Live Test: Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Energy

    Μεγάλο αμάξωμα, άπλετοι χώροι, μικρός κινητήρας 1.2 λίτρων. Αυτός ο συνδυασμός στο παρελθόν ήταν καταστροφή και τώρα είναι ευλογία. Ώ καιροί...

    Μετά το μεγάλο αδελφό 1.5, ήρθε και το Nissan Pulsar 1.2  στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, αλλά ειδικά για τη συγκεκριμένη έκδοση του Pulsar, καθώς δεν θα υπάρχει η πλήρης δοκιμή λόγω 1.5, θα επεκταθούμε περισσότερο στο θέμα του κινητήρα και θα είμαστε συνολικά λίγο πιο αναλυτικοί. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη η Μεγάλη 8 Απριλίου

    Λόγω δικών μας ανειλημμένων υποχρεώσεων αναγκαστήκαμε να επιστρέψουμε σήμερα το Pulsar με τον βασικό κινητήρα των 1.2 λίτρων, με αποτέλεσμα να διαβάσετε μια ημέρα λιγότερη live test. Τίτλοι τέλους νωρίτερα λοιπόν και το συμπέρασμα έχει ήδη βγει: Αν θέλετε ένα πλήρες πεντάθυρο οικογενειακό, τότε το Pulsar μπορεί να είναι από τις κορυφαίες σας επιλογές, αλλά… το 1.5 diesel. Όπως ήδη αναφέραμε το 1.2 έχει αρκετά πλεονεκτήματα, αλλά ο κινητήρας του δεν είναι όσο οικονομικός θα θέλαμε για την ισχύ του, ή όσο ισχυρός θα θέλαμε για την κατανάλωσή του. Το κόστος της καλά εξοπλισμένης βασικής έκδοσης είναι 15.000€ και με 2.000€ περίπου περισσότερα παίρνετε την πληρέστατη Acenta. Στα περίπου 2.000€ επιπλέον είναι οι εκδόσεις diesel. Έτσι, αν έχετε τη δυνατότητα να δώσετε +2.000 από τη βασική έκδοση, επιλέξτε πάλι τη βασική, αλλά με κινητήρα diesel.

    Τρίτη η Μεγάλη 7 Απριλίου

    Πάνω από 900 χιλιόμετρα έχει γράψει στα χέρια μας το Pulsar και εκτός από ένα θόρυβο στο μηχανισμό του παραθύρου του οδηγού, όταν αυτό είναι ελάχιστα ανοιχτό, τίποτα άλλο δεν μας έχει ανησυχήσει. Όπως ήδη αναφέραμε αποτελεί τον ορισμό του οικογενειακού μικρού – μεσαίου αυτοκινήτου και είναι ιδιαίτερα εύκολο και φιλικό στην καθημερινή χρήση. Για να δούμε όμως λίγο τις διαφορές της έκδοσης της δοκιμής, με αυτή που κινείται από τον τετρακύλινδρο diesel των 1.5 λίτρων, την οποία είχαμε στη διάθεσή μας πριν μερικές εβδομάδες (πλήρης δοκιμή εδώ).

    Nissan Pulsar 1.2_6

    Κατ’ αρχάς, ο κινητήρας βενζίνης έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο επίπεδο της ήσυχης και πολιτισμένης λειτουργίας. Σε όλα τα άλλα όμως χάνει κατά κράτος από τον diesel, που έχει πολύ μεγαλύτερα και από λιγότερες σ.α.λ. αποθέματα ροπής, ενώ είναι και σημαντικά πιο οικονομικός. Ένα αυτοκίνητο με το χαρακτήρα του Pulsar έχει μόνο οφέλη από τον diesel κινητήρα, ειδικά με το εξαιρετικό σύνολο των 1.5 λίτρων της Renault. Το μικρό 1.2 βενζίνης δεν έχει ούτε τη ροπή, ούτε την ισχύ για να αποτελέσει μια πιο σπορ εναλλακτική, αφήστε δε που και το αυτοκίνητο δεν έχει τέτοια πλευρά στον χαρακτήρα του. Έτσι δεν υπάρχει λόγος να υποστείς την αυξημένη κατανάλωση και την υποδεέστερη ροπή που δυσκολεύει τόσο το συνεχές σταμάτα – ξεκίνα της πόλης, όσο και τη διατήρηση υψηλών ταχυτήτων υπό φορτίο στις ανωφέρειες των αυτοκινητοδρόμων. Φυσικά υπάρχει και το ζήτημα της διαφοράς κόστους αλλά αυτό είναι ένα θέμα που λύνεται εύκολα, αν τα διανυθέντα χιλιόμετρα κατά έτος είναι πολλά. Υπολογίστε, πάντως, ότι η μέση κατανάλωση είναι τουλάχιστον κατά δύο λίτρα/100 χλμ. λιγότερη στο diesel με χρήση σε πραγματικές συνθήκες. Do the math.

    Δευτέρα η Μεγάλη 6 Απριλίου

    Το Pulsar δημιουργήθηκε όχι από ένα “λευκό κομμάτι χαρτί” αλλά από τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ ευρύχωρο, πολύ εργονομικό, πολύ αθόρυβο, πολύ άνετο και πολύ… βαρετό. Συγχωρήστε μας, αλλά όλα έχουν το αντίθετό τους. Γιν και Γιάνγκ. Δεν μπορείς για παράδειγμα να έχεις μια μαλακή ανάρτηση χωρίς κλίσεις, δεν μπορείς να έχεις έναν οικονομικό κινητήρα με “καυτές”επιδόσεις, δεν μπορείς να έχεις ευκολία χρήσης για τον παππού και το εγγόνι και παράλληλα χαρακτήρα για τον έφηβο.

    Nissan Pulsar 1.2_5

    Αν κριθεί αυστηρά σαν οικογενειακό, το Pulsar 1.2 είναι από τις κορυφαίες επιλογές. Όταν όμως στην εξίσωση μπουν και άλλες απαιτήσεις, αυτές που κυρίως έχουν να κάνουν με την απόλαυση της οδήγησης, τότε η σούπα χάνει τη γεύση και την υψηλή της θερμοκρασία. Φυσικά, όπως προείπαμε, αυτή η έλλειψη χαρακτήρα, ή, μάλλον, αυτή η έλλειψη “έντασης” σε κάποιον τομέα -γιατί το αυτοκίνητο είναι παντού πάνω από το μέσο όρο και σε κάποιους τομείς στην κορυφή- αποτελεί για πολλούς οδηγούς τη Βαλχάλα της αυτοκίνησης. Διότι, κύριε, εγώ θέλω ένα αυτοκίνητο άνετο, πρακτικό, καλά κατασκευασμένο σε λογική τιμή, να με πηγαίνει χρόνια και χρόνια χωρίς έγνοιες και προβλήματα. Και έχουν δίκιο, από την πλευρά τους. Γι’ αυτό το κοινό και  -ίσως- όχι μόνο, το Pulsar είναι η ιδανική επιλογή. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η Nissan έχτισε τη φήμη και την επιτυχία της σε αυτού του είδους τα αυτοκίνητα -Sunny, Almera, Primera- και όχι στα Juke και στα GTR που εντυπωσιάζουν μεν, αλλά αγοράζονται με μέτρο.

    Παρασκευή 3 Απριλίου

    Nissan Pulsar 1.2_1

    Μετά την έκδοση με τον κινητήρα diesel των 1.5 λίτρων, αυτή την εβδομάδα το Nissan Pulsar μας συστήνεται με τον κινητήρα βενζίνης των 1.2 λίτρων. Ελέω turbo, ο μικρός τετρακύλινδρος αποδίδει 115 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και 190 Nm ροπή στις 2.000 σ.α.λ. και είναι ικανός, με καλή ποιότητα λειτουργίας και αθόρυβος. Αυτό όμως που κερδίζει την πρώτη εντύπωση στο Pulsar είναι η ευρυχωρία, η άνεση των αναρτήσεων και ο εξοπλισμός. Κατ’ αρχάς πρέπει για μια ακόμα φορά να μνημονεύσουμε το σύστημα χωρίς κλειδί, που πραγματικά σου λύνει τα χέρια και απορούμε, καθότι είναι μια τεχνολογία με εγνωσμένη πρακτικότητα, γιατί δεν χρησιμοποιείται ευρύτερα.

    Nissan Pulsar 1.2_2 Nissan Pulsar 1.2_3

    Bonus λοιπόν στη Nissan όχι μόνο γιατί ξεκλειδώνεις, κλειδώνεις, ξεκινάς και σταματάς χωρίς να ψάχνεις κλειδί, αλλά και γιατί ακόμα και η βασική έκδοση του Pulsar έχει πραγματικά οτιδήποτε χρειάζεσαι. Δε λέμε ότι δε μας λείπουν η μεγάλη κεντρική, έγχρωμη οθόνη αφής και η κάμερα όπισθεν,  αλλά αυτό  είναι περισσότερο μια δική μας “κακή” συνήθεια παρά έλλειψη. Εντυπωσιακά μεγάλος είναι και ο χώρος στο πίσω κάθισμα, αν είσαι 1.90 χωράει άλλος ένας τέτοιος πίσω, χωρίς να θυσιάζεται ο χώρος αποσκευών που είναι απόλυτα επαρκής, με όγκο 385 λίτρων. Τέλος, την κορυφαία αίσθηση cocooning στο εσωτερικό του Pulsar ολοκληρώνει η πολύ καλή εργονομία και η πληθώρα θηκών ποτηριών και θέσεων για διάφορα αντικείμενα, που εξυπηρετούν ιδιαίτερα στην καθημερινότητα.

    Σχόλια

    Σχόλια