Live Test: VW Passat 1.4 TSI 150 PS

    Το νέο VW Passat είναι ότι πιο κοντινό υπάρχει αυτή τη στιγμή σε limo. Προφανώς έχει προαχθεί σε premium επιλογή και αμφισβητεί το αντίστοιχο μεγάλο της Audi, αφήνοντας τη διαφορά μεταξύ τους να την κάνουν κάποιες «λεπτομέρειες».

    To VW Passat 1.4 TSI με τους 150 PS ήρθε στο Live Test του Motornews και φυσικά το καλωσορίσαμε όπως του έπρεπε.  Όπως και στις προηγούμενες, έτσι και τώρα, με τη «ζωντανή δοκιμή» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 29 Απριλίου 

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05Ήρθε η μέρα του αποχωρισμού και το Passat επέστρεψε στη βάση του. Στις τελευταίες παρατηρήσεις που καταγράφουμε από την καθημερινή μας επαφή, είναι η «έξυπνη» τοποθέτηση της κάμερας οπισθοπορείας κάτω από το σήμα- χειρολαβή του πορτ μπαγκάζ. Με την επιλογή της όπισθεν από τον οδηγό, το σήμα ανασηκώνεται ελαφρώς δίνοντας οπτικό πεδίο στη κάμερα που προβάλλει από κάτω. Έτσι, και προφυλαγμένη είναι αλλά και πάντα ο φακός της είναι καθαρός για να δίνει την καλύτερη δυνατή εικόνα. Οδηγώντας προς την αντιπροσωπεία, το απόθεμα καυσίμου έφτασε στη ρεζέρβα και παράλληλα με το κλασσικό λαμπάκι στον πίνακα των οργάνων, εμφανίστηκε και η προτροπή για εντοπισμό του πλησιέστερου πρατηρίου καυσίμων από το GPS (στο οποίο φορτώσαμε τους χάρτες με τη γνήσια κάρτα SD της αντιπροσωπείας, στη μια από τις δύο υποδοχές για τέτοιου είδους κάρτα μνήμης που διαθέτει το μοντέλο). Είναι από αυτές τις μικρές ευκολίες που βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής και της συμβίωσης με ένα αυτοκίνητο, που στην προκειμένη περίπτωση αποδεικνύεται πραγματικά premium. Με την κατανάλωση δεν τα καταφέραμε και τόσο καλά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που μας πέρασε, μια και ήταν αδύνατον να «κρατήσουμε χαρακτήρα» προσέχοντας την κατανάλωση. Έτσι, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, η διατήρηση του σχετικού δείκτη στο 7,4 (λίτρα/100 χλμ.) δίνει υποσχέσεις για βελτίωση. Ίσως την επόμενη φορά.

    VW Passat LT14        VW Passat LT15

    Τρίτη 28 Απριλίου 

    VW Passat LT10

     

    Το αυτόματο παρκάρισμα είναι πραγματικά μια εμπειρία που ψαρώνει μικρούς και μεγάλους. Ιδιαίτερα όταν –μετά το παρκάρισμα- όλοι οι επιβάτες ανεξαιρέτως, διαπιστώνουν πόσο μεγάλο είναι το αμάξωμα του νέου Passat. Σαν να είχαν αμφιβολίες για τις ικανότητες του συστήματος όλοι, βλέποντας το πόσο καλά τα κατάφερε και πάρκαρε παράλληλα με το πεζοδρόμιο (ή όταν πρόκειται για κάθετη θέση στάθμευσης, που την αναγνωρίζει αυτόματα και κινεί ανάλογα το τιμόνι) με ακρίβεια χάρακα, θαυμάζουν το μέγεθος του επιτεύγματος. Έχει φυσικά προηγηθεί το χαμόγελο ικανοποίησης για την ποιότητα που απολαμβάνουν όλοι οι επιβάτες και την αισθητική αρτιότητα της καμπίνας- με μοναδική εξαίρεση το αναλογικό ρολόι στο κέντρο του ταμπλό που σε κανέναν δεν άρεσε, ούτε σαν διακοσμητικό. Σε γενικές γραμμές πάντως και μετά από μερικές μέρες καθημερινής συμβίωσης, συνειδητοποιεί κανείς πως ο καλός και άγιος κατά τα άλλα 14άρης TSI, θα έπρεπε να έχει δώσει τη θέση του σε ένα μεγαλύτερο σύνολο με πιο μεστή και γεμάτη απόδοση. 

    VW Passat LT11 VW Passat LT12

    Δευτέρα 27 Απριλίου

    VW Passat LT7

    Είναι με διαφορά από το δεύτερο, το αυτοκίνητο με τα πιο εντυπωσιακά φώτα ημέρας κατά γενική ομολογία. Το Passat, με τη διάταξη αυτή εμπρός, τραβάει τα βλέμματα στο δρόμο και «ανοίγει» την αριστερή λωρίδα στην Ε.Ο. Επιπλέον, με τη λειτουργία που η δέσμη των φώτων ακολουθεί το στρίψιμο του τιμονιού απογειώνει και την αποτελεσματικότητα. Είναι από τις περιπτώσεις αυτοκινήτων που σε κακομαθαίνουν καθώς απολαμβάνεις ποιότητα που μέχρι πρόσφατα δε θα μπορούσες να περιμένεις ούτε από αυτής της κατηγορίας τα αυτοκίνητα. Έχοντας και την πρόσφατη εμπειρία από το νέο Ford Mondeo, που έχει αντίστοιχα πλούσιο εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα, το Passat φαίνεται να κερδίζει στα σημεία μια και καταφέρνει να περνάει στον οδηγό και τους επιβάτες την απόλυτη premium αίσθηση. Λίγο η εξαιρετική ανάρτηση, που μπορεί να κάνει το μοντέλο ασφαλές στα όρια του «βαρετού», λίγο η αψεγάδιαστη κατασκευή του, έχεις την αίσθηση πως το έχουν «τερματίσει» το θέμα οι άνθρωποι της VW.

    VW Passat LT8   VW Passat LT9

    Παρασκευή 24 Απριλίου 

    VW Passat LT5

     

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05Όταν πηγαίνεις με σταθερή ταχύτητα και ο δρόμος είναι επίπεδος, χωρίς ανωφέρεια, τότε το TSI μοτέρ της limo τα καταφέρνει και με δύο κυλίνδρους. Το είχαμε ξεχάσει αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του 1.400άρη, που πρώτη φορά το είδαμε σε ένα Polo και μας έκανε σούπερ εντύπωση. Μάλιστα είναι τόσο ομαλή η μετάβαση από τη μια κατάσταση λειτουργίας στην άλλη, που πρέπει να κλείσεις το ηχοσύστημα και να σταθείς με τις «κεραίες» σου ανοιχτές για να πιάσεις κάτι- και πάλι πολύ δύσκολα θα το αισθανθείς. Ε, σκεφτείτε τώρα, που κάνει ακριβώς το ίδιο, με το 5μετρο αμάξωμα του VW Passat. Ο θαυμασμός είναι δεδομένος για την εφαρμογή αυτή που έρχεται να συμπληρώσει ένα «πακέτο» στοιχείων του αυτοκινήτου, μέσα στο οποίο βρίσκουμε και τις πληροφορίες/ μαθήματα οικονομικής οδήγησης με σύντομο tutorial που συνοδεύεται από καλαίσθητες εικόνες για να γίνεται το κάθε μήνυμα σαφές και χωρίς πολλά πολλά λόγια. Καλό σαββατοκύριακο να έχουμε και τη Δευτέρα πάλι εδώ με περισσότερες εντυπώσεις από το εντυπωσιακό νέο Passat.

    VW Passat LT4    VW Passat LT6

    Πέμπτη 23 Απριλίου 

    VW Passat LT2

     

    Η έλευση του Passat μας δίνει την ευκαιρία να δούμε από κοντά τις βελτιώσεις που έχει υποστεί το μοντέλο σε καίρια σημεία. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που κάνεις μαζί του, διαπιστώνεις πως η ποιότητα κύλισης έχει πραγματικά «ξεφύγει» καθώς το Passat μπορεί και σε κακομαθαίνει. Περνάς από γνωστές σου διαδρομές και πραγματικά ξαφνιάζεσαι γιατί διαπιστώνεις πως οι… λακούβες είναι με το Passat λιγότερες από όσες θυμόσουν (μέχρι χθες που οδηγούσες κάτι άλλο).

     

    VW Passat LT1

     

    Οι διαστάσεις του αμαξώματος και της καμπίνας, είναι η αμέσως επόμενη έκπληξη. Το μοντέλο είναι στα όρια του «ανοικονόμητου» και πρακάροντας σε κάθετες θέσεις, διαπιστώνεις πως ότι και να κάνεις, ακόμα και αν ακουμπήσεις σχεδόν τον τοίχο, το μήκος του θα το κάνει να εξέχει από τη νοητή ευθεία που σχηματίζουν τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Βέβαια, η αντανάκλαση της κατάστασης αυτής στους χώρους για τους επιβάτες, είναι απόλυτα θετική, μια και οι πίσω θα μετακινηθούν αρχοντικά και με ανέσεις business class. Για τα στοιχεία του εξοπλισμού του νέου Passat, θα χρειαστούμε αρκετές ημέρες και πολλά live test για να ασχοληθούμε. Φτάνει να σας πούμε πως με το αυτόματο παρκάρισμα για παράδειγμα, έχουμε αγγίξει τα όρια της χαζομάρας, αφού παρκάρουμε σε κάθε ευκαιρία που μας δίνεται μόνο και μόνο για να πάρουμε την ανατριχίλα του τιμονιού που γυρίζει μόνο του στον ελιγμό. Μπρρρ…

    VW Passat LT3

    Σχόλια

    Σχόλια