GP Μαλαισίας: Mercedes, χαιρετίσματα από το Maranello

    Vettel και Ferrari νίκησαν στα ίσια τη Mercedes επιστρέφοντας στην κορυφή μετά από πολύ καιρό

    Ο Sebastian Vettel μαζί με τη Ferrari επέστρεψαν στην κορυφή κατακτώντας μια σπουδαία και συνάμα ιστορική νίκη στο GP Μαλαισίας. Ο Γερμανός ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στον δεύτερο αγώνα του με τη Scuderia. Η συγκίνηση ήταν τεράστια για όλους στη Ferrari κι ο Vettel βούρκωσε στο βάθρο. Η Ferrari νίκησε στα ίσια τη Mercedes με εξαιρετικό ρυθμό και σωστή στρατηγική. Στις θέσεις 2 και 3 βρέθηκαν οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg αντίστοιχα. Η W06 δεν είχε την ταχύτητα να κυνηγήσει την SF15-T στα τελευταία στάδια του αγώνα κι έτσι έσπασε ένα μεγάλο σερί νικών. Αυτή η νίκη της Ferrari δείχνει ότι μέσα στο 2015 το σπορ θα έχει τη μάχη που χρειάζεται, Mercedes-Ferrari για το πρωτάθλημα.

    Η μεγάλη ημέρα του Grand Prix Μαλαισίας ξεκίνησε με λιακάδα και καθαρό ουρανό πάνω από την πίστα της Sepang. Η θερμοκρασία ήταν στους 33 βαθμούς στον αέρα και στους 65 στην επιφάνεια της πίστας. Η χθεσινή βροχή είχε ξεπλύνει τη γόμα που έστρωναν οι οδηγοί τις προηγούμενες ημέρες με αποτέλεσμα τα επίπεδα πρόσφυσης στα πρώτα στάδια του αγώνα να είναι χαμηλά. Οι υψηλές θερμοκρασίες επηρέασαν τα ελαστικά και η διαχείρισή τους, όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω, ήταν πολύ σημαντική. Το grid του GP Μαλαισίας είχε 19 μονοθέσια καθώς η Manor δεν κατάφερε να λύσει τα προβλήματα στο σύστημα τροφοδοσίας στο μονοθέσιο του Stevens.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε καθαρά μπροστά κι ο Vettel κράτησε τον Rosberg πίσω του. Στον πρώτο γύρο είχαμε μικροεπαφές οι οποίες όμως προκάλεσαν μεγάλα προβλήματα σε κάποιους οδηγούς. Αρχικά ο Maldonado είχε κλατάρισμα και στη συνέχεια το ίδιο έπαθε κι ο Raikkonen. Ο Nasr ακούμπησε με την εμπρός πτέρυγα της Sauber το πίσω αριστερό ελαστικό του Raikkonen. Το ελαστικό του Raikkonen καταστράφηκε εντελώς κι ο Φινλανδός επέστρεψε στα pit με την ζάντα.

    Στον 4ο γύρο ο Ericsson είχε τετ-α-κε και κόλλησε στην αμμοπαγίδα. Αυτό έβαλε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα ώστε να απομακρυνθεί με ασφάλεια η Sauber. Αμέσως οι περισσότεροι οδηγοί μπήκαν να αλλάξουν τη μέση γόμα με τη σκληρή. Η Ferrari ρίσκαρε σε διαφορετική στρατηγική και κράτησε τον Vettel έξω. Έτσι η 10άδα πίσω από το SC ήταν Vettel, Hulkenberg, Grosjean, Sainz, Perez, Hamilton, Ricciardo, Massa, Rosberg και Kvyat. Από αυτούς μόνοι οι δύο Mercedes είχαν τη σκληρή γόμα.

    Το SC επέστρεψε στα pit στον 7o γύρο κι ο αγώνας συνεχίστηκε. Αμέσως οι δύο Mercedes έκαναν την επίθεσή τους. Ο Hamilton πέρασε τον Perez αλλά ο Rosberg είχε κολλήσει πίσω από τον Massa. Οι πρώτοι γύροι μετά το SC είχαν σκληρές μάχες. Ο Hamilton στη συνέχεια έχασε χρόνο πίσω από τον Sainz κι ο Vettel άνοιγε τη διαφορά του από την 1η θέση. Στον 10ο γύρο ο Rosberg κατάφερε να περάσει τον Massa κι ο Hamilton ξεκίνησε νέο κύμα επιθέσεων. Μέσα σε έναν πέρασε τους Sainz, Grosjean, Hulkenberg και βρέθηκε 2ος. Στον 11ο γύρο ήταν 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel.

    Στον 12ο γύρο ο Ricciardo προσπάθησε να περάσει τον Sainz αλλά έκανε λάθος κι έχασε τη θέση του από τον Rosberg. Ο Γερμανός στον επόμενο γύρο πέρασε και τον Ισπανό με αποτέλεσμα να ανέβει 5ος. Στον 14ο γύρο ο Rosberg πέρασε τους Grosjean και Hulkenberg κι ανέβηκε 3ος. Στην κορυφή ο Vettel διατηρούσε τα 10 δευτερόλεπτα προβάδισμα από τον Hamilton.

    Η 10άδα στον 15ο γύρο ήταν Vettel, Hamilton, Rosberg, Hulkenberg, Grosjean, Massa, Bottas, Ricciardo, Verstappen και Kvyat. Οι Vettel, Grosjean και Hulkenberg χρωστούσαν pitstop. Οι Hulkenberg και Grosjean στον 16ο γύρο μπήκαν για αλλαγή ελαστικών κι αυτό έφερε τις δύο McLaren στις δύο τελευταίες θέσεις της 10άδας.

    Στον 17ο γύρο ήταν η σειρά του Vettel για φρέσκο σετ μέσης γόμας. Ο Γερμανός επέστρεψε στην πίστα στην 3η θέση πίσω από τις δύο Mercedes. Το φρέσκο σετ μέσης γόμας επέτρεψε στον Vettel να πιέσει και να πιάσει τον Rosberg πολύ γρήγορα. Στον 22ο γύρο η Ferrari πέρασε τη Mercedes για τη 2η θέση και η McLaren ζήτησε από τον Alonso να εγκαταλείψει καθώς υπήρχε πρόβλημα στο μονοθέσιό του. Η επίθεση του Vettel συνεχίστηκε και στον 24ο γύρο έφτασε πίσω από τον Hamilton. Στον 25o γύρο ο Γερμανός πήρε τα ηνία κι αμέσως ο Βρετανός μπήκε στα pit για φρέσκο σετ μέσης γόμας. Αυτό το pitstop έφερε τον Hamilton 3o. Στον 27ο γύρο ο Rosberg μπήκε για τη δική του αλλαγή βάζοντας τη σκληρή γόμα.

    Στον 30ο γύρο είχαμε τον Vettel να οδηγεί τον αγώνα με τον Hamilton 20 δευτερόλεπτα πίσω του και τους Rosberg, Raikkonen στις θέσεις 3 και 4 αντίστοιχα. Στις πίσω θέσεις της 10άδας δινόταν σκληρή μάχη μεταξύ των Hulkenberg, Kvyat, Perez, Grosjean, Ricciardo. Οι Hulkenberg-Kvyat είχαν επαφή και οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Γερμανό. Στη συνέχεια ο Perez ακούμπησε τον Grosjean από πίσω κι ο οδηγός της Lotus έκανε τετ-α-κε. Η FIA λίγο αργότερα έδωσε ποινή 10 δευτερολέπτων στον Μεξικανό.

    Στον 35ο γύρο ο Raikkonen μπήκε για το τελευταίο του pitstop βάζοντας τη σκληρή γόμα. Ο Φινλανδός επέστρεψε στην πίστα στην 7η θέση. Δύο γύρους μετά ο Vettel μπήκε για τη δική του αλλαγή κι έβαλε τη σκληρή γόμα. Ο Γερμανός επέστρεψε στην πίστα στην 2η θέση με τον Rosberg πίσω του. Στον 38ο γύρο ο Hamilton μπήκε στα pit κι ενώ όλοι περίμεναν ότι θα βάλει τη μέση γόμα έβαλε τη σκληρή. Ο Hamilton παραπονέθηκε για τη λάθος επιλογή αλλά η Mercedes του είπε ότι δεν είχαν άλλο φρέσκο σετ μέσης γόμας.

    Στον 39ο γύρο ο Vettel ήταν στην κορυφή με τους Rosberg, Hamilton στο 2 και 3. Όμως στον 42ο γύρο η Mercedes κάλεσε τον Rosberg στα pit για φρέσκο σετ μέσης γόμας κι έτσι ο Hamilton ανέβηκε 2ος κι ο Rosberg έπεσε 3ος.

    Η διαφορά του Vettel με τον Hamilton στον 45ο γύρο ήταν στα 12 δευτερόλεπτα και η διαφορά του Hamilton από τον Rosberg στα 10. Ο Γερμανός της Mercedes είχε τη μέση γόμα ενώ οι άλλοι δύο τη σκληρή. Ο Vettel προσπαθούσε να κρατήσει τη διαφορά του, ο Hamilton να πιέσει τον Vettel και παράλληλα να κρατήσει τον Rosberg μακριά του. Οι τελευταίοι γύροι ήταν συναρπαστικοί.

    Όταν έπεσε η καρό σημαία ο Vettel ήταν αυτός που την είδε πρώτος και πανηγύρισε μια ιστορική νίκη καθώς αυτή ήταν η πρώτη του με τη Ferrari. Ο Γερμανός νίκησε στα ίσα τις δύο Mercedes κι έδειξε ότι η Ferrari επέστρεψε. Οι Hamilton, Rosberg συμπλήρωσαν το 2-3 χωρίς να μπορέσουν να πιέσουν για κάτι παραπάνω. Η Ferrari με εξαιρετικό ρυθμό και σωστή στρατηγική πήρε μια άξια νίκη.

    Μετά το GP Μαλαισίας ο Hamilton διατηρεί την πρώτη θέση. 43 βαθμοί για τον Βρετανό, 40 για τον Vettel, 33 για τον Rosberg, 20 για τον Massa και 12 για τον Raikkonen.

    Το πρωτάθλημα συνεχίζεται την Κυριακή του Πάσχα με αρνί και GP Κίνας.

    Αποτελέσματα GP Μαλαισίας

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapIntPit
    15   S. VETTEL   Ferrari1:47.63456
    244   L. HAMILTON   Mercedes1:46.1098.5
    36   N. ROSBERG   Mercedes1:44.8983.7
    47   K. RAIKKONEN   Ferrari1:46.45541.5
    577   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:46.36016.5
    619   F. MASSA   Williams Mercedes1:47.7343.1
    733   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:46.31124.1
    855   C. SAINZ   Toro Rosso Renault1:47.24210.6
    926   D. KVYAT   Red Bull Renault1:46.7191.0
    103   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:51.2597.9
    118   R. GROSJEAN   Lotus Mercedes1:47.64917.6
    1212   F. NASR   Sauber Ferrari1:45.6662.5
    1311   S. PEREZ   Force India Mercedes1:47.55317.1
    1427   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:47.6040.4
    1598   R. MERHI   Manor Ferrari1:49.7391L
    1613   P. MALDONADO   Lotus MercedesSTOPIN
    1722   J. BUTTON   McLaren HondaSTOPIN
    1814   F. ALONSO   McLaren HondaSTOPIN
    199   M. ERICSSON   Sauber FerrariSTOPIN

    Σχόλια

    Σχόλια