Live Test: Peugeot 2008 1.6 eHDi 115 ps

    Το Peugeot 2008 έχει ένα δικό του τρόπο προσέγγισης της κατηγορίας των μικρομεσαίων, καθώς πλασάρεται ως εναλλακτική πρόταση στα συμβατικά μοντέλα της κατηγορίας. Είναι ένα μικρό crossover, που σε χώρους κοιτά στα ίσια τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα και δίνει την αυξημένη ευελιξία του σε όλους τους τομείς, ως έξτρα κίνητρο για να το δει κανείς πιο ζεστά.

    To Peugeot 2008 1,6 eHDi με 115 ίππους στο Live Test του Motornews πήρε τη θέση του «βασικού» αυτοκινήτου πόλης με τον κωδικό 108.  Όπως και στις προηγούμενες, έτσι και τώρα, με τη «ζωντανή δοκιμή» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τρίτη 28 Απριλίου

    Ημέρα εκπαίδευσης αποδείχτηκε η σημερινή, καθώς το σύστημα hill hold του 2008 που άλλους τους βοηθά στην εκκίνηση στην ανηφόρα, εμένα με κατέστησε “ρόμπα” στην έντονα ανηφορική και με έντονη κίνηση λεωφόρο Αλεξάνδρας, στην Αθήνα. Γρήγορη εκκίνηση εγώ, φρένα το hill hold, να τα μεγαλειώδη σβησίματα στο φανάρι. Τέτοιο χουνέρι είχα να πάθω από 12 ετών που ξεκίνησα μαθήματα οδήγησης με τον πατέρα μου -εκτός δρόμου, φυσικά.

    2008_9

    Και έχουν περάσει κάποια λίγα χρόνια από τότε, καθώς είμαι 30 και 10 και 5. Μόλις. Τα τερτίπια του hill hold που τελικά απεδείχθη “αργότερο από τη σκιά του”, σε αντίθεση με το πολύ άμεσο “Start/Stop”, δε στάθηκαν ικανά να μας αμαυρώσουν την εξαίρετη εικόνα που έχουμε από το 2008 και το οποίο, αν βρίσκαμε τον τρόπο να του προσθέσουμε 2 θήκες για ποτήρια εμπρός, θα το αγοράζαμε με κλειστά μάτια.

    Δευτέρα 27 Απριλίου

    Στα βουνά αντί στη θάλασσα καταλήξαμε τελικά με το 2008 και για ακόμα μεγαλύτερο διάστημα στα στενά της πόλης. Κοιτάξτε το λήμμα “υποχρεώσεις και ιώσεις”, κάτω από τον γενικό τίτλο “Παντρεμένοι με παιδιά” και θα καταλάβετε. Για το είδος μας, ωστόσο, το 2008 είναι σκέτη λιχουδιά. Τόσο μικρό όσο χρειάζεται για να μην μας αγχώνει στην αστική καθημερινότητα -έστω και χωρίς parking sensors- τόσο οικονομικό για να συμβαδίζει με τους πετσοκομμένους, τσαλαπατημένους και βιασμένους μισθούς μας και τόσο ευρύχωρο ώστε ακόμα και 3 νοματαίοι να χωρούν στο πίσω κάθισμα.

    2008_6

    Ένα μεγάλο εύγε στους σχεδιαστές και στους μηχανικούς της Peugeot που έφτιαξαν ένα πραγματικά “γρανιτένιο” αμάξωμα, κάτι που αποδεικνύεται τόσο στη γρήγορη οδήγηση, όσο και στο πέρασμα από τις απίστευτες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Σωστό κιβώτιο, “ζωντανό” τιμόνι, επαρκή φρένα -με δίσκους και πίσω- και ένας κινητήρας που αποδίδει στρωτά χωρίς να εγείρει τα πάθη, συνθέτουν ένα μικρό οικογενειακό που δεν υπολείπεται πουθενά. Επιπρόσθετα μας αρέσει ιδιαίτερα το minimal φιλοσοφίας ταμπλό, παρότι τα πλαστικά του δεν ξεφεύγουν από τη μετριότητα.

    2008_8                                   

    H συνολική αίσθηση πάντως, λόγω και της απουσίας οποιουδήποτε τριγμού, είναι κορυφαία. Όπως έχουμε εξηγήσει και στο παρελθόν, το 2008 είναι ένα από τα αυτοκίνητα που δεν είμαστε χαρούμενοι όταν το αποχωριζόμαστε. Θα συνεχίσουμε πάντως με Peugeot…

    Παρασκευή 24 Απριλίου

    “Το Σαββατοκύριακο έρχεται, εμπρός βήμα ταχύ, να το προϋπαντήσουμε παιδιά στην εξοχή” δηλώνει ευθαρσώς το 2008 και φυσικά, δεν θα του χαλάσουμε το χατήρι. Η θάλασσα μας καλεί και το 2008 έχει όλα τα εχέγγυα να κάνει ενδιαφέρουσα τη διαδρομή έως το απέραντο γαλάζιο: στιβαρό αμάξωμα, μικρό πλην πολύ “φλύαρο” στη σχέση του με τον οδηγό τιμόνι, στιβαρό πλαίσιο και ωραία σεταρισμένες αναρτήσεις. Έχει και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, ώστε να φτάσουμε κοντά στην παραλία.

    2008_12008_2 2008_4

    Τι κάνει στα γρήγορα μένει να το μάθουμε, στην καθημερινότητα όμως και οικονομικό είναι και ευχάριστο και πρακτικό και επαρκώς συμπαγές για να μην σε πιάνει άγχος όταν θες να κινηθείς στην πόλη -και να παρκάρεις, εννοείται. Ταυτόχρονα στο στιβαρό κορμί του ανακαλύπτεις συνεχώς “χαριτωμενιές” που δεν δημιουργήθηκαν μόνο για το θεαθήναι, όπως ο πίσω τονισμένος και μαύρος προφυλακτήρας ή η ανωφέρεια της οροφής στο ύψος των πίσω θυρών. Τι κι αν κρατάς το ποτήρι με τον καφέ στα… δόντια, το 2008 σε κερδίζει κάθε μέρα και περισσότερο.

    Πέμπτη 23 Απριλίου

    Τα χιλιόμετρα συνεχίζονται με το 2008 και η ικανότητά του να ελίσσεται μέσα στην πόλη είναι ιδιαίτερα καλή παρόλο το μέγεθος του. Ο μεγάλος αδερφός, παρόλο που είναι πιο νέο στην γκάμα της Peugeot, δανείζεται πολλά στοιχεία από το μικρό του αδερφάκι, το 208. Σχεδιαστικά, πέρα του ύψους και του μεγέθους, η φιλοσοφία στο 2008 παραμένει ίδια διατηρώντας τις όμορφες γραμμές του supermini των Γάλλων. Οι ομοιότητες συνεχίζονται και στο εσωτερικό με τη μεγάλη κεντρική κονσόλα και την οθόνη αφής 7″. Τα πλαστικά τύπου ανθρακονήματος βελτιώνουν την όμορφη εικόνα που επικρατεί στο εσωτερικό του 2008.

    2008-1

    Η απόδοση του 1,6 eHDi στο 2008 μπορεί να μην είναι αυτή που περιμένεις, έχοντας μάλιστα εμπειρία από το 308 με τον ίδιο κινητήρα, αλλά η οικονομία είναι εξαιρετική. Σε αυτό βοηθάει το άψογο σύστημα start/stop της γαλλικής φίρμας, το οποίο δεν περιμένει να σταματήσεις και μετά να σβήσει τον κινητήρα. Αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται να σταματήσεις και μόλις η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 20χλμ/ώρα απενεργοποιεί τον κινητήρα. Έτσι στο σταμάτα-ξεκινά της πόλης εξοικονομείς  πολύτιμα λίτρα diesel.

    Τετάρτη 22 Απριλίου 

    Λίγη περισσότερη ευρυχωρία δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Το 2008 προσφέρει απλόχερα χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, παίζοντας με τον καλύτερο τρόπο το ρόλο του νεανικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Θυσιάζοντας ένα πολύ μικρό κομμάτι από την αυξημένη ευελιξία του τυπικού 5θυρου 208, το 2008 έχει πολλά ωραία χαρακτηριστικά για να σε κάνει να θέλεις να ζήσεις μαζί του. Είναι και αυτό στην «κουλτούρα» του μικρού τιμονιού, έτσι όπως τη γνωρίσαμε και μας άρεσε στα 208 και 308 και αυτό παίζει το ρόλο του στο να γίνει εύκολα αρεστό το «ιδιαίτερο» μικρό crossover. Από τις πρώτες μας κιόλας διαδρομές μαζί του, διακρίναμε τον ευχάριστα «ζωντανό» πίσω άξονα, που ανταποκρίνεται πολύ άμεσα στις εντολές του οδηγού.

    Peugeot 2008 16HDI LT2

     

    Εντύπωση όχι και τόσο καλή μας έκανε η απόδοση του κινητήρα, που είναι ίδιος με αυτόν του 308 που είχαμε το περασμένο 10ήμερο και στην περίπτωση του μεγαλύτερου μοντέλου έδειχνε να είναι πιο «ψυχωμένος» (το “e” στον κωδικό κάνει μάλλον τη διαφορά). Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η απορία μας για την έλλειψη έστω και μιας ποτηροθήκης (λύνεται μέσα από τον κατάλογο του έξτρα εξοπλισμού το πρόβλημα) αλλά και για τη μη σύνδεση της εταζέρας με την πόρτα του χώρου των αποσκευών, που επιβάλλει ξεχωριστή κίνηση για την απομάκρυνση του καλύμματος προκειμένου να φορτώσεις κάτι ογκώδες.

    Peugeot 2008 16HDI LT3

    Σχόλια

    Σχόλια