GP Μπαχρέιν FP1: Η Ferrari έστειλε μήνυμα

    Οι Raikkonen-Vettel έκαναν το 1-2 στην πρώτη περίοδο δείχνοντας τις διαθέσεις τους

    O Kimi Raikkonen ήταν ο ταχύτερος στο FP1 του Grand Prix Μπαχρέιν σημειώνοντας τον χρόνο του στα τελευταία λεπτά της περιόδου. Πίσω του βρέθηκε ο Sebastian Vettel ο οποίος συμπλήρωσε το 1-2 για τη Ferrari. Ο Γερμανός είχε μια δύσκολη περίοδο καθώς αντιμετώπισε προβλήματα ισχύος με τον κινητήρα του. Όμως η Ferrari κατάφερε να τα λύσει εγκαίρως. Η Scuderia έδειξε πως θα είναι σκληρή αντίπαλος για τη Mercedes σε αυτό το 3ήμερο και γι’ αυτό οι πρωταθλητές επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση ελαστικών με υψηλό φορτίο καυσίμου. Αυτός ήταν κι ο λόγος που έμειναν πίσω στους χρόνους. Στην 3η θέση στο FP1 βρέθηκε η Williams του Valtteri Bottas, μισό δευτερόλεπτο πίσω από την κορυφή.

    Το  FP1 του Grand Prix στο Μπαχρέιν ξεκίνησε με πολύ υψηλές θερμοκρασίες, 36 στον αέρα και 53 στην επιφάνεια της ασφάλτου. Ήταν έναν καυτό μεσημέρι στο Sakhir το οποίο δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για τη McLaren-Honda. Ο Button μόλις στον 2ο γύρο του είχε τετ-α-κε στην 1η στροφή και στη συνέχεια εγκατέλειψε. Ο κινητήρας της MP4-30 έσβησε μέσα στη στροφή κι αυτό προκάλεσε το τετ-α-κε και την πρόωρη εγκατάλειψη. Η McLaren εντόπισε το πρόβλημα και προσπάθησε να το λύσει αλλάζοντας μπαταρία στο ERS. Όμως ο Βρετανός δεν κατάφερε να επιστρέψει πριν την καρό σημαία.

    Η δράση δεν άργησε να ξεκινήσει καθώς αμέσως μετά τον installation lap οι δύο Mercedes βγήκαν στην πίστα και ξεκίνησαν το πρόγραμμά τους. Ο Rosberg ήταν αυτός που οδηγούσε το 1-2 των πρωταθλητών κι ο Hamilton ακολουθούσε. Στη συνέχεια αυτό άλλαξε καθώς η πίστα βελτιώθηκε. Ο Ericsson ήταν ο επόμενος που πήρε τα ηνία της κατάταξης κι αυτός με τη σειρά του τα έχασε από τον Bottas. Στα τελευταία λεπτά του πρώτου ημιώρου ήταν η σειρά των δύο Ferrari. Ο Raikkonen οδηγούσε το 1-2 κι ο Vettel ακολουθούσε. Όμως τα πράγματα δεν συνεχίστηκαν το ίδιο καλά για τη Scuderia καθώς ο Γερμανός αμέσως μετά την ταχύτερη επίδοσή του αντιμετώπισε προβλήματα ισχύος με τον κινητήρα κι επέστρεψε εσπευσμένα στα pit.

    Το πρώτο ημίωρο ολοκληρώθηκε με τον Raikkonen να έχει την ταχύτερη επίδοση και τους Vettel, Bottas, Kvyat κι Ericsson να συμπληρώνουν την 5άδα.

    Το δεύτερο ημίωρο ξεκίνησε με τον Hamilton να βγαίνει στην πίστα του Sakhir με φρέσκο σετ μέσης γόμας. Ο Βρετανός ναι μεν βελτίωσε τον χρόνο του, αλλά όχι τόσο ώστε να περάσει στην κορυφή. Λίγο αργότερα στην πίστα επέστρεψε κι ο Rosberg. Ο ρυθμός του Γερμανού επιβεβαίωσε αυτό που αρχικά φάνηκε στον ρυθμό του Hamilton. Η Mercedes είχε φορτωμένες τις δύο W06 με καύσιμα.

    Λίγο μετά τα μισά του FP1 περισσότεροι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα με φρέσκο σετ μέσης γόμας κι αυτό έφερε ανακατατάξεις. Ο Perez πήρε τα ηνία και είδε τον team-mate του, Hulkenberg, να σημειώνει τον 3ο χρόνο. Λίγο αργότερα έγινε κάτι που είχαμε πάρα πολύ καιρό να δούμε. Ο Alonso έφερε τη McLaren-Honda στην κορυφή! Ο Ισπανός φυσικά δεν κατάφερε να κρατηθεί εκεί για πολλή ώρα αλλά σίγουρα αυτή η επίδοση έφερε χαμόγελα στην ομάδα.

    Το δεύτερο ημίωρο ολοκληρώθηκε με τον Verstappen στην κορυφή της κατάταξης και τους Alonso, Perez, Raikkonen, Hulkenberg να συμπληρώνουν την 5άδα.

    Το τρίτο και τελευταίο ημίωρο ξεκίνησε με τις Red Bull και Williams να φορούν το δικό τους φρέσκο σετ μέσης γόμας και να μπερδεύουν κι άλλο την κατάταξη. Αρχικά ο Ricciardo πέρασε στην κορυφή αλλά στη συνέχεια ο Bottas βρήκε 65 χιλιοστά και πέρασε μπροστά. Στη συνέχεια όλες οι ομάδες είχαν φθαρμένα τα λευκά P Zero τους κι έτσι οι χρόνοι δεν άλλαξαν. Οι ομάδες επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση των ελαστικών και στη συλλογή δεδομένων.

    Το τελευταίο 10 λεπτο, ενώ όλοι αξιολογούσαν τα ελαστικά τους, η Ferrari κατάφερε να λύσει τα προβλήματα στον κινητήρα του Vettel. Ο Γερμανός βγήκε στην πίστα κι έγραψε την ταχύτερη επίδοση. Όμως δεν κατάφερε να μείνει για πολύ εκεί καθώς στην πίστα είχε βγει κι ο Raikkonen. Ο Φινλανδός, μετά από αρκετή ώρα στα pit, έβαλε το φρέσκο σετ μέσης γόμας και πήρε τα ηνία της κατάταξης.

    Όταν τελικά έπεσε η καρό σημαία o Raikkonen οδηγούσε το 1-2 της Ferrari με τον Vettel να ακολουθεί. Πιο πίσω η 5άδα συμπληρώθηκε από τους Bottas, Sainz και Ricciardo. Ο Button δεν κατάφερε να βγει ξανά στην πίστα αφού η McLaren-Honda δεν πρόλαβε να λύσει τα προβλήματα. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της ομάδας υπήρχαν χαμόγελα, καθώς η επίδοση του Alonso δείχνει ότι η MP4-30 σιγά-σιγά μπαίνει στον ίσιο δρόμο κι αυτό είναι εξαιρετικό για την F1. Αυτή τη φορά οι δύο Mercedes έμειναν μακριά από την κορυφή καθώς οι χρόνοι τους σημειώθηκαν με υψηλό φορτίο καυσίμου. Οι πρωταθλητές επικεντρώθηκαν από την πρώτη στιγμή στη συλλογή δεδομένων για τα ελαστικά, καθώς η φθορά τους θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο την ημέρα του αγώνα.

    Η δράση συνεχίζεται στις 18:00 με το FP2.

    Αποτελέσματα FP1

    Θέση#ΌνομαΟμάδαBest LapLapsPit
    17   K. RAIKKONEN   Ferrari1:37.82713IN
    25   S. VETTEL   Ferrari1:38.02912IN
    377   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:38.39023IN
    455   C. SAINZ   Toro Rosso Renault1:38.44714IN
    53   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:38.45517IN
    633   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:38.50422IN
    714   F. ALONSO   McLaren Honda1:38.59818IN
    812   F. NASR   Sauber Ferrari1:38.62817IN
    926   D. KVYAT   Red Bull Renault1:38.66117IN
    1019   F. MASSA   Williams Mercedes1:38.79021IN
    1111   S. PEREZ   Force India Mercedes1:38.79315IN
    1213   P. MALDONADO   Lotus Mercedes1:38.84223IN
    1327   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:39.18720IN
    1430   J. PALMER   Lotus Mercedes1:39.28331IN
    156   N. ROSBERG   Mercedes1:39.29323IN
    1644   L. HAMILTON   Mercedes1:39.53222IN
    179   M. ERICSSON   Sauber Ferrari1:39.53421IN
    1828   W. STEVENS   Manor Ferrari1:42.97312IN
    1998   R. MERHI   Manor Ferrari1:44.26515IN
    2022   J. BUTTON   McLaren Honda2IN

    Σχόλια

    Σχόλια