Chequered Flag: GP Μπαχρέιν

Ο Καλός, ο Κακός, ο Άσχημος και ο Lewis

Η F1 δεν έκανε διάλειμμα και κατευθύνθηκε από τη Σαγκάη 6.800 χλμ. δυτικά, στο μικρό Μπαχρέιν, που όπως λέει και γνωστός σχολιαστής «για 3 ημέρες γίνεται το επίκεντρο του κόσμου». Δεν έχει άδικο.

Αυτό το εμιράτο έγινε το κέντρο του κόσμου της F1 για 3 μέρες, αλλά κυρίως έγινε το επίκεντρο ενός εκπληκτικού αγώνα. Νικητής ο Lewis Hamilton (μπαλαντέρ), με δεύτερο τον Kimi Raikkonen (ο καλός) και τρίτο τον Nico Rosberg (ο κακός). Για τον άσχημο θα μιλήσουμε παρακάτω.

Φυσικά, όλοι θα έχετε ακούσει γι’ αυτήν την ταινία με πρωταγωνιστή τον Clint Eastwood. Αν δεν έχετε δει ούτε σκηνή, σας την προτείνω ανεπιφύλακτα. Είναι εξαίρετο δείγμα spaghetti western. Δεν θα σας βοηθήσει, όμως, να κατανοήσετε το εν λόγω άρθρο και το νόημά του. Και αυτό, γιατί τη διανομή των ρόλων την έκανα κυριολεκτικά, και όχι σε σχέση με τους ρόλους της ταινίας.

raikkonen-bahraingp-15-2

Ας ξεκινήσουμε με τον καλό (aka Kimi). Ο Φινλανδός έκανε τον καλύτερο αγώνα του από το Abu Dhabi το 2012, όταν και νίκησε πάλι με τη σωστή διαχείριση των ελαστικών. Εδώ -με το να προσέχει τα ελαστικά του και να πιέζει στο σωστό σημείο- δεν πήρε πρώτος την καρό σημαία, αλλά εξασφάλισε το πρώτο του βάθρο με τη Ferrari στη δεύτερή του θητεία. Στατιστικό της μέρας: ο Raikkonen είχε να ανέβει στο podium από την Κορέα το 2013, με τη Lotus, ενώ για λογαριασμό της Ferrari από τη Monza το 2009, όταν νικητής ήταν ο Rubens Barichello.

Όπως βλέπετε, η αποχή από τα βάθρα ήταν αρκετά μεγάλη. Οι 26 αγώνες για τους οποίους ο Kimi δεν πάτησε ούτε στο χαμηλότερο σκαλί ήταν αρκετοί και ικανοί για να δημιουργήσουν μία άσχημη εικόνα για τον ίδιο. Ο πρωταθλητής του 2007 είχε – αν μη τι άλλο – ένα απογοητευτικό 2014. Τόσο το μονοθέσιο της Ferrari, όσο και ο ίδιος δεν είχαν τη δυναμική για μία εμφάνιση άξια της ιστορίας τους. Ούτε ο Alonso πέρυσι έκανε το κάτι παραπάνω, δύο βάθρα ήταν η συγκομιδή του. Ωστόσο, η γενικότερη παρουσία του Raikkonen είχε αποθαρρύνει ακόμη και τους πιο πιστούς οπαδούς του και είχε κάνει τον διεθνή Τύπο να μιλά για την οριστική παρακμή ενός μεγάλου οδηγού.

Οι «Κασσάνδρες» σιώπησαν χθες. Δεν σιώπησαν γιατί είχαν άδικο, κάθε άλλο. Η περυσινή χρονιά ήταν πραγματικά άσχημη από μεριάς του,  δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και έδωσε δείγματα πως το 2015 θα ήταν η τελευταία του σεζόν στο σπορ. Παρόλα αυτά, σιώπησαν γιατί και φέτος είχαν αρχίσει να μιλούν για παρακμή και απογοητευτικές εμφανίσεις. Αν δούμε τους 3 πρώτους αγώνες, πάντα κάτι πάει στραβά για τον ίδιο. Δυσκολεύομαι να πω τη λέξη «ατυχία» για ένα τόσο ακριβές άθλημα, αλλά θα πω τη λέξη «κακοδαιμονία». Τόσο λάθη της ομάδας όσο και λάθη δικά του, του κόστισαν καλές εμφανίσεις. Πλέον, η άνοδος ξεκίνησε. Αρκεί να έχει διάρκεια. Ειδάλλως, αυτό θα είναι πυροτέχνημα και οι… «Κασσάνδρες» θα πληθύνουν και πάλι.

rosberg-bahraingp-15-2

Σειρά έχει ο κακός (aka Rosberg). Ο Γερμανός ήταν κατώτερος των περιστάσεων έτι μία φορά. Τα προσπεράσματα επί του Vettel στο πρώτο μέρος του αγώνα και μόλις μετά τα πρώτα pit stops, άφησαν να φάνει πως ο Nico μπορεί επιτέλους να αντεπιτεθεί στη μανιώδη φόρμα του Hamilton. Ωστόσο, η συνέχεια του 100ου αγώνα του ίδιου με τη Mercedes ήταν δυσανάλογη με την αρχή του. Ο ίδιος έχασε ρυθμό, το μεσαίο του stint ήταν το πιο αργό εκ των 3 πρώτων και κάπου εκεί χάθηκε η μάχη για την πρώτη θέση. Πλέον, έμενε να διασφαλίσει τη δεύτερη θέση και το 1-2 για την Merc. Δεν κατάφερε ούτε αυτό. Εν πολλοίς, αυτό οφείλεται στο εκπληκτικό μεσαίο stint του Raikkonen και τον ταχύτατο ρυθμό που είχε ο οδηγός της Ferrari στο τελευταίο stint, με τη μαλακή γόμα. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το θέμα στα φρένα της W06 που προέκυψε στους τελευταίους γύρους του αγώνα,τον οδήγησαν στην τρίτη θέση. Δεν θα επιλέξω να μιλήσω για 4η συνεχή φορά για την πεσμένη ψυχολογία του Nico. Θα ευχηθώ να ανακάμψει, γιατί θέλουμε 4 οδηγούς στις επάλξεις και 2 ομάδες άκρως ανταγωνιστικές μεταξύ τους.

hamilton-bahraingp-15-4

Ο μπαλαντέρ είναι ο Hamilton. Ο Βρετανός οδήγησε αλάνθαστα και να με συμπαθάτε αν δεν γράψω πολλές γραμμές για τον πρωταθλητή. Τι να γράψεις για έναν οδηγό που από τον πρώτο ως τον τελευταίο γύρο δεν απειλήθηκε στιγμή, είχε τον έλεγχο του αγώνα του και διαχειρίστηκε καλά το θέμα στα φρένα του μονοθέσιου στους τελευταίους γύρους. Αν συνεχίσει σε αυτό το επίπεδο, οι νίκες θα συνεχιστούν. Ο μόνος που μπορεί να ανακόψει αυτήν την ανοδική πορεία είναι ο ρυθμός εξέλιξης της Ferrari και τόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν οι Ιταλοί. Sky is the limit γι’ αυτούς.

GP BAHRAIN F1/2015

Τέλος, ο άσχημος, που τον ενσάρκωσε ο Sebastian Vettel. Είναι από τις στιγμές και τις βραδιές ίσως, που λες πως «δεν ήταν η μέρα του». Αυτό είπε με κομψό τρόπο και ο James Alisson, τεχνικός διευθυντής της Ferrari, ο οποίος μαζί με τα εύσημα στον Raikkonen, τόνισε πως ο Vettel έκανε δύο λάθη ανοίγοντας αρκετά τη γραμμή του. Ειδικά στο λάθος της μάχης με τον Rosberg για τη δεύτερη θέση, τραυμάτισε την εμπρός πτέρυγα και εκεί κατέστρεψε τον αγώνα του. Η 5η θέση δεν ήταν αντιπροσωπευτική του ρυθμού και της δυναμικής της SF15-T, γι’ αυτό και έχασε μία ιδανική ευκαιρία για διπλό βάθρο η ομάδα.

Υ.Γ.: Μαζί με Μαλαισία ήταν ο καλύτερος αγώνας της σεζόν, με μάχες σε όλες τις θέσεις και με πολλούς «μονομάχους».

Υ.Γ.2: Αχ βρε Max… μη με απογοητεύεις!

Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr, με την εκπομπή Living in the fast lane, κάθε Τετάρτη 8-9 μ.μ.

Σχόλια

Σχόλια