Motornews Test: Mini One D 1.6 95ps

    Η τρίτη γενιά του Mini είναι σημαντικά αναβαθμισμένη σε καίριους τομείς και το σύνολο διακρίνεται για την ωριμότητα και την αποτελεσματικότητά του σε όλες τις «αποστολές».

    Το γνωστό και αναμφισβήτητο στυλ του Mini, εξελίχθηκε και παρουσιάζεται ως πιο ώριμο σε ένα «πακέτο» που μπορεί να κάνει φίλους, ακόμα και από όσους δεν έβλεπαν κάτι το ιδιαίτερο στις προηγούμενες γενιές του μοντέλου. Ή που απλά δεν ήθελαν να κοπανιούνται στις σκληρές αναρτήσεις που όριζε η ανάγκη για ασφαλή οδική συμπεριφορά. Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται η τρίτη (αισίως) γενιά του –μόνο κατ’ όνομα πλέον- Mini, έχει κάνει πραγματικά θαύματα. Ειδικά στο σύνολο που είχαμε στα χέρια μας, με τον τρικύλινδρο diesel των 1,5 λίτρων, η εικόνα είναι πολύ κοντά στο ιδανικό. Και εξηγούμεθα:

    IMG_6346

    Η εμφάνιση του νέου Mini είναι εντυπωσιακή. Παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένη με το παρελθόν, με τα χαρακτηριστικά σε σχήμα φώτα εμπρός και πίσω, να είναι απλά λίγο μεγαλύτερα. Έτσι όμως ταιριάζουν και στη γενικότερη αύξηση του όγκου του αμαξώματος. Τα χαρακτηριστικά ημικυκλικά φώτα ημέρας εμπρός από led’s, δίνουν πολύ δυνατό οπτικό αποτύπωμα στο μικρό μοντέλο, ενώ στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του, παίζουν το ρόλο τους και άλλες λεπτομέρειες, όπως είναι η έλλειψη πλαισίου για τα παράθυρα των θυρών. Η διχρωμία του «δικού μας» Mini, είναι επιτυχημένη με τις μαύρες ζάντες να προσδίδουν δυναμισμό στο σύνολο. Αντίστοιχα, στο εσωτερικό, το μεγάλο όργανο στο κέντρο του ταμπλό, είναι και αυτό που δίνει αισθητικά το «ρυθμό» της καμπίνας. Είναι το κέντρο ελέγχου για όλες τις λειτουργίες, ενώ έχει χαρακτήρα high tech εξτραβαγκάντζας, με το ημικυκλικό πλαίσιο που φωτίζεται ανάλογα με τη χρήση: γίνεται από στροφόμετρο, μέχρι ένδειξη για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό όταν ο οδηγός επέμβει στα αντίστοιχα χειριστήρια.

    IMG_6391

    Οι επιβάτες αισθάνονται όμορφα στο εσωτερικό του Mini με το φωτισμό που προσαρμόζεται χρωματικά στη διάθεση να συμβάλλει ανάλογα. Ποτέ δεν ήταν οι χώροι του Mini το δυνατό του σημείο. Οι μπροστά κάθονταν και εξακολουθούν να το κάνουν, ιδιαίτερα καλά, άνετα και αναπαυτικά, ενώ για τους πίσω παρά τη βελτίωση, τα πράγματα είναι και πάλι κάπως. Αυτό σημαίνει πως ενώ στις προηγούμενες γενιές το πίσω κάθισμα ήταν αποκλειστικά και μόνο για παιδιά, τώρα μπορεί να φιλοξενήσει και κάπως μεγαλύτερες διαστάσεις. Έστω, τα παιδιά που μεγάλωσαν (λίγο). Ομοίως και σε ότι έχει να κάνει με το χώρο των αποσκευών του Mini μια και τα 211 λίτρα του, δε μπορούν σε καμία περίπτωση να θεωρηθούν αρκετά για τις ανάγκες ακόμα και τριήμερης εκδρομής- και ας συνιστούν βελτίωση σε σχέση με τα 160 λίτρα του πρόσφατου παρελθόντος.

    IMG_6400IMG_6407

    Για τον οδηγό τώρα, το νέο Mini είναι ένα πολύ καλά φτιαγμένο αυτοκίνητο, που δείχνει να αισθάνεται άνετα, είτε κινείται μέσα στο ασφυκτικό αστικό δίκτυο, είτε στην εθνική οδό. Το πάτημά του, έχει μια αναβαθμισμένη αίσθηση σιγουριάς, με την άνεση να μην είναι απλή αναφορά στη short list των «δε μας άρεσε» στοιχείων. Κάθε άλλο. Η αναβάθμιση στο συγκεκριμένο τομέα, είναι ίσως το σημαντικότερο στοιχείο της φρέσκιας έκδοσης του μοντέλου. Πλέον, το Mini χωρίς να έχει χάσει τελείως την αίσθηση της στιβαρής κατασκευής- αυτή που εν πολλοίς ο χαρισματικός κόσμος του αυτοκινητιστικού τύπου παρομοίαζε με “cart” (…)- δε σου ταρακουνάει τη σπονδυλική στήλη τόσο βάναυσα όσο στο παρελθόν. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι όσο βαρύ μπορεί να ζητήσει κανείς για να αισθάνεται ωραία ελέγχοντας την πορεία, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος είναι και ο εξαιρετικός επιλογέας του κιβωτίου.

    IMG_6513

    Ο κινητήρας των 1,5 λίτρων που αποδίδει 95 ίππους, διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία ενώ χάρη και στα 89 γραμμάρια CO2 που αποδεσμεύει στην ατμόσφαιρα ανά χιλιόμετρο, απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο. Χώρια που απότοκο της πολύ εξελιγμένης τεχνολογίας του, είναι και η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση που –σύμφωνα με την εταιρεία- περιορίζεται στα 3,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στην πράξη, η κατανάλωση είναι λίγο υψηλότερη αλλά και πάλι όχι σε σημείο που να αναιρείται η κατανάλωση από τη λίστα των πλεονεκτημάτων του αυτοκινήτου. «Φλερτάροντας» με τα 5 λίτρα σε διαδρομές μέσα στην πόλη, εύκολα κατεβαίνει ο μέσος όρος όταν έρθει η ώρα για κάποιο ταξίδι εκτός των τειχών. Η εκμετάλλευση της ισχύος του κινητήρα με τις 6 σχέσεις του κιβωτίου είναι εξαιρετική και βοηθάει τον οδηγό που θέλει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την απόδοση- αν και ο κινητήρας είναι προφανές ότι προτιμά πιο «χαλαρή» διάθεση σε ότι έχει να κάνει το στροφάρισμά του. Άλλωστε, τα 22,4 kgm της ροπής, είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. και λειτουργούν αγχολυτικά καθώς κάνουν τις επιταχύνσεις εύκολη και άμεση διαδικασία.

    IMG_6358

    Στον εξοπλισμό του μικρού μοντέλου, μπορεί να βρει κανείς τα πάντα- με ακραίο παράδειγμα το Head Up Display που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η τιμή αγοράς της βασικής έκδοσης είναι 18.587€ με απόσυρση και χωρίς να μπορεί να θεωρηθεί χαμηλή, κρίνεται ως καλή για τα δεδομένα που αποκτά κανείς μπαίνοντας στην κουλτούρα του νέου Mini. Άλλωστε δεν υπάρχουν και πολλά αυτοκίνητα που να μπορούν να «σταθούν» με τα ίδια κριτήρια «απέναντι» στο Mini προκειμένου να συγκριθούν.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_6346 IMG_6358 IMG_6385 IMG_6391 IMG_6392 IMG_6396 IMG_6400 IMG_6402 IMG_6407 IMG_6408 IMG_6409 IMG_6411 IMG_6513

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.496 κ.εκ.
    Κύλινδροι3 σε σειρά
    Ισχύς95 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή22.4 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO289 γρ./χλμ
    Μήκος3,821 μέτρα
    Πλάτος1,727 μέτρα
    Ύψος1,414 μέτρα
    Μεταξόνιο2,495 μέτρα
    Βάρος1.190 κιλά
    Χώρος αποσκευών211 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης3.9 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.1 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.4 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα11.0″
    Τελική ταχύτητα195 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 18.587€

    Σχόλια

    Σχόλια