Motornews Test: Honda CB500X

    Πιστό, εύχρηστο, οικονομικό το CB500X της Honda, είναι έτοιμο για όλα

    «Αυτό είναι σίγουρα Honda!», ήταν η πρώτη εντύπωση που είχα όταν ανέβηκα στη σέλα του CB500X. Αυτό σημαίνει πολλά από μόνο του ωστόσο το CB500X έχει ακολουθήσει έναν λιτό και τίμιο δρόμο. Μια μοτοσικλέτα που ήρθε να καλύψει μια κατηγορία που είχε εξαφανιστεί τα τελευταία 10 χρόνια και τώρα – λόγω κυρίως των αναγκών – κάνει ξανά την εμφάνισή της με τα ίδια χαρακτηριστικά που την έκαναν αγαπητή έχοντας φυσικά τη σύγχρονη πινελιά της νέας τεχνολογίας.

    Ήρεμο ακόμα και σχεδιαστικά

    Εξωτερικά το CB έχει δανειστεί πολλά στοιχεία τόσο από τη σειρά NC όσο και από τα νέα CB δημιουργώντας μια commuter άρτια σχεδιαστικά χωρίς κραυγαλέες γωνίες ή καμπύλες. Η μάσκα εμπρός είναι επιθετική, αλλά όσο πηγαίνουμε προς τα πίσω η μοτοσικλέτα γίνεται πιο συντηρητική καταλήγοντας σε μια όμορφη και λιτή ουρά.

    Εργονομικά η μοτοσικλέτα είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, αυτός άλλωστε θα έπρεπε να είναι ο δυνατός της τομέας και στην πραγματικότητα είναι. Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί ψηλά, σχεδόν πάνω από τη μοτοσικλέτα, τα πόδια είναι χαμηλά και προς τα πίσω, ενώ τα χέρια έρχονται να κουμπώσουν χωρίς σκέψη στο φαρδύ σχετικά τιμόνι. Χειριστήρια και μπουτόν είναι εκεί που περιμένεις ότι θα είναι, ενώ το πλήρως ψηφιακό όργανο ενδείξεων είναι χρηστικό και πολύ ευδιάκριτο. Το ύψος της μοτοσικλέτας δεν είναι μεγάλο και τα πόδια πατάνε εύκολα στην άσφαλτο, κάτι που θα κάνει το γυναικείο φύλο να γλυκοκοιτάξει το CB500X.

    Το μοναδικό ψεγάδι ήταν το εμπρός μέρος της σέλας το οποίο είναι σκληρό και θέλει προσοχή στα δυνατά φρεναρίσματα για να μην τραυματιστεί η… οικογένεια. Γενικά η σέλα είναι άνετη, αλλά το κάλυμμά της δεν είναι αντιολισθητικό και ο αναβάτης «τσουλάει» πάνω της σε απότομες επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις.

    Τίμιος κινητήρας

    Η επιλογή του κινητήρα στο CB δεν προκαλεί έκπληξη. Πρόκειται για τον δικύλινδρο σε σειρά 500cc που έχει τοποθετηθεί στα CBR500R και CB500F ο οποίος αποδίδει 47 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ηλεκτρονικός ψεκασμός, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου. Το μοτέρ έχει γλυκιά λειτουργία με ομαλή απόδοση της ισχύος και ωραίο ήχο – όχι σαν και εκείνο του NC750 – έχει πιο άγριο ήχο και ακούγεται πιο εύστροφος σε σχέση με το μεγαλύτερο ξαδερφάκι του. Το θορυβώδες κιβώτιο κουμπώνει αξιόπιστα τις ταχύτητες και θα δουλέψει υπερωρίες στην περίπτωση του CB καθώς η έλλειψη κυβισμού δε δίνει την απαραίτητη ροπή και ελαστικότητα ώστε να πας με «μια πάνω». Σκορτσάρει αν τον πιέσεις χαμηλά και θέλει στροφές για να επιταχύνει δυνατά.

    Το ταχύμετρο θα δείξει με σχετική άνεση 165 Km/h και αν επιμείνεις λίγο μπορεί να δεις και 170Km/h. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είτε πρόκειται για δρόμο με στροφές, είτε πρόκειται για κίνηση στην πόλη, η επιλογή της σωστής σχέσης είναι σημαντική ώστε να έχεις πάντα δύναμη στο δεξιό σου καρπό. Το γρανάζωμα στο CB500X είναι μακρύτερο μειώνοντας την ελαστικότητά του αλλά το κέρδος είναι φυσικά στην κατανάλωση η οποία επιμένει να είναι κολλημένη στα 4,6 λίτρα ανά 100Km σε κάθε περίπτωση!

    Συμπεριφορά σπαθάτη

    Το CB έχει ως πρώτο μέλημα την κίνηση στην πόλη και εκεί είναι που τα καταφέρνει καλύτερα. Παρέχει πολύ καλή ορατότητα στον αναβάτη χάρη στη θέση οδήγησης, οι αναρτήσεις είναι ισορροπημένες, ενώ τα δυνατά φρένα αυξάνουν την ασφάλεια. Δυνατό του σημείο είναι η ευελιξία καθώς μπορεί να ξεγλιστρήσει στην κίνηση με άνεση και ασφάλεια έχοντας πρόσφυση σχεδόν παντού χάρη στο καλά μελετημένο πλαίσιο.

    Σε πιο σπορ ρυθμό και όταν βγεις από τα στενά τείχη της πόλης η μοτοσικλέτα «φωνάζει» πως δε θέλει πίεση και ατσούμπαλες κινήσεις. Οι αναρτήσεις δίνουν την αίσθηση ότι είναι σχετικά σκληρά ρυθμισμένες, ωστόσο η άνεση είναι σε πρώτο πλάνο στο CB. Η γεωμετρία του είναι γρήγορη και αλλάζει σβέλτα κατεύθυνση με το μπροστινό να είναι σαφώς πιο συνεργάσιμο σε σχέση με το πίσω μέρος. Τα φρένα είναι πολύ καλά τόσο σε αίσθηση όσο και σε δύναμη. Μόνο σε πολύ δυνατά φρεναρίσματα θα δημιουργήσουν κάποιες ταλαντώσεις στο εμπρός μέρος, αλλά αυτό είναι θέμα ρύθμισης πιρουνιού και όχι φρένων.

    Στις στροφές της περιφερειακής Υμηττού σε «νόμιμο» ρυθμό το CB είναι σταθερό και σίγουρο, όταν πιεστεί όμως έχει την τάση να ανοίγει τη γραμμή του με ασάφεια κυρίως από το πίσω μέρος. Στις πιο σφικτές στροφές ανταπεξέρχεται καλύτερα πάλι χάρη στο καλό του μπροστινό το οποίο δίνει αυτοπεποίθηση στον αναβάτη. Συνολικά το CB είναι ικανοποιητικό οδηγικά με έμφαση στο commuting και λιγότερο στην απόλαυση.

    Πιστός συνεργάτης… και φίλος

    Πιστό, εύχρηστο, οικονομικό και όμορφο σχεδιαστικά είναι το CB500X, χαρακτηριστικά που καλύπτουν κάθε υγιή μοτοσικλετιστή που θέλει μια μοτοσικλέτα να απολαμβάνει την ξεγνοιασιά της οδήγησης. Πολύ καλός ο δικύλινδρος κινητήρας και πολύ οικονομικός, πανεύκολο και εργονομικά σωστά σχεδιασμένο το Honda θα παραμείνει στο πλευρό του οδηγού σε οτιδήποτε του ζητηθεί αρκεί αυτό να είναι σε λογικά πλαίσια.

    Η τιμή του είναι 6.750€ και είναι μια ικανοποιητική τιμή για το συγκεκριμένο μοντέλο καθώς το συνοδεύει και η σιγουριά του ονόματος Honda.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υγρόψυκτος 4-χρονος, 2-κύλινδρος
    Κυβισμός 471 κ.εκ.
    Μέγιστη Ισχύς 47 (35) / 8.500 hp (kW) / σ.α.λ.
    Μέγιστη Ροπή 43 / 7.000 Nm / σ.α.λ.
    Τροφοδοσία Ηλ. ψεκασμός PGM-FI
    Βάρος 195 Kg
    Φρένα Ε/Π Δίσκος wave 320 χιλ. (ABS) / Δίσκος wave 240 χιλ. (ABS)
    Ρεζερβουάρ 17,3 Λίτρα
    Ανάρτηση Ε/Π Τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλ. / Μονάδα Pro link
    Τιμή 6.750€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια