Chequered Flag: GP Μαλαισίας

Η έκπληξη της Ferrari, η θέση της Mercedes και οι rookies

Δεν είναι πάντοτε εύκολο να απομονώσεις κάποια κομμάτια από έναν αγώνα Formula 1 και να τα σχολιάσεις. Ειδικά, όμως, για το φετινό GP στη Μαλαισία δεν ξέρεις τι να πρωτοπείς!

Αρχικά, ήταν κατά γενική ομολογία ένας πολύ θεαματικός αγώνας, με μάχες από την πρώτη ως την τελευταία θέση. Φυσικό, ως ένα βαθμό, καθώς είναι ένα σιρκουί με πολύ πλάτος, ακραίες συνθήκες, που ευνοεί τις ανατροπές και τις προσπεράσεις σε κάθε στροφή. Χαρακτηριστικό είναι πως η μάχη μεταξύ των δύο Williams για την 5η θέση και η μάχη για τη 10η θέση μεταξύ τριών μονοθέσιων κρατούσε μέχρι και τον τελευταίο γύρο.

Η νίκη καθάρισε από τον 44ο γύρο, όταν και φάνηκε πως ο Hamilton δεν μπορούσε να ψαλιδίσει τη διαφορά σε σημείο να φτάσει (και να προσπεράσει) τον πρωτοπόρο Vettel. Οι λόγοι που ήρθε αυτή η ανέλπιστη νίκη είναι αρκετοί. Η επόμενη μέρα κρύβει πολλά. Και η θέση της Mercedes μετά από αυτό το αποτέλεσμα είναι κρίσιμη.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, ένα προς ένα. Να τονίσω σε αυτό σημείο πως εδώ εκφράζονται καθαρά προσωπικές απόψεις και κάθε σχολιασμός και διόρθωση είναι δεκτός και λαμβάνεται υπόψη μας.

Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που έφεραν τη νίκη του Vettel και της Ferrari. Ο πιο σημαντικός είναι η ήδη εμφανής ανάκαμψη της ομάδας. Το φετινό μονοθέσιο έδειξε από την Αυστραλία πως είναι καθαρά δεύτερο σε δυναμικότητα, ενώ ήταν δεδομένο πως η απόσταση από την W06 ήταν αρκετά μεγάλη για να καλυφθεί μέσα σε ένα χειμώνα. Και ούτε έτσι έγινε. Καλώς ή κακώς, η Mercedes παραμένει πρώτη δύναμη και η Ferrari ακολουθεί από κοντά, αλλά ως δεύτερη. Η πρωτιά της SF15-T στη Sepang έδειξε, όμως, πως η πρωταθλήτρια του 2014 δεν είναι άτρωτη, ούτε ανίκητη. Με μία Scuderia ανανεωμένη και αναγεννημένη, μπορούμε να δούμε «μίνι» ανατροπές σε αγώνες που οι συνθήκες τις ευνοούν.

vettel-malaysiagp-15-win

Και εδώ βρίσκεται ο δεύτερος παράγοντας την κυριακάτικης νίκης: η στρατηγική και οι συνθήκες του καιρού στη Μαλαισία. Από τη μία, έχουμε την επιλογή των pit stops και των ελαστικών, που επηρεάστηκε έντονα από την έξοδο του Safety Car νωρίς στον αγώνα. Από την άλλη, η υγρασία και οι υψηλές θερμοκρασίες στη Sepang ταλαιπωρούν τα ελαστικά. Χαρακτηριστική είναι η θερμοκρασία του οδοστρώματος στην έναρξη του αγώνα: 66° C. Όπως είναι λογικό, τα μονοθέσια που διαχειρίζονται καλύτερα τα ελαστικά, πάνε καλύτερα σε τέτοιους αγώνες. Και η φετινή Ferrari αποδείχθηκε ότι ξέρει να το κάνει αυτό καλά. Το ίδιο και η Mercedes. Για αυτό και σε μία τέτοια περίπτωση, η στρατηγική παίζει καταλυτικό ρόλο.

Όταν ο Ericsson έχασε τον έλεγχο της C34 του και «έμεινε» στην αμμοπαγίδια της στροφής 1, το SC βγήκε αμέσως. Παραλληλα, όλες οι μεγάλες ομάδες έσπευσαν να καλέσουν τους οδηγούς τους στα pits για αλλαγή ελαστικών. Όχι όμως και η Ferrari. Ο Vettel έμεινε εκτός, συνέχισε να γράφει γύρους με τη μεσαία γόμα, ο άμεσος διεκδικητής της νίκης, ο Hamilton, έβαλε τα σκληρά και κόλλησε για μερικούς γύρους στην κίνηση. Παρόλα αυτά, ο ίδιος τους προσπέρασε σχετικά γρήγορα και ξεκίνησε η αντεπίθεση στον Vettel. Εδώ κερδίθηκε ο αγώνας από τον Γερμανό. Με αυτή την επιλογή, υπήρξαν πολλές αντιδράσεις, καθώς ήταν ομολογουμένως ένα ρίσκο. Ωστόσο, πέτυχε.  Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε πως και η στρατηγική είναι μέρος του αγώνα, μέρος της νίκης και της ήττας. Δεν είναι τέχνασμα, δεν είναι σπάνιο να κερδιθεί ακόμη και ένας τίτλος με σωστή και έξυπνη στρατηγική.

Συνεπώς, αυτή η νίκη δεν ήρθε επειδή η Ferrari ξαφνικά έγινε πρώτη δύναμη από τον δεύτερο κιόλας αγώνα, όταν στον πρώτο ήταν σαφώς δεύτερη. Ήρθε, γιατί υπήρξε ο σωστός συνδυασμός καλού μονοθέσιου, καιρικών συνθηκών και σωστής στρατηγικής. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

Όσο και αν μοιάζει παράδοξο, ίσως ξαναδούμε κάτι τέτοιο μες στο 2015. Πιθανότατα από τη Ferrari, αφού ως τώρα είναι η άμεση αντίπαλος της Mercedes (όσο μπορεί να έχει αυτή αντίπαλο). Παρόλα αυτά, δεν έχω υπάρξει ποτέ μέντιουμ στη ζωή μου, οπότε δεν μπορώ να πω πού, πότε και αν θα γίνει κάτι τέτοιο. Ο στόχος, σύμφωνα με τον Arrivabene, πριν τη σεζόν ήταν οι δύο νίκες. Τώρα;

Περνάμε, πλέον, στους πρωταθλητές. Οι Hamilton και Rosberg πλασαρίστηκαν στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα, αλλά πραγματικά για τη νίκη προσπάθησε μόνο ο Βρετανός. Δυστυχώς για το θέαμα, ο Nico δεν ήταν στον καλό του εαυτό και η 3η θέση ήταν αυτή που του άξιζε μετά από έναν μέτριο αγώνα. Το προσπέρασμα του Vettel επί του ίδιου μετά το δεύτερο pit stop του πρώτου ήταν καθοριστικής σημασίας για τη νίκη και ενδεικτικό της κακής ημέρας που είχε ο περυσινός δευτεραθλητής.

hamilton-malaysiagp-15-2

Όσο για τον Hamilton, ο ίδιος έδειξε πως ούτε αυτός είναι άτρωτος. Δεν ήταν σε κακή μέρα, κάθε άλλο. Η στρατηγική του κόστισε τη νίκη, καθώς ταχύτητα είχε. Μπορεί στο τέλος να μην μπορούσε να κλείσει τη διαφορά, αλλά δεν ήταν στο χέρι του. Οι επιλογές της ομάδας του και οι αντίστοιχες της Ferrari τον άφησαν 10 sec πίσω. Η Mercedes του ζήτησε να μαζεύει 1 sec ανα γύρο, αλλά είναι σχεδόν εξωπραγματικό να ζητάς κάτι τέτοιο από τον οδηγό σου, όταν του έχεις ήδη στερήσει τη νίκη μαθηματικά.

Η Mercedes θα λέγαμε πως έδρασε σπασμωδικά. Είναι έμπειρη ομάδα, με επιτελείο που ξέρει από F1 και ανατροπές, ωστόσο ήταν κάτι που είχαν καιρό να το ζήσουν: βρέθηκαν να κυνηγούν και όχι να κυνηγούνται. Είναι μία θέση στην οποία πέρυσι δε βρέθηκαν ποτέ, καθώς οι τρεις νίκες που δεν πήραν ήρθαν γιατί αντιμετώπισαν πρόβληματα. Ήταν, ίσως, η πρώτη fair and square νίκη επί των Γερμανών από το 2013. Δεν θεωρώ πως επαναπαύτηκαν, απλώς εξεπλάγησαν. Πιάστηκαν στον ύπνο, πράγμα ανθρώπινο και φυσικό όταν ξαφνικά βγαίνει στην πίστα το SC και άλλαξαν άρδην οι στρατηγικές. Αναμένω να μην χάσουν ούτε στο ελάχιστο τον ρυθμό τους. Πλέον, όμως, θα γνωρίζουν ότι δεν είναι στο απυρόβλητο και χρειάζεται να δουν τι πήγε στραβά στον αγώνα της Sepang.

Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στους rookies, κυρίως στον Max Verstappen. Έκανε ένα άψογο Σ/Κ, ξεκινώντας από τις κατατακτήριες και την 6η θέση. Με αυτήν ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα του πατέρα του, Jos, μόλις από τον δεύτερό του αγώνα στην F1. Παράλληλα, την Κυριακή, σε ηλικία 17 ετών και 5 μηνών έγινε ο νεότερος οδηγός που βαθμολογήθηκε. Είναι νωρίς, πολύ νωρίς θα έλεγα, αλλά μας έχει δώσει ήδη κάτι να περιμένουμε από τον ίδιο.

verstappen-malaysiagp-15-3

Υ.Γ.: Δεν ξέρω πόσο ιδιαίτερος αγώνας ήταν αυτός στη Μαλαισία. Ξέρω, όμως, πως το άθλημα έχει ανάγκη από περισσότερα τέτοια GP.

Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο Spam Radio (spamradio.gr) με την εκπομπή «Living in the fast lane», κάθε Τετάρτη 8-9  μ.μ.

Σχόλια

Σχόλια