Chequered Flag: GP Αυστραλίας

Η Mercedes στην κορυφή, αλλά η Ferrari έκλεψε την παράσταση

Πρώτος αγώνας της χρονιάς και τα σχόλια που μπορούν να γίνουν πολλά. Μέσα από αυτή τη στήλη, θα σχολιάζουμε μεμονωμένα περιστατικά μετά από κάθε αγώνα για το 2015, από τον προχθεσινό της Αυστραλίας μέχρι τον τελευταίο στο Abu Dhabi στις 29 Νοεμβρίου.

Γι’ αυτό το εναρκτήριο «Chequered Flag» θα μιλήσουμε για δύο θέματα, ίσως τα πιο σημαντικά αυτής της στιγμής: την εξωπραγματική απόδοση της Mercedes και την αδιαμφισβήτητη ανάκαμψη της Ferrari.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: δεν είναι μυστικό πως η Mercedes ήταν ήδη από τις δοκιμές του Φεβρουαρίου σε πολύ καλύτερη θέση. Δεν γνωρίζαμε, όμως, το μέγεθος της διαφοράς από την δεύτερη σε δυναμικότητα ομάδα (δλδ τη Ferrari και τη Williams). Στην Αυστραλία πήραμε μία πολύ καλή πρώτη γεύση για το τι μπορεί να κάνει φέτος η W06 Hybrid.

Και, πιστέψτε με, μπορεί να κάνει πολλά. Μπορεί το περυσινό ρεκόρ των 16 νικών σε 19 αγώνες να φαντάζει εξωπραγματικό και δύσκολα επιτεύξιμο σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, ωστόσο η Merc έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από πέρυσι. Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως οι Γερμανοί έχουν κάνει την καλύτερη δουλειά και φέτος. Κατάφεραν να «παντρέψουν» άριστα τη σωστή αεροδυναμική με μία αποδοτική μονάδα ισχύος. Εδώ φαίνονται και μερικά από τα πλεονεκτήματα του να κατασκευάζει μία ομάδα τόσο το σασί της όσο και τον κινητήρα της. Όταν μπορείς να έχεις υπό τον πλήρη έλεγχό σου αυτά τα δύο ζωτικής σημασίας μέρη ενός μονοθεσίου, τότε έχεις ήδη ένα προβάδισμα και τη δυνατότητα να «χτίσεις» το αμάξι όπως εσύ επιθυμείς. Παράλληλα, η εξέλιξή του είναι πιο εύκολη και τα προβλήματα που ενδεχομένως προκύπτουν αφορούν μία ομάδα, μία εταιρεία, ένα προσωπικό.

Εδώ πάτησε η Mercedes, ως μία εκ των δύο μοναδικών κατασκευαστών που έχουν σασί και κινητήρα της ίδιας εταιρείας (με την άλλη να είναι η Ferrari). Εκμεταλλεύτηκε αυτό το αβαντάζ έναντι των άλλων και ανήλθε αργά, αλλά σταθερά. Από τη στιγμή που μπήκε στο σπορ το 2010 μέχρι το 2013 είχε πολλά προβλήματα, λάθη νεότητος και αστοχίες σε τομείς που άλλες ομάδες δεν αντιμετώπιζαν δυσκολίες. Θαυμάζω, όμως, την πειθαρχία στη δουλειά τους, την υπομονή και επιμονή που έδειξαν και δεν μπορώ να αρνηθώ πως έχουν κάνει τρομερή προσπάθεια με πειστικά αποτελέσματα.

Αν με ρωτούσε κάποιος για τον τίτλο των Κατασκευαστών, θα απαντούσα Mercedes. Για τον αντίστοιχο των Οδηγών δεν έχω σίγουρη απάντηση. Με μεγάλη επιφύλαξη, θα διατυπώσω τη θέση μου: οι δύο διεκδικητές του τίτλου είναι οι Hamilton και Rosberg. Επειδή όμως ένας κατακτά τον τίτλο, θα δώσω ένα μικρό προβάδισμα στον περυσινό Πρωταθλητή. Οδηγικά, το 2014 απέδειξαν και οι δύο ότι μπορούν να πιέσουν στο όριο, κάνουν υπερβάσεις και μάχονται σώμα με σώμα. Αν και είχαμε ένα συμβάν στο Spa που έβγαλε στην επιφάνεια τον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους. Παρόλα αυτά, η ψυχολογία του Βρετανού είναι στα ύψη, ακόμη και πριν τη νίκη του στη Μελβούρνη. Είναι ένας σημαντικός παράγοντας το ότι πήρε τον τίτλο από τον teammate του, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που και οι ίδιοι οι οδηγοί τονίζουν τη σπουδαιότητα της επικράτησης έναντι του ομόσταυλού τους. Από την άλλη, ο Rosberg είχε την καλύτερη χρονιά του στην καριέρα του στην F1. Το ότι δεν πήρε τον τίτλο ενώ είχε αξιώσεις του στοίχισε. Μπορεί να δήλωσε πως η στενοχώρια κράτησε για 3 μέρες, όμως είναι πλήγμα να χάνεις τον τίτλο ενώ βρέθηκες τόσο κοντά. Και είναι ακόμα χειρότερο ο αντίπαλός σου να είναι δυο μέτρα πιο κει στο γκαράζ σου, και να είσαι αναγκασμένος να συζητάς μαζί του. Δεν είναι παιδάκια οι οδηγοί, κάθε άλλο. Απλώς, είναι άνθρωποι, και ως άνθρωποι έχουν πάθη και αδυναμίες. Άλλοι είναι πιο εκδηλωτικοί, άλλοι είναι πιο πειθαρχημένοι. Όλοι, όμως, επηρεάζονται σε διαφορετικό βαθμό ο καθένας από τα όσα γίνονται εντός και εκτός πίστας.

hamilton-ausgp-15-1

Και μετά την εκτενή αναφορά στη Mercedes, ήρθε η ώρα της Ferrari. Οι Ιταλοί είχαν μία σεζόν πέρυσι που ομολογουμένως δεν τους αντιπροσωπεύει. Είναι μία ιστορική ομάδα, με εμπειρία και παραστάσεις στην F1. Είναι καθήκον της να είναι ανταγωνιστική. Όχι πάντοτε πρώτη, αλλά σίγουρα στον ανταγωνισμό.

Όχι γιατί άμα δεν είναι ψηλά η Scuderia δεν θα έχει νόημα το σπορ απλώς, οφείλει να υπερασπίζεται το όνομα που έχει με κόπο και χρόνια προσπάθεια οικοδομήσει. Φαίνεται πως το περυσινό πάθημα έγινε μάθημα. Το ολικό «λίφτινγκ» που έκανε η ομάδα, από την προεδρία μέχρι τους οδηγούς και το προσωπικό μοιάζει να αποδίδει τα αναμενόμενα.

Η αλήθεια είναι πως από 4η με 5η σε δυναμικότητα ομάδα το 2014 τώρα είναι 2η με 3η, με τη Williams να αποτελεί τη βασική αντίπαλο για φέτος. Είναι σαφές πως δεν θα μπορούσαν μετά από μία κάτω του μετρίου χρονιά να βρεθούν στην πρωτιά μέσα σε μερικούς μήνες. Η SF15-T μοιάζει σε πολύ λίγα σημεία με την προκάτοχό της. Η συνεισφορά του James Allison ως νέου επικεφαλής σχεδιασμού είναι σημαντική και ήδη έχει τον αντίκτυπό της στο μονοθέσιο. Σίγουρα, η αρχή έγινε όσο ακόμα στο team υπήρχαν αυτοί που τώρα είδαν την έξοδο του Maranello. Αλλά, την εξέλιξη της αρχικής ιδέας επωμίστηκε η τωρινή σύνθεση της ομάδας και αυτή είναι που θα λάβει τα εύσημα αν υπάρξει ουσιαστική πρόοδος, και θα αναλάβει την ευθύνη αν τα πράγματα δεν πάνε τόσο καλά.

Με την παρουσία της στην Αυστραλία, η Ferrari έδειξε πως είναι σε καλό δρόμο και τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ένα καλό αμάξι, με σταθερότητα, ταχύτητα και αξιοπιστία. Οι Vettel και Raikkonen ήταν κοντά όλο το αγωνιστικό Σ/Κ και αν ο Φινλανδός δεν εγκατέλειπε μετά το λάθος της ομάδας του στον 42ο γύρο, τώρα θα μπορούσε να είχε πλασαριστεί στην 4η θέση, σύμφωνα πάντα με τον ρυθμό που είχε πριν από αυτήν την ατυχή στιγμή. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η εμπιστοσύνη των οδηγών της Ιταλικής φίρμας έχει αυξηθεί απέναντι στο μονοθέσιο, καθώς επέλεξαν και οι δύο στον αγώνα να πιέσουν σε κάποια σημεία, χωρίς αυτό να έχει αρνητικό αποτέλεσμα. Αντιθέτως, φάνηκε πως σε ρυθμό αγώνα μπορεί να υστερούν αρκετά από τη Mercedes, ωστόσο είναι σε μία ανοδική πορεία και έχουν το κατάλληλο εργαλείο για να εξελιχθούν προς το καλύτερο.

raikkonen-ausgp-15

Αυτό ήταν το πρώτο «Chequered Flag» της χρονιάς. Αναμένουμε σχόλιά σας, παρατηρήσεις αλλά και δικές σας ιδέες γύρω από αυτήν τη νέα στήλη.

Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο Spam Radio (spamradio.gr) με την εκπομπή «Living in the fast lane», κάθε Τετάρτη 6-7 μ.μ.

Σχόλια

Σχόλια