Live Test: Seat Leon 2.0 TDi FR DSG

    Πολύ ιδιαίτερο και ενδιαφέρον το Seat Leon FR με το δίλιτρο turbodiesel των 184 ίππων.

    To Seat Leon 2.0 TDi FR DSG ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη (του Πάσχα) 15 Απριλίου

    Ημέρα επιστροφής σήμερα για το τόσο ενδιαφέρον και ξεχωριστό αυτό GT μικρό – μεσαίο. Την περίοδο αυτή των ισχνών αγελάδων, όπου όλες οι εταιρείες δίνουν έμφαση στα μικρά και οικονομικά μοτέρ που αποδίδουν το πολύ μια εκατοντάδα ίππους, είναι υπέροχο να οδηγείς ένα αυτοκίνητο με περίσσεια ισχύος, ροπής και οδικής συμπεριφοράς, ενδεδυμένο μάλιστα μανδύα “προβάτου”. Μπορεί τα διακριτικά FR εμπρός και πίσω, καθώς και οι ζάντες 18 ιντσών να μη λένε πολλά σε πολλούς αλλά η συνεχής και καταιγιστική επιτάχυνση -με τα μέτρα των περί ου ο λόγος της εισαγωγής, πραγματικών προβάτων- αφήνει πίσω του τη συρόμενη αλληλουχία αυτοκινήτων σε πρώτη ευκαιρία και δίνει το στίγμα των δυνατοτήτων του Leon. Τα κυβικά πολλοί μίσησαν, ωστόσο, επειδή ακόμα βασιζόμαστε στις Μ.Ε.Κ. για να κινούμε τα αυτοκίνητά μας, ούτε τα διπλά και υπέρδιπλα turbo, ούτε τα ηλεκτρικά μοτεράκια των υβριδικών αποτελούν τον ιδανικό αντικαταστάτη τους. Nothing beats c.c. όπως αποδεικνύει περίτρανα το Leon FR, που με το δίλιτρο turbo των 184 ίππων έφερε τη δική μας ανάσταση μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα.

    Seat Leon FR 4 Seat Leon FR 7

    Τρίτη (του Πάσχα) 14 Απριλίου

    Seat Leon FR 14

    Με τον καιρό σύμμαχο και τους οδηγούς του Σαββατοκύριακου εκτός πόλης, δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε τίποτα περισσότερο από τα 184 άλογα, τα 380 Nm και το εξατάχυτο DSG. Πίσω κίνηση, ίσως; Ας είναι, πάντως, με την εξαιρετική θέση οδήγησης, το υπέροχο το τιμόνι και τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το γλυκό της οδήγησης είναι απολαυστικό και είναι σπάνιες οι στιγμές που θα σου έλειπε ένας αντίστοιχης ισχύος, αλλά πιο άνετος στο ανέβασμα των στροφών, κινητήρας βενζίνης. Ειδικά όταν μετά από μια ανάβαση βουνού κοιτάς τη μέση κατανάλωση να έχει ανέβει στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., τα οποία με την κατάβαση επανέρχονται στα 7,5 νοιώθεις δικαιωμένος. Είναι και αυτός ο δίλιτρος diesel που κερδίζει τις εντυπώσεις σε όλα τα επίπεδα -ισχύος, πολιτισμένης λειτουργίας, ταχυστροφίας. Πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο το Leon FR, με πολλά πρόσωπα. Από καθημερινό οικογενειακό, έως GT και GTi, όχι με την έννοια της επιθετικής, αλλά της στρωτής και της αποτελεσματικής οδήγησης.

    Seat Leon FR 10 Seat Leon FR 11

    Μεγάλη Παρασκευή 10 Απριλίου

    Αντίθετα από τις δοξασίες η σημερινή ημέρα ήταν πραγματικά ανοιξιάτικη, η πρώτη μετά από ένα σερί δραματικών καιρικών συνθηκών. Η όμορφη μέρα ξύπνησε μέσα μας καλλιτεχνικές ανησυχίες, όπως μπορείτε να δείτε στην αρχική εικόνα, ωστόσο καταφέραμε και πάλι να τα κάνουμε ρόιδο κόβοντας το μισό Leon. Το οποίο έχει κερδίσει την αμέριστη αισθητική μας συμπάθεια, καθώς το σχήμα του είναι ταυτόχρονα “καθαρό”, συμπαγές και με έντονα σπορ χαρακτηριστικά όπως οι οξείες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Στα συν η μεγάλη ηλιοροφή που μας ανανεώνει τον αέρα και την ψυχολογία και, ταυτόχρονα, με το μαύρο της χρώμα δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα αντίθεση με το λευκό αμάξωμα. Δυναμικό έξω, αλλά κλασικό οικογενειακό μέσα, το Leon έχει χώρο αποσκευών με κανονικό σχήμα και όγκο 380 λίτρα και θέσεις για 5, με υπέροχα, ειδικά εμπρός, καθίσματα.

    Seat Leon FR 6Seat Leon FR 8

    Δύο μόλις φάουλ διαπιστώσαμε. Το πρώτο έχει να κάνει με το πολύ μεγάλο τούνελ της μετάδοσης, εκεί όπου υποτίθεται πρέπει να κάτσει ο πέμπτος επιβάτης. Το δεύτερο το συναντάμε στο πολύ ψηλό κατώφλι φόρτωσης του πορτ μπαγκάζ και είναι και το λιγότερο ουσιώδες. Σημειώστε την άνεση, το χαμηλό θόρυβο και την πολύ στιβαρή αίσθηση στα υπέρ του, ενώ οι επιδόσεις δείχνουν γαργαλιστικές… αλλά με αυτές θα ασχοληθούμε μετά το Πάσχα, για να έχουμε το χρόνο να μείνουμε αρκετά με το γκάζι στο πάτωμα. Ευημερείτε, προσέξτε στους δρόμους και αφήστε και κανένα αρνάκι ζωντανό. Καλό Πάσχα. 

    Μεγάλη Πέμπτη 9 Απριλίου…

    Seat Leon FR 1

    …αλλά ξεκίνησε χειρότερα από τη Μεγάλη Παρασκευή, με 5 βαθμούς θερμοκρασία και βροχή καντάρια. Ιδιαίτερη, για άνοιξη, ημέρα η σημερινή, ιδιαίτερο για μικρομεσαίο και το νέο live test που ήρθε στα χέρια μας. Το κατάλευκο και πολύ όμορφο Leon διαθέτει δίλιτρο turbodiesel κινητήρα 184 ίππων, γι’ αυτό και ο κωδικός FR, που σημαίνει Formula Racing και χαρακτηρίζει τις σπορ εκδόσεις του κάθε μοντέλου, με τις κορυφαίες να έχουν πάντα τον κωδικό Cupra. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 6 σχέσεων και τους τροχούς των 18 ιντσών, δείχνει τρομερά ζωντανό στο δρόμο, αλλά το έχουμε μόλις μια ημέρα στα χέρια μας και δεν θα διακινδυνεύσουμε ακόμα κρίσεις.

    Seat Leon FR 5Seat Leon FR 3

    Αυτό που φαίνεται με την πρώτη είναι η εξαιρετική θέση οδήγησης, το flat bottom όμορφο τιμόνι, τα καθίσματα τύπου μπάκετ με την άψογη στήριξη και ο πλούσιος εξοπλισμός, που όμως δεν περιλαμβάνει μερικά απλά πράγματα, όπως αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων ή αισθητήρες στάθμευσης. Ακόμα και ένα σύστημα keyless δεν θα μας χάλαγε, που είχε το κατά πολύ “φτωχότερο” Nissan Pulsar της περασμένης εβδομάδας. Φυσικά το αυτοκίνητο είναι πειρασμός έστω και με αυτές τις λίγες “ελλείψεις” και ακόμα μεγαλύτερη αμαρτία είναι η τιμή του, η οποία με απόσυρση ελάχιστα ξεπερνά τα 25.000€. Η εβδομάδα μόλις απέκτησε ενδιαφέρον.

    Σχόλια

    Σχόλια