Πρώτη οδήγηση: Ford Mondeo 1.6 TDCi 115ps

    Το μεγάλο νέο της Ford είναι η ανανέωση του Mondeo με αισθητική, τεχνολογία και συνολικό υπόβαθρο, που υποστηρίζει σε όλες τις εκφάνσεις το “Go Further” της εταιρείας.

    Το νέο Mondeo δε θα μπορούσε να είναι κάτι λιγότερο από ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Συνεχίζοντας την παράδοση που συνοδεύει το όνομα από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση εν έτη 1993, το νέο Mondeo είναι ακριβώς αυτό που περιμένουν όλοι οι πιστοί της Ford: ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο που μπορεί με τις ικανότητές του να διατηρήσει ψηλά την οδηγική λίμπιντο. Σε ότι αφορά την αισθητική του, οι σχεδιαστές της Ford έχουν πετύχει διάνα, με το μεγάλο αμάξωμα να «κρύβει» με μαεστρία τον όγκο του σε πρώτη (οπτική) επαφή. Είναι ιδιαίτερα δυναμικό, «γράφει» με τη μια στο μυαλό, είτε αντικρίζεις το πολύ δυναμικό πεντάθυρο, είτε το πιο «συμβατικό» station wagon. Η νέα αισθητική ταυτότητα της Ford, αυτή που έχει χαρακτηριστεί ως «φωτοτυπία» της Aston Martin στις εφαρμογές της που προηγήθηκαν σε Fiesta και Focus, εδώ στο Mondeo μάλλον έχει τη διάσταση που της αξίζει. Το αυτοκίνητο είναι πολύ όμορφο από κοντά, με τα χαρακτηριστικά «νεύρα» που διατρέχουν το αμάξωμα αλλά και δίνουν 3D αίσθηση στο καπό του κινητήρα, να αποτελούν μια πολύ σημαντική «λεπτομέρεια».

    FM_18

    Στην καμπίνα του μεγάλου Ford, οι χώροι για τους επιβάτες συμβάλλουν στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού περιβάλλοντος για τις μετακινήσεις. Οι χώροι είναι πολύ καλοί και οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια τους. Αναφορικά με το χώρο των αποσκευών, πρέπει να πούμε πως είναι μικρός όταν η ρεζέρβα είναι κανονική, καθώς τα 458 (488 στο wagon) λίτρα του απέχουν από τις 500άρες των ανταγωνιστών. Η κατάσταση βελτιώνεται όταν υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού αντί για ρεζέρβα, με τη χωρητικότητα σε αποσκευές του 5θυρου Mondeo να είναι 550 λίτρα (525 λίτρα στο wagon). Από εκεί και πέρα, ο διάκοσμος που παραπέμπει σε premium κατηγορίες και όλα τα στοιχεία για την άνεση και τηv ασφάλεια που προσφέρονται από το βασικό εξοπλισμό, το καθιστούν μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση. Μια πρόταση που ήρθε για να ξαναβάλει τη μάρκα στη θέση του οδηγού σε ότι αφορά τις πωλήσεις της κατηγορίας.

    FM_126

    Για τον οδηγό, το Mondeo είναι από τις καλύτερες περιπτώσεις που μπορούν να του τύχουν σε αυτή εδώ την πλαδαρή κατηγορία. Παρά το γεγονός πως το σύγχρονο Mondeo δεν έχει κάτι ιδιαίτερο σε ότι αφορά την αίσθηση που προσφέρει για να «κοκορευτεί», παραμένει πολύ θετικό τόσο σε ότι προσφέρει μέσω του τιμονιού στον οδηγό του, όσο και για τη συνολική αίσθηση από την οδήγησή του. Προφανώς αυτό που πιστώνουμε στους τεχνικούς της Ford, έχει περισσότερο να κάνει με την υστέρηση των αντιπάλων, μια και κατά το παρελθόν, το Mondeo ήταν ξεκάθαρος βασιλιάς της αίσθησης στο δρόμο. Τώρα η διαφορά με τους αντιπάλους μπορεί να έχει μικρύνει σημαντικά, παραμένει όμως και δίνει το χρίσμα στο μεσαίο Ford κάνοντάς το να ξεχωρίζει στα μάτια του οδηγού που «ψάχνεται» στην κατηγορία. Το Mondeo έχει την καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι και τον επιλογέα- στοιχεία θεμελιώδη για μια δυνατή επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού.

    FM_85

    Εκτός αυτού όμως, το Mondeo είναι εξαιρετικά άνετο για τους επιβάτες του. Η ανάρτησή του έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό, όπως και το γενικότερο set up που συμπληρώνεται από τη διάσταση των ελαστικών με το ψηλό σχετικά προφίλ στις ζάντες των 16 ιντσών της βασικής (Trend) έκδοσης. Η εικόνα του στο δρόμο είναι πολύ θετική, με το πλαίσιο να παίζει πολύ καλά το ρόλο του, δίνοντας τα απαραίτητα χαρακτηριστικά στιβαρότητας που μας κάνουν να θεωρούμε πως οι δυνατότητές του ξεπερνούν κατά πολύ αυτές του diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων που είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του αυτοκινήτου στην Αράχωβα. Αυτό υπογραμμίζεται εμφανώς σε κατηφορικές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές, όπου το Mondeo έχοντας πάρει φόρα είναι εξαιρετικά ευχάριστο και απόλυτα ασφαλές. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί σκληρή δοκιμασία και για τα φρένα, που για την περίσταση χαρακτηρίζονται ως επαρκή και τα οποία έχουν και καλή αίσθηση.

    FM_103

    Χάρη στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 σχέσεων, το Mondeo εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την απόδοση των 115 ίππων του TDCi των 1.6 λίτρων, που εκτός των άλλων διακρίνεται και για την πολιτισμένη λειτουργία του (ούτως ή άλλως, η καλή ηχομόνωση της καμπίνας, κάνει τη λειτουργία του ελάχιστα αισθητή για τους επιβάτες στο ταξίδι). Έχει δύναμη από χαμηλά και μόνο όταν το φορτίο είναι στα όρια του ωφέλιμου και ο δρόμος έχει ανωφέρεια θα φανεί οριακός για τις ανάγκες του μοντέλου. Από την άλλη όμως, κάτι τέτοιο θα είχε αντίκτυπο στην τιμή του αυτοκινήτου που είναι ένα από τα δυνατά του χαρτιά. Τα 23.635€ (με απόσυρση) είναι μια πολύ καλή τιμή για όλα όσα περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Άλλωστε, όποιος θέλει ακόμα χαμηλότερη τιμή, δεν έχει παρά να κοιτάξει τις εκδόσεις με τον τρικύλινδρο χιλιάρη Ecoboost, με τιμές που ξεκινούν από τα 21.705€.

    FM_137DIESEL_ENGINE_1.6L

    Όπως όλα τα μοντέλα της Ford, έτσι και το Mondeo, είναι εφοδιασμένο με όλα τα καλούδια που θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα premium μεσαίο αυτοκίνητο. Το αναμφίβολο highlight είναι οι πίσω ζώνες ασφαλείας με τον ενσωματωμένο αερόσακο, που στόχο έχουν τον περιορισμό της πιθανότητας τραυματισμού σε ενδεχόμενο σύγκρουσης. Στον εξοπλισμό του Mondeo, περιλαμβάνονται εννέα ακόμα αερόσακοι, μεταξύ των οποίων αυτός για την προστασία γονάτων οδηγού. Το σύστημα SYNC 2 είναι ένα από τα τεχνολογικά διαμάντια του εξοπλισμού, στην πλατφόρμα του οποίου έχουν βρει εφαρμογή πολλές και ενδιαφέρουσες επιμέρους τεχνολογίες που κάνουν τη ζωή των επιβατών πιο εύκολη και πιο ασφαλή. Μαζί με τα Lane Keeping Alert, Torque Vectoring Control, Traffic Sign Recognition, MyKey, Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection (που μπορεί να ανιχνεύει ακόμα και πεζούς στο δρόμο ή να διαγνώσει την πρόθεσή τους να κροσάρουν κάποια διάβαση και φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο) και το Active City Stop που μειώνει τις επιπτώσεις ή αποφεύγει εντελώς μία σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες έως 40 km/h.

    FM_91

    Όλα τα παραπάνω μας κάνουν να πιστέψουμε πως το Mondeo είναι ένα soon to be best seller στην κατηγορία που και πολύ ανταγωνισμό έχει και πολύ ενδιαφέρον εμφανίζει ο ανταγωνισμός αυτός. Εκεί που και στο παρελθόν το μεσαίο Ford έχει αποδείξει πως μπορεί και στέκεται με αξιώσεις, ότι σήμα και να έχει στη μάσκα ο αντίπαλος.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια