Motornews Test: VW Golf 1.4 TGI Bluemotion 110 PS

    Το φυσικό αέριο είναι το μέλλον. Το άμεσο μέλλον. Και το TGI Golf, είναι μια ακόμα απόδειξη. Περιορισμένοι ρύποι και οικονομία στις μετακινήσεις like no other όπως λένε και στα χωριά της Φωκίδας.

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05Το best seller της VW δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ο «δεκαθλητής», ο «βασιλιάς», το «πρότυπο» και άλλα χαριτωμένα επίθετα, κολλάνε εδώ και χρόνια δίπλα στο όνομα του αυτοκινήτου που έμελλε να γίνει ως brand, μεγαλύτερο από αυτό του κατασκευαστή του. Δεν είναι λίγες οι φορές που ακόμα και επαγγελματίες του χώρου αυτού, μπερδεύουν το όνομα Volkswagen με το Golf, μια και το δεύτερο είναι φυσική συνέχεια του πρώτου.

    Στην έκδοση με το CNG ως καύσιμο, το Golf ξαναγράφει με βελτιώσεις στα σημεία, την ιστορία του αναφορικά με το κόστος χρήσης. Η γνωστή ποιότητα σε όλα τα επίπεδα έτσι όπως μπορεί να τη διακρίνει κανείς σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, παραμένει, με τη διαφορά πως ετούτη εδώ η έκδοση είναι ότι οικονομικότερο κυκλοφορεί ως Golf στην αγορά. Τουλάχιστον μέχρι την έλευση της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.

    VW Golf TGI DOK4

    Εξωτερικά μην ψάχνετε για διαφορές. Αν έλειπαν τα διόλου διακριτικά αυτοκόλλητα από τις πλευρές του «δικού μας» Golf, τίποτα δε θα ξεχώριζε το TGI από τα υπόλοιπα. Ομοίως και στο εσωτερικό. Στην καμπίνα, ο οδηγός θα δει το δεύτερο όργανο για το απόθεμα του CNG στο σχετικό ντεπόζιτο (ή καλύτερα, στη συστοιχία των κυλινδρικών αποθηκευτικών ντεπόζιτων) καθώς και το πράσινο φωτάκι για τη χρήση του φυσικού αερίου, όσο υπάρχει απόθεμα. Αυτή είναι και η σημαντικότερη διαφορά που μπορεί να δει κανείς. Μια ακόμα «κρύβεται» στο χώρο των αποσκευών και έχει πάρει τη θέση της ρεζέρβας –και λίγο περισσότερο- σηκώνοντας ελαφρώς το πάτωμα του χώρου. Πρόκειται για τη δεξαμενή του φυσικού αερίου, που έχει περιορίσει στα 291 λίτρα (έναντι 380 των άλλων εκδόσεων) το χώρο των αποσκευών και έχει επιβάλλει τη χρήση κιτ επισκευής για τυχόν σκασμένο ελαστικό.

    VW Golf TGI DOK3

    Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με το υγραέριο, το CNG λειτουργεί ως πρωτεύον καύσιμο. Δηλαδή, ο κινητήρας δε χρειάζεται να πάρει μπροστά με βενζίνη και όταν πιάσει τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας να «γυρίσει» σε υγραέριο. Στην περίπτωσή μας, το φυσικό αέριο είναι η default επιλογή και μόνο όταν τελειώσει το απόθεμα, το σύστημα αυτόματα περνάει σε λειτουργία με βενζίνη. Για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης με το «εναλλακτικό» καύσιμο, έχει γίνει διαφορετική χαρτογράφηση στο γνωστό TSI σύνολο και στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 110 ίππους- σε αμφότερες τις περιπτώσεις καυσίμου, ακριβώς όπως το είδαμε και στο Skoda Octavia G-Tec.

    VW Golf TGI DOK6

    Λειτουργικά δε θα καταλάβει κανείς καμία διαφορά αναφορικά με το καύσιμο που χρησιμοποιεί ανά περίπτωση ο κινητήρας, ενώ δύσκολα θα εντοπιστεί και η στιγμή της μετάβασης από το ένα καύσιμο στο άλλο όταν το CNG τελειώσει. Ο συνδυασμός στην περίπτωση του Golf που είχαμε στη διάθεσή μας με το DSG κιβώτιο ταχυτήτων, συνθέτει ένα άκρως κολακευτικό σύνολο είτε οι διαδρομές περιελάμβαναν αστικό τοπίο, είτε ταξίδι. Απόλυτα άμεσος στις αντιδράσεις του, ο συνδυασμός κινητήρα- κιβωτίου ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις. Οι λιγότεροι σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του TSI ίπποι, δεν κάνουν κάποια διαφορά σε ότι έχει να κάνει με την αίσθηση για τον οδηγό και τους επιβάτες. Το Golf δείχνει εξίσου «ζωηρό» και πρόθυμο, ενώ βοηθούμενο από το εξαιρετικό πλαίσιο και την πολύ καλή ανάρτηση, μπορεί να γίνει κι αρκετά sport ακολουθώντας τη διάθεση του οδηγού του. Η προσαρμογή που έχουν πετύχει οι μηχανικοί στο θέμα της ανάρτησης, έχει κρατήσει τα ίδια κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά που κάνουν το δημοφιλές μοντέλο τόσο καλό.

    VW Golf TGI DOK5

    Στο θέμα της οικονομίας, τα 100 χιλιόμετρα γίνονται με 3,3 ευρώ– όπως ακριβώς διατείνονται τα αυτοκόλλητα στις πόρτες. Γεμίσαμε με 16,2 ευρώ το ντεπόζιτο του CNG και κάναμε 490 χιλιόμετρα, σε πραγματικές συνθήκες και με κανονικό ρυθμό μετακίνησης. Αυτή είναι μια επίδοση που δεν επιτυγχάνεται με άλλο συμβατικό καύσιμο. Βάζοντας επιπλέον στην εξίσωση την εξαιρετική άνεση και την ποιότητα στη μετακίνηση που προσθέτει το δημοφιλές VW, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά ξεχωριστό.

    VW Golf TGI DOK10            VW Golf TGI DOK11

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05Όλα αυτά θα ήταν ανεδαφικά αν το δίκτυο των πρατηρίων φυσικού αερίου έμενε στάσιμο και δεν είχε εξέλιξη. Όμως, με την προοπτική της λειτουργίας δύο ακόμα σταθμών ανεφοδιασμού που «γεφυρώνουν» την απόσταση Αθήνας και Θεσσαλονίκης μέσα στους επόμενους δύο μήνες, η προοπτική αγοράς ενός αυτοκινήτου με καύσιμο το CNG αποκτά ιδιαίτερη αξία. Το Golf TGI με τιμή εκκίνησης τα 20.140€, κάνει την επιλογή του diesel να μοιάζει ακόμα πιο εστιασμένη σε όσους θέλουν να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα –και μάλιστα εκτός πόλης- μια και το φυσικό αέριο είναι σαφώς πιο «στρωτή» επιλογή αν υποθέσουμε πως θα «διαδεχτεί» ένα τυπικό βενζινοκίνητο μοντέλο.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    VW Golf TGI DOK2

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.395 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς110 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ
    Ροπή20.4 Kgm στις 1.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνDSG (Auto διπλού συμπλέκτη 7 σχ.)
    Εκπομπές CO294 γρ./χλμ
    Μήκος4,255 μέτρα
    Πλάτος1,790 μέτρα
    Ύψος1,452 μέτρα
    Μεταξόνιο2,637 μέτρα
    Βάρος1.395 κιλά
    Χώρος αποσκευών291 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης3.7 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.3 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.5 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα10,9″
    Τελική ταχύτητα194 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 21.140€ (με απόσυρση, χειροκ. κιβώτιο)

    VW Golf TGI DOK13

    Σχόλια

    Σχόλια