Motornews Test: Suzuki Inazuma 250

    Το Inazuma της Suzuki είναι σίγουρα ένα καλό commuter έχοντας στο DNA του κάτι από αδρεναλίνη

    Πολλοί κατηγόρησαν το μικρό 250άρι της Suzuki όταν βγήκε πρώτη φορά στην αγορά ότι δεν είναι αρκετά ελκυστικό σχεδιαστικά. Οι ίδιοι φυσικά κατάπιαν τη γλώσσα τους όταν βρέθηκαν στη σέλα του διότι διαπίστωσαν πως πρόκειται για μια άρτια και απόλυτα χρηστική μοτοσικλέτα. Το Inazuma παραμένει ακμαίο στην κατηγορία η οποία όλο και γεμίζει με σύγχρονα μοντέλα. Άραγε, αντέχει το Suzuki να σταθεί ψηλά στον ανταγωνισμό;

    Ποιότητα και εργονομία στο maximum

    Το Inazuma από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις πως δεν πρόκειται ποτέ να σε προβληματίσει για οτιδήποτε. Είναι μια ξεκάθαρη μοτοσικλέτα σχεδιαστικά (κινητήρας, τιμόνι, στρογγυλό φανάρι εμπρός και φύγαμε) η οποία έχει δανειστεί διάφορα κομμάτια από άλλα μοντέλα της Suzuki – όπως το B-King και το Bandit. Αυτό που σου κινεί το ενδιαφέρον όταν σταθείς πρώτη φορά δίπλα του είναι οι μικρές του διαστάσεις, ενώ όταν καθίσεις πάνω του είναι σαν να κάθεσαι σε μια αναπαυτική πολυθρόνα με τα πόδια να πατάνε με άνεση στην άσφαλτο. Δυνατό της σημείο είναι οι δύο εξατμίσεις και το εμπρός φωτιστικό σώμα.

    Αυτό το Suzuki είναι πραγματικά εύκολο. Ιδιαίτερα εργονομικά είναι κομμένο και ραμμένο σχεδόν για όλους. Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα όρθιο με τα χέρια εύκολα να φτάνουν στο στενό τιμόνι. Τα πόδια είναι λίγο πιο ψηλά, αλλά με σχετικά άνετη γωνία στα γόνατα, ενώ η σέλα είναι βαθιά και ευρύχωρη βάζοντας τον αναβάτη μέσα στη μοτοσικλέτα. Θα βολέψει ένα μεγάλο εύρος αναβατών στη σέλα του, από μικροκαμωμένες γυναίκες μέχρι άνδρες 120 κιλών …

    Τα όργανα είναι όμορφα και σύγχρονα με αναλογικό στροφόμετρο στο κέντρο, ένα ψηφιακό πάνελ δεξιά το οποίο διαθέτει χιλιομετρητές και ταχύμετρο, ενώ αριστερά είναι οι προειδοποιητικές λυχνίες – και να μην ξεχνιόμαστε διαθέτει και Gear Indicator! Συνολικά το Inazuma είναι άνετο και εύκολο, ποιοτικό και συμπαγές… είναι Suzuki δηλαδή.

    Καρδιά από κρέμα

    Ο κινητήρας του Inazuma δεν έχει δεχτεί μεγάλες αλλαγές. Πρόκειται για το δικύλινδρο σε σειρά σύνολο των 248cc που αποδίδει 24 ίππους, με την τροφοδοσία να γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού και τη μετάδοση μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Ένα περίεργο πράγμα συμβαίνει με τον κινητήρα του Inazuma – είναι εθιστικός τόσο ώστε να θέλεις να του «πίνεις το αίμα» σε κάθε επιτάχυνση, ανεξαρτήτου σχέσης στο κιβώτιο. Ανεβάζει στροφές δίνοντάς σου την εντύπωση πως δεν θα τελειώσει ποτέ, συνοδευόμενο από έναν απίθανο ήχο. Η βελόνα στο στροφόμετρο δεν ανεβαίνει ακαριαία, αλλά με γραμμικότητα φτάνει μέχρι τις 11.000 σ.α.λ. Δεν έχει ξεσπάσματα και η δύναμή του είναι τόσο απλωμένη που περνάει σχεδόν απαρατήρητη, μόνο αν κοιτάξεις το ταχύμετρο θα καταλάβεις τι έχει συμβεί. Η τελική του με έναν αναβάτη 100+ κιλών φτάνει άνετα τα 135Km/h και τη διαδικασία επιτάχυνσης 0-130 μπορείς να την κάνεις πολλαπλές φορές μέσα στην ημέρα χωρίς να ιδρώσει το Suzuki.

    Στην πόλη, η έλλειψη ροπής χαμηλά είναι ένα θέμα και πρέπει να «παίξεις» με το κιβώτιο για να έχεις ικανοποιητικές επιταχύνσεις, ωστόσο αν αποφασίσεις να κρατήσεις το στροφόμετρο πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. θα κινηθείς σβέλτα, αν όχι γρήγορα. Το κιβώτιο είναι μαλακό και συνεπέστατο, ενώ έντονο είναι και το φρένο του κινητήρα ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Με δύο λόγια ο κινητήρας του Inazuma είναι απολαυστικός όταν τον «κυνηγήσεις» και πράος όταν θέλεις μια απλή μετακίνηση. Και στις δύο περιπτώσεις τα καταφέρνει άριστα.

    Έχει και διασκέδαση το μενού

    Στριφογυρίζοντας στους δρόμους της πόλης απολαμβάνεις μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά από το Inazuma. Σαν γνήσιο Suzuki κάνει τα πάντα να μοιάζουν εύκολα όσον αφορά στην οδήγηση παρέχοντας ασφάλεια και αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση του αναβάτη κάνοντάς τον με λίγα λόγια… μάγκα. Το Inazuma έχει γρήγορη γεωμετρία και αλλάζει κατεύθυνση άμεσα χωρίς να χάνει τη στιβαρότητά του. Το μπροστινό πιρούνι των 37mm είναι άψογο τόσο σε πρόσφυση όσο και σε πληροφόρηση, ενώ το πίσω ακολουθεί από κοντά με ικανοποιητική απόδοση κυρίως όσον αφορά στην άνεση.

    Με το Suzuki μπορείς να στρίψεις απροβλημάτιστα και να ξύσεις τα μαρσπιέ του στην άσφαλτο χωρίς να ιδρώσεις καθώς έχει αυτή τη μαγική ισορροπία που μπορεί να τα κάνει όλα εύκολα. Οι κλίσεις είναι αρκετά μεγάλες και η διασκέδαση αρχίζει ιδιαίτερα όταν οι στροφές είναι σφικτές. Η απόλαυση πάντως έρχεται όταν αρχίσεις να το πιέζεις στα φρένα καθώς εκεί συνειδητοποιείς πως μπορείς να το «πλασάρεις» στην είσοδο ντριφτάροντας τον πίσω τροχό με στιλ supermoto. Το πίσω μέρος γλιστράει γλυκά όταν το θελήσεις προσφέροντας όμορφες στιγμές στον αναβάτη να περάσει καλά με τη μοτοσικλέτα του και πάνω από όλα με απόλυτο έλεγχο, χωρίς σπασμωδικές αντιδράσεις. Τα φρένα είναι υποδειγματικά με έμφαση στην προοδευτικότητα, ενώ παρέχουν σταθερότητα και δύναμη.

    Το Inazuma είναι εξαιρετικό commuter, ωστόσο έχει στο DNA του εκείνα τα οδηγικά χαρακτηριστικά τα οποία θα προσφέρουν στον αναβάτη και στιγμές διασκέδασης – αρκεί ο αναβάτης να το ζητήσει (που μάλλον θα το ζητήσει).

    Και γαϊδουράκι και fun bike

    Ο «Κεραυνός» παραμένει μια ποιοτική μοτοσικλέτα 250cc με δυνατά του όπλα την οδική συμπεριφορά, την ποιότητα κατασκευής και τον κινητήρα. Είναι φτιαγμένο για την πόλη και στον τομέα commuting τα πηγαίνει εξαιρετικά, ωστόσο θα εκπλήξει ευχάριστα και με τη διασκέδαση που είναι ικανό να προσφέρει στον αναβάτη όταν εκείνος το θελήσει. Το Inazuma είναι και ουσιαστικά σβέλτο στην πόλη καθώς σημείωσε έναν από τους καλύτερους χρόνους στη διαδρομή δουλειά-σπίτι αποδεικνύοντας ότι στην πόλη για να είσαι γρήγορος δεν χρειάζεσαι ιπποδύναμη αλλά καλή και αποτελεσματική οδική συμπεριφορά. Αυτό ακριβώς διαθέτει το Suzuki…

    Η τιμή του είναι στα 3.595€ και κρίνεται πολύ καλή λαμβάνοντας υπόψη το συνολικό ποιοτικό πακέτο που προσφέρει το Inazuma.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας 4χρονος, 2κύλινδρος, υγρόψυκτος, SOHC MEEK
    Κυβισμός248 κ.εκ.
    Ιπποδύναμη 24 ίπποι
    Σύστημα Τροφοδοσίας Ηλ. Ψεκασμός
    Μετάδοση 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με αλυσίδα
    Εμπρός ΑνάρτησηΤηλεσκοπικό πιρούνι,  37 mm
    Πίσω Ανάρτηση Μονό αμορτισέρ
    Διαδρομή Ανάρτησης / Πίσω120 mm / 120 mm
    Εμπρός Φρένα1 δίσκος, 290 mm, Διπλό έμβολο
    Πίσω Φρένα1 δίσκος, 240 mm, μονό έμβδολο
    Βάρος182 Κιλά
    Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ13 Λίτρα
    Τιμή3.595€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια