Motornews Test: Mercedes C 180 1,6 156 PS

    Η κλασική «βασική» Mercedes αναβαθμίστηκε στους τομείς που ψάχνει όποιος θέλει το απόλυτο premium μεσαίο σε άνεση και ασφάλεια.

    Με αυτή τη γενιά της C-Class η Mercedes πραγματικά ελαχιστοποίησε την απόσταση που χωρίζει τη βασική και παραδοσιακή σεντάν επιλογή που προσφέρει στην αγορά, από την κορυφή της σχετικής γκάμας. Η διάθεση της εταιρείας για «πλασάρισμα» της νέας C στην αγορά, φαίνεται και από το συσχετισμό που κάνουν οι ίδιοι οι ιθύνοντες με την S Class. Το “Baby S-Class” είναι ένα motto που έπαιξε πολύ –και συνεχίζει- με το οποίο προσδιορίζεται εν πολλοίς το νέο μοντέλο. Πράγματι, διαβάζοντας το presskit, δεν είναι δυνατό να μην κάνεις τον παραλληλισμό με την κορωνίδα της εταιρείας, αφού πάρα πολλά από τα στοιχεία της S-Class συναντώνται αυτούσια στον εξοπλισμό της C.

    MNSTEST MercC180 4

    Αυτό όμως που εισπράττεις όταν οδηγείς το νέο μοντέλο, είναι μεν μεγαλειώδες ως “downsizing” της S, σου αφήνει δε κάποια κενά που με βάση την εικόνα της απελθούσας γενιάς δεν ήταν αναμενόμενα. Προφανώς αναφερόμαστε στην αίσθηση της στιβαρής κατασκευής που είχε προεκτάσεις ουσίας στο οδηγικό προφίλ του μοντέλου. Και εκεί που μέχρι τώρα λέγαμε πως με τη C-Class η Mercedes κοιτάει στα ίσια τη BMW (καθώς η σειρά 3 ήταν τοτέμ στο θέμα «πολυτελές σεντάν με σπορ διάθεση») για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, τώρα ξαφνικά η Merc σαν να αλλάζει κατεύθυνση. Προφανώς αφήνοντας όσους θέλουν σε αυτή την κατηγορία μεγέθους σπορ διάθεση από το αυτοκίνητό τους, να κοιτάξουν την πραγματικά ιδιαίτερα αξιόλογη CLA.

    MNSTEST MercC180 6

    Έτσι λοιπόν, η Mercedes, εστιάζοντας σε αυτό που ξέρει καλύτερα, μας έδωσε μια baby S-Class. Ένα απόλυτα «προστατευτικό κουκούλι» μεταφοράς πέντε ατόμων, που θα απολαύσουν το πολυτελές περιβάλλον της και την άνετη μετακίνησή τους, όσο μακριά και αν θέλουν να πάνε. Στη διάθεσή μας έχουμε τη C180 με τους 156 ίππους από τον κινητήρα των 1,6 λίτρων που πρέπει να είναι ένα από τα πιο πολιτισμένα σύνολα του είδους. Έχει και αρκετό φορτίο να μεταφέρει, μια και η C180 ζυγίζει ούτε λίγο, ούτε πολύ, (από) 1.395 κιλά. Φαίνεται όμως να τα καταφέρνει αρκετά καλά μια και η απόδοση στην πράξη, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για παράπονα.

    MNSTEST MercC180 14

    Η ανάρτηση διατηρεί την άνεση σε πολύ υψηλά επίπεδα, ανεξαρτήτως ποιότητας ασφάλτου. Έχει κάτι από την αρχοντιά παλιού Γαλλικού αυτοκινήτου, με την ποιότητα συναρμολόγησης να ικανοποιεί και τον πιο… περίεργο. Με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς, η απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού είναι εντυπωσιακά άμεση. Τα 2.840 χιλ. του μεταξονίου δίνουν ιδιαίτερη αρχοντιά στο πάτημα και –τεχνηέντως- το αυτοκίνητο δείχνει πιο ράθυμο, ενώ μπορεί να ανταποκριθεί στην πίεση αρκετά ικανοποιητικά.

    MNSTEST MercC180 8

    Τη διάθεση του οδηγού για «επίθεση» ψαλιδίζει ο πολιτισμένος κινητήρας και κυρίως οι μακριές σχέσεις του 6τάχυτου χειροκίνητου. Αναζητώντας τον κόφτη από την 3η ταχύτητα και πάνω, πραγματικά βαριέσαι να περιμένεις. Όχι ότι με τη 2η ταχύτητα τα πράγματα εξελίσσονται καταιγιστικά αλλά απλά κάποια στιγμή ο οδηγός θα δει την επιμονή του να ανταμείβεται. Από την άλλη πάλι, αυτό το σύνολο των 1,6 λίτρων με όλη την τεχνολογία που κουβαλάει, εκτός από πολιτισμένο είναι και αρκετά οικονομικό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Τα 156 άλογα του κινητήρα που διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων, κάνουν την εμφάνισή τους στις 5.300 σ.α.λ. ενώ η ροπή των 25,5 kgm είναι «απλωμένη» από τις 1.250 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει πως η ελαστικότητα έρχεται να προστεθεί στη λίστα με τα θετικά του συνόλου. Στο δρόμο, ο οδηγός έχει να δει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,2” για να συμφωνήσει με τον κατασκευαστή αλλά και τα 225 χλμ./ώρα της τελικής (που μοιάζει να είναι πιο εύκολο). Η αεροδυναμική του μεγάλου αμαξώματος (Cd: 0,27) είναι τέτοια που συνεισφέρει τα μέγιστα στη σταθερότητα του αυτοκινήτου όταν η ταχύτητα κίνησης είναι υψηλή. Η ρύθμιση της ανάρτησης καθιστά σαφές από τα πρώτα κιόλας μέτρα που κάνει κανείς με τη C180, πως το στροφιλίκι δεν είναι το πεδίο δράσης του μοντέλου. Θα ανταποκριθεί με τις σχετικές «παραχωρήσεις» από τον οδηγό αλλά δεν θα κάνει τον οδηγό να νιώσει άνετα σε κανένα σημείο. Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στον ανοιχτό δρόμο με τις ευθείες και τις ανοιχτές καμπές.

    MNSTEST MercC180 10

    Εκεί, η μικρή Merc θα θυμίσει και πάλι την κορωνίδα της γκάμας. Οι επιβάτες είναι άνετοι και χαλαροί, χωρίς θορύβους να τους χαλάνε το ζεν, μέσα στην ποιοτικότατη καμπίνα με τα δέρματα σε όλες τις επιφάνειες (η ποιότητα είναι δεδομένη αλλά οι χρωματικές επιλογές της «δικής μας» σηκώνουν αρκετή συζήτηση…). Η οθόνη των 8,4” στο κέντρο του ταμπλό, δεσπόζει και κλέβει την παράσταση. Η αισθητική του tablet που έχει υιοθετήσει στα τελευταία της μοντέλα η Merc, φαίνεται να έχει και λειτουργική υπόσταση μια και το COMMAND απεικονίζεται θαυμάσια στην εξαιρετικής ευκρίνειας οθόνη. Για τη διευκόλυνση της περιήγησης στα ψηφιακά μονοπάτια του συστήματος, ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό έχουμε τον κλασσικό περιστροφικό διακόπτη, με «σκέπαστρο» το pad που ανταποκρίνεται και στην αφή. Είναι χαρακτηριστικό το ότι μπορεί ο οδηγός ή ο συνοδηγός, να «γράφει» με το δάκτυλο στο pad τον αριθμό του τηλεφώνου που θέλει να καλέσει.

    MNSTEST MercC180 12                             MNSTEST MercC180 13

    Απολογιστικά, η επαφή μας με τη C180 μας άφησε με μια περίεργη επίγευση- τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με την εξέλιξη του κωδικού “C” και τον τρόπο με τον οποίο η ιστορία συνεχίζεται μετά το προηγούμενο «επεισόδιο». Το αυτοκίνητο ήταν όλα όσα περιμέναμε να είναι σε επίπεδο τεχνολογίας, πολυτέλειας, εξοπλισμού, άνεσης και συνολικής εικόνας. Εμφανώς όμως έχει κάνει ένα βήμα πίσω σε σχέση με την περασμένη γενιά, στον τομέα της sport διάθεσης και της συνολικής διασύνδεσης με τον οδηγό. Για το παραδοσιακό κοινό της C-Class, αυτό δε θα μπορούσε να θεωρηθεί κατακριτέο. Επειδή όμως το άνοιγμα προς τις μικρότερες ηλικίες έχει ήδη γίνει, θεωρούμε πως η Merc θα μπορούσε να κάνει ένα καλύτερο «πάντρεμα» των δύο κόσμων, για να μπορέσει να κατεβάσει αισθητά και τον ηλικιακό μέσο όρο του target group του μοντέλου. Τα 32.070€ (με απόσυρση) του κόστους για αυτό το μοντέλο, είναι μάλλον λογική τιμή, μια και η αξία του αυτοκινήτου, ακόμα και με λιγότερο εξοπλισμό από του «δικού μας» που είχε μέχρι και Head Up Display είναι πραγματικά μεγαλύτερη. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που καλύπτει όλους τους τομείς με τρόπο πειστικό, αρκεί να έχεις κατά νου τις παραδοσιακές αξίες τις φίρμας.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    MNSTEST MercC180 5

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.595 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς156 ίπποι στις 5.300 σ.α.λ
    Ροπή25.5 Kgm στις 1.200-4.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2127 γρ./χλμ
    Μήκος4,686 μέτρα
    Πλάτος1,810 μέτρα
    Ύψος1,442 μέτρα
    Μεταξόνιο2,840 μέτρα
    Βάρος1.395 κιλά
    Χώρος αποσκευών480 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης6.4 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.2 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό5.0 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα8,2″
    Τελική ταχύτητα225 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 32.070€ (με απόσυρση)

    MNSTEST MercC180 1 MNSTEST MercC180 2 MNSTEST MercC180 3 MNSTEST MercC180 4 MNSTEST MercC180 5 MNSTEST MercC180 6 MNSTEST MercC180 7 MNSTEST MercC180 8 MNSTEST MercC180 9 MNSTEST MercC180 10 MNSTEST MercC180 11 MNSTEST MercC180 12 MNSTEST MercC180 13 MNSTEST MercC180 14

    Σχόλια

    Σχόλια