Motornews Test: Chevrolet Orlando 1.4 LΤΖ

    Με τον turbo κινητήρα των 1.4 λίτρων το Chevrolet Orlando παραμένει στο προσκήνιο ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση οικογενειακού αυτοκινήτου.

    Με πολύ μεγαλύτερη δυναμική, το Orlando εφοδιασμένο με το μηχανικό σύνολο  που από 1,4 λίτρα αποδίδει 140 ίππους, χτυπά στην καρδιά της ελληνικής αγοράς και ιδιαίτερα σε αυτή της κατηγορίας των πολυμορφικών. Σχεδιαστικά παραμένει αναλλοίωτο και συνεχίζει να αποτελεί ένα έξυπνο υβρίδιο SUV και πολυμορφικού. Στιβαρό και επιβλητικό κερδίζει τις εντυπώσεις δίνοντας μάλιστα την αίσθηση ότι είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από ότι είναι στην πραγματικότητα. Μεγάλοι θόλοι και τροχοί, χαμηλή και εύκολη πρόσβαση για τους επιβάτες- ακόμα και για αυτούς της τρίτης σειράς, τα καθίσματα των οποίων «αναδύονται» πολύ εύκολα για να διαμορφωθεί η 7θέσια διάταξη. Αντιστρόφως, με μια κίνηση «εξαφανίζονται» στο πάτωμα του αυτοκινήτου, παραχωρώντας τη θέση τους στο πορτ μπαγκάζ των 458 λίτρων (έως το ύψος της εταζέρας). Το Orlando είναι πραγματικά ιδανικό για πολυμελείς οικογένειες. Παράλληλα το μεγάλο του ύψος και η πολλή, καλή ορατότητα που εξασφαλίζουν οι κάθετες επιφάνειες του αμαξώματος, το καθιστούν ιδιαίτερα εύχρηστο και σε αστικές συνθήκες μετακίνησης. Επιπρόσθετα, πρέπει να επισημανθεί και το ότι το μοντέλο της Chevrolet είναι αρκετά ευχάριστο στην οδήγηση, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς την κατηγορία στην οποία ανήκει και τις ανάγκες που μπορεί να εξυπηρετήσει. Είναι εξαιρετικά σταθερό και δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από πλάγιους ανέμους, ενώ διατηρεί πάντα την «ψυχραιμία» του σε τυχόν απαιτήσεις δυναμικής οδήγησης σε δρόμους με στροφές. Αν ο οδηγός το παρακάνει θα υποστρέψει αλλά σε κάθε περίπτωση το στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC είναι εκεί για να επαναφέρει την τάξη.

    ChevyOrlandoDOK3

    Η θέση οδήγησης είναι εφάμιλλη τυπικού επιβατικού και η περιφερειακή ορατότητα εξαιρετική. Πολύ καλή είναι και η εργονομία του εσωτερικού, με τα πάντα να βρίσκονται σε βολικές θέσεις, ενώ πολλές και πρακτικές είναι και οι θήκες στο ταμπλό- με highlight την αναδιπλούμενη πρόσοψη του ηχοσυστήματος που αποκαλύπτει μια ευρύχωρη θήκη για αντικείμενα, επενδυμένη με τσόχα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι τυπικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση αλλά με αρκετή αμεσότητα στη μεταφορά των εντολών. Απόλυτα ικανοποιητικά είναι τα φρένα του αυτοκινήτου, με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, να αντιπαρέρχονται με ευκολία τις απαιτήσεις ακινητοποίησης του μεγάλου σε όγκο αυτοκινήτου.

    ChevyOrlandoDOK2

    Η χρήση του μικρού σε χωρητικότητα μοτέρ των 1,4 λίτρων, δίνει μόνο πλεονεκτήματα στο Orlando. Με συμπαραστάτη το κιβώτιο των 6 σχέσεων, οι επιδόσεις του αυτοκινήτου που συμπαθείς εύκολα από το όνομα και μόνο (καθότι είναι ένα από τα πλέον εύηχα στην αγορά) είναι εξαιρετικές. Η τελική ταχύτητα είναι 190 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,0”. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων επιτρέπει άνετο ταξίδι με χαμηλές στροφές λειτουργίας στο μοτέρ που συνεπάγεται και περιορισμένο επίπεδο θορύβου στην καμπίνα των επιβατών, καθώς και σημαντικά μικρότερη κατανάλωση.

    ChevyOrlandoDOK5

    Με βάρος αμαξώματος που ξεπερνά τα 1.500 κιλά και το μεγάλο του όγκο, το ότι εμφανίζει περιορισμένη κατανάλωση σε σχέση με την προηγούμενη διαθέσιμη επιλογή (που ήταν με κινητήρα βενζίνης 1,8 λίτρων) είναι σημαντική και ευπρόσδεκτη αλλαγή. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια αλλά πάντα με γνώμονα τον περιορισμό της κατανάλωσης, μια τιμή κάτω από τα 8,0 λίτρα/ 100 χλμ. είναι εφικτή. Το Orlando είναι μια πραγματικά αξιόλογη περίπτωση μεγάλου οικογενειακού. Με άπλετους χώρους για πέντε και αποσκευές ή για 7 άτομα που θα ταξιδέψουν με όλες τις ανέσεις. Όλα τα παραπάνω αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία, όταν φτάνει η ώρα να μιλήσουμε για το κόστος του αυτοκινήτου. Μένοντας κάτω –ή έστω εκεί γύρω- από τα 20 χιλιάδες ευρώ, το Chevrolet Orlando καθιστά απολύτως σαφείς τις προθέσεις του, ενώ δίνει και νέα διάσταση στη ρήση “more car for your money”. Η τιμή της βασικής έκδοσης του μοντέλου, είναι 18.990€ και κρίνεται ιδιαίτερα συμφέρουσα με βάση το μέγεθος και τις ικανότητες του αυτοκινήτου, καθώς επίσης και με τα δεδομένα που δημιουργεί ο ανταγωνισμός.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    1.4 LTZ (140 ps)
    Κυβισμός1.364 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς140 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ
    Ροπή20.4 Kgm στις 4.900 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2149 γρ./χλμ
    Μήκος4,652 μέτρα
    Πλάτος1,836 μέτρα
    Ύψος1,659 μέτρα
    Μεταξόνιο2,760 μέτρα
    Βάρος1.539 κιλά
    Χώρος αποσκευών454 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης8.1 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης5.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό6.4 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα11,0″
    Τελική ταχύτητα190 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 18.990€ (με απόσυρση)

    ChevyOrlandoDOK6ChevyOrlandoDOK10 ChevyOrlandoDOK9 ChevyOrlandoDOK8 ChevyOrlandoDOK7

    Σχόλια

    Σχόλια