Live Test: Suzuki Burgman 200

    Μακρύ, κοντό και ζουμπουρλό, το Burgman 200 στοχεύει με ακρίβεια στην καθημερινή σας εξυπηρέτηση.

    Τo Suzuki Burgman 200 δεν θα μπορούσε να λείπει από το Live Test του Motornews. Να το λοιπόν. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 23 Απριλίου

    Ένα σημείο στο οποίο το Burgman ξεγελάει τον αναβάτη που δεν το έχει οδηγήσει είναι οδική του συμπεριφορά. Το Suzuki έχει το σχήμα του «βαρετού», του scooter που δεν θα σε εξιτάρει με τις αθλητικές του επιδόσεις, ωστόσο όπως σε πολλά πράγματα στη ζωή, τα φαινόμενα και εδώ απατούν. Το «πολυθρονάτο» 200άρι θα εκπλήξει ευχάριστα τον πιο απαιτητικό αναβάτη καθώς διαθέτει μια πολύ καλή ισορροπία στην απόδοσή του. Ναι, σίγουρα είναι στημένο για να προσφέρει μέγιστη άνεση και ασφάλεια, ωστόσο έχει μέσα του και κάποια στοιχεία που αρέσουν οδηγικά. Ένα από αυτά είναι η ευελιξία του και ένα άλλο το πολύ καλό μπροστινό, δύο στοιχεία που προσφέρουν αυτοπεποίθηση στον αναβάτη.

    2015-04-21 16.20.31-W1200

    Το Burgman στις στροφές είναι σταθερό, σβέλτο και με άφθονη πρόσφυση, δώρο της ισορροπημένης ρύθμισης των αναρτήσεων και της έξυπνης γεωμετρίας. Αντίθετα στην ευθεία έχει ευαισθησία στους πλάγιους ανέμους και με την παραμικρή κίνηση του τιμονιού αλλάζει κατεύθυνση, τίμημα της πολύ καλής ευελιξίας του και των μικρών τροχών. Τα φρένα από την άλλη είναι αρκετά καλά, δεν έχουν άφθονη δύναμη, αλλά είναι πολύ προοδευτικά και με καλή αίσθηση στη μανέτα, ενώ το ABS είναι εκεί για τα απρόοπτα.

    burgman8598888

    Τετάρτη 22 Απριλίου

    Οδηγώντας γύρω-γύρω στην πόλη το Burgman, ένα πράγμα που εκτιμάς ιδιαίτερα είναι ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσής του. Το μονοκύλινδρο σύνολο των 200cc που έχει επιλεγεί για το scooter της Suzuki έχει δύο σημαντικά χαρακτηριστικά: Το πρώτο είναι πως δίνει την εντύπωση ότι είναι μεγαλύτερος από ότι δείχνουν τα χαρτιά και το δεύτερο η συνέπεια στη λειτουργία του σε όλες τις συνθήκες. Ο κινητήρας σε συνδυασμό με την καλή μετάδοση δίνουν ένα «σπιρτόζικο» ξεπέταγμα στην επιτάχυνση από στάση, ενώ μέχρι την τελική του ταχύτητα έχει γεμάτη και μεστή απόδοση. Το ταχύμετρο σκαρφαλώνει άνετα μέχρι τα 100Km/h σαν να έχει 50cc παραπάνω, ενώ δεν σταματάει εκεί αγγίζοντας με λίγη υπομονή τα 120Km/h.

    suzi8577777

    Το πρώτο «μπαμ» στο φανάρι βοηθάει πολύ στην ευελιξία μέσα στην πόλη, ενώ όταν βγεις σε ανοιχτό δρόμο ο κινητήρας θα κρατήσει χαλαρά μια ταχύτητα 100Km/h για όσο θέλεις. Στην κατανάλωση τα νούμερα είναι τσιμπημένα για 200άρι καθώς σε σκληρή χρήση αγγίζει τα 3,7 λίτρα/100Km, θα δούμε στη συνέχεια με λίγο πιο φυσιολογική οδήγηση αν θα πέσει κάτω από τα 3,5 λίτρα/100Km. Συνολικά, το πακέτο κινητήρα-μετάδοσης-ψεκασμός εμπνέει ποιότητα, συνέπεια και τεχνολογία την οποία βρίσκεις συνήθως σε όλα τα μοντέλα Suzuki… ότι πληρώνεις παίρνεις τελικά!

     

    Τρίτη 21 Απριλίου

    Το Burgman έχει στόχο να προσφέρει άνετη και απροβλημάτιστη μετακίνηση στον αναβάτη, γι’ αυτό και η εργονομία του είναι όντως πολύ προσεγμένη. Η θέση οδήγησης αρχικά θα σε κάνει να γκρινιάξεις καθώς ιδιαίτερα τα πόδια έρχονται εκεί που… δεν το περιμένεις. Η απίστευτα φαρδιά και άνετη σέλα σε βυθίζει μέσα στο scooter με αποτέλεσμα τα πόδια να ανεβαίνουν ψηλά και κατ’ επέκταση τα γόνατα να είναι αρκετά μαζεμένα. Η στάση του σώματος ωστόσο είναι όρθια και έρχεται πολύ κοντά στο τιμόνι, ενώ το βύθισμα της σέλας, εκτός από άνεση προσφέρει και καλή στήριξη κυρίως στις επιταχύνσεις.

    2015-04-21 16.19.12-W1200

    Όπως έχουμε αναφέρει ήδη, χώροι αποσκευών βρίσκονται σε αφθονία στο Burgman και πραγματικά δύσκολα μπορείς να χωνέψεις το μέγεθος του «πορτ-μπαγκάζ» κάτω από τη σέλα. Οι καθρέπτες είναι «αντρικοί», τα όργανα συντηρητικά παρέχοντας όλα τα απαραίτητα (συν ένδειξη κατανάλωσης) σε μια μείξη αναλογικών και ψηφιακών πάνελ. Συνολικά το Suzuki ενώ στην αρχή σου δίνει την εντύπωση ότι δεν είναι και τόσο άνετο, έπειτα από κάποια χιλιόμετρα συνειδητοποιείς ότι έχεις κατέβει από τη σέλα του και είσαι ατσαλάκωτος… κύριος με λίγα λόγια!

    Δευτέρα 20 Απριλίου

    Όπως είχαμε γράψει και την Παρασκευή, η πρώτη εντύπωση μπορεί να είναι και λάθος. Έτσι, ενώ το Burgman δεν έχει κάτι που εξάρει τη φαντασία ή το θυμικό του αναβάτη σε πρώτη επαφή, αντίθετα, τον κερδίζει αργά και σταδιακά με την απόδοσή του. Πρώτη παρατήρηση, η ανάρτηση που ισορροπεί πολύ καλά ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Δεύτερη, η εξαιρετική απόδοση του ABS και συνολικά των φρένων. Τρίτη, η πολύ καλή και γραμμική λειτουργία της μετάδοσης. Τέταρτη ο κινητήρας, που προσφέρει άμεση και γρήγορη επιτάχυνση τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει.

    Burgman 200 5Burgman 200 4

    Προσθέστε  και τους άνετους χώρους -αυτός κάτω από τη σέλα είναι χαώδης, ενώ υπάρχει μικρό ντουλαπάκι δεξιά επάνω στο φέρινγκ και ένα σε όλο το πλάτος κάτω από το τιμόνι, το οποίο κλειδώνει και διαθέτει παροχή ρεύματος. Να γιατί, οδηγώντας, ξεχνάς τη μάλλον παρωχημένη αισθητική και την αρχικά περίεργη θέση οδήγησης -λόγω χαμηλού ύψους σέλας τα πόδια βρίσκονται αρκετά ψηλά. Συνεχίζουμε όμως και ευπειθώς αναφέρουμε.

    Παρασκευή 17 Απριλίου

    Burgman 200 2

    Γκρι ματ χρώμα, μαύρα πλαστικά και logo χρωμίου. Σοβαρό όσο δεν παίρνει αισθητικά, αντίστοιχα σοβαρό και μετρημένο στην απόδοσή του. Μεγάλοι χώροι, στιβαρή κατασκευή, οικονομική λειτουργία και ευκολία στην οδήγηση. Προσθέστε σε αυτά και την ασφάλεια του ABS. Δεν ξέρω αν εσείς θα κόβατε ένα δάχτυλο για ένα τόσο καλό scooter, εγώ, συγχωρήστε με, το βρήκα απελπιστικά βαρετό. Εργαλείο ναι, βαρετό ναι και πάλι. Ακόμα και τα κορεατοινδονησιακομαλαισιανά scooter έχουν πολύ περισσότερο χαρακτήρα, τόσο αισθητικά, όσο και ως απόδοση. Μερικά είναι πιο γρήγορα, άλλα είναι πιο σπορ, άλλα πιο άνετα… Το Burgman είναι κάτι σαν τη χρυσή μετριότητα. Αυτά όσον αφορά στην πρώτη εντύπωση -και δεν σας κρύβουμε ότι δεν θα είναι η πρώτη φορά που η πρώτη εντύπωση θα είναι λάθος. Αλλά, πάλι, μετά από εκατοντάδες μηχανάκια που έχουμε οδηγήσει, η αίσθησή μας είναι πολύ οξυμένη. Ανοίγουμε το γκάζι και βλέπουμε. Έχουμε ένα ολόκληρο Σ/Κ για να αναθεωρήσουμε ή να… βαρεθούμε θανάσιμα.

    Burgman 200 1

    Σχόλια

    Σχόλια