Live Test: VW Polo BlueGT 5d

    Και Blue και GT, αυτό το Polo θέλει να μας πείσει ότι μπορεί να είναι συναρπαστικό τόσο μέσα στη στροφή, όσο και μέσα στο πρατήριο καυσίμου. Λες;

    To VW Polo BlueGT  ήρθε λευκό ως νυφούλα στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05Πέμπτη 26 Μαρτίου

    “Είπαν του τρελού να…” και δεν συνεχίζω, γιατί ο συνειρμός είναι αντιαισθητικός. Ακριβώς όμως αυτό που αναφέρει η λαϊκή ρήση κάνει ο καιρός από την Τρίτη, μη αφήνοντάς μας να χαρούμε το εξαιρετικό VW Polo BlueGT και τελικά να το αποχωριστούμε με μια και μόνη εξόρμηση εκτός των τειχών. Μπορεί το super mini της VW να δείχνει ακριβό στα 17.870€ με απόσυρση, ωστόσο αν δεν χρειάζεσαι τους χώρους ενός Golf για παράδειγμα, το Polo έχει και τις επιδόσεις και την ποιότητα και τον εξοπλισμό και το χαρακτήρα για να δικαιολογήσει απόλυτα το κόστος τους. Δεν είναι σχήμα λόγου, αλλά ελάχιστα είναι τα σημεία που σου υπενθυμίζουν ότι οδηγείς ένα super mini και αυτά, κυρίως, τα αντιλαμβάνεσαι όταν αφήσεις τη θέση του οδηγού. Μέσα από την καθημερινή μας τριβή με το BlueGT, μπορούμε πλέον με απόλυτη βεβαιότητα να δηλώσουμε ότι αυτή ήταν η πιο ολοκληρωμένη και συναρπαστική εκδοχή του μοντέλου, από όσες έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα. Αν είχαμε αυτά τα χρήματα, θα ήταν ένα από τρία τέσσερα μοντέλα που θα είχαμε στη λίστα αγοράς μας.

    Polo BlueGT 16

    Τρίτη 24 Μαρτίου

    Polo BlueGT 11

    Συνεπαρμένοι από την απόδοση του Polo BlueGT σε όλες τις συνθήκες -και αυτό είναι μια πολύ σημαντική φιλοφρόνηση για κάθε αυτοκίνητο- ξεχάσαμε εντελώς το “λούσο” του. Γιατί μπορεί να είναι Blue, δηλαδή παραγεμισμένο με τεχνολογία μείωσης της κατανάλωσης, αλλά είναι και GT. Το δεύτερο συνθετικό λοιπόν του ονόματός του τιμούν οι 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου και τα ελαστικά 215/40, τα πλευρικά μαρσπιέ, η πολύ ντελικάτη αεροτομή πίσω, η διπλή απόληξη της εξάτμισης, οι τονισμένοι προφυλακτήρες και το κατά 1,5 πόντο χαμηλωμένο αμάξωμα.

    Polo BlueGT 12

    Στο εσωτερικό έχουμε καθίσματα με επένδυση υφάσματος – alcantara, διακριτικά GT, μαύρη επένδυση στην οροφή και ένα πιεστικό διακόπτη με τη λέξη Sport, που αν τον πατήσεις αλλάζει προς το σκληρότερο η απόσβεση των αμορτισέρ. Χρήσιμο στοιχείο στην πολύ γρήγορη οδήγηση, μη απαραίτητο οπουδήποτε αλλού.

    Polo BlueGT 13

    Συνολικά το BlueGT δείχνει, πολύ διακριτικά, σαφώς πιο δυναμικό από τις απλές εκδόσεις του Polo και ταυτόχρονα συμπαγές και στιβαρό στο δρόμο. Εκδηλωτικό μεν, με έμφαση στην ουσία δε.

    Δευτέρα 23 Μαρτίου 

    Polo BlueGT 7

    Τελικά ο παράταιρος καιρός του παλουκοκάφτη μας έκανε τη χάρη στο Σάββατο και, όπως σας είχαμε υποσχεθεί, πήγαμε στο βουνό. Όχι για χόρτα, αλλά για να βάλουμε το δάχτυλο επί τον τύπον των επιδόσεων του Polo BlueGT. Αν θέλετε λακωνικό συμπέρασμα, ιδού: Αποκάλυψη. Το μοτέρ έχει αξιοποιήσιμη δύναμη από τις 2 έως και τις 6.000 σ.α.λ., η οδική συμπεριφορά περιλαμβάνει στο μενού καντάρια πρόσφυσης και τόνους ουδετερότητας, ενώ και το κιβώτιο δεν έχασε καμία αλλαγή, παρά τη βίαιη συμπεριφορά. Το μόνο που δεν είναι στο ίδιο υψηλό επίπεδο της πρακτικής “παίρνω φόρα και ορμάω”, είναι τα φρένα, ειδικά στα κατηφορικά κομμάτια. Δεν σε πουλάνε πουθενά, αλλά μετά από 2-3 βίαιες ενεργοποιήσεις από τα 140 στα 50, τα υλικά τριβής μυρίζουν και το πεντάλ χάνει σημαντικό μέρος διαδρομής, σε ρόλο καμπάνας υπερθέρμανσης.

    3 Polo BlueGT 9 Polo BlueGT 10

    Θα μου πείτε, είναι το BlueGT σπορ αυτοκίνητο; Όχι. Μπορεί να είναι; Ναι είναι η απάντηση, καθώς πλαίσιο και κινητήρας δεν μασούν, τα φρένα λίγο και το σύστημα διεύθυνσης κάνει απλώς τη δουλειά του. Σε κάθε περίπτωση είναι πραγματικά εντυπωσιακό να μετακινείσαι ως hooligan με υψηλές δόσεις απόλαυσης της οδήγησης, με ένα μοντέλο που ο βασικός του προσανατολισμός είναι η οικονομία. Μετά από αυτή την εξόρμηση, τείνουμε να καταλήξουμε ότι αυτή η έκδοση του Polo είναι η πιο ολοκληρωμένη, αυτή που μπορεί να τα κάνει όλα με ελάχιστους συμβιβασμούς. Θα το επιβεβαιώσουμε τις επόμενες ημέρες, μαζί. Εδώ, λοιπόν.

    Παρασκευή 20 Μαρτίου

    Polo BlueGT 1

    Πρώτη μέρα με το Polo “μεγάλου τουρισμού” και οι αρχικές εντυπώσεις μονοπωλούνται από το τρίπτυχο “ποιότητα, ποιότητα και ποιότητα”. Λόγω του κινητήρα του ωστόσο, 1.4 TSi 150 ίππων με ACT (Active Cylinder Technology), το ανανεωμένο Polo έχει πολλά περισσότερα να μας αποκαλύψει. Μια πρώτη αναφορά στο σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, το ACT, είναι ότι λειτουργεί σωστά και χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Παρά τα χρονάκια του στην αγορά -από το 2009 με μια ανανέωση πέρυσι- το Polo δεν έχει ξεπεραστεί σε ποιότητα υλικών και κύλισης. Ταυτόχρονα, τα μηχανικά του μέρη είναι πολύ σύγχρονα, καθώς στην περσινή ανανέωση άλλαξε όλη η γκάμα των κινητήρων με νέα, προδιαγραφών Euro 6 μηχανικά σύνολα. Παρότι αισθητικά είναι συντηρητικό, οπτικά είναι στιβαρό και ποιοτικά βρίσκεται στην κορυφή. Κάτι σαν έπιπλο “δια χειρός Βαράγκη”.

    Polo BlueGT 3 Polo BlueGT 4

    Μέσα στο Σαββατοκύριακο θα αφήσουμε τα σούρτα – φέρτα στο αεροδρόμιο και θα πάμε “εις τα βουνά ψηλά εκεί που έχει στροφή ερημική” να δούμε πώς μεταφέρονται οι 150 ίπποι μέσω του εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και του ηλεκτρονικού “μπλοκέ” XDS στο δρόμο, καθώς και τι ψάρια πιάνουν -στο βουνό πάντα- τα μεταβλητής σκληρότητας αμορτισέρ. Αναμείνατε τη Δευτέρα λοιπόν και τα ματάκια εδώ. Θα επανέλθουμε -ελπίζουμε- δριμύτεροι.

    Σχόλια

    Σχόλια