Motornews Test: Renault Captur 1.5 dCi

    Το νέο trend της αυτοκίνησης στην Ευρώπη είναι τα αστικά Crossover. Σαν λάτρης της μόδας η γαλλική εταιρεία Renault δεν θα μπορούσε να πει όχι σε αυτό το νέο κύμα

    Το νέο trend της αυτοκίνησης στην Ευρώπη είναι τα αστικά Crossover. Σαν λάτρης της μόδας η γαλλική εταιρεία Renault δε θα μπορούσε να πει όχι σε αυτό το νέο κύμα. Με το Captur η γαλλική φίρμα δίνει τη δική της… πινελιά σε αυτή τη νέα τάση.

    Το Captur έχει γερές βάσεις καθώς πατά στα βήματα του επιτυχημένου Clio χωρίς να γίνεται κακό αντίγραφο. Μπορεί οι αριθμοί (6 εκατοστά πιο μακρύ και 12 εκατοστά πιο ψηλό) να δείχνουν ότι πρόκειται για ένα μεγάλο Clio αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι ακριβώς έτσι. Έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, περιπετειώδη χαρακτήρα και αναλογίες που αρμόζουν σε ένα αστικό Crossover. Τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά, τα φουσκώματα, η νεανική διάθεση και η πιο μυώδης σχεδίαση είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που κάνουν το Captur να διαφέρει. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας υπογραμμίζεται από το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος. Τα 20 εκατοστά αρκούν για μερικές ήπιες βόλτες εκτός δρόμου.

    captur-2

    Στο εσωτερικό επικρατεί η ίδια λογική, το Captur μοιράζεται μερικά στοιχεία από το μικρότερο αδερφάκι του. Όμως κι εδώ έχει μπει το «χέρι» της «μαμάς» Renault ώστε να δώσει μια διαφορετική εικόνα. Η διαφορά είναι στις λεπτομέρειες, το εσωτερικό του Captur είναι πιο πρακτικό και πιο ευρύχωρο, όχι για τους επιβάτες αλλά για διάφορα μικροαντικείμενα. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει μετατραπεί σε συρτάρι -χωρητικότητας 11 λίτρων- και στην κεντρική κονσόλα υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος ο οποίος κλείνει με καπάκι. Η ποιότητα υλικών είναι καλή και προσφέρει μακροζωία χωρίς ιδιαίτερες φθορές.

    captur-10

    Όσον αφορά στους χώρους, ο οδηγός και ο συνοδηγός χαίρονται να ταξιδεύουν, αλλά οι πίσω επιβάτες νοιώθουν λίγο ριγμένοι. Όχι ότι δε θα βολευτούν, κάθε άλλο. Ειδικά με τα επιπλέον εκατοστά ύψους που λέγαμε νωρίτερα υπάρχει αρκετός χώρος για το κεφάλι. Όμως σε ένα ταξίδι σίγουρα θα υπάρξουν οι συζητήσεις του τύπου: «Στην επιστροφή θα κάτσω εγώ μπροστά…». Λίγο πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών είναι ικανός να χωρέσει τις ανάγκες μιας οικογένειας καθώς τα 377 λίτρα μπορούν να γίνουν 455 με τη χρήση του… υπογείου. Τώρα αν χρειαστεί να μετακινήσετε αντικείμενα μεγάλου όγκου, το Captur έχει την ικανότητα καθώς με πλήρη ανάκληση των πίσω καθισμάτων ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης ξεπερνά τα 1200 λίτρα.

    Ο εξοπλισμός του Captur στη βασική έκδοση είναι πλήρης σε επίπεδο ασφάλειας και φέρει τις βασικές ανέσεις. Τώρα αν θέλετε οθόνη αφής, ζάντες 17 ιντσών, διχρωμίες στα καθίσματα, ηλεκτρονικό κλιματισμό κι άλλα τέτοια, θα πρέπει να κοιτάξετε τις πιο… γεμάτες εκδόσεις.

    captur-7

    Η θέση οδήγησης είναι καλή και τα καθίσματα μπορούν να χαρακτηριστούν άνετα αλλά δεν μπορούν να πρωταγωνιστήσουν. Η πλευρική στήριξη είναι οριακά καλή, όπως και η στήριξη για τη μέση. Η ρύθμιση του τιμονιού δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να βρει ακριβώς τη δική του θέση ώστε να έχει ξεκούραστες και ευχάριστες καθημερινές μετακινήσεις. Το νεανικό crossover των Γάλλων διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για μικρές και μεγάλες εξορμήσεις. Η ηχομόνωση της καμπίνας και η ποιότητα κύλισης είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα προσφέροντας ένα ήρεμο περιβάλλον κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στις επαρχιακές οδούς. Όμως το μεγάλο ατού του Captur είναι ο 1.5 dCi.

    captur-13

    Η αλήθεια είναι πως το σύνολο των 1,5 λίτρων έχει κλέψει την παράσταση στην κατηγορία των diesel κι όπου χρησιμοποιείται (Renault, Nissan, Mercedes) ανεβάζει τον πήχη. Έτσι και στο Captur. Τα 22,5 kgm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. προσφέρουν άνετη και οικονομική μετακίνηση. Η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου με τις 5 σχέσεις, επιτρέπει την απόλυτη εκμετάλλευση της απόδοσης και μάλιστα, χωρίς να «ψάχνει» κανείς τους 90 ίππους του κινητήρα στα ψηλά πεδία του στροφόμετρου. To 45άρι ρεζερβουάρ αρκεί για να καλύψεις σε πραγματικές συνθήκες μέχρι και 1.000 χλμ. Και μόνο με αυτά τα στοιχεία το Captur γίνεται μια από τις πλέον αξιόλογες προτάσεις της αγοράς στην κατηγορία των μικρών SUV.

    Στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς το Captur έχει πάρει τα καλά στοιχεία του Clio. Η συμπεριφορά στον δρόμο δεν επηρεάζεται από το αυξημένο ύψος του καθώς η σωστή λειτουργία της ανάρτησης και του πλαισίου επιτρέπουν σωστό έλεγχο χωρίς να αγχώνουν τον οδηγό. Η ενδοτική ανάρτηση προσφέρει άνετη μετακίνηση εντός πόλης με τις λακκούβες να μην προκαλούν ιδιαίτερο πονοκέφαλο.

    captur-6

    Συνολικά θα λέγαμε ότι το Captur μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες καθώς διαθέτει στιλ, είναι οικονομικό, έχει σωστή συμπεριφορά στον δρόμο, έχει διάθεση να ξεφύγει από την καθημερινότητα της πόλης και οι διαστάσεις του δεν είναι απαγορευτικές για καθημερινή μετακίνηση. Με τα 17.700 ευρώ της diesel έκδοσης έχεις ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο το οποίο ακολουθεί το trend της εποχής.

    Αλέξανδρος Αδάμ

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.461 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς90 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή22.4 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO295 γρ./χλμ
    Μήκος4,122 μέτρα
    Πλάτος1,778 μέτρα
    Ύψος1,566 μέτρα
    Μεταξόνιο2,606 μέτρα
    Βάρος1.170 κιλά
    Χώρος αποσκευών455 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.0 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.4 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.6 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα13.1″
    Τελική ταχύτητα170 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 17.700€

    Σχόλια

    Σχόλια