Motornews Test: Hyundai i30 1,4d GL

    Η δεύτερη γενιά του i30 δείχνει την πρόοδο της Hyundai σε τομείς όπως η ποιότητα και η εμφάνιση. Επίσης θα λέγαμε ότι το i30 έχει καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα καθώς είναι ίσως το μοντέλο με τον πιο υψηλό δείκτη value for money στην κατηγορία του

    Η Hyundai με την γκάμα «i» έχει προσπαθήσει να κάνει στροφή 180 μοιρών και σε πολλούς τομείς το έχει καταφέρει. Οι Κορεάτες έχουν στόχο την αγορά της Γηραιάς ηπείρου και γνωρίζουν ότι για να πετύχουν πρέπει να ανεβάσουν ψηλά τον πήχη. Η αρχή έγινε πριν λίγα χρόνια όταν εμφανίστηκαν τα μοντέλα «i» και συνεχίζεται με τις επόμενες γενιές τους. Ο εξευρωπαϊσμός της μάρκας έχει πετύχει διάνα στη μικρή κατηγορία με το i10 και παλεύει δυνατά με το i30 στην πολύ δύσκολη κατηγορία C.

    hyundai-i30-d-2

    Η δεύτερη γενιά του i30 δείχνει την πρόοδο της Hyundai σε τομείς όπως η ποιότητα και η εμφάνιση. Ο προκάτοχός του, σχεδιασμένος στην Ευρώπη, είχε τραβήξει το ενδιαφέρον, όμως η συνέχεια είναι ακόμα καλύτερη. Δυναμικές γραμμές, καμπύλες, κομψό αμάξωμα, νεανικό στιλ, εξάγωνη μάσκα, είναι μερικά από τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι το ανανεωμένο i30 είναι σε ακόμα καλύτερο δρόμο. Δεν μπορείς παρά να πεις ένα μεγάλο «μπράβο» στη σχεδιαστική ομάδα της Hyundai που έχει αφήσει αιώνες πίσω το άδοξο παρελθόν της εταιρείας στον τομέα της σχεδίασης. Με την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι πως υπάρχει βάση στον ισχυρισμό περί ικανότητας  να σταθεί απέναντι στο κατεστημένο, καθώς η ποιότητα των υλικών και -το σημαντικότερο- η αναβαθμισμένη εμφάνιση, συνθέτουν μια πολύ καλή «βάση».

    hyundai-i30-d-9

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό αντικρίζεις με χαρά το σαλόνι του i30. Η ατμόσφαιρα που επικρατεί είναι αντάξια πολυτελούς αυτοκινήτου. Πολύ καλή συναρμογή των πλαστικών, δερμάτινη επένδυση, είναι κάποια από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το σαλόνι του i30. Η ηχομόνωση εντός της καμπίνας είναι σε πολύ καλά επίπεδα, επιτρέποντας ένα ξεκούραστο ταξίδι και απομόνωση από τη βαβούρα της πόλης. Το i30 δεν δείχνει μόνο, αλλά είναι και σύγχρονο καθώς η Hyundai έχει προσθέσει όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά «μπλιμπλίκια» της νέας εποχής. Ίσως να το έχει παρακάνει λίγο με τα κουμπιά στο τιμόνι αλλά ας είναι. Η μελέτη που έχει γίνει από τους ανθρώπους της εταιρείας στο χωροταξικό κομμάτι της καμπίνας έχει αποτελέσματα. Στο πίσω κάθισμα μπορούν άνετα να χωρέσουν 3 ενήλικες χωρίς να πονέσουν τα γόνατά τους ή να στραβολαιμιάσουν. Παρόλο που το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο με αυτό της πρώτης γενιάς, οι χώροι είναι αυξημένοι. Οι μεγάλες πίσω πόρτες διευκολύνουν στο μπες-βγες χωρίς να χρειάζεται να κάνεις πλονζόν.

    Άλλο ένα θετικό στοιχείο είναι ότι το i30 δεν χάνει στον χώρο των αποσκευών για χάρη των επιβατών. Τα 378 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι ένα νούμερο που κοιτάει ο ανταγωνισμός με θαυμασμό.

    hyundai-i30-d-10

    Η καλή εικόνα που έχει δημιουργήσει μέχρι στιγμής το i30 παραμένει ακόμα κι όταν μπει σε λειτουργία ο 1.4 CRDi. Ο πετρελαιοκινητήρας της Hyundai ακολουθεί τον δρόμο που έχουν χαράξει οι ανταγωνιστές και λειτουργεί αθόρυβα. Στο ρελαντί δεν αντιλαμβάνεσαι την έλλειψη start/stop -το οποίο θεωρούμε πως θα έπρεπε να υπάρχει σε όλες τις εκδόσεις. Η κατανάλωση (που προφανώς «θίγεται» από την προαναφερθείσα έλλειψη) είναι ένα μικρό θέμα για το i30 καθώς χρειάζεται προσπάθεια για να κρατηθείς σε σχετικά χαμηλά νούμερα, όπως είναι για παράδειγμα τα 6 λίτρα/ 100 χλμ. σε μικτές συνθήκες κίνησης. Ο 1.4000ρης κινητήρας παράγει 22 kgm ροπής και σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων θα έπρεπε να είναι πιο οικονομικός. Όμως η έλλειψη ελαστικότητας του κινητήρα πριν τις 2.000 σ.α.λ., κρατά την κατανάλωση μέσα στην πόλη σε υψηλά επίπεδα. Μόλις ο δείκτης του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ. ο κινητήρας μεταμορφώνεται και μπορείς να κινηθείς άνετα- κι από εκεί και πάνω, με πιο ελαφρύ πάτημα του γκαζιού.

    hyundai-i30-d-6

    Η πρόοδος της νέας γενιάς i30 συνεχίζεται και στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς. Η ανάρτηση είναι άνετη και δεν κουράζει εντός πόλης. Σε δρόμους με στροφές το i30 δε διαμαρτύρεται. Δεν είναι ακριβώς και στο στοιχείο του αλλά δε θα προβληματίσει τον οδηγό που θα ξεχαστεί και θα ζητήσει το κάτι παραπάνω, εκμεταλλευόμενος την καλή απόδοση του κινητήρα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένες σε στροφές υπό πίεση αλλά κι αυτό λειτουργεί προειδοποιητικά αναφορικά με τα όρια της πρόσφυσης.

    HyuI3014d 1

    Ολοκληρώνοντας θα λέγαμε ότι το Hyundai i30 έχει καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα καθώς είναι το μοντέλο που παλιότερα θα λέγαμε «πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά του» στην κατηγορία που δίχως άλλο είναι η δυσκολότερη της αγοράς.  Διαθέτει στοιχεία που μπορούν να δυσκολέψουν τον ανταγωνισμό, όπως η τιμή (15.640€), και να κάνουν τον ενδιαφερόμενο αγοραστή να χαμογελάσει.

    Αδάμ Αλέξανδρος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.396 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς90 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή22.4 Kgm στις 1.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2109 γρ./χλμ
    Μήκος4,300 μέτρα
    Πλάτος1,780 μέτρα
    Ύψος1,470 μέτρα
    Μεταξόνιο2,650 μέτρα
    Βάρος1.280 κιλά
    Χώρος αποσκευών378 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης5.3 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.1 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα13,5″
    Τελική ταχύτητα170 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 15.640€ (με απόσυρση και έκπτωση εμπορικής πολιτικής)

    Σχόλια

    Σχόλια