Motornews Test: Triumph Tiger 800 XCx

    Η ειδική έκδοση αυτού του «Τίγρη» υπόσχεται περιπέτεια και διασκέδαση σε κάθε είδους τερέν

    Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό όταν πρόκειται να οδηγήσεις ένα Triumph είναι ο γαργαλιστικός ήχος του κινητήρα και μόνο αυτό σου φτιάχνει τη διάθεση. Όταν όμως συνοδεύεται και με ένα πλήρες πακέτο όπως αυτό του Tiger 800 XCx τότε τα χαμόγελα δεν σταματούν ακόμα και αν δεν το έχεις οδηγήσει ούτε για ένα χιλιόμετρο. Το XCx είναι μια ειδική έκδοση του νορμάλ XC η οποία είναι εξοπλισμένη με αναβαθμισμένες αναρτήσεις και αρκετά καλούδια που βοηθούν είτε στο ταξίδι είτε στη διασκέδαση.

    Πλούσια τα ελέη

    Το Tiger στην έκδοση XCx έχει πολλά έξτρα καλούδια πάνω του με πιο εμφανή τα κάγκελα στον κινητήρα, τις χούφτες και την αλουμινένια ποδιά. Η μοτοσικλέτα έχει επιθετική εμφάνιση με πιο χαρακτηριστικό του σημείο τα εμπρός φωτιστικά σώματα και στην περίπτωση του XCx, τον όμορφο χρωματισμό. Φυσικά το μάτι δεν μπορεί να μην πέσει πάνω στα αυτοκόλλητα της WP όσον αφορά στις αναρτήσεις, ενώ και το βρετανικό λογότυπο δεσπόζει στα πλαϊνά καπάκια του κινητήρα χαρίζοντας ένα εξαιρετικό φινίρισμα στον «Βρετανό».

    Η θέση οδήγησης ξενίζει αρχικά καθώς από εκεί που περιμένεις χαλαρότητα και άνεση το Tiger σε βάζει στην… πρίζα. Το σώμα γέρνει ελαφρά προς τα εμπρός, τα χέρια είναι κοντά στο φαρδύ τιμόνι και το σύνολο δημιουργεί μια επιθετική θέση οδήγησης που βάζει σε πειρασμούς τον αναβάτη. Το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ έχει αυξήσει το μέγεθος της περιοχής ανάμεσα στα πόδια, αλλά από την άλλη η προστασία είναι καλύτερη και ο αναβάτης είναι αρκετά καλά προστατευμένος από τα στοιχεία της φύσης. Η σέλα είναι πολύ άνετη, το ίδιο και για τον συνεπιβάτη, ενώ η προστασία από τη ζελατίνα είναι ικανοποιητική παρότι δεν σου γεμίζει το μάτι με το μέγεθός της. Με τα κουμπάκια των ηλεκτρονικών ρυθμίσεων και του cruise control μπορείς να παίζεις με τις ώρες καθώς έχουν εύκολη πρόσβαση, ενώ οι περισσότερες ρυθμίσεις γίνονται και καθοδόν. Η ποιότητα κατασκευής του Tiger είναι καλή ωστόσο κάποιοι ήχοι κυρίως από το εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας χαλάνε λίγο την εικόνα όσον αφορά αυτόν τον τομέα.

    Σμαραγδένιος κινητήρας

    Αδιαμφισβήτητα ο κινητήρας είναι το δυνατό σημείο του «Τίγρη» ο οποίος εκτός από τον υπέροχο ήχο του έχει και υπέροχη απόδοση. Το τρικύλινδρο σύνολο των 800cc αποδίδει 95 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 79Nm στις 7.850 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού και η μετάδοση μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων και αλυσίδα. Διαθέτει ηλεκτρονικούς χάρτες στην τροφοδοσία για επιλογή Rain, Road, Sport και Off Road, ενώ υπάρχουν και τρεις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις (με μια επιλογή έχεις συγκεκριμένη ρύθμιση σε ABS, TC και τροφοδοσία) για μεγαλύτερη ευκολία. Το Traction Control είναι ρυθμιζόμενο, ενώ διαθέτει και Cruise Control για τα μεγαλύτερα ταξίδια.

    Ομαλός, γραμμικός και πλήρως αξιοποιήσιμος ο τρικύλινδρος των 800cc είναι ένα από τα καλύτερα σύνολα που μπορεί να έχει στα χέρια του ο αναβάτης στην κατηγορία. Οι 95 ίπποι είναι ικανοί να στείλουν με άνεση το ταχύμετρο πάνω από τα 205 Km/h, ενώ οι επιταχύνσεις είναι γεμάτες από τις 2.000 μέχρι τις 10.000 σ.α.λ. κάτι που δεν το βρίσκεις εύκολα σε μοτέρ.

    Το μηχανικό σύνολο συνεργάζεται πολύ καλά με τον ψεκασμό, ενώ οι διαφορετικές χαρτογραφήσεις δουλεύουν μεν, αλλά δεν είναι και τόσο απαραίτητες καθώς η ισχύς δεν είναι υπέρογκη, ενώ η λειτουργία του κινητήρα είναι τόσο ομαλή που δεν χρειάζεσαι κάποιο ηλεκτρονικό βοήθημα για να κινηθείς ακόμα και σβέλτα. Χρήσιμο παρόλα αυτά είναι το γεγονός ότι ο αναβάτης μπορεί να δημιουργήσει τρία δικά του προγράμματα στα οποία να επιλέξει εκείνος την εμπλοκή του ABS, του Traction Control και της απόκρισης του γκαζιού. Το Cruise Control δουλεύει πολύ καλά – ωστόσο απαιτούνται πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα για να το εκτιμήσεις.

    Το Tiger σίγουρα μπορεί να ισχυριστεί ότι διαθέτει έναν εξαιρετικό κινητήρα ο οποίος μάλιστα είναι και αρκετά οικονομικός. Η κατανάλωση έμεινε στα 6,1 λίτρα ανά 100 Km, πολύ καλό νούμερο για μια μοτοσικλέτα 800cc.

    Δυναμική συμπεριφορά

    Η οδική συμπεριφορά του Tiger είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετική με μερικά πολύ δυνατά χαρακτηριστικά. Η γεωμετρία της μοτοσικλέτας είναι ισορροπημένη παρέχοντας τον ιδανικό συνδυασμό άνεσης και ακαμψίας με έμφαση στη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Αδιαμφισβήτητα το δυνατό χαρτί του Tiger είναι η σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο όπου πραγματικά κερδίζει τον αναβάτη με την ποιότητα κύλισης κι αυτό μάλλον οφείλεται στις πιο ποιοτικές αναρτήσεις.

    Στις στροφές δεν πάει πίσω έχοντας ως βασικό χαρακτηριστικό την ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων της WP. Το πακέτο είναι πολύ αποδοτικό χαρίζοντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης στο Tiger. Η γεωμετρία είναι σχετικά γρήγορη που το κάνει εύκολα να γέρνει στην είσοδο και να μένει ακλόνητο είτε σε αργές, είτε σε γρήγορες στροφές. Το τίμημα – αν μπορεί να χαρακτηριστεί τίμημα – στην περίπτωση των ποιοτικών αναρτήσεων είναι η πληροφόρηση η οποία είναι πάρα πολύ καλή. Αυτό, για έναν έμπειρο αναβάτη είναι το καλύτερο δώρο διότι μπορεί να καταλάβει καλύτερα τι συμβαίνει κάτω από τα πόδια του και να φτάσει πιο εύκολα τα όρια του Tiger φέροντάς το παράλληλα στα μέτρα του ρυθμίζοντάς το. Από την άλλη όμως, για τον πιο άπειρο αναβάτη ίσως να φανεί όχι τόσο φιλικό καθώς δε διαθέτει αυτήν την ασαφή εμπιστοσύνη που παρέχει για παράδειγμα το αντίστοιχο BMW F800GS. Είναι σαφώς πιο αντρικό από το BMW και μια μοτοσικλέτα ικανή να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς αναβάτες.

    Τα φρένα είναι δυνατά, σταθερά και πολύ προοδευτικά με την αίσθηση στη μανέτα να είναι σε καλό επίπεδο, ενώ το ABS είναι «αόρατο» με διακριτική αλλά ουσιαστική λειτουργία.

    Ψωνίζω!

    Το σίγουρο στην περίπτωση του Tiger είναι ότι το ευχαριστήθηκε σε κάθε χιλιόμετρο που διήνυσα μαζί του.  Οι αναρτήσεις της WP και ο εξαιρετικός κινητήρας του XCx το ανεβάζουν επίπεδο και για κάποιον που αναζητά μια πιο ψαγμένη λύση στην κατηγορία θα πρέπει να κοιτάξει προς αυτήν τη μεριά. Η τιμή του είναι 12.790€ και κρίνεται ισορροπημένη αν αναλογιστούμε τις ακριβές αναρτήσεις και τα ηλεκτρονικά καλούδια.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υδρόψυκτος, 12-βάλβιδος, 2ΕΕΚ, τρικύλινδρος εν σειρά
    Χωρητικότητα 800 κ.εκ.
    Ισχύς 95 ίπποι (70KW) @ 9250 RPM
    Ροπή 79 Nm @ 7850 RPM
    Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων
    Μετάδοση Kιβώτιο 6-τάχυτο, με αλυσίδα
    Πλαίσιο  Ατσάλινο σωληνωτό εσωτερικά δικτυωτό
    Τροχοί εμπρός/πίσω 21’’/17’’
    Εμπρός ανάρτηση Ανάποδο πιρούνι WP 43χιλ, ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, 220χιλ διαδρομή.
    Πίσω ανάρτηση Αμορτισέρ WP με εξωτερικό δοχείο λαδιού, υδραυλικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση απόσβεσης και επαναφοράς, 215χιλ διαδρομή πίσω τροχού
    Φρένα εμπρός Διπλές πλευστές δαγκάνες 308χιλ, διπίστονες πλευστές δαγκάνες Nissin, απενεργοποιούμενο ABS
    Φρένα πίσω Μονός δίσκος 255mm με μονοπίστονη δαγκάνα Nissin, απενεργοποιούμενο ABS
    Χωρητικότητα καυσίμου 19 Λίτρα
    Βάρος 221 Κιλά
    Τιμή 12.790€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια