Live Test: FIAT 500 GQ

    Η έκδοση GQ προέρχεται από τη συνεργασία της FIAT με το παγκοσμίως γνωστό ανδρικό περιοδικό Gentlemen’s Quarterly

    To FIAT 500 GQ είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 26 Μαρτίου 

    Η βροχή επιμένει. Η υπομονή μας τελειώνει. Μαζί και οι μέρες που είχαμε στη διάθεσή μας το Fiat 500 στην έκδοση GQ με την όμορφη διχρωμία, το δερμάτινο σαλόνι και τα πορτοκαλί λογότυπα του περιοδικού. Α! και τον diesel κινητήρα. Τον 1.300άρη που δείχνει να κρατάει καλά, για πολλά χρόνια ακόμα. Ο πίνακας οργάνων του μικρού Fiat, είναι –μετά την ανανέωση του μοντέλου- πολύ πλούσιος σε πληροφορία. Οι ψηφιακές απεικονίσεις είναι εξαιρετικής ευκρίνειας, ενώ στο κέντρο του δεσπόζει και το ψηφιακό 500ράκι, προφανώς για να μην ξεχνάς σε τι αυτοκίνητο είσαι μέσα και να χαμογελάς. Από τις τελευταίες παρατηρήσεις μας, έχουμε να σημειώσουμε πως για μέσα στην πόλη, το κουμπί “City” που κάνει ιδιαίτερα ελαφρύ το τιμόνι, είναι εξυπηρετικό και έχει αξία αφού το τιμόνι του 500, υπό κανονικές συνθήκες δείχνει πιο βαρύ από ότι περιμένει κανείς. Πάντως λίγο η κρεμαγέρα, λίγο οι μεγάλοι τροχοί, τερματίζοντας το τιμόνι το μικρό δεν στρίβει όσο κλειστά θα περίμενες. Αποχαιρετούμε το πολύ όμορφο 500 GQ που μας έκανε παρέα τις προηγούμενες ημέρες και μετράμε τον καιρό μέχρι να βάλουμε στο χέρι το επόμενο. Στο επανιδείν λοιπόν.

    Fiat 500 GQ4 Fiat 500 GQ5

    Τρίτη 24 Μαρτίου 

    Fiat 500 GQ1

     

    Τα ξαφνικά είναι πολλές φορές τα καλύτερα. Έτσι λοιπόν, ξαφνικά, βρεθήκαμε στο όμορφο Γαλαξείδι να απολαμβάνουμε τη (μουντή) μέρα και μια εξαιρετική ζεστή σοκολάτα στο πάντα φιλόξενο «Καφφενείο» που ήταν ότι έπρεπε για να μας ρίξει τους ρυθμούς και να κατευνάσει τον ενθουσιασμό μας από τη διαδρομή. Το 500 ήταν όπως ακριβώς έπρεπε για να κάνουμε την αυθημερόν «καταδρομική» μας, σβέλτα και κυρίως οικονομικά. Μετά από τις ημέρες στην πόλη, η ανάρτηση βρέθηκε σε ένα περιβάλλον που δικαιολογούσε τη ρύθμισή της, καθώς ο έλεγχος των κλίσεων του αμαξώματος ήταν απόλυτος και βοηθούσε στο οδηγικό flow για να διατηρηθεί υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, χωρίς ιδιαίτερες αυξομειώσεις με έντονα φρένα και επιταχύνσεις. Το τιμόνι απογειώνει την αίσθηση που προσφέρει το χαρισματικό μικρό και ήταν το καλύτερο αντίδοτο στην «αναισθησία» του Opel Corsa των προηγούμενων ημερών. Πήγαμε και ήρθαμε κάνοντας κάτι παραπάνω από 400 χιλιόμετρα, με τη μέση κατανάλωση στα πέριξ του 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ. Είπαμε: όχι τελείως κρατημένα. Το μικρό μπορεί και καλύτερα, αποδεδειγμένα. Απλά είναι δύσκολο να κρατηθείς όταν και ο δρόμος είναι σαν πίστα του ALMS και το αυτοκίνητο δείχνει πρόθυμο. Με «μία πάνω» ή και δύο κάποιες φορές σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο, το 500 με τον diesel των 1,3 λίτρων, έδειχνε στο στοιχείο του και ας μας θύμιζαν τα πορτοκαλί (!) λογότυπα της έκδοσης GQ ότι δεν ήταν. Όπως και να έχει, εμείς το ευχαριστηθήκαμε και ελπίζουμε σε επανάληψη.

    Fiat 500 GQ2

    Δευτέρα 23 Μαρτίου

    500-gq-side2-edit

    Μπορεί η εβδομάδα να ξεκίνησε με βροχές και μουντό καιρό στην Αττική αλλά το 500 μας πρόσφερε ένα όμορφο σαββατοκύριακο. Το μικρό έχει πολλές χάρες. Για παράδειγμα διαθέτει touring στοιχεία με αποτέλεσμα το ταξίδι εκτός πόλης να μην είναι κουραστικό. Άλλο ένα χαρακτηριστικό είναι η παιχνιδιάρικη διάθεση στις ορεινές διαδρομές. Η περίσσια ροπή του diesel κινητήρα σε συνδυασμό με το ελαφρύ αμάξωμα σε κάνουν να χαμογελάς σε κάθε στροφή. Οι αντιδράσεις του 500 είναι άψογες και δεν σε αγχώνει σε καμία περίπτωση. Να σταθούμε λίγο ακόμα στον κινητήρα και να πούμε ότι ο 1,3 MultiJet της FIAT μπορεί να μην κρύβει την ηλικία του ωστόσο παραμένει δυνατός παίχτης στην αγορά. Ο συνδυασμός του με το 500 είναι καταπληκτικός καθώς εκτός ότι επιτρέπει στο μικρό διαβολάκι να κινηθεί γρήγορα του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί και οικονομικά όταν αυτό απαιτείται. Το μικρό ρεζερβουάρ των 35 λίτρων έβγαλε περισσότερα από 520 χιλιόμετρα πριν ανάψει ρεζέρβα και η κατανάλωση ήταν στο εντυπωσιακό νούμερο των 5,1 λίτρων/100χλμ. Να πούμε ότι τα μισά χιλιόμετρα ήταν εντός πόλης και τα άλλα μισά εκτός.

    500-gq-side2 500-gq-back2 500gq-inside

     

    Παρασκευή 20 Μαρτίου

    Η ζωή είναι ωραία μέσα σε ένα 500. Πραγματικά η φινέτσα του μικρού είναι άλλο πράγμα. Ειδικά στην έκδοση GQ η οποία δημιουργεί έναν sport και συνάμα premium χαρακτήρα με τις πορτοκαλί ραφές στα δερμάτινα καθίσματα, το πορτοκαλί λογότυπο «500» στο ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό, τον δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων και τα αλουμινένια πεντάλ. Η έκδοση GQ ξεχωρίζει!

    500-gq-inside

    Κάτω από το καπό του μικρού διαβολάκου όπως είπαμε και χθες κρύβεται ο 4κύλινδρος diesel των 1.300 κ.εκ. Οι 95 ίπποι του σε συνδυασμό με τα 20,4 kgm ροπής μπορούν να δώσουν έναν άλλον αέρα στο ελαφρύ αμάξωμα των 980 κιλών. Ο sport χαρακτήρας δεν υπάρχει μόνο στα δέρματα και στις ραφές αλλά περνά και στον δρόμο. Φυσικά αν θελήσεις να κινηθείς ήρεμα και οικονομικά τότε έχεις τον τέλειο συνδυασμό. Ο 1.3 MultiJet σε συνδυασμό με το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων μπορούν να κατεβάσουν την κατανάλωση κάτω από τα 5,5 λίτρα/100χλμ εντός πόλης.

    500-gq-back

    Πέμπτη 19 Μαρτίου

    500-gq-front

    Το FIAT 500 GQ είναι η νέα προσθήκη στην παρέα του Live Test του Motornews. Είναι αλήθεια πως το 500ρακι έχει βγει σε αμέτρητες εκδόσεις, όλες όμως είχαν το δικό τους ξεχωριστό στιλ. Η έκδοση GQ προέρχεται από την συνεργασία της FIAT με το παγκοσμίως γνωστό ανδρικό περιοδικό Gentlemen’s Quarterly. Αυτή η ειδική έκδοση βασίζεται στο 500S αλλά έχει τον δικό της χαρακτήρα. Διχρωμία γκρι-ανθρακί, το σήμα του περιοδικού GQ στις πόρτες, ζάντες 16 ιντσών, ξεχωριστό βάψιμο στους καθρέπτες, πορτοκαλί ραφές στα καθίσματα και διάφορα άλλα. Το δικό μας 500 είναι με τον κινητήρα diesel 1.3 MultiJet των 95 ίππων.

    500-gq-logo 500-gq-side

    Σχόλια

    Σχόλια