Renault: Ο κινητήρας χρειάζεται ολικό ανασχεδιασμό

    Red Bull και Toro Rosso πρόκειται να ταλαιπωρηθούν πολύ μέσα στο 2015 με το πρόβλημα της Renault να μην έχει εύκολη λύση

    Η Red Bull πίστευε πως η Renault το 2015 θα έχει λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που την ταλαιπώρησαν τόσο πολύ πέρυσι. Όμως δε φαίνεται να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ο Daniel Ricciardo χρειάστηκε να αλλάξει κινητήρα την πρώτη ημέρα του GP Αυστραλίας και στον αγώνα ο Daniil Kvyat δεν κατάφερε να στηθεί στο grid για να εκκινήσει λόγω προβλήματος στο σύστημα μετάδοσης. O Max Verstappen ήταν άλλος ένας οδηγός που ταλαιπωρήθηκε από τον Energy F1. Ο Ολλανδός εκτός από τα προβλήματα με τις μπαταρίες την 1η ημέρα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα λόγω αστοχίας στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και σαν να μην έφταναν τα προβλήματα αξιοπιστίας οι οδηγοί των RBR και STR αντιμετωπίζουν και προβλήματα οδηγησιμότητας. Η λειτουργία του κινητήρα δεν είναι σωστή, αντιδρά απότομα κι απρόβλεπτα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πιέσουν.

    Ο επικεφαλής λειτουργιών της Renault, Remi Taffin, μιλά για την πολύ κακή εικόνα της γαλλικής εταιρείας και εξηγεί πως η λύση δεν είναι απλή. Αναφέρει ότι χρειάζεται ολικός ανασχεδιασμός του κινητήρα κι αυτό με τους υπάρχοντες κανονισμούς αποκλείεται να συμβεί.

    Στην αρχή του 3ημέρου αντιμετωπίσαμε διάφορα τεχνικά προβλήματα, τόσο με τη Red Bull όσο και με την Toro Rosso. Η αξιοπιστία μας ήταν κάτω του μετρίου καθώς οι Daniel και Max αντιμετώπισαν προβλήματα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είναι διαφορετικά προβλήματα και ήδη πραγματοποιούμε τις ανάλογες ενέργειες ώστε να μην επαναληφθούν. Άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα, το μεγαλύτερο θα έλεγα, είναι η οδηγησιμότητα του κινητήρα. Η κακή λειτουργία κάνει τη ζωή των οδηγών δύσκολη και δεν μπορούν να πιέσουν όσο θέλουν με αποτέλεσμα να χάνεται χρόνος. Αυτό το πρόβλημα έχει σχέση ή με τον προγραμματισμό (mapping) του κινητήρα ή με τις ρυθμίσεις τις κινητήριας μονάδας. Όπως και να έχει δεν είναι εύκολο να διορθωθεί καθώς απαιτεί ολικό ανασχεδιασμό. Έχουμε πολλή δουλειά πριν τη Μαλαισία.

    H Renault έχει αφήσει 12 «μάρκες» εξέλιξης του κινητήρα για το 2015 κι ελπίζει πως ο «γκουρού» των κινητήρων Mario Illien θα τη βοηθήσει να ανακάμψει. Το ποια θα είναι η εξέλιξη της Renault δεν το γνωρίζουμε, αυτό που αντιλαμβανόμαστε όμως είναι ότι οι Sebastian Vettel και Lotus εγκατέλειψαν εγκαίρως το… πλοίο.

    Σχόλια

    Σχόλια