Chequered Flag: GP Κίνας

Το αίνιγμα της Williams και η αδύναμη McLaren-Honda

Τρίτος αγώνας της σεζόν και οι εκπλήξεις μάλλον περιορίστηκαν στη Sepang. Άλλωστε, δεν είναι συχνό φαινόμενο να νικά το outsider στη Formula 1.

Νικητής αναδείχθηκε ο Lewis Hamilton, με δεύτερο τον Nico Rosberg και τρίτο τον Sebastian Vettel. Μάλιστα, σε αυτόν τον αγώνα σημειώθηκε και ένα ρεκόρ που δεν έχει προηγούμενο: σε τρεις συνεχόμενους αγώνες είχαμε το ίδιο βάθρο, αν και όχι την ίδια σειρά, καθώς 2 φορές είχαμε νικητή τον Hamilton και μία τον Vettel. Αυτό είναι και χαρακτηριστικό της δυναμικότητας αυτών των δύο ομάδων, που φαίνεται να ξεχωρίζουν τόσο μεταξύ τους όσο και από το υπόλοιπο grid.

Όπως δηλώνει και ο υπότιτλος, σε αυτό το άρθρο θα ήθελα να επικεντρωθώ σε δύο ομάδες που δεν κάνουν τις εμφανίσεις που θα περιμέναμε και αποτελούν κατά κάποιο τρόπο αρνητικές εκπλήξεις για το 2015 – μέχρι στιγμής.

Αρχικά, η Williams μοιάζει να μην είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τη Ferrari. Πέρυσι είχε δείξει πως είχε τη δυναμική να τερματίσει 2η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ωστόσο ένα μέτριο πρώτο μισό του πρωταθλήματος της κόστισε αυτή τη θέση, καθώς η Red Bull έκανε καλύτερες εμφανίσεις. Ωστόσο, μετά το καλοκαιρινό break, η FW36 έγινε το αμέσως καλύτερο μονοθέσιο μετά την W05, αν και πολύ πίσω από αυτήν. Για λεπτομέρειες, όμως, έμεινε 3η, με άνεση μπροστά από την 4η Ferrari. Πλέον, όμως, οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί. Η ιταλική ομάδα είναι αυτή που έκανε το κάτι παραπάνω, έφυγε από τις νωχελικές εμφανίσεις και κάνει τη διαφορά, όντας η μόνη ομάδα που νίκησε στα ίσια τη Mercedes. Αυτό πέρυσι δεν το κατάφερε η Williams. Ακόμη και η Red Bull, που πήρε τρεις νίκες έναντι των Γερμανών, το έκανε όταν αυτοί αντιμετώπιζαν προβλήματα.

bottasasdfa f

Η ομάδα του Grove φαίνεται πως έμεινε στάσιμη. Το περυσινό μονοθέσιο είχε σαφώς πολλά θετικά και είχε μία δυναμική που εκφράστηκε και με μία pole στην Αυστρία με τον Massa. Παρόλα αυτά, μία καλή βάση είναι τίποτα όταν δε χτίζεις πάνω σε αυτήν κάτι το ακόμη καλύτερο. Είναι σαφές πως η FW37 έχει πολλά κοινά με την προκάτοχό της και είναι ακόμη πιο σαφές ότι η ομάδα δεν έκανε ένα βήμα πίσω. Απλώς, η Ferrari έκανε ένα βήμα μπροστά και αυτό γίνεται φανερό και στους 3 πρώτους αγώνες, όπου οι Βρετανοί υπολείπονται των Ιταλών σε ρυθμό αγώνα και μένουν σταθερά πίσω τους. Κατά την άποψή μου, αυτό δε θα μείνει έτσι για πολύ. Η Williams έχει πλέον τα άτομα για να τη βγάλουν από τη «λάσπη» που έχει κολλήσει και να τη φέρουν σε θέση να παλέψει με τις Ferrari ακόμη και για το βάθρο. Ως τότε, όμως, θα είμαστε στο ίδιο – περσινό – έργο θεατές. Αν αργήσει πολύ η βελτίωση για το μονοθέσιο των Massa και Bottas, και συνεχιστούν παράλληλα οι καλές εμφανίσεις και τα βάθρα για την SF15-T, τότε η 3η θέση στο Κατασκευαστών θα είναι μονόδρομος.

Όπως και να έχει, δε θα χαρακτήριζα ποτέ αρνητική έκπληξη μία ομάδα που απλώς δεν προχώρησε όσο θα έπρεπε το μονοθέσιό της σε θέμα απόδοσης. Αρνητική έκπληξη αποτελεί κυρίως η McLaren-Honda.

Η αλήθεια είναι πως μία τέτοια συνεργασία, όση ιστορία και να κουβαλά, όταν είναι πρώιμη και γίνεται πάνω σε μία σημαντική αλλαγή κανονισμών, όπως αυτή των μονάδων ισχύος, δεν περιμένει να πετύχει από την αρχή. Ωστόσο, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η McLaren με τον αρκετά αναξιόπιστο κινητήρα της Honda έχουν περιορίσει πολύ τις πιθανότητες των Alonso και Button για ένα πραγματικά καλό αποτέλεσμα.

alonsosfd

Ήδη από τις χειμερινές δοκιμές έγιναν έκδηλα τα προβλήματα της MP4-30, καθώς τα χιλιόμετρα που συμπλήρωνε ήταν ανησυχητικά λίγα. Όπως είναι φυσικό, οι λιγοστοί γύροι δεν αφήνουν μία ομάδα και τους οδηγούς της να κατανοήσουν σε βάθος το μονοθέσιο, να δουν πού χρειάζεται βελτίωση και πού είναι πραγματικά καλό. Είναι τόσα που πρέπει να δοκιμαστούν και να διορθωθούν μέσα σε 12 μέρες στην πίστα, που το να χάνεις ημέρες ή ώρες στο γκαράζ είναι ζημιογόνο. Τα θέματα αξιοπιστίας του κινητήρα των Ιαπώνων απασχόλησαν ιδιαίτερα την ομάδα στις δοκιμές και τους ανάγκασαν να μείνουν πολλές ώρες στα pit, αναλύοντας όσα δεδομένα μπόρεσαν να συλλέξουν και να δουν τι μπορεί να αλλάξει για να βγει και πάλι η MP4-30 για γύρους.

Εν πολλοίς, κατόρθωσαν να βελτιώσουν την αξιοπιστία, χωρίς όμως να εξαλείφεται το πρόβλημα. Απλώς περιορίστηκε. Στην Αυστραλία τερμάτισε ο Button, στη Μαλαισία κανείς, στην Κίνα και οι 2 οδηγοί είδαν την καρό σημαία. Από πλευράς αντοχής, η πρόοδος είναι εμφανής. Επειδή, όμως, μιλάμε για τη McLaren-Honda, δύο εταιρίες με βαρύ όνομα στο σπορ και υψηλές προσδοκίες, η απόδοση είναι επίσης ένας σημαντικότατος παράγοντας.

Σε αυτόν τον τομέα, υστερεί πολύ. Οι συνεχείς εμφανίσεις εκτός Q2 και η αδυναμία της να βαθμολογηθεί είναι χαρακτηριστικά της προσέγγισης της ομάδας: να δουλεύει ο κινητήρας στο ρελαντί, δηλαδή όχι στο maximum. Αυτό γίνεται για να επιτευχθεί η αξιοπιστία και να τερματίζουν τα μονοθέσια. Ο τερματισμός, όμως, είναι πολύ μακριά από τους βαθμούς. Είναι απογοητευτικό να βλέπει κανείς τόσο χαμηλά μία ομάδα, μία συνεργασία αν θέλετε, με τέτοιες περγαμηνές. Όπως έχω γράψει και πιο πριν μες στη χρονιά, η ανάκαμψη θα έρθει. Έχουμε να κάνουμε με δύο οδηγούς και ένα team εν γένει πολύ έμπειρο και ικανό για μεγάλα πράγματα. Ο στόχος για φέτος, τουλάχιστον προς ώρας, είναι οι βαθμοί. Πριν ήταν ο τερματισμός. Μετά τους βαθμούς, ίσως να είναι μία καλύτερη θέση μέσα στη δεκάδα και όχι στο όριο αυτής. Ο πήχης πρέπει να ανεβαίνει λίγο-λίγο κάθε φορά. Η άνοδος δεν έρχεται εν μία νυκτί – το έχουν δηλώσει και οι ίδιοι πολλάκις. Έρχεται μέσα από σταθερά βήματα, αργά και αποφασιστικά. Είναι στη σωστή κατεύθυνση, ας τους δώσουμε χρόνο.

Υ.Γ.: Είμαι επισήμως ο πιο ένθερμος υποστηρικτής του Max Verstappen στην Ευρασία.

Δημήτρης Μπίζας, αρθογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr, με την εκπομπή «Living in the fast lane», κάθε Τετάρτη 8-9 μ.μ.

Σχόλια

Σχόλια