη ανάρτηση, είναι απολαυστικό τόσο μέσα στην αστική κίνηση, όσο και σε απαιτητικές ορεινές διαδρομές. Για τον αυτοκινητόδρομο ούτε λόγος δε, καθώς μπορεί να κρατά παράνομα υψηλές ταχύτητες με χαρακτηριστική άνεση – ο κλισέ όρος «λιμουζίνα τσέπης» ανταποκρίνεται απόλυτα στην περίπτωσή του. Οι επιδόσεις του άλλωστε είναι αντίστοιχες καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου, με 220 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. Επιτυγχάνονται ωστόσο με άνεση και ηρεμία βουδιστή μοναχού και  αυτό είναι ένα πολύ εντυπωσιακό στοιχείο.  Στο σημείο αυτό πρέπει απαραίτητα να σημειώσουμε ότι αν κανείς εκμεταλλευτεί και τους 150 ίππους του εξαιρετικού κινητήρα θα δει μάλλον εύκολα κατανάλωση της τάξης των 13-14 λίτρων/100 χλμ. Άλλο τόσο εύκολα όμως θα ρίξει και πάλι τη μέση τιμή στα 6-7 λίτρα, αν εκμεταλλευτεί τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά ροπής και ελαστικότητας του μοτέρ, συν το σύστημα ACT.

    Polo BlueGT 3

    Γοητευμένοι

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05Όπως είχαμε καταλήξει και στο live test του μοντέλου μερικές εβδομάδες πριν, τα 17.870€ που κοστίζει στην έκδοση της δοκιμής με το χειροκίνητο κιβώτιο, είναι σίγουρα αρκετά χρήματα για ένα super mini. Ωστόσο, αν το δεις σαν ένα κορυφαίο GT –μείον τους τεράστιους χώρους ενός Passat για παράδειγμα- τότε η τιμή του μοιάζει μεγάλη ευκαιρία. Και είναι, αν θέλετε την άποψή μας, καθώς από το Polo BlueGT λείπει μόνο το δέμας. Όλα τα υπόλοιπα, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, εξοπλισμό, ποιότητα, τα διαθέτει σε μεγάλες δόσεις, έτσι ώστε όχι μόνο δικαιολογεί, αλλά και υπερκαλύπτει το κόστος του. Χωρίς να είναι σπορ αυτοκίνητο προσφέρει συναρπαστικές στιγμές οδήγησης –με μόνο μείον την περιορισμένη αντοχή των φρένων σε ακραίες συνθήκες- ενώ ταυτόχρονα μπορεί να κινείται με μέση κατανάλωση περίπου 6 λίτρων, χωρίς να κατεβαίνεις να σπρώχνεις στις εκκινήσεις.

    3
    Αδάμ Αλέξανδρος

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.395 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς150 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ
    Ροπή250 Nm στις 1.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων (DSG optional)
    Εκπομπές CO2110 γρ./χλμ (DSG, 108)
    Μήκος3.970 μέτρα
    Πλάτος1,682 μέτρα
    Ύψος1,456 μέτρα
    Μεταξόνιο2,468 μέτρα
    Βάρος1.200 κιλά
    Χώρος αποσκευών280 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης6.0 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.1 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.8 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα7,8″
    Τελική ταχύτητα220 χλμ/ώρα

    Τιμή

     5d: 17.870€ (με απόσυρση)

     

    Σχόλια

    Σχόλια