GP Μπαχρέιν: Σεΐχης Hamilton

    Ο Βρετανός κατέκτησε την 3η νίκη για το 2015 με τους Raikkonen και Rosberg να συμπληρώνουν το βάθρο

    Ο Lewis Hamilton ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο Μπαχρέιν κατακτώντας την 3η νίκη του για το 2015. Ο Βρετανός δεν απειλήθηκε από κανέναν και με εκπληκτικό ρυθμό και διαχείριση ελαστικών άνοιξε κι άλλο το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα. Πίσω του στη 2η θέση τερμάτισε ο Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός είχε έναν εξαιρετικό αγώνα και με διαφορετική στρατηγική κατάφερε να περάσει τον Nico Rosberg στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Ο Γερμανός της Mercedes συμπλήρωσε το βάθρο.

    Η ημέρα του αγώνα στο Μπαχρέιν, ή καλύτερα το απόγευμα, δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για τη McLaren. Η τηλεμετρία έδειξε πρόβλημα στο ERS του Button κι έτσι η ομάδα αποφάσισε να αποσύρει τον Βρετανό από τον αγώνα. Προβλήματα αντιμετώπισε κι ο Grosjean, με τα πίσω φρένα του αλλά η Lotus κατάφερε να τα λύσει εγκαίρως.

    Καθώς η ώρα περνούσε ο ήλιος έδυε κι έδινε τη θέση του στους προβολείς του Sakhir. Αυτό έριχνε και τις θερμοκρασίες. Στους 26 στον αέρα και στους 31 στην επιφάνεια της ασφάλτου.

    Στον γύρο σχηματισμού ο Massa αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου και δεν εκκίνησε. Η Williams αμέσως μετέφερε την FW37 στα pit και κατάφερε να λύσει γρήγορα το πρόβλημα. Έτσι ο Βραζιλιάνος όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα για την εκκίνηση του αγώνα έφυγε από το pitlane.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton κράτησε την πρωτοπορία. Ο Vettel κράτησε τη 2η θέση κι ο Raikkonen πέρασε τον Rosberg στην 1η στροφή. Στον 4ο γύρο όμως ο Rosberg άνοιξε το DRS και βούτηξε στα φρένα της 1ης στροφής ανακτώντας την 3η θέση. Στη συνέχεια ο Raikkonen έδωσε μάχη αλλά δεν κατάφερε να περάσει. Μετά από αυτό τα πράγματα ηρέμησαν λίγο. Στον 5ο γύρο ο Hamilton είχε φτιάξει μια διαφορά 2 δευτερολέπτων από τον Vettel. Πίσω τους τη 10άδα συμπλήρωναν οι Rosberg, Raikkonen, Bottas, Ricciardo, Grosjean, Hulkenberg, Ericsson και Sainz.

    Στον 8ο γύρο ο Rosberg είχε κολλήσει πίσω από τον Vettel και πίεζε για τη 2η θέση. Αυτό συνέβη γιατί ο Γερμανός της Ferrari έκανε λάθος στην 1η στροφή κι άνοιξε πολύ τη γραμμή του. Έναν γύρο μετά στην ίδια στροφή η Mercedes πέρασε τη Ferrari.

    Στον 14ο γύρο ο Vettel μπήκε για φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Μέχρι εκείνο το σημείο δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό της Mercedes του Rosberg κι έτσι προσπάθησε να κερδίσει χρόνο μέσω στρατηγικής. Έναν γύρο μετά, ο Rosberg μπήκε για το δικό του pitstop αλλά όταν βγήκε ήταν πίσω από τον Vettel.

    Στον 16ο γύρο ήταν η σειρά του πρωτοπόρου Hamilton για φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Ο Βρετανός βγήκε στη 2η θέση αλλά πίσω του, τη στιγμή που έβγαινε, είδε τον team-mate του να προσπερνά με εντυπωσιακό τρόπο τον Vettel. Δύο γύρους μετά, ο Raikkonen μπήκε στα pit τοποθετώντας τη μέση γόμα. Η Ferrari ακολούθησε διαφορετική στρατηγική για τον Φινλανδό καθώς στη συνέχεια τοποθέτησε τη μαλακή στο τελευταίο stint.

    Μετά τα pitstop της κορυφής, η πρώτη 5άδα ήταν Hamilton, Rosberg, Vettel, Raikkonen και Bottas.

    Οι επόμενοι γύροι ήταν γύροι τακτικής για τους 3 πρώτους ενώ ο Raikkonen με την πιο αργή γόμα πραγματοποιούσε εξαιρετικούς χρόνους. Ο Hamilton είχε φτιάξει διαφορά 2,5 δευτερόλεπτα από τον Rosberg στον 25ο γύρο κι ο Vettel ακολουθούσε 3 δευτερόλεπτα πιο πίσω. Οι Bottas, Ricciardo και Grosjean διατηρούσαν τις θέσεις τους.

    Στον 32ο γύρο ο Sainz πάρκαρε την Toro Rosso εκτός πίστας κι εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα στον εμπρός αριστερό τροχό. Έναν γύρο μετά ξεκίνησαν τα pitstop των γρήγορων συνδυασμών. Μέχρι τον 35ο γύρο οι Hamilton, Rosberg και Vettel είχαν βάλει τη μέση γόμα. Μετά το δεύτερο pitstop ο Raikkonen (χρωστούσε pitstop) οδηγούσε τον αγώνα και πίσω του είχε τον Hamilton. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Vettel ο οποίος κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Rosberg. Ο Γερμανός της Mercedes δεν καθυστέρησε πολύ και πέρασε τον Γερμανό της Ferrari. Ο Vettel στην προσπάθειά του να αμυνθεί πέρασε άτσαλα πάνω από το κερμπ και πλήγωσε την εμπρός πτέρυγα της SF15-T. Αυτό τον ανάγκασε να μπει στα pit για αλλαγή εμπρός πτέρυγας κι έτσι η μάχη για το βάθρο πήγε περίπατο. Παράλληλα είχαμε και τη δεύτερη εγκατάλειψη για την Toro Rosso. Ο Verstappen βγήκε εκτός αγώνα με μηχανικό πρόβλημα.

    Στον 40ο γύρο ο Hamilton πέρασε τον Raikkonen για την πρώτη θέση κι έναν γύρο μετά ο Φινλανδός μπήκε στα pit για φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Στη συνέχεια η μάχη στις 3 πρώτες θέσεις ηρέμησε και η δράση μεταφέρθηκε λίγο πιο πίσω, στην 4η. Ο Vettel πίεζε τον Bottas προσπαθώντας ανακτήσει το χαμένο έδαφος.

    Ενώ ο Bottas κρατούσε πίσω του τον Vettel, ο Raikkonen είχε καθαρό πεδίο, φρέσκο σετ μαλακής γόμας και μείωνε με καταιγιστικό ρυθμό τη διαφορά του από τον Rosberg. Στους τελευταίους γύρους οι δύο Mercedes αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα φρένα κι έτσι ο Rosberg δεν κατάφερε να αποκρούσει την επίθεση του Raikkonen. Ο Rosberg έκανε λάθος κι έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή. Αυτό ακριβώς περίμενε ο Raikkonen κι αμέσως άρπαξε την ευκαιρία και πέρασε 2ος. Πιο πίσω ο Vettel δεν είχε την ίδια τύχη κι όταν έπεσε η καρό σημαία τερμάτισε στην 5η θέση πίσω από τον Bottas.

    Ο Hamilton, ο οποίος αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα με το brake by wire σύστημα της Mercedes, κατάφερε να κρατηθεί μπροστά και να πάρει την 3η νίκη του για το 2015. Ο Βρετανός είχε έναν αλάνθαστο αγώνα και σε κανένα σημείο δεν απειλήθηκε. Με σωστή διαχείριση ρυθμού και ελαστικών έφτασε στη νίκη διευρύνοντας κι άλλο το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα οδηγών.

    Η βαθμολογία των 5 πρώτων οδηγών στο πρωτάθλημα έχει ως εξής: Hamilton 93, Rosberg 66, Vettel 65, Raikkonen 42 και Massa 31. Η βαθμολογία των 3 πρώτων κατασκευαστών έχει ως εξής: Mercedes 159, Ferrari 107 και Williams 61.

    Αποτελέσματα

    Θέση # Όνομα Ομάδα Best Lap Int Pit
    1 44    L. HAMILTON    Mercedes 1:40.847 57
    2 7    K. RAIKKONEN    Ferrari 1:38.015 3.380
    3 6    N. ROSBERG    Mercedes 1:39.197 2.653
    4 77    V. BOTTAS    Williams Mercedes 1:39.802 36.924
    5 5    S. VETTEL    Ferrari 1:39.952 1.032
    6 3    D. RICCIARDO    Red Bull Renault 1:41.660 17.762
    7 8    R. GROSJEAN    Lotus Mercedes 1:41.197 23.012
    8 11    S. PEREZ    Force India Mercedes 1:42.127 17.998
    9 26    D. KVYAT    Red Bull Renault 1:40.339 7.206
    10 19    F. MASSA    Williams Mercedes 1:43.080 6.106
    11 14    F. ALONSO    McLaren Honda 1:39.826 3.978
    12 12    F. NASR    Sauber Ferrari 1:40.023 1.120
    13 27    N. HULKENBERG    Force India Mercedes 1:41.270 7.404
    14 9    M. ERICSSON    Sauber Ferrari 1:41.257 1.149
    15 13    P. MALDONADO    Lotus Mercedes 1:38.736 36.881
    16 28    W. STEVENS    Manor Ferrari 1:46.380 1L
    17 98    R. MERHI    Manor Ferrari 1:46.244 44.103
    18 33    M. VERSTAPPEN    Toro Rosso Renault STOP IN
    19 55    C. SAINZ    Toro Rosso Renault STOP IN
    20 22    J. BUTTON    McLaren Honda STOP IN

    Σχόλια

    Σχόλια