Εσύ τι λες: Ferrari vs McLaren, βίοι… αντίθετοι

    Στο GP Αυστραλίας είδαμε και δύο εκ διαμέτρου αντίθετες ιστορίες να εκτυλίσσονται, της Ferrari και της McLaren

    Ο πρώτος αγώνας του 2015 στη Μελβούρνη τελείωσε και εκεί οι ομάδες αποκάλυψαν επιτέλους την πλήρη δυναμική των μονοθεσίων τους. Πέρα από την απόλυτη επικράτηση των Mercedes, είδαμε και δύο εκ διαμέτρου αντίθετες ιστορίες να εκτυλίσσονται, της Ferrari και της McLaren. Οι δυο πιο επιτυχημένες ομάδες της F1, μετά από ένα μέτριο (ως και απογοητευτικό) 2014, έκαναν σαρωτικές αλλαγές ελπίζοντας  να επανέλθουν στην κορυφή. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα;

    Ferrari: Φως στο τούνελ. Το ότι θα φτάναμε να είμαστε ικανοποιημένοι με μια θέση της Ferrari στο βάθρο δεν το περίμενα ποτέ. Να που όμως φτάσαμε στο 2015 και μια τρίτη θέση είναι ένα αποτέλεσμα που γεννά μόνο χαμόγελα. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την τραγική κατάσταση της ομάδας πέρυσι, η φετινή της εικόνα θυμίζει κάτι περισσότερο από την πιο επιτυχημένη ομάδα του αθλήματος τόσο σε άποψη απόδοσης όσο και οργάνωσης. Φυσικά υπάρχει ακόμα δουλειά που χρειάζεται και πρέπει να γίνει για να επανέλθει η Scuderia στη θέση που της αρμόζει, δηλαδή να μάχεται για πρωταθλήματα και όχι για την τελευταία θέση του βάθρου. Φαίνεται πως οι αλλαγές που έγιναν -ή μάλλον ο ανεμοστρόβιλος που πέρασε πάνω από το Maranello- είχαν τελικά θετικό αποτέλεσμα. Αλλά βέβαια αν πιάσεις πάτο (βλέπε F14-T) μόνο προς τα πάνω πας. Αυτό που μένει τώρα είναι να μπορέσουν να διατηρήσουν την ταχύτητά τους κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος ώστε κάποια στιγμή να στοχεύσουν ακόμα και τις Mercedes (πιθανότατα το ’16 κρίνοντας από το εξωγήινο προβάδισμα των ασημί βελών). Το άθλημα χρειάζεται ανταγωνισμό μεταξύ των ομάδων για το πρωτάθλημα και η Ferrari έχει όλα τα φόντα (πλέον) για να μας τον προσφέρει. Ο χρόνος θα δείξει αν θα τα καταφέρει ή αν ήταν απλά ένα πυροτέχνημα.

    McLaren-Honda: Κάθε μωρό πριν περπατήσει, πρέπει να μπουσουλήσει. Αυτό φαίνεται τελικά πως ισχύει και για τα μονοθέσια της F1. Κανείς δεν περίμενε πως θα πήγαιναν για τη νίκη στον πρώτο τους αγώνα, αλλά κανείς δεν περίμενε πως θα ήταν τελευταίοι. Γιατί μην κρυβόμαστε, ήταν τελευταίοι. Η Honda φάνηκε κατώτερη των προσδοκιών της McLaren, δίνοντας της έναν κινητήρα ανέτοιμο να τρέξει σε «υψηλές» θερμοκρασίες (περίπου 20-25 βαθμούς) και αντίστροφα αφού η  McLaren δεν έφτιαξε ένα αεροδυναμικό θαύμα. Το αποτέλεσμα απογοήτευσε τους πάντες, όσο και αν δηλώνουν όλοι οι εμπλεκόμενοι ότι είναι ικανοποιημένοι με  τον τερματισμό και τα δεδομένα που συνέλεξαν. Αυτή είναι προσπάθεια να πείσουν τον εαυτό τους. Θα βελτιωθούν μέσα στη χρονιά, αυτό είναι σίγουρο, αλλά αυτό που με προβληματίζει περισσότερο είναι ο χρόνος που θα χρειαστούν ώστε να φτάσουν να είναι ανταγωνιστικοί, γιατί 5 δευτερόλεπτα (έστω και με τον κινητήρα σε συντηρητική χαρτογράφηση) είναι πάρα πολλά. Τόσα ώστε να αρχίσει η γκρίνια και οι αλληλοκατηγορίες και στην παρούσα κατάσταση αυτό θα ήταν καταστροφικό. Αυτό που χρειάζονται είναι χρόνος και σκληρή δουλειά. Όλοι περιμένουμε να δούμε την πλήρη δυναμική της MP4-30 κι ελπίζουμε να το δούμε σύντομα.

    Νίκος Βόλης

    Θέλουμε να συμμετέχεις και εσύ. Γράψε το δικό σου blog, τη δική σου άποψη πάνω στην ειδησεογραφία του παγκόσμιου motorsport και γίνε έτσι μέλος της ομάδας του μηχανοκίνητου portal ανεβάζοντας το fun factor της ενημέρωσης.

    Σχόλια

    Σχόλια