Live Test: Peugeot 308 1,6 HDi 115 ps

    To Peugeot 308 είναι κοντά μας για να μας δείξει κάποιες από τις αρετές που του έδωσαν τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς πέρυσι.

    Τo Peugeot 308 1.6 HDi 115 ps ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 15 Απριλίου 

    Ολοκληρώνεται η «τουρνέ» με το 308 και γυρίζουμε με συμπεράσματα ιδιαίτερα κολακευτικά για το μικρομεσαίο Peugeot. Φτάνοντας στην Αθήνα, ολοκληρώθηκε μια «βόλτα» 920 σχεδόν χιλιομέτρων- με τα τελευταία 10 να γίνονται με το προειδοποιητικό λαμπάκι για τον ανεφοδιασμό αναμμένο. Στον υπολογιστή ταξιδίου αναφέρεται πως με βάση το ρυθμό που είχαμε στο δρόμο, η απόσταση που μας χωρίζει από το «μείναμε» είναι άλλα 100 χλμ. Προφανώς και δεν πρόκειται να τα εξαντλήσουμε αλλά αν μη τι άλλο, είναι ένα εντυπωσιακό κλείσιμο για τη συνύπαρξή μας με το 308.

    Peugeot308hdi 9

    Στο ταξίδι μας που τα είχε όλα (ίσως και περισσότερα από όσα θέλαμε*) το 308 με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων, έδειξε ιδιαίτερα καλά στοιχεία. Χαμηλή κατανάλωση, με αρκετά σημεία αυξημένης ταχύτητας, τόσα που να δικαιολογείται και η… θυσία εκατοντάδων ζωυφίων στο μπροστά μέρος, αλλά και αίσθημα ασφάλειας σε κάθε περίπτωση. Τέσσερα άτομα με αποσκευές (για άλλα τέσσερα…) κινηθήκαμε αυτές τις τελευταίες μέρες των «μίνι» διακοπών σε κάθε είδους δρόμο και το 308 ένιωθε πάντα άνετα.

    Peugeot308hdi 7 Peugeot308hdi 8

    Στην επιστροφή από το δρόμο- ντροπή της ελληνικής επικράτειας, το σπάσιμο των νεύρων ήταν δεδομένο- αν και κάνοντας ταμείο, μάλλον έπαιξε και το ρόλο του στη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα. Κινούμενοι σε μια λωρίδα κυκλοφορίας, με φορτηγά φορτωμένα να σέρνονται με 40 χλμ./ώρα σε κάποια σημεία, η δοκιμασία ήταν προφανώς μεγαλύτερη για τα νεύρα οδηγού και επιβατών, παρά για το ικανό Γαλλικό μοντέλο.

    *  Απλά, βγαίνοντας από το φέρι θέλαμε να έχουμε το μυαλό μας κάπου αλλού γιατί τα άσχημα νέα της απώλειας του εξαιρετικού ανθρώπου και συναδέλφου Παν. Αρχοντίτση ήταν πραγματικά οδοστρωτήρας για τη σκέψη…

    Ας είναι ελαφρύ το χώμα φίλε. Καλό παράδεισο.

    Κ. Μποϊδάνης

    Peugeot308hdi 6

    Τρίτη 14 Απριλίου

    Peugeot308LT 5

     

    Η περιήγηση στους πρόποδες των Τζουμέρκων συνεχίζεται. Βλέπετε οι δρόμοι εδώ, είναι πραγματικά μαγικοί για οδήγηση και ως επί το πλείστον, πολύ καλοί σε ότι αφορά τον τάπητα. Οι βροχές του περασμένου (πλέον;) χειμώνα, έχουν ταλαιπωρήσει ιδιαίτερα ορισμένα σημεία και χρειάζεται προσοχή σε στροφές χωρίς ορατότητα αφού μπορεί να έχει κατέβει μια ολόκληρη πλαγιά και να έχει στενέψει το δρόμο ή να τον έχει γεμίσει με πέτρες αλλά και πάλι, η μαγεία της καταπράσινης φύσης δε χάνεται. Το 308 με το μικρό του τιμόνι, δείχνει να μην «ξενερώνει» από τις αλλεπάλληλες στροφές. Δείχνει κάπου στο βάθος, ψήγματα από το ένδοξο παρελθόν, καθώς προσαρμόζεται απόλυτα στο περιβάλλον και επιτέλους, μας δίνει και επιχειρήματα για να δικαιολογήσουμε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς που του απένειμαν Ευρωπαίοι συνάδελφοι.

    Peugeot308LT 6

    Από τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που μας αποκαλύπτουν οι γεμάτες χιλιόμετρα μέρες μας μαζί του, είναι τόσο το «κάλυμμα» στο κάτω μέρος του κινητήρα που προφανώς περιορίζει τους στροβιλισμούς του αέρα, όσο και η πρακτική πρίζα στην πλάτη του αριστερού πίσω επιβάτη που προσφέρει λύση στη φόρτιση του tablet- που με τη σειρά του, κρατώντας απασχολημένα τα παιδιά του πληρώματος, εξασφαλίζει ήσυχο ταξίδι χωρίς γκρίνιες για τους μεγάλους.

    DSC00684

    Δευτέρα 13 Απριλίου 

    Peugeot308LT 2

     

    Τα χιλιόμετρα περνούν γρήγορα με το 308, χάρη στο οποίο είμαστε τώρα στην αγκαλιά των Τζουμέρκων, με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση χωρίς όμως να σημειώνουμε ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Ειδικά στο νέο κομμάτι της Ιονίας Οδού, την ημέρα της μεγάλης επιστροφής των εκδρομέων στη βάση τους, όπου ο δρόμος στη δική μας κατεύθυνση ήταν άδειος, το 308 χωρίς πρόβλημα διατήρησε υψηλή ταχύτητα κίνησης για να κερδίσουμε χρόνο. Πλήρες φορτίου, με επιβάτες και αποσκευές (σαν να ταξιδεύαμε για δέκα μέρες) το Αυτοκίνητο της Χρονιάς σημείωσε μια μέση κατανάλωση της τάξης των 6 λίτρων diesel για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Αξίζει να σημειώσουμε πως κινούμενοι οικονομικά, ο δείκτης προσδοκώμενης χιλιομετρικής απόστασης δε διστάζει να γίνει τετραψήφιος- με το ντεπόζιτο του καυσίμου γεμάτο.

    Peugeot308LT 4

    Ο HDi με τους 115 ίππους, δείχνει με την απόδοσή του πως τα χρόνια έχουν περάσει αλλά παραμένει αξιόμαχος. Μπορεί να ακούγεται έντονα όταν είναι κρύος, μόνο στους απ’ έξω ή όταν έχεις ανοιχτά τα παράθυρα, αλλά ο μέσος όρος που σημειώνει στους επιμέρους τομείς της αξιολόγησης είναι αρκετά υψηλός.

    Peugeot308LT 3

    Μ. Παρασκευή 10 Απριλίου 

    Peugeot308hdiLT 1

     

    Το ταξίδι με το 308 είναι ευχάριστο. Η σταθερότητα και η αίσθηση ασφάλειας δίνει αυτοπεποίθηση στον οδηγό, ενώ και ο κινητήρας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των μεγάλων αποστάσεων, διευκολύνοντας τη διατήρηση υψηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας. Μικρές είναι και οι κλίσεις στις στροφές και πολύ υψηλά τα περιθώρια πρόσφυσης. Στις «λεπτομέρειες» καταγράφουμε τη δυσκολία στην ξεκούραση για το αριστερό χέρι του οδηγού (βέβαια και το δεξί δεν έχει καλύτερη τύχη με το χαμηλό υποβραχιώνιο), καθώς το μικρό τιμόνι έχει και αυτό το side effect. Επίσης, η «παρενόχληση» της ορατότητας του πίνακα των οργάνων από τη στεφάνη του τιμονιού, επεκτείνεται και στην ένδειξη της μεγάλης σκάλας των φώτων, με επακόλουθο την ενόχληση των αντίθετα ερχόμενων οδηγών. Αξίζει να σημειωθεί πως τα φώτα Xenon εμπρός, είναι ιδιαίτερα αποδοτικά για το νυχτερινό ταξίδι και βοηθούν στην ξεκούραστη οδήγηση.

    Peugeot308hdiLT 3 Peugeot308hdiLT 4

    Μ. Πέμπτη 9 Απριλίου

    Peugeot308hdi 1

    Καλωσορίζουμε στην παρέα μας το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς του 2014, με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων και των 115 ίππων. Το Peugeot 308 έχει χαρακτήρα και ολοκληρωμένη αισθητική, με τις γραμμές του να ακολουθούν πιο «βατές» για το μάτι του μέσου καταναλωτή νόρμες. Με τον τρόπο αυτό, το αυτοκίνητο γίνεται εύκολα αρεστό σε μεγαλύτερο πάρκο υποψήφιων αγοραστών. Η αισθητική του αποπνέει τονισμένη στιβαρότητα και προϊδεάζει για καλύτερη ποιότητα σε όλα τα επίπεδα. Η αλήθεια είναι πως τώρα, στα 22.500 περίπου χιλιόμετρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, υπάρχουν κάποια σημάδια κόπωσης που μοιάζουν αδικαιολόγητα ακόμα και από το (αστείο) κλισέ της «σκληρής ζωής» στα χέρια των δημοσιογράφων. Γιατί πόσο πολύ μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων η όποια παρατεταμένη «σκληρή» χρήση του αυτοκινήτου; Και τι σημαίνει σκληρή χρήση εν τέλει- αλλά αυτό είναι άλλη, μεγάλη κουβέντα.

    Peugeot308hdi 2

    Το 308 όπως και η σειρά 2 της Peugeot (208, 2008) έχουν ένα χαρακτηριστικό που τα κάνει να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Της κατηγορίας τους αλλά και γενικότερα. Το μικρό τιμόνι, είναι μια «μόδα» που ξεκίνησε από το 208 και όπως φαίνεται, επεκτάθηκε και προς τα επάνω. Στην περίπτωσή μας, το μικρό –σαν τιμονιέρα για κονσόλα παιχνιδιών- τιμόνι εξυπηρετεί και σε ότι έχει να κάνει με την ορατότητα των οργάνων στον πίνακα, αφού η επάνω καμπύλη του «πέφτει» στο οδόμετρο και στο συνολικό χιλιομετρητή, αφήνοντας ανεπηρέαστη την ανάγνωση των σημαντικότερων οργάνων- ταχύμετρο και στροφόμετρο. Άλλη χαριτωμένη λεπτομέρεια είναι και το ανάποδο στροφόμετρο, με το δείκτη να ξεκινάει τη διαδρομή του από τη δεξιά πλευρά του στρογγυλού οργάνου.

    Peugeot308hdi 4

    Σχόλια

    Σχόλια