Εσύ τι λες: Για να δεις F1 πρέπει πρώτα να ακούσεις

    Είναι καιρός να γίνει αντιληπτό πως ένας οπαδός για να δει έναν αγώνα F1 πρέπει πρώτα να ακούσει..

    Είναι γεγονός πως το πρωτάθλημα της Formula 1 έχει μπει σε μια καινούρια εποχή. Οι φαινομενικά διαχρονικοί «γίγαντες» του sport McLaren και Ferrari όχι μόνο δεν πρωταγωνιστούν αλλά έχουν φτάσει σ’ ένα σημείο όπου ένα βάθρο ή ακόμα μια μέτρια παρουσία να θεωρούνται ως ένα ασυνήθιστο επίτευγμα, ρίχνοντας έτσι τον πήχη. Αυτό φυσικά οι Bruce Mclaren και Enzo Ferrari δεν το θα το περίμεναν ποτέ.

    Πέρασαν είδη 8 χρόνια από το μακρινό 2007 όπου ο τότε γεμάτος κίνητρο Kimi Raikkonen χάρισε στους tiffosi έναν ανέλπιστο «κόκκινο τίτλο» και μάλιστα στον τελευταίο αγώνα (χωρίς διπλούς βαθμούς!). Παρόλο που οι πιθανότητες έγερναν προς Lewis Hamilton και Fernando Alonso οι οποίοι είχαν μια οδυνηρή για την ομάδα τους εμφύλια «κοκορομαχία». Σε μια εποχή που όλοι διερωτόμασταν, πώς θα είναι μία Ferrari χωρίς Schumacher. Έναν χρόνο μετά δεν άργησε -στην δεύτερή του απόπειρα- ο παθιασμένος τότε Lewis Hamilton να πάρει το αίμα του πίσω σε έναν αν μη τι άλλο επεισοδιακό τελευταίο αγώνα (χωρίς διπλούς βαθμούς!). Εκείνος ο αγώνας έκρινε τον παγκόσμιο πρωταθλητή όχι μόνο στον τελευταίο γύρο αλλά στην τελευταία στροφή παρακαλώ, με τον αλάνθαστο τότε Felipe Massa να χτυπάει το στήθος του προς τους χιλιάδες Βραζιλιάνους οπαδούς κλαίγοντας από υπερηφάνεια δείχνοντας μας πως υπάρχουν ακόμα οδηγοί με ψυχή και φιλότιμο.

    Από τότε λοιπόν έχουμε να δούμε μια Ferrari και μια McLaren να πανηγυρίζουν πρωτάθλημα και κατά τη γνώμη μου από τότε έχουμε να απολαύσουμε τέτοιες συναρπαστικές μονομαχίες. Mε την πάροδο των χρόνων δεν μπορούμε να παραλείψουμε βέβαια τη μάχη Vettel – Alonso η οποία είχε πάντα νικητή το νεαρό ταλέντο της άπιαστης τότε Red Bull. Οι εντυπώσεις όμως γέρνουν προς την πλευρά του Ισπανού, ο οποίος μας άφηνε πάντα με το ίδιο ερώτημα: «Πώς μπορείς ρε παιδί μου να πας ένα μέτριο σε απόδοση μονοθέσιο τόσο ψηλά;».

    Φτάνοντας στο σήμερα, μετά τον πρώτο ανιαρό αγώνα της χρονιάς, τα δεδομένα έχουν την Mercedes να μονοπωλεί τα πάντα (εκτός από το ενδιαφέρον) για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, την Williams να “ξεκολλά” από τις χαμηλές θέσεις που μας συνηθίζει τα τελευταία χρόνια διεκδικώντας κάτι παραπάνω. Τη Ferrari να δείχνει εμφανή σημάδια προόδου παρά το ότι μετά την περσινή χρονιά η λέξη πρόοδος έχει χάσει τη σημασία της. Τη Red Bull να μην μπορεί να πείσει πως αξίζει κάτι καλύτερο από μια 4η θέση. Τη Sauber να δείχνει αναγεννημένη μέσα από τις περσινές στάχτες της παρουσιάζοντάς μας ίσως, και λέμε ίσως με κάθε επιφύλαξη, τη φετινή αποκάλυψη που ακούει στο όνομα Felipe Nasr. Την Toro Rosso να μπορεί αλλά να μη θέλει λόγω «αδελφικής αγάπης» και ο νοών νοείτω. Τη Force India να κινείται στα πλαίσια της μετριότητας, τη Lotus να βλέπει και τους δύο της οδηγούς να εγκαταλείπουν άδοξα τη μάχη με το καλημέρα της χρονιάς. Τη ΜcLaren-Honda να μη σέβεται το όνομα που κουβαλά και να περιμένει πώς και πώς τον Fernando Alonso να επιστρέψει μπας και ξανακάνει κάποιο θαύμα με μια μελαμψοκόκκινη βολίδα αυτή τη φορά και τέλος τη Μarussia ή Μanor ή όπως θέλεις πες την εν έτη 2015 να μην ξέρει ούτε η ίδια αν, πότε και πώς θα αγωνιστεί φέτος σε Grand Prix.

    Η γενική ιδέα για τη φετινή περίοδο είναι πως το πρωτάθλημα παραπαίει από κάθε άποψη και το κακό ομολογουμένως αρχίζει από ψηλά. Είναι τυχαίο που η τηλεθέαση έχει μειωθεί δραματικά; Είναι τυχαίο που οι κερκίδες θυμίζουν αγώνα ποδοσφαίρου 2ης κατηγορίας; Είναι τυχαίο που οι κάποτε άφθονοι χορηγοί, χρόνο με τον χρόνο λιγοστεύουν; Τα παράπονα είναι πολλά και το χειρότερο είναι ότι παρόλο που οι οπαδοί και κάποιοι οδηγοί τα εκφράζουν, δεν γίνεται απολύτως τίποτα γι’ αυτό. Η αίγλη της F1 χάθηκε μαζί με τους ήχους των V12, V10 και V8 και είναι καιρός να γίνει αντιληπτό πως ένας οπαδός για να δει έναν αγώνα F1 πρέπει πρώτα να ακούσει! Όσο ακόμα προλαβαίνουμε, επιβάλλεται να αφεθούν ελεύθερες οι ομάδες στην εξέλιξη ώστε να δούμε πραγματικές μάχες όπως παλιά και να επιστρέψει ο ήχος, όχι με χωνιά στις εξατμίσεις αλλά με αληθινούς κινητήρες.

    Αλέξανδρος Κουσιάππας

    Θέλουμε να συμμετέχεις και εσύ. Γράψε το δικό σου blog, τη δική σου άποψη πάνω στην ειδησεογραφία του παγκόσμιου motorsport και γίνε έτσι μέλος της ομάδας του μηχανοκίνητου portal ανεβάζοντας το fun factor της ενημέρωσης.

    Σχόλια

    Σχόλια