Blog: Ένας αλλοιώτικος Kimi

    Θα αναγεννηθεί από τις «στάχτες» του ο Φινλανδός;

    Η νέα χρονιά μπορεί να επιφυλάσσει κάτι καλύτερο για τον Kimi Raikkonen. Και ο λόγος που αναφέρω το «κάτι καλύτερο» είναι γιατί το 2014 δεν μας έδειξε ότι είναι ο παλιός, καλός Kimi.

    Για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε την κατάσταση και να δούμε τι εννοούμε λέγοντας «καλό», «καλύτερο» ή «κάτω του μετρίου», οφείλουμε να αποτυπώσουμε το τι έχουμε δει τα τελευταία 12 χρόνια από τον Iceman. Έναν παγκόσμιο τίτλο το 2007 με την Ferrari, 20 νίκες, 77 βάθρα, 40 ταχύτερους γύρους και 16 pole positions. Καθόλου άσχημα, θα λέγαμε το ακριβώς αντίθετο. Σε μία εποχή που οι Schumacher, Alonso, Button, Hamilton και Vettel τρέχουν αν όχι πάντα, αλλά σίγουρα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ταυτόχρονα, ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

    Γιατί, πέρα από τους στείρους αριθμούς, τα στατιστικά κάθε οδηγού και το πόσα ρεκόρ έχει ή δεν έχει καταρρίψει, μετράει η εποχή στην οποία αγωνίστηκε, οι συνθήκες στις οποίες βρέθηκε και – κυρίως – οι αντίπαλοι με τους οποίους συναγωνίστηκε στην καριέρα του. Και ο Kimi δεν είχε εύκολο δρόμο, ακόμα και από τα πρώτα του χρόνια στην Formula 1. Για τους παλιούς ή και αυτούς που ψάχνουν για το παρελθόν του αθλήματος, θα θυμούνται πως ο ίδιος είχε εν έτει 2003 τρομερές αξιώσεις για τίτλο, έναντι σε μία παντοδύναμη Ferrari και έναν λυσσασμένο Γερμανό.

    Με αυτή την εκτενέστατη απόκλιση από το κεντρικό θέμα του άρθρου, θέλω να τονίσω πως μπορεί οι αριθμοί να μαρτυρούν μία συνηθισμένη, «καλή» (όπως λέγαμε άνωθι) καριέρα, αλλά παίζει σημαντικό ρόλο και πότε λαμβάνει χώρα αυτή.

    Ο Kimi, λοιπόν, δεν είχε εύκολο δρόμο, σχεδόν ποτέ. Οι ατυχίες που είχε αποτυπώνονταν με μηχανικές αστοχίες, ενώ ουκ ολίγες φορές βρέθηκε σε θέση για νίκη αλλά με έναν μαγικό , και συνάμα μυστήριο τρόπο έχανε την πρωτιά.

    raikkonen-barca-test-15-11

    Ωστόσο, αν είναι κάτι για το οποίο ξεχώριζε και ξεχωρίζει ακόμη από τους υπόλοιπους οδηγούς είναι η ωμή ταχύτητα που διαθέτει. Είναι, ακόμα και τώρα, όντας 35 ετών και πολύπειρος, ένα «ακατέργαστο διαμάντι», καθώς κατέχει μία απίστευτη δύναμη, χωρίς να την έχει εξαντλήσει στο έπακρο. Δεν θα σταθώ σε μπακαλίστικους ισχυρισμούς ότι είναι τεμπέλης ή φυγόπονος. Και τούτο, διότι δεν νοείται οδηγός τέτοιου επιπέδου, δηλαδή επιπέδου F1, που να μην έχει δουλέψει σκληρά για να ανέλθει και να καθιερωθεί. Το ταλέντο από μόνο του είναι ένα πολύ καλό «χαρτί» για να προοδεύσει κανείς στον τομέα εργασίας του. Η αξιοποίηση, αλλά και εξέλιξη αυτού, είναι αυτό που θα πραγματώσει αυτήν την επαγγελματική ανέλιξη.

    Εδώ είναι που θα σταθώ για μερικές γραμμές. Ο Kimi ναι μεν έχει δουλέψει για να βρεθεί εδώ που είναι μετά από 12 χρόνια στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ωστόσο δεν έχει ποτέ του φτάσει τον εαυτό του στα όρια. Έχει μία φυσική έφεση στο να είναι ταχύς, αλλά δεν βελτίωσε ποτέ την οδήγησή του υπό βροχή. Είναι χαρακτηριστικό πως, σε αρκετούς αγώνες που η βροχή έκανε την παρουσία της αισθητή, ο Φινλανδός δεν ανταποκρίθηκε όπως του αρμόζει. Ίσως αν προσπαθούσε να βελτιώσει (όσο ήταν ακόμη πιο νέος, πιθανότατα στα πρώτα χρόνια με τη McLaren) την προσαρμοστικότητά του σε συνθήκες όχι πάντα ευνοϊκές για τον ίδιο, μπορεί τώρα να είχε παραπάνω τίτλους ή νίκες. Με τα «αν», φυσικά, δεν γράφεται Ιστορία, ούτε κατακτούνται τίτλοι.

    Για να επανέλθω στο κυρίως θέμα των γραμμών που διαβάζετε, ο Raikkonen έχει φέτος μία – πιθανόν και τελευταία – ευκαιρία να δείξει από τι μέταλλο είναι φτιαγμένος. Οι μέχρι τώρα δηλώσεις των ανθρώπων της ομάδας, όπως του Arrivabene, του Marchionne ή και του ίδιου του Φινλανδού, καθώς και η εντύπωση που μας άφησε η παρουσία της Ferrari στις δοκιμές, είναι άκρως ενθαρρυντικές. Η SF15-T μοιάζει να υπερτερεί σε πολλά, καίρια, σημεία από την προκάτοχό της, και δεν μένει παρά αυτό να αποδειχτεί στην πίστα, σε αγώνα, που το «κρυφτό» και τα καμουφλάζ των ομάδων πάνε… περίπατο.

    raikkonen-barca-test-15-12

    Η αλήθεια είναι πως ο Kimi είχε μία δυσκολία ανέκαθεν με τα μονοθέσια που δεν πληρούσαν τα χαρακτηριστικά της οδήγησής του. Κάπου έδω έγκειται και η έλλειψη προσαρμοστικότητας που ανέφερα πιο πάνω. Είναι σίγουρο πως η περυσινή F14-T ήταν ένα μονοθέσιο που ταίριαζε καλύτερα στις προτιμήσεις του Alonso, όντας ο πιο παλιός και αδιαμφισβήτητα no.1 οδηγός στην ομάδα. Πλέον, όμως, οι Vettel και Raikkonen ξεκινούν επί ίσοις όροις. Η ομάδα θα προσπαθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο να χτίσει ένα μονοθέσιο που να προσιδιάζει στα οδηγικά στυλ και των δύο, καθώς δεν διαφέρουν και πολύ. Και οι δύο έχουν μία σαφή προτίμηση στα σταθερά, μη υποστροφικά μονοθέσια, που πατάνε καλά στην πίστα. Ποιός ο λόγος, λοιπόν, να αδικήσουν έναν εκ των δύο οδηγών τους, εφόσον μπορούν να τους δώσουν ένα εργαλείο που θα τους βοηθήσει να μάχονται μεταξύ τους αλλά και με τους άλλους στά ίσα;

    Για να κλείσουμε αυτό το άρθρο, μπορούμε να πούμε πως φέτος η χρονιά για τον Kimi είναι «όλα ή τίποτα». Δεν έχει καιρό για πισωγυρίσματα, δεν έχει την πολυτέλεια για λάθη. Και σίγουρα, αν δεν του πάει ούτε το 2015 καλά, η F1 μπορεί να αποτελέσει παρελθόν  για τον ίδιο.

    Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο Spam Radio (spamradio.gr) με την εκπομπή «Living in the fast lane», κάθε Τετάρτη 6-7 μ.μ.

    Σχόλια

    Σχόλια