Εσύ τι λες: Για την κατρακύλα της F1 δεν φταίει μόνο ο ήχος

    Η F1 έχει πάρει την κατηφόρα κι ο λόγος δεν είναι μόνο ο κακός ήχος των μονοθεσίων

    Ο ήχος της Formula 1 και να αλλάξει, είναι όπως λέμε ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Συμφωνώ απόλυτα ότι ένας οπαδός πρέπει πρώτα να ακούσει και μετά να δει. Σίγουρα είναι ένα από τα κύρια θέματα, γιατί κάποιοι το παρακολουθούσαν για το ουρλιαχτό των πολύστροφων κινητήρων τους που έκαναν τα μονοθέσια να δείχνουν πιο γρήγορα, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Πιστεύω ότι το άθλημα είχε αρχίσει να παραπαίει από το 2006 όταν τα μονοθέσια έγιναν V8. Έχει πολύ διαφορά στον ήχο ο V8 από τον V10 και τον V12 φυσικά. Παρόλα αυτά οι αλλαγές αυτές δεν προκάλεσαν και τόσο αλλά τα όσα ακολούθησαν μετά, έπληξαν το sport.

    Ακόμα και στους V8 έβαλαν κόφτη εφόσον είδαν ότι με -2 κυλίνδρους οι κινητήρες στρόφαραν περισσότερο από τους V10. Τότε τουλάχιστον βλέπαμε όμορφα μονοθέσια και ωραία πρωταθλήματα όπως του 2007 και του 2008. Το 2009 είχαμε τις αλλαγές στη σχεδίαση, που έκαναν τα μονοθέσια κακάσχημα αλλά το κυριότερο ήταν η απαγόρευση ανεφοδιασμού στα pit stop όπου άλλαξε το sport όπως το ξέραμε ή όπως το γνώριζα εγώ. (Είμαι 27 ετών και το παρακολουθώ όσο καιρό  θυμάμαι τον εαυτό μου. Ολόκληρες σεζόν θυμάμαι από το 1997 και μετά.)

    Η Formula 1 έχει μετατραπεί σε ένα open wheels πρωτάθλημα αγώνα αντοχής. Ποιος θα κάψει λιγότερο και ποιος θα φθείρει λιγότερο τα λάστιχα του, πάνε εκείνες οι εποχές που ο κάθε οδηγός και ομάδα είχε τη δική του στρατηγική και έκριναν αγώνες και πρωταθλήματα.

    Ποιος μπορεί να ξεχάσει τα τέσσερα pit stop και τη νίκη του Schumacher στο Magny Cours του 2004 ή τα 3 pit stop και νίκη πάλι του Schumacher  στην Ουγγαρία  το 1998; Όλοι αυτοί οι παράγοντες είχαν κάνει πολύ θεαματικό το spοrt , βλέπαμε καλύτερες μάχες και προσπεράσεις  χωρίς DRS και ΚERS  που χωρίς αυτά αμφιβάλω αν θα βλέπαμε στις μέρες μας.

    To άθλημα έχασε το θέαμα του με όλες αυτές τις αλλαγές. Δεν θα σταθώ σε όσους λένε ότι έγινε πιο ανταγωνιστικό όταν είχαμε έξι διαφορετικούς νικητές τους πρώτους έξι αγώνες ή γενικά τα τελευταία χρόνια. Σε αυτούς απαντώ με το πρωτάθλημα του 2004 όταν είχαμε τις ομάδες των Ferrari, McLaren, Williams, Renault δυνατές και διεκδικούσαν σχεδόν  σε κάθε αγώνα τη νίκη. Μια ζωή στη Formula 1 τα πρωταθλήματα τα διεκδικούσαν δύο ή τρείς οδηγοί και δύο ομάδες .Τι τους πείραξε; Μια χαρά τηλεθέαση είχε το sport.  Ακόμα και στη μάχη Alonso – Vettel για τα τελευταία πρωταθλήματα, θυμάται κανείς μια μάχη των δύο τους ρόδα με ρόδα για τη νίκη όπως ζήσαμε παλιά;

    Οπότε, υπεύθυνος για την κατρακύλα, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν είναι μόνο ο ήχος. Ίσως το θέμα να είναι παλιότερο όταν ο Colin Chapman έλεγε ότι στη Formula 1 πρέπει να υλοποιείται και να χρησιμοποιείται και το τελευταίο γράμμα της τεχνολογίας. H FIA δεν το πίστευε, σίγουρα οι μικρές ομάδες δεν θα άντεχαν να ακολουθήσουν τους μεγάλους αλλά και εμείς στο τέλος δεν θα πιστεύουμε ότι αυτό που παρακολουθούμε είναι Formula 1.

    Γιώργος Φωτινός

    Θέλουμε να συμμετέχεις και εσύ. Γράψε το δικό σου blog, τη δική σου άποψη πάνω στην ειδησεογραφία του παγκόσμιου motorsport και γίνε έτσι μέλος της ομάδας του μηχανοκίνητου portal ανεβάζοντας το fun factor της ενημέρωσης.

    grid comparison

    Σχόλια

    Σχόλια