Motornews Test: Suzuki V-Strom 1000

    Η Suzuki αναβάθμισε πλήρως το V-Strom 1000 ακολουθώντας δικό της δρόμο στην κατηγορία adventure bikes

    Καθυστερήσαμε πολύ να πάρουμε στα χέρια μας το νέο V-Strom ωστόσο το καλό πράγμα αργεί να γίνει. Η πολυδιαφημισμένη μεγάλη On-Off του ιαπωνικού εργοστασίου έκανε πέρυσι την εμφάνισή της και το βασικό της χαρακτηριστικό ήταν πως όλα επάνω της ήταν καινούρια. Όλα εκτός από ένα… τη φιλοσοφία!

    Φρέσκο στην όψη

    Από όπου κι αν κοιτάξεις το V-Strom επιβεβαιώνεις πως όντως δεν μοιάζει καθόλου με τον προκάτοχό του – ούτε καν στις βίδες. Η μοτοσικλέτα δείχνει και είναι μεγάλη σε διαστάσεις όπως αρμόζει σε μια adventure μοτοσικλέτα, ωστόσο όταν καθίσεις πάνω της αμέσως όλα «κουμπώνουν» πάνω σου. Αυτή άλλωστε είναι και η μαγεία των Suzuki και κατ’ επέκταση των μοτοσικλετών από την Ιαπωνία. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι το μεγάλο φωτιστικό σώμα εμπρός με όμορφη σχεδίαση και αποτελεσματικότητα, ενώ συνδυάζεται με το ψηλό φτερό, αλά Multistrada, το οποίο δίνει και μια επιθετική χροιά στη μοτοσικλέτα. Στην περιοχή του ρεζερβουάρ η μοτοσικλέτα είναι φαρδιά, ενώ όσο πηγαίνουμε προς τα πίσω το V-Strom λεπταίνει και γίνεται πιο ντελικάτο. Με μια λέξη θα χαρακτήριζε κάποιος αρχοντικό το νέο V-Strom.

    Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται άμεσα ο αναβάτης όταν ανέβει στη σέλα του Suzuki είναι το βάρος της μοτοσικλέτας σε στάση. Τα 228 κιλά του V-Strom φαίνονται πολλά όταν είναι ακινητοποιημένο και απαιτεί μετακίνηση με τα πόδια. Οι μανούβρες γίνονται δύσκολα και σε αυτό συμβάλει και το γεγονός ότι δεν πατάνε τα πόδια καλά στην άσφαλτο λόγω ύψους.

    Η θέση οδήγησης από την άλλη σε ανταμείβει. Η σέλα είναι φαρδιά και άνετη, το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα του αναβάτη, ενώ το γεγονός ότι κάθεσαι πάνω στη μοτοσικλέτα και όχι μέσα της, κάνει την ορατότητα εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι καθρέπτες, αν και σχεδιαστικά έχουν μείνει πίσω, κάνουν καλά τη δουλειά τους, ενώ το πολυόργανο ενδείξεων έχει πολλές πληροφορίες. Ο χειρισμός του είναι πολύ εύκολος και γίνεται από ένα διπλό μπουτόν στο αριστερό χέρι του αναβάτη ο οποίος εν κινήσει μπορεί να αλλάξει εκτός των άλλων (οδόμετρα, trip computer, αυτονομία καυσίμου, κατανάλωση) και την εμπλοκή του Traction Control.

    Εξαιρετική είναι η κάλυψη του αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης στον αυτοκινητόδρομο. Σε ταχύτητες κοντά στην τελική της μοτοσικλέτας ο αναβάτης μένει ανέπαφος από τη μέση και πάνω.

    Αναβάθμιση στον V90

    Η Suzuki τοποθέτησε στο νέο V-Strom τον δικύλινδρο κινητήρα V90 των 1.037cc ο οποίος αποδίδει άψογα. Η ισχύς του είναι 100 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. και η ροπή φτάνει τα 10,4 χλγμ στις 4.000 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός SDTV με σώματα 44mm, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων και αλυσίδα. Οι 100 ίπποι είναι αρκετοί για να στείλουν το ταχύμετρο πέρα από τα 210 Km/h, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσει ιδιαίτερα από τα 120 Km/h και πάνω. Ο κινητήρας της Suzuki είναι μεστός, γεμάτος σε όλο το φάσμα – δεν τρομάζει με το γκάζι του, αλλά έχει πλούσια ροπή, καλή απόκριση στο γκάζι και εξελιγμένο ψεκασμό ο οποίος ομαλοποιεί την όποια αγριάδα του μοτέρ. Καλή είναι και η κατανάλωση του μεγάλου κινητήρα ο οποίος είτε πας γρήγορα, είτε αργά θα κυμανθεί από 7 έως 7,5 λίτρα ανά 100 Km.

    Στρίβει σαν… GSX-R

    Η Suzuki, έχοντας ξεπεράσει τη φρενίτιδα της εποχής που θέλει τα νέα adventure bikes να έχουν κινητήρες, πλαίσια και ηλεκτρονικά superbike, επέλεξε να ρίξει το βάρος της σε πιο γήινες καταστάσεις – όπως για παράδειγμα να προσέξει την οδική συμπεριφορά του νέου V-Strom. Σε αυτόν τον τομέα η μοτοσικλέτα σε κερδίζει αμέσως. Παρά τη βαριά αίσθηση που έχει η μοτοσικλέτα όταν είναι ακινητοποιημένη (κυρίως λόγω ύψους), όταν αρχίσει να κινείται το βάρος εξαφανίζεται. Πλαίσιο και αναρτήσεις συνεργάζονται εξαιρετικά και δίνουν ένα αποτέλεσμα υψηλού επιπέδου.

    Η μοτοσικλέτα είναι στημένη για δρόμο, για να στρίβει και να έχει μεγάλη σταθερότητα, γι’ αυτό είναι σχετικά σφικτή στη ρύθμισή της. Στις στροφές, το Suzuki είναι πολύ πρόθυμο να γύρει με αυτοπεποίθηση έως ότου τα ελαστικά φτάσουν στα άκρα. Ιδιαίτερα το εμπρός μέρος, με το μεγάλο ανεστραμμένο πιρούνι, προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση και πρόσφυση μένοντας ακλόνητο ακόμα και αν το «στραμπουλίξεις» με απότομες κινήσεις. Το εντυπωσιακό είναι πάντως ότι πέρα από τις γρήγορες στροφές που είναι βούτυρο στο ψωμί του V-Strom, μπορεί να κινηθεί σβέλτα και διασκεδαστικά ακόμα και σε σφικτό κομμάτι έχοντας ως σύμμαχο τις ελάχιστες μετατοπίσεις βάρους χάρη στο στιβαρό του πλαίσιο και τις πολύ καλές αναρτήσεις. Σε όλα αυτά βέβαια, η άνεση έχει θυσιαστεί λίγο, αλλά ακόμα και εκεί η ισορροπία που έχει βρεθεί αφήνει ικανοποιημένο τον αναβάτη.

    Στον αυτοκινητόδρομο, μπορεί να κινηθεί για αρκετή ώρα πάνω από τα 160 Km/h κάτι που μετατρέπει το V-Strom σε έναν εξαιρετικό «χιλιομετροφάγο» πετυχαίνοντας το στόχο του όσον αφορά στο ταξίδι. Σε όλα αυτά βοηθάει πολύ η απίθανη ποιότητα κύλισης.

    Για τα φρένα ούτε λόγος. Το πακέτο με τις ακτινικές δαγκάνες εμπρός είναι άψογο με φοβερή δύναμη, εξαιρετική αίσθηση στη μανέτα και αποτελεσματικότητα σε κάθε περίσταση.

    Γήινη πρόταση

    Η Suzuki έχει επιλέξει να μην παρασυρθεί από τη μανία των adventure μοτοσικλετών με superbike κινητήρες (Ducati, BMW, KTM, Honda, Kawasaki) και να μείνει πιστή στο δόγμα των πιο γήινων μοντέλων τα οποία θα μπορεί να ευχαριστηθεί πλήρως ο αναβάτης. Μια adventure μοτοσικλέτα με σαφώς ασφάλτινο προσανατολισμό, πολύ καλή οδική συμπεριφορά με σπορ χαρακτηριστικά, δυνατό και κυρίως ροπάτο κινητήρα και σύγχρονο σχεδιασμό. Φυσικά διαθέτει και μερικά ηλεκτρονικά «gadget» που της επιτρέπουν να μη μένει πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό, ενώ η ποιότητά της θα την κάνουν να παραμείνει αψεγάδιαστη για πολλά-πολλά χρόνια.

    Αν προσθέσουμε σε όλα αυτά και την πολύ ανταγωνιστική του τιμή τότε σίγουρα το νέο V-Strom παίρνει με το σπαθί του τη θέση του στην πολύ σκληρή κατηγορία των μεγάλων adventure μοντέλων. Τα 12.995€ που κοστίζει κρίνονται πάρα πολύ καλά, αγγίζουν τα όρια του Value for Money!

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας 4χρονος, 2κύλινδρος, υγρόψυκτος, 2 DOHC, TSCC
    Κυβισμός          1.037 κ.εκ.
    Ιπποδύναμη          74kW (100PS) / 8.000 σ.α.λ.
    Μέγιστη Ροπή          103 Nm / 4.000 σ.α.λ.
    Σύστημα Τροφοδοσίας          SDTV ψεκασμός καυσίμου, Ø 44 mm με ISC ελέγχο στροφών ρελαντί
    Συμπλέκτης          υγρός πολύδισκος, με σύστημα Suzuki Clutch Advanced System – SCAS (μονόδρομος συμπλέκτης με σύστημα υποβοήθησης)
    Κιβώτιο Ταχυτήτων / Μετάδοση          6-τάχυτο / Αλυσίδα Ξηρού Τύπου
    Τύπος πλαισίου          Ανοιχτό περιμετρικό πλαίσιο αλουμινίου 2 δοκών
    Διαδρομή Εμπρός Ανάρτησης          Σπειροειδή ελατήρια, τύπου “Cartridge”
    Ρύθμιση Εμπρός Ανάρτησης          Προφόρτιση, με ρύθμιση συμπίεσης και επαναφοράς
    Πίσω Ανάρτηση          Ορθογώνιος σωλήνας Box Type με κορυφαία χαρακτηριστικά, κεντρικό αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα
    Ρύθμιση Πίσω Ανάρτησης          Προφόρτιση, με ρύθμιση συμπίεσης και επαναφοράς
    Διαδρομή Ανάρτησης / Πίσω          160 mm
    Εμπρός Φρένα          2 δίσκοι, 310 mm, 4 εμβόλων, ακτινικής στήριξης, ABS
    Πίσω Φρένα          1 δίσκος,  260mm, 1 έμβολο, ABS
    Τροχοί 19’’ εμπρός, 17’’ πίσω
    Βάρος          228 Κιλά
    Ρεζερβουάρ          20 Λίτρα
    Τιμή 12.995€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια