Live Test: Peugeot Metropolis 400i RS

    Ένα όχημα με τρεις τροχούς είναι σίγουρα "άλλος κόσμος", είτε οδηγείς αυτοκίνητο, είτε μοτοσικλέτα.

    Καλωσορίζουμε τo Peugeot Metropolis 400i RS   στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Παρασκευή 13 Μαρτίου

    Ημέρα επιστροφής του Peugeot στη βάση του η σημερινή με το Metropolis να μας έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις. Το τρίτροχο scooter μας εξέπληξε θετικά με τα άφθονα gadget, τον πολύ δυνατό κινητήρα και το σχεδιασμό του βάζοντάς το ψηλά στη λίστα των προτιμήσεων. Λίγες ρυθμίσεις στην πίσω ανάρτηση χρειάζονται για να το φέρεις στα μέτρα σου και θα μιλάμε για μια σοβαρή απειλή για τον ανταγωνισμό.

    metropolis44444

    Η τιμή του είναι στα 8.499€ τα οποία δεν είναι λίγα, αλλά είναι μέσα στα όρια του ανταγωνισμού και φυσικά μέσα στα όρια όσων προσφέρει το πολυτελές scooter.

    Πέμπτη 12 Μαρτίου

    Ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε και λίγο την οδική συμπεριφορά του Metropolis καθώς μας έχει πάρει τα μυαλά με όλα αυτά τα gadget που διαθέτει. Το τρίκυκλο scooter, όπως όλα τα τρίκυκλα (Piaggio, Quadro) έχει την ίδια βαριά αίσθηση μπροστά λόγω του πολύπλοκου συστήματος αναρτήσεων εμπρός. Αυτό που εντυπωσιάζει τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές ταχύτητες είναι η σταθερότητά του η οποία δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις μεγάλες ποιοτικές μοτοσικλέτες ή scooter.

    Peug Metropolis 7

    Στο στρίψιμο απαιτεί αποφασιστικότητα και αυτοπεποίθηση από τον αναβάτη. Λόγο της βαριάς αίσθησης μπροστά και της ασάφειας, ο αναβάτης είναι επιφυλακτικός αρχικά να εξερευνήσει τις κλίσεις που μπορεί να πάρει το scooter. Πρόσφυση υπάρχει άφθονη χάρη στους δύο τροχούς εμπρός και αυτό που μένει είναι λίγη συνήθεια ώστε να το εμπιστευτείς και να το στρίψεις. Όταν λοιπόν ξεπεράσεις αυτόν το σκόπελο και με αποφασιστικότητα «ρίξεις» το Metropolis στην είσοδο της στροφής τότε θα αντιληφθείς τι έχανες που δεν το είχες κάνει πιο πριν. Το Peugeot στρίβει τα… πόδια του και τα όρια τα βάζει το διπλό σταντ που χάνει το μέταλλό του στις στενές επαφές με την άσφαλτο. Το μόνο που θέλει είναι μια επιπλέον σωματική προσπάθεια για να το γύρεις και μετά απολαμβάνεις τόνους πρόσφυσης.

    Το πίσω μέρος από τη μεριά του καταφέρνει να ακολουθήσει τα χνάρια του συστήματος εμπρός σε πρόσφυση, ωστόσο πάσχει από διαδρομή και τερματίζει σχετικά εύκολα στις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου.

    metropolis22222

    Στα φρένα, ενώ το πακέτο είναι προοδευτικό και με ικανοποιητική ισχύ, το συνδυασμένο σύστημα πέδησης που διαθέτει χαλάει τη μαγιά. Αφενός η αίσθηση στις μανέτες είναι μέτρια, αλλά το πρόβλημα είναι πως όταν πατάς τη μια μανέτα (του μπροστινού φρένου) και έπειτα πατήσεις την άλλη μανέτα (του πίσω φρένου) η πίεση δεν μοιράζεται σωστά με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα φαινόμενο συγκοινωνούντων δοχείων που όταν πατάς το ένα σηκώνεται το άλλο. Αυτό σε αναγκάζει να βάλεις αρκετή δύναμη στις μανέτες για να ακινητοποιήσεις το βαρύ scooter.

    Τετάρτη 11 Μαρτίου

    Η Peugeot πάντα πρόσεχε πολύ την εξωτερική εμφάνιση των scooter της και στην περίπτωση του Metropolis RS έκανε ακριβώς αυτό. Το τρίκυκλο scooter έχει άπειρες λεπτομέρειες να ανακαλύψεις τόσο σχεδιαστικά όσο και εργονομικά δημιουργώντας έναν πολύ όμορφο συνδυασμό. Τα ωραία αρχίζουν από εμπρός όπου η μάσκα διαθέτει δύο εισόδους αέρα με τις γρίλιες χαμηλά να είναι άκρως επιθετικές. Η ψηλή ζελατίνα είναι της Ermax, ενώ όσο προχωράμε προς τα πίσω τα μεγέθη μειώνονται. Η σέλα είναι τεράστια με πολύ καλό αντιολισθητικό υλικό, ενώ υπάρχει και πορτ-μπαγκάζ στο πίσω μέρος. Πολύ όμορφα είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ ακόμα και τα πορτοκαλί σιρίτι στις ζάντες κάνουν τη διαφορά.

    metropolis33333

    Από εργονομικά gadget δεν πάει πίσω καθώς το χειρόφρενο βρίσκεται στο κέντρο του τιμονιού αξιοποιώντας το σήμα της Peugeot. Πολύ εντυπωσιακό είναι το key-less σύστημα που δεν απαιτεί κλειδί για να εκκινήσει, ενώ όταν σταματάς τη μοτοσικλέτα και απομακρύνεσαι από αυτήν τα φώτα παραμένουν ανοιχτά για κάποια δευτερόλεπτα, όπως σε κάποια μοντέλα αυτοκινήτου. Φυσικά υπάρχει σύστημα κλειδώματος της μπροστινής ανάρτησης, ενώ τα ντουλαπάκια δεν λείπουν για μικροαντικείμενα. Πλούσια τα ελέη του Peugeot λοιπόν…

    Τρίτη 10 Μαρτίου

    Με τους 37 ίππους του κινητήρα του, το Metropolis έχει εύκολα τα 245 κιλά του και γι’ αυτό ταχύτητες της τάξης των 140-150 χλμ,/ώρα στον αυτοκινητόδρομο είναι εύκολη υπόθεση. Σε αυτές τις ταχύτητες η άνεση είναι υποδειγματική, όπως επίσης η προστασία από τον αέρα, χάρη στη ρυθμιζόμενη ζελατίνα.

    Peug Metropolis 8

    Μια από τις πολλές εκπλήξεις που σας είχαμε προαναγγείλει σχετικά με το Metropolis αποτελεί και ο πίνακας των οργάνων του, που σε πληρότητα και μέγεθος ξεπερνά με άνεση αυτούς πολλών αυτοκινήτων. Η κατανάλωση συνεχίζει να διατηρείται σε λογικό επίπεδο, αν και λίγο αυξημένη, ενώ ένα ερωτηματικό προέκυψε με την πίσω ανάρτηση που θα το απαντήσουμε στις ερχόμενες μέρες. Ευημερείτε.

    Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

    Peug Metropolis 3

    Η εβδομάδα ξεκινά με ένα “παράξενο” όχημα. Το Peugeot Metropolis 400i RS με τον περιττό αριθμό τροχών “πατάει” κατά 80% στον κόσμο των μοτοσικλετών και κατά 20% στον κόσμο των αυτοκινήτων. Διαθέτει εξοπλισμό αυτοκινήτου, οδηγείται σαν μοτοσικλέτα -ή scooter αν προτιμάτε-  αλλά και με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου. Η οδική συμπεριφορά του είναι επίσης υβριδική, καθώς ισορροπεί πιο εύκολα και έχει -ειδικά εμπρός- πολύ μεγαλύτερη πρόσφυση, αλλά παράλληλα υπόκειται σε όλους τους νόμους οδήγησης μοτοσικλέτας (κλίση στις στροφές, γυροσκοπικό φαινόμενο στην αλλαγή κατεύθυνσης). Οι χώροι του είναι μεγαλειώδεις, η κατανάλωσή του όμως δεν ξεφεύγει από το πλαίσιο των μεγάλων – μεσαίων scooter. Μετά από 110 περίπου χιλιόμετρα οδήγησης, χρειάστηκε μόλις 3,9 λίτρα/100 χλμ., όταν η μέση κατανάλωση του κατασκευαστή είναι 4,2. Ως ένα πολύ ιδιαίτερο όχημα αστικής μετακίνησης, το Peugeot Metropolis έχει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία, τα οποία ανακαλύπτουμε σιγά – σιγά και θα σας μεταφέρουμε όλη την εβδομάδα. Τα ματάκια εδώ λοιπόν.

    Σχόλια

    Σχόλια