Motornews Test: Jeep Renegade 1.6 120 PS

    Το σημειώσαμε και στο live test, το επαναλαμβάνουμε ευθύς εξαρχής: το νέο Renegade είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχει εμφανιστεί με τα σήματα της Jeep τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια για τον οδηγό.

    Ας αρχίσουμε λίγο ανάποδα. Όχι, κατά τη γνώμη των ανθρώπων του Motornews δεν θα έπρεπε να λέγεται Renegade. Το όνομα αυτό ανήκει και δικαιωματικά έπρεπε να «φορεθεί» σε ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο. Σε κάποιο που αν θέλετε, έχει πιο hard core προσανατολισμό και θα απευθυνόταν σε γνήσιους λάτρεις της εκτός δρόμου κίνησης. Ίσως σε ένα «σπαρτιάτικο» Wrangler θα ήταν πολύ πιο ταιριαστό το όνομα αλλά ας πάμε παρακάτω. Η μόδα επιτάσσει στις εταιρείες να παρουσιάζουν αυτοκίνητα που συνδυάζουν λίγο απ’ όλα. Μπαίνουν λοιπόν πολλά αυτοκίνητα κάτω από μια ομπρέλα με την ονομασία crossover και πορεύονται εν ειρήνη, δίνοντας παράλληλα στο αγοραστικό κοινό προτάσεις που μπορούν να κάνουν λίγο απ’ όλα. Χωρίς εξειδίκευση.

    JeepRene16MTJDOK2

    Στο πρόσφατο παρελθόν της, η Jeep έχει να επιδείξει ένα ζεύγος αυτοκινήτων που ήταν αρκετά κοντά –σε φιλολογικό επίπεδο συζήτησης- στο νέο Renegade. Ήταν προφανώς οι πρώτες απόπειρες της εταιρείας να προσεγγίσει το κοινό των crossover: τους υποψήφιους πελάτες που ήθελαν «λίγο απ’ όλα», όντας αναποφάσιστοι αν πρέπει το αυτοκίνητό τους να έχει περισσότερο look ή εκτός δρόμου ικανότητες. Να μπορεί να οδηγηθεί ως κανονικό επιβατικό αλλά να μπορεί και να περνάει τις κακοτοπιές –στα 150 μέτρα χωματόδρομου μέχρι την παραλία. Τα Patriot και Compass, ήταν αυτά που έδιναν λύση σε αυτούς ακριβώς τους πελάτες, που ήθελαν οπωσδήποτε και το σήμα Jeep στο κλειδί του αυτοκινήτου τους. Αυτό το ζεύγος αυτοκινήτων, που μεταξύ τους οι διαφορές ήταν κυρίως αισθητικές, για την εποχή που παρουσιάστηκαν (2006) ήταν μια χαρά αυτοκίνητα.

    JeepRene16MTJDOK6

    Η σύγχρονη συνεργασία με τον Όμιλο Fiat όμως, πήγε το «θέμα» σε πραγματικά άλλο επίπεδο. Το νέο Renegade είναι αρκετά παραπάνω από αυτό που θα περίμενε κανείς ως συνέχεια των δύο προαναφερθέντων μοντέλων- που ειρήσθω εν παρόδω, ζουν και βασιλεύουν με τις νέες τους εκδόσεις. Κατ’ αρχήν καταφέρνει να είναι φρέσκο σε εμφάνιση, χωρίς να αφήνει πίσω του τις αισθητικές αρχές που έκαναν διαχρονικά τα μοντέλα της Jeep να ξεχωρίζουν. Είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από όσο φαίνεται και αυτό το κάνει ιδιαίτερα ευρύχωρο για τους επιβάτες του στους οποίους προσφέρει και 351 λίτρα (μέχρι την εταζέρα) για αποσκευές, χωρίς όμως να ξεφεύγει και να γίνεται «δυσκίνητο» σε αστικό περιβάλλον- ή γενικότερα σε σφιχτά σημεία που πρέπει να κινηθεί κανείς, είτε αυτά είναι σε διαδρομές χωρίς άσφαλτο, είτε σε ορεινό στροφιλίκι (στο οποία θα επανέλθουμε πιο κάτω).

    JeepRene16MTJDOK7

    Στην έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, το Renegade είναι δικίνητο. Έχει τον «καλό» diesel της Fiat για την κίνησή του, με τους 120 ίππους από τα 1,6 λίτρα χωρητικότητας. Η εκμετάλλευση της ισχύος αυτής αλλά κυρίως των 32,6 (!) kgm της ροπής που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. γίνεται με ένα χειροκίνητο –για την περίσταση- κιβώτιο 6 σχέσεων. Στα assets που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, υπολογίστε και το πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια (τηρουμένων των αναλογιών) τιμόνι αλλά και την εξαιρετική πρόσφυση από το σύνολο πλαίσιο- ανάρτηση- τροχοί 17 ιντσών, για να έχετε μια κάπως πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Μέχρι εδώ λοιπόν, έχουμε ένα εξαιρετικά ευρύχωρο αυτοκίνητο, ένα compact SUV αν προτιμάτε –γιατί το crossover είναι μάλλον «λίγο» για να χαρακτηρίσει το Renegade- με εξαιρετική εικόνα από την οδική του συμπεριφορά.

    JeepRene16MTJDOK5

    Ακόμα και υπό έντονη πίεση, σε δρόμο με στροφές κάθε είδους, το Renegade δείχνει εξαιρετική συμπεριφορά και υποστηρίζει τη διάθεση του οδηγού του για sport οδήγηση– κάτι που είναι προφανώς πρωτόγνωρο για αυτοκίνητο της Jeep. Οι κλίσεις είναι συγκρατημένες, τα περιθώρια πρόσφυσης εξαιρετικά υψηλά και η αίσθηση της στιβαρής κατασκευής βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό, ενώ την ίδια στιγμή μας κάνει να απορούμε για το πώς θα είναι το «αδερφό» Fiat 500X με το οποίο έχουν πολλά κοινά από τεχνικής σκοπιάς. Χωρίς υπερβολή, το Renegade είναι ένα αυτοκίνητο που σε κάνει να αναθεωρήσεις για τη Jeep και τα «σκληροτράχηλα» αυτοκίνητά της που ήταν παραδοσιακά καλύτερα εκτός δρόμου από ότι σε ασφάλτινο τερέν. Τα φρένα, με δίσκους αεριζόμενους εμπρός και απλούς πίσω, πάντα στο ύψος των περιστάσεων δεν δείχνουν να κουράζονται κοντρολάροντας τον ενάμιση τόνο σχεδόν του βάρους (1.495 κιλά) ακόμα και σε διασκεδαστική για τον οδηγό κατηφορική διαδρομή.

    JeepRene16MTJDOK12

    Ο κινητήρας δείχνει εξαιρετικά φύλλα ποιότητας με την απόδοσή του. Αν πρέπει οπωσδήποτε να του καταλογίσουμε κάτι, αυτό έχει να κάνει με τη μικρή υστέρηση που παρουσιάζει στις χαμηλές στροφές (πέριξ των 1.000 σ.α.λ.), που προφανώς στους diesel κινητήρες με το έτσι και αλλιώς περιορισμένο εύρος λειτουργίας, έχει ιδιαίτερη σημασία η αδράνεια ακόμα και 200 σ.α.λ. Από την άλλη πάλι, δε μπορούμε να θεωρήσουμε μειονέκτημα την κατανάλωση που σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται υψηλή. Θέλει προσπάθεια για να μείνει κάτω από τα 7 λίτρα –ειδικά μέσα στην πόλη- εκεί που το «σταμάτα- ξεκίνα» με το βάρος του αυτοκινήτου, βάζει δύσκολα στην κατανάλωση. Μένει όμως εύκολα στα πέριξ των 6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και όταν η ταχύτητα κίνησης είναι σταθερά πάνω από τα 130 χλμ./ώρα. Να σημειώσουμε πως το Renegade  μπορεί και ταξιδεύει άνετα και χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο στην καμπίνα, ακόμα και με την τελική του την οποία και κρατάει εύκολα. Μη χάνουμε όμως την ουσία του αυτοκινήτου, που προφανώς δεν είναι σε αυτού του είδους τη χρήση. Δεν ωφελεί να αναζητάς τις επιδόσεις διαρκώς με το Renegade. Το ότι τα καταφέρνει καλά, είναι μεν έκπληξη για τα δεδομένα του ύφους της κατασκευής, αποδεικνύει την πολύ καλή δουλειά στη συνεργασία Ιταλίας- ΗΠΑ αλλά μέχρι εκεί. Ο ρόλος του Renegade είναι να προσφέρει άνεση και ασφάλεια σε οικογενειακού βεληνεκούς μετακινήσεις και αυτό το καταφέρνει μια χαρά.

    JeepRene16MTJDOK19                   JeepRene16MTJDOK20

    Με πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το Renegade με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων και τους 120 ίππους, κοστίζει από 23.470€ (με απόσυρση) και είναι εδώ για να αλλάξει τα δεδομένα σε όλα όσα ξέραμε για τη Jeep, κάνοντας ακόμα και τους αδιάφορους περί της μάρκας, να βρίσκουν στοιχεία ολιστικής γοητείας στο νέο μοντέλο.

    JeepRene16MTJDOK8                     JeepRene16MTJDOK9

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    JeepRene16MTJDOK4 

    JeepRene16MTJDOK3

     

    JeepRene16MTJDOK11 

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    1.6 Multijet II 120 PS
    Κυβισμός1.598 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς120 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ
    Ροπή32.6 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2120 γρ./χλμ
    Μήκος4,255 μέτρα
    Πλάτος1,805 μέτρα
    Ύψος1,667 μέτρα
    Μεταξόνιο2,570 μέτρα
    Βάρος1.495 κιλά
    Χώρος αποσκευών351 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.7 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.6 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα10,2″
    Τελική ταχύτητα178 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 23.470€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια