Live Test: Triumph Tiger 800 XCx

    Η πιο adventure έκδοση του Tiger της Triumph ακούει στο όνομα 800 XCx

    To Triumph Tiger XCx  ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 30 Μαρτίου

    Η στεγνή άσφαλτος ήταν σπάνιο φαινόμενο στη διάρκεια του «ΣΚ» και όποτε τη συναντούσαμε δεν χάναμε την ευκαιρία να δοκιμάζουμε τις δυνατότητες του Triumph. Η οδική συμπεριφορά του Tiger είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετική με μερικά πολύ δυνατά χαρακτηριστικά. Η γεωμετρία της μοτοσικλέτας είναι ισορροπημένη παρέχοντας τον ιδανικό συνδυασμό άνεσης και ακαμψίας με έμφαση στη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Αδιαμφισβήτητα το δυνατό χαρτί του Tiger είναι η σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο όπου πραγματικά κερδίζει τον αναβάτη με την ποιότητα κύλισης.

    tiger9522222

    Στις στροφές δεν πάει πίσω έχοντας ως βασικό χαρακτηριστικό την ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων της WP. Το πακέτο είναι πολύ αποδοτικό χαρίζοντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης στο Tiger. Η γεωμετρία είναι σχετικά γρήγορη που το κάνει εύκολα να γέρνει στην είσοδο και να μένει ακλόνητο είτε σε αργές, είτε σε γρήγορες στροφές. Το τίμημα – αν μπορεί να χαρακτηριστεί τίμημα – στην περίπτωση των ποιοτικών αναρτήσεων είναι η πληροφόρηση η οποία είναι πάρα πολύ καλή. Αυτό, για έναν έμπειρο αναβάτη είναι το καλύτερο δώρο διότι μπορεί να καταλάβει καλύτερα τι συμβαίνει κάτω από τα πόδια του και να φτάσει πιο εύκολα τα όρια του Tiger φέροντάς το παράλληλα στα μέτρα του ρυθμίζοντάς το. Από την άλλη όμως, για τον πιο άπειρο αναβάτη ίσως να φανεί όχι τόσο φιλικό καθώς δε διαθέτει αυτήν την ασαφή εμπιστοσύνη που παρέχει για παράδειγμα το αντίστοιχο BMW F800GS. Είναι σαφώς πιο αντρικό από το BMW και μια μοτοσικλέτα ικανή να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς αναβάτες.

    Τα φρένα είναι δυνατά, σταθερά και πολύ προοδευτικά με την αίσθηση στη μανέτα να είναι σε καλό επίπεδο.

    Το Tiger επιστρέφει στη βάση του σήμερα και μπορώ να πω ότι ευχαριστήθηκα κάθε χιλιόμετρο μαζί του – παρότι στα περισσότερα έγινα μούσκεμα. Οι αναρτήσεις της WP και ο εξαιρετικός κινητήρας του XCx το ανεβάζουν επίπεδο και για κάποιον που αναζητά μια πιο ολοκληρωμένη λύση στην κατηγορία θα πρέπει να κοιτάξει προς αυτήν τη μεριά.

    Παρασκευή 27 Μαρτίου

    Ο καιρός παραμένει εχθρικός για οδήγηση μοτοσικλέτας ωστόσο αυτό δεν είναι ικανό να μας κρατήσει στο γκαράζ. Με την κατάλληλη ενδυμασία ορμάμε λοιπόν στους δρόμους και για πρώτη φορά βγάζουμε τον «Άγγλο» στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό που αυτόματα σε κερδίζει είναι ο κινητήρας ο οποίος εκτός από τον υπέροχο ήχο του έχει και υπέροχη απόδοση. Ομαλός, γραμμικός και πλήρως αξιοποιήσιμος ο τρικύλινδρος των 800cc είναι ένα από τα καλύτερα σύνολα που μπορεί να έχει στα χέρια του ο αναβάτης στην κατηγορία. Οι 95 ίπποι είναι ικανοί να στείλουν με άνεση το ταχύμετρο πάνω από τα 205 Km/h, ενώ οι επιταχύνσεις είναι γεμάτες από τις 2.000 μέχρι τις 10.000 σ.α.λ. κάτι που δεν το βρίσκεις εύκολα σε μοτέρ.

    2015-03-25 06.50.11-W1200

    Το μηχανικό σύνολο συνεργάζεται πολύ καλά με τον ψεκασμό, ενώ οι διαφορετικές χαρτογραφήσεις (Rain, Road, Sport, Off Road) δουλεύουν μεν, αλλά δεν είναι και τόσο απαραίτητες καθώς η ισχύς δεν είναι υπέρογκη, ενώ η λειτουργία του κινητήρα είναι τόσο ομαλή που δεν χρειάζεσαι κάποιο ηλεκτρονικό βοήθημα για να κινηθείς ακόμα και σβέλτα. Χρήσιμο παρόλα αυτά είναι το γεγονός ότι ο αναβάτης μπορεί να δημιουργήσει τρία δικά του προγράμματα στα οποία να επιλέξει εκείνος την εμπλοκή του ABS, του Traction Control και της απόκρισης του γκαζιού. Μια φορά χρησιμοποίησα το Cruise Control απλά για να διαπιστώσω ότι όντως δουλεύει – και δουλεύει πολύ καλά – ωστόσο απαιτούνται πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα για να το εκτιμήσεις.

    2015-03-24 16.32.56-W1200

    Το Tiger σίγουρα μπορεί να ισχυριστεί ότι διαθέτει έναν εξαιρετικό κινητήρα ο οποίος μάλιστα είναι και αρκετά οικονομικός. Μέχρι στιγμής η κατανάλωση έχει κολλήσει στα 6,1 λίτρα ανά 100 Km, πολύ καλό νούμερο για μια μοτοσικλέτα 800cc.

    Πέμπτη 26 Μαρτίου

    Οι καιρικές συνθήκες μας ανάγκασαν να μην αλωνίσουμε στους δρόμους με το Tiger ή έστω να μην κάνουμε τα χιλιόμετρα που θέλουμε, ωστόσο μας έδωσε μια καλή ευκαιρία να ασχοληθούμε με σχεδιασμό και εργονομία. Το Tiger στην έκδοση XCx έχει πολλά έξτρα καλούδια πάνω του με πιο εμφανή τα κάγκελα στον κινητήρα, τις χούφτες και την αλουμινένια ποδιά. Η μοτοσικλέτα έχει επιθετική εμφάνιση με πιο χαρακτηριστικό του σημείο τα εμπρός φωτιστικά σώματα και στην περίπτωση του XCx, τον όμορφο χρωματισμό. Φυσικά το μάτι δεν μπορεί να μην πέσει πάνω στα αυτοκόλλητα της WP όσον αφορά στις αναρτήσεις, ενώ και το βρετανικό λογότυπο δεσπόζει στα πλαϊνά καπάκια του κινητήρα χαρίζοντας ένα εξαιρετικό φινίρισμα στον «Βρετανό».

    tiger1422222

    Η θέση οδήγησης ξενίζει αρχικά καθώς από εκεί που περιμένεις χαλαρότητα και άνεση το Tiger σε βάζει στην… πρίζα. Το σώμα γέρνει ελαφρά προς τα εμπρός, τα χέρια είναι κοντά στο φαρδύ τιμόνι και το σύνολο δημιουργεί μια επιθετική θέση οδήγησης που βάζει σε πειρασμούς τον αναβάτη. Το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ έχει αυξήσει το μέγεθος της περιοχής ανάμεσα στα πόδια, αλλά από την άλλη η προστασία είναι καλύτερη και ο αναβάτης είναι αρκετά καλά προστατευμένος από τα στοιχεία της φύσης. Η σέλα είναι πολύ άνετη, το ίδιο και για τον συνεπιβάτη, ενώ η προστασία από τη ζελατίνα είναι ικανοποιητική παρότι δεν σου γεμίζει το μάτι με το μέγεθός της. Με τα κουμπάκια των ηλεκτρονικών ρυθμίσεων και του cruise control μπορείς να παίζεις με τις ώρες καθώς έχουν εύκολη πρόσβαση, ενώ οι περισσότερες ρυθμίσεις γίνονται και καθοδόν.

    tiger143333

    Αυτό που μου άφησε μερικές απορίες είναι κάποιοι θόρυβοι και τριξίματα που ακούγονται από το εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας τα οποία θα εξετάσω τις επόμενες ημέρες.

    Τρίτη 25 Μαρτίου

    Εν μέσω Εθνικής Εορτής παραλάβαμε από την Triumph το Tiger 800XCx και τα χαμόγελα σχηματίστηκαν στο πρόσωπο πριν καν διανύσουμε τα πρώτα μέτρα με τη βρετανική μοτοσικλέτα. Βλέπετε… πάντα σε ένα Triumph αυτό που κλέβει την παράσταση είναι ο απίθανος ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα, όταν λοιπόν ήρθε στη ζωή το μηχανικό σύνολο, ο γαργαλιστικός ήχος σου προκαλεί συναισθήματα και γεννά μια περίεργη επιθυμία οδήγησης.

    tiger746666

    Το Tiger XCx είναι μια ειδική έκδοση του απλού XC η οποία διαθέτει πολλά επιπλέον αξεσουάρ με πρώτο και καλύτερο το πακέτο αναρτήσεων που είναι της WP. Τις επόμενες ημέρες θα εξερευνήσουμε τις ικανότητες του «Τίγρη» στην πόλη και στο ταξίδι… μπορεί και στο χώμα.

    Καλή Επέτειο 25ης Μαρτίου σε όλους!

    Σχόλια

    Σχόλια