GP Κίνας: Επιστροφή στην κορυφή για Hamilton

    Ο Βρετανός με εξαιρετικό ρυθμό και διαχείριση ελαστικών δεν άφησε περιθώρια στον ανταγωνισμό

    Ο Lewis Hamilton επέστρεψε στην κορυφή κατακτώντας τη νίκη στο Grand Prix Κίνας. Ο Βρετανός με εξαιρετικό ρυθμό και διαχείριση ελαστικών δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης και πήρε την 4η νίκη στη Σαγκάη. Ο Nico Rosberg συμπλήρωσε το 1-2 μπροστά από τον Sebastian Vettel. Ο Γερμανός της Ferrari προσπάθησε να κερδίσει θέσεις μέσω στρατηγικής αλλά αυτή τη φορά η Mercedes ήταν καλύτερα προετοιμασμένη.

    Για μία ακόμα ημέρα ο ήλιος έλαμπε στον καθαρό ουρανό της Σαγκάης ανεβάζοντας τη θερμοκρασία στους 20 βαθμούς στον αέρα και στους 47 στην επιφάνεια της ασφάλτου. Αυτή ήταν η πρώτη φορά φέτος που είδαμε όλους τους οδηγούς να παίρνουν κανονικά τις θέσεις τους στο grid, και οι 20.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε καθαρά μπροστά χωρίς προβλήματα και πίσω του ακολούθησαν οι Rosberg και Vettel. Ο πρώτος γύρος ολοκληρώθηκε με τις Mercedes στο 1-2 τις Ferrari στο 3-4 και τις Williams στο 5-6 καθώς ο Raikkonen κατάφερε να πέρασε τους Massa και Bottas στον πρώτο γύρο.

    Μετά από 5 γύρους η Mercedes είχε ξεμακρύνει λίγο από τη Ferrari. Πιο πίσω o Ricciardo προσπαθούσε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος από την κακή εκκίνηση. Ο Αυστραλός στον πρώτο γύρο είχε πέσει στη 17η θέση.

    Ενώ στην κορυφή τα πράγματα ήταν σταθερά, στην ουρά της 10άδας είχαμε όμορφες μάχες. Ο Maldonado πέρασε τον Nasr για την 8η θέση κι ο Verstappen με πολύ απαιτητικό τρόπο τον Ericsson για τη 10η. Στον 11ο γύρο είχαμε την πρώτη εγκατάλειψη. Ο Hulkenberg αποχαιρέτησε πρόωρα τον αγώνα με μηχανικό πρόβλημα στη Force India. Ένα γύρο μετά ξεκίνησαν τα πρώτα pitstop. Η 10άδα πριν την αλλαγή ελαστικών ήταν Hamilton, Rosberg, Vettel, Raikkonen, Massa, Bottas, Grosjean, Maldonado, Nasr και Verstappen.

    Στον 14ο γύρο ήταν σειρά του Vettel να μπει για αλλαγή ελαστικών. Η Ferrari έβαλε πάλι μαλακή γόμα στον Γερμανό. Η Mercedes απάντησε αμέσως κι έφερε τον Hamilton στα pit στον επόμενο γύρο. Ο Βρετανός έβαλε φρέσκο σετ μαλακής γόμας κι επέστρεψε στην πίστα. Μέχρι τον 16ο γύρο η πρώτη 6άδα είχε συμπληρώσει τα pitstop της χωρίς αλλαγές στις θέσεις. Mercedes και Ferrari συνέχισαν με τη μαλακή γόμα ενώ η Williams έβαλε τη μέση.

    Στον 17ο γύρο ο Kvyat έγινε ο δεύτερος οδηγός που εγκατέλειψε τον αγώνα. Ο κινητήρας της Renault παρέδωσε πνεύμα με φωτιά στο πίσω μέρος της RB11.

    Στη συνέχεια του δεύτερου stint ο Hamilton διατηρούσε μια διαφορά 2 δευτερολέπτων από τον Rosberg. Ο Vettel προσπαθούσε να μείνει κοντά στις Mercedes και τα κατάφερνε καθώς η διαφορά του ήταν στα 1,5 δευτερόλεπτα. Ο Raikkonen δεν μπορούσε να ακολουθήσει αυτόν τον ρυθμό. Στην ουρά της 10άδας ο Verstappen συνέχιζε να προσφέρει όμορφες στιγμές με απαιτητικά προσπεράσματα.

    Ο Vettel ήταν ξανά ο πρώτος από τους γρήγορους συνδυασμούς που άλλαξε ελαστικά. Στον 30ο γύρο ο Γερμανός έβαλε τη μέση γόμα. Η Mercedes φυσικά δεν άργησε να απαντήσει σε αυτό κι έβαλε πρώτα τον Rosberg για μέση γόμα.  Έτσι ο Rosberg προστάτεψε τη θέση του και βγήκε πάλι μπροστά από τον Vettel.

    Στον 33ο γύρο ο πρωτοπόρος Hamilton μπήκε για τη δική του αλλαγή σε μέση γόμα. Όταν επέστρεψε στην πίστα ήταν 2ος καθώς ο Raikkonen χρωστούσε pitstop. Δύο γύρους αργότερα ο Φινλανδός έβαλε τα λευκά P Zero στην SF15-T κι έτσι η τάξη αποκαταστάθηκε. Μετά και το δεύτερο pitstop των οδηγών η 6άδα είχε ως εξής: Hamilton, Rosberg, Vettel, Raikkonen, Massa, Bottas.

    Μετά το δεύτερο pitstop η μάχη μεταξύ Mercedes-Ferrari καταλάγιασε καθώς η SF15-T δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό της W06. Έτσι οι Hamilton, Rosberg, Vettel και Raikkonen διατήρησαν τις θέσεις τους με ασφάλεια. Κανείς δεν προσπάθησε να πιέσει για κάτι διαφορετικό. Πιο πίσω στις θέσεις 5,6 και 7 οι Massa, Bottas και Grosjean δεν πιεζόντουσαν από κανέναν κι έτσι είχαν εύκολη ημέρα.

    Στους τελευταίους γύρους όλη η δράση ήταν στις θέσεις 8,9 και 10. Ο Verstappen έδειξε για μια ακόμα φορά τις ικανότητές του στο προσπέρασμα. Ο Ολλανδός είχε κολλήσει για μερικούς γύρους πίσω από τη Force India του Perez κι αφού είδε ότι δεν μπορούσε να περάσει στις ευθείες λόγω κινητήρα Mercedes δοκίμασε κάτι διαφορετικό. Βούτηξε με μαεστρία στα φρένα της στροφής 5 και κατάφερε να βρεθεί στην 8η θέση. Οι Nasr, Ricciardo και Ericsson ήταν οι επόμενοι οδηγοί που πάλεψαν για τους βαθμούς με τον Σουηδό τελικά να μένει εκτός.

    Στον 50ο γύρο είχαμε μάχη μεταξύ Maldonado-Button η οποία όμως δεν είχε καλή κατάληξη. Ο Button χτύπησε από πίσω τον Maldonado στην 1η στροφή με αποτέλεσμα να τραυματίσουν τα μονοθέσιά τους και η Lotus να καλέσει τον οδηγό της στα pit όπου κι εγκατέλειψε. 4 γύρους αργότερα ο Verstappen αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα της Renault κι έμεινε στην ευθεία εκκίνησης. Ο Ολλανδός μετά από έναν εξαιρετικό αγώνα έπεσε θύμα της αναξιοπιστίας του Energy F1.

    Αυτό το συμβάν έφερε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα το οποίο έμεινε μέχρι τον τερματισμό του αγώνα.

    Όταν έπεσε η καρό σημαία ο Hamilton πανηγύρισε τη δεύτερη νίκη του για το 2015 ανοίγοντας το προβάδισμά του στη βαθμολογία. Ο Rosberg συμπλήρωσε το 1-2 της Mercedes κι ο Vettel έφερε ξανά τη Ferrari στο βάθρο. Ο Γερμανός οδήγησε το 3-4 της Ferrari με τον Raikkonen να ακολουθεί. Οι Massa, Bottas, Grosjean, Nasr, Ricciardo κι Ericsson συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη 10άδα. Οι δύο McLaren κατάφεραν να τερματίσουν αυτή τη φορά, 12ος ο Alonso και 13ος ο Button.

    Η βαθμολογία μετά την Κίνα έχει ως εξής: Hamilton 68, Vettel 55, Rosberg 51, Massa 30 και Raikkonen 24.

    Το πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται την επόμενη εβδομάδα με το GP στο Μπαχρέιν.

    Αποτελέσματα

    Θέση#ΌνομαΟμάδαBest LapIntPit
    144   L. HAMILTON   Mercedes2:32.45956
    26   N. ROSBERG   Mercedes2:32.5330.0
    35   S. VETTEL   Ferrari2:33.1562.0
    47   K. RAIKKONEN   Ferrari2:33.4720.0
    519   F. MASSA   Williams Mercedes2:19.5604.0
    677   V. BOTTAS   Williams Mercedes2:16.0761.0
    78   R. GROSJEAN   Lotus Mercedes9.0
    812   F. NASR   Sauber Ferrari3.0
    93   D. RICCIARDO   Red Bull Renault9.0
    109   M. ERICSSON   Sauber Ferrari2:33.07184.0
    1111   S. PEREZ   Force India Mercedes2:33.2422.0
    1214   F. ALONSO   McLaren Honda2:20.6510.0
    1322   J. BUTTON   McLaren Honda2:21.5302.0
    1455   C. SAINZ   Toro Rosso Renault2:17.8531.0
    1528   W. STEVENS   Manor Ferrari2:10.9021L
    1698   R. MERHI   Manor Ferrari1:55.9130.0
    1733   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso RenaultSTOPIN
    1813   P. MALDONADO   Lotus MercedesSTOPIN
    1926   D. KVYAT   Red Bull RenaultSTOPIN
    2027   N. HULKENBERG   Force India MercedesSTOPIN

    Σχόλια

    Σχόλια