GP Μπαχρέιν FP1: Η Ferrari έστειλε μήνυμα

Οι Raikkonen-Vettel έκαναν το 1-2 στην πρώτη περίοδο δείχνοντας τις διαθέσεις τους

O Kimi Raikkonen ήταν ο ταχύτερος στο FP1 του Grand Prix Μπαχρέιν σημειώνοντας τον χρόνο του στα τελευταία λεπτά της περιόδου. Πίσω του βρέθηκε ο Sebastian Vettel ο οποίος συμπλήρωσε το 1-2 για τη Ferrari. Ο Γερμανός είχε μια δύσκολη περίοδο καθώς αντιμετώπισε προβλήματα ισχύος με τον κινητήρα του. Όμως η Ferrari κατάφερε να τα λύσει εγκαίρως. Η Scuderia έδειξε πως θα είναι σκληρή αντίπαλος για τη Mercedes σε αυτό το 3ήμερο και γι’ αυτό οι πρωταθλητές επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση ελαστικών με υψηλό φορτίο καυσίμου. Αυτός ήταν κι ο λόγος που έμειναν πίσω στους χρόνους. Στην 3η θέση στο FP1 βρέθηκε η Williams του Valtteri Bottas, μισό δευτερόλεπτο πίσω από την κορυφή.

Το  FP1 του Grand Prix στο Μπαχρέιν ξεκίνησε με πολύ υψηλές θερμοκρασίες, 36 στον αέρα και 53 στην επιφάνεια της ασφάλτου. Ήταν έναν καυτό μεσημέρι στο Sakhir το οποίο δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για τη McLaren-Honda. Ο Button μόλις στον 2ο γύρο του είχε τετ-α-κε στην 1η στροφή και στη συνέχεια εγκατέλειψε. Ο κινητήρας της MP4-30 έσβησε μέσα στη στροφή κι αυτό προκάλεσε το τετ-α-κε και την πρόωρη εγκατάλειψη. Η McLaren εντόπισε το πρόβλημα και προσπάθησε να το λύσει αλλάζοντας μπαταρία στο ERS. Όμως ο Βρετανός δεν κατάφερε να επιστρέψει πριν την καρό σημαία.

Η δράση δεν άργησε να ξεκινήσει καθώς αμέσως μετά τον installation lap οι δύο Mercedes βγήκαν στην πίστα και ξεκίνησαν το πρόγραμμά τους. Ο Rosberg ήταν αυτός που οδηγούσε το 1-2 των πρωταθλητών κι ο Hamilton ακολουθούσε. Στη συνέχεια αυτό άλλαξε καθώς η πίστα βελτιώθηκε. Ο Ericsson ήταν ο επόμενος που πήρε τα ηνία της κατάταξης κι αυτός με τη σειρά του τα έχασε από τον Bottas. Στα τελευταία λεπτά του πρώτου ημιώρου ήταν η σειρά των δύο Ferrari. Ο Raikkonen οδηγούσε το 1-2 κι ο Vettel ακολουθούσε. Όμως τα πράγματα δεν συνεχίστηκαν το ίδιο καλά για τη Scuderia καθώς ο Γερμανός αμέσως μετά την ταχύτερη επίδοσή του αντιμετώπισε προβλήματα ισχύος με τον κινητήρα κι επέστρεψε εσπευσμένα στα pit.

Το πρώτο ημίωρο ολοκληρώθηκε με τον Raikkonen να έχει την ταχύτερη επίδοση και τους Vettel, Bottas, Kvyat κι Ericsson να συμπληρώνουν την 5άδα.

Το δεύτερο ημίωρο ξεκίνησε με τον Hamilton να βγαίνει στην πίστα του Sakhir με φρέσκο σετ μέσης γόμας. Ο Βρετανός ναι μεν βελτίωσε τον χρόνο του, αλλά όχι τόσο ώστε να περάσει στην κορυφή. Λίγο αργότερα στην πίστα επέστρεψε κι ο Rosberg. Ο ρυθμός του Γερμανού επιβεβαίωσε αυτό που αρχικά φάνηκε στον ρυθμό του Hamilton. Η Mercedes είχε φορτωμένες τις δύο W06 με καύσιμα.

Λίγο μετά τα μισά του FP1 περισσότεροι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα με φρέσκο σετ μέσης γόμας κι αυτό έφερε ανακατατάξεις. Ο Perez πήρε τα ηνία και είδε τον team-mate του, Hulkenberg, να σημειώνει τον 3ο χρόνο. Λίγο αργότερα έγινε κάτι που είχαμε πάρα πολύ καιρό να δούμε. Ο Alonso έφερε τη McLaren-Honda στην κορυφή! Ο Ισπανός φυσικά δεν κατάφερε να κρατηθεί εκεί για πολλή ώρα αλλά σίγουρα αυτή η επίδοση έφερε χαμόγελα στην ομάδα.

Το δεύτερο ημίωρο ολοκληρώθηκε με τον Verstappen στην κορυφή της κατάταξης και τους Alonso, Perez, Raikkonen, Hulkenberg να συμπληρώνουν την 5άδα.

Το τρίτο και τελευταίο ημίωρο ξεκίνησε με τις Red Bull και Williams να φορούν το δικό τους φρέσκο σετ μέσης γόμας και να μπερδεύουν κι άλλο την κατάταξη. Αρχικά ο Ricciardo πέρασε στην κορυφή αλλά στη συνέχεια ο Bottas βρήκε 65 χιλιοστά και πέρασε μπροστά. Στη συνέχεια όλες οι ομάδες είχαν φθαρμένα τα λευκά P Zero τους κι έτσι οι χρόνοι δεν άλλαξαν. Οι ομάδες επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση των ελαστικών και στη συλλογή δεδομένων.

Το τελευταίο 10 λεπτο, ενώ όλοι αξιολογούσαν τα ελαστικά τους, η Ferrari κατάφερε να λύσει τα προβλήματα στον κινητήρα του Vettel. Ο Γερμανός βγήκε στην πίστα κι έγραψε την ταχύτερη επίδοση. Όμως δεν κατάφερε να μείνει για πολύ εκεί καθώς στην πίστα είχε βγει κι ο Raikkonen. Ο Φινλανδός, μετά από αρκετή ώρα στα pit, έβαλε το φρέσκο σετ μέσης γόμας και πήρε τα ηνία της κατάταξης.

Όταν τελικά έπεσε η καρό σημαία o Raikkonen οδηγούσε το 1-2 της Ferrari με τον Vettel να ακολουθεί. Πιο πίσω η 5άδα συμπληρώθηκε από τους Bottas, Sainz και Ricciardo. Ο Button δεν κατάφερε να βγει ξανά στην πίστα αφού η McLaren-Honda δεν πρόλαβε να λύσει τα προβλήματα. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της ομάδας υπήρχαν χαμόγελα, καθώς η επίδοση του Alonso δείχνει ότι η MP4-30 σιγά-σιγά μπαίνει στον ίσιο δρόμο κι αυτό είναι εξαιρετικό για την F1. Αυτή τη φορά οι δύο Mercedes έμειναν μακριά από την κορυφή καθώς οι χρόνοι τους σημειώθηκαν με υψηλό φορτίο καυσίμου. Οι πρωταθλητές επικεντρώθηκαν από την πρώτη στιγμή στη συλλογή δεδομένων για τα ελαστικά, καθώς η φθορά τους θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο την ημέρα του αγώνα.

Η δράση συνεχίζεται στις 18:00 με το FP2.

Αποτελέσματα FP1

Θέση # Όνομα Ομάδα Best Lap Laps Pit
1 7    K. RAIKKONEN    Ferrari 1:37.827 13 IN
2 5    S. VETTEL    Ferrari 1:38.029 12 IN
3 77    V. BOTTAS    Williams Mercedes 1:38.390 23 IN
4 55    C. SAINZ    Toro Rosso Renault 1:38.447 14 IN
5 3    D. RICCIARDO    Red Bull Renault 1:38.455 17 IN
6 33    M. VERSTAPPEN    Toro Rosso Renault 1:38.504 22 IN
7 14    F. ALONSO    McLaren Honda 1:38.598 18 IN
8 12    F. NASR    Sauber Ferrari 1:38.628 17 IN
9 26    D. KVYAT    Red Bull Renault 1:38.661 17 IN
10 19    F. MASSA    Williams Mercedes 1:38.790 21 IN
11 11    S. PEREZ    Force India Mercedes 1:38.793 15 IN
12 13    P. MALDONADO    Lotus Mercedes 1:38.842 23 IN
13 27    N. HULKENBERG    Force India Mercedes 1:39.187 20 IN
14 30    J. PALMER    Lotus Mercedes 1:39.283 31 IN
15 6    N. ROSBERG    Mercedes 1:39.293 23 IN
16 44    L. HAMILTON    Mercedes 1:39.532 22 IN
17 9    M. ERICSSON    Sauber Ferrari 1:39.534 21 IN
18 28    W. STEVENS    Manor Ferrari 1:42.973 12 IN
19 98    R. MERHI    Manor Ferrari 1:44.265 15 IN
20 22    J. BUTTON    McLaren Honda 2 IN

Σχόλια

Σχόλια