Motornews Test: Honda NC750X DCT

    Μπορεί μια μοτοσικλέτα να συγκριθεί με μια σοκολάτα Lacta;

    Τα commuter είχαν και έχουν πάντα ξεχωριστό ενδιαφέρον για δύο λόγους: τον χαλαρό, ελεύθερο χαρακτήρα που προσφέρουν που είναι και η βασική αρχή της μοτοσικλέτας και την τίμια συμπεριφορά τους σε ότι τους ζητηθεί. Μοτοσικλέτες λοιπόν όπως η Honda NC750X που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε δεν θα μπορούσε παρά να εκτιμηθεί για τα παραπάνω της χαρακτηριστικά. Πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται με το φανταστικό κιβώτιο ταχυτήτων DCT της Honda που κάνει ακόμα πιο άνετη την κατάσταση προσθέτοντας φυσικά ένα πολύ σημαντικό τεχνολογικό gadget στη μοτοσικλέτα.

    Εύκολα αναγνωρίσιμο

    Το σχήμα και ο σχεδιασμός του NC πλέον αποτελεί σήμα κατατεθέν του μοντέλου και δεν μπορείς να το μπερδέψεις με κάτι άλλο στο δρόμο. Το εμπρός φωτιστικό σώμα είναι σίγουρα το δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας με την αιχμηρή ουρά επίσης να προσδίδει μια άρτια μορφή στη μοτοσικλέτα. Το NC δείχνει μακρύ βάση σχεδιασμού, ωστόσο είναι μικρό σε διαστάσεις με λεπτή σιλουέτα. Οι λεπτομέρειες δε λείπουν από αυτό το Honda με σημαντικότερο τις πολυάκτινες ζάντες και το «πεταχτό» πίσω φωτιστικό σώμα.

    Το NC διατηρεί σε καλή κατάσταση τον αναβάτη με ικανοποιητική κάλυψη σχεδόν σε όλο το σώμα. Ο κορμός του αναβάτη είναι καλυμμένος καλά, το ίδιο και η περιοχή στο πάνω μέρος των ποδιών και το μόνο εκτεθειμένο είναι χαμηλά τα πόδια και το κεφάλι. Η άνετη θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ η σέλα είναι μαλακή εκτός από το εμπρός κομμάτι που είναι πιο σκληρό και σε κάνουν προσεκτικό στα δυνατά φρεναρίσματα… Τα χειριστήρια είναι μεγάλα και εύκολα προσβάσιμα, ενώ το πολυόργανο έχει όλες τις ενδείξεις που απαιτούνται για καθημερινή χρήση.

    Για ακόμα μια φορά (όπως και στο NC700X) εκτιμήσαμε τον αποθηκευτικό χώρο στη θέση του ρεζερβουάρ καθώς η τοποθέτηση του κράνους γίνεται παιχνιδάκι και δεν ασχολείσαι πλέον με το κουβάλημά του. Εργονομικά το NC παίρνει «10» χωρίς να προσπαθήσει πολύ, αν και λίγο πολύ αυτό ήταν αναμενόμενο αν αναλογιστούμε τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.

    Αναβαθμισμένος κινητήρας

    Η Honda αναβάθμισε τον κινητήρα του πρώτου NC αυξάνοντας τον κυβισμό του. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας πλέον έχει 745cc με την ισχύ να πήγε στους 54 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και τη ροπή στα 68Nm στις 4.750 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ηλεκτρονικός ψεκασμός της Honda, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω του αυτόματου DCT κιβωτίου ταχυτήτων.

    Τα επιπλέον κυβικά σε σχέση με το 700άρι έχουν προσθέσει ροπή στη μοτοσικλέτα και λίγο ακόμα ισχύ κάτι που δεν αντιλαμβάνεσαι εύκολα. Δεν το αντιλαμβάνεσαι διότι το αυτόματο κιβώτιο DCT έχει μακρύνει τις σχέσεις του για περισσότερη οικονομία με αποτέλεσμα να μην έχεις στο χέρι σου δυναμισμό ή αμεσότητα. Παρόλα αυτά, οι 54 ίπποι είναι επαρκείς για το 90% των αναγκών της μοτοσικλέτας και με την προσθήκη του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου η ποιότητα του Honda ανεβαίνει πολλά επίπεδα. Στην κατανάλωση η κατάσταση είναι πολύ καλή καθώς τα 4,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι εφικτά.

    Στο κιβώτιο η επιλογή D κάνει τον κινητήρα να δουλεύει ράθυμα καθώς οι αλλαγές γίνονται στις 3.000 σ.α.λ. Στην επιλογή S το στροφόμετρο ανεβαίνει πιο ψηλά για τις αλλαγές και γίνεται πιο «γρήγορο», ενώ υπάρχει και η χειροκίνητη επιλογή με δυο μπουτόν στο αριστερό χέρι του αναβάτη. Ο κινητήρας είναι ικανοποιητικός, ωστόσο χάνει τη μάχη των εντυπώσεων από το απίθανο DCT κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο τραβάει πάνω του όλα τα φώτα της δημοσιότητας.

    Ένα commuter που στρίβει

    Πρώτη εντύπωση στο δρόμο από το NC είναι κανένας προβληματισμός, άνεση να φάνε και οι κότες, συνδυασμένα όλα αυτά με προηγμένες τεχνολογικές λύσεις. Δεν έχουμε δηλαδή να κάνουμε με μια απλή commuter μοτοσικλέτα που σε πάει από το Α στο Β χωρίς κανένα άρωμα… εδώ έχουμε να κάνουμε με μια από τις πιο ψαγμένες commuter της αγοράς και αυτό το αποδεικνύει στην πράξη.

    Το NC είναι κομμένο και ραμμένο για κίνηση στην πόλη. Με βασικό όπλο το DCT κιβώτιο, αυτό το Honda παρέχει ευκολία και άνεση στον αναβάτη υποστηριζόμενη με ένα πολύ καλό πακέτο ασφάλειας χάρη στα εξαιρετικά φρένα και τη σωστή πληροφόρηση από πλαίσιο και αναρτήσεις. Το μικρό πλάτος της μοτοσικλέτας βοηθάει να περνάει από παντού, ενώ έχει και την απαραίτητη ευελιξία να ξεγλιστρήσει από δύσκολες καταστάσεις ασφυκτικής κίνησης.

    Το NC όμως δεν θα περιοριστεί στα στενά όρια της πόλης και μπορεί να αποδειχτεί και διασκεδαστικό. Σε ένα κομμάτι με σχετικά καλή άσφαλτο δοκιμάσαμε να στρίψουμε το Honda για να δούμε «τι κάνει». Δεν μας πήρε παρά μόνο 3 στροφές για να χαράξουμε την άσφαλτο με τα μαρσπιέ και αυτό είναι η καλύτερη απόδειξη του πόσο εύκολο είναι το NC750X. Είναι εύκολο στο να γύρει, πρόθυμο να ακολουθήσει τις (λογικές) εντολές του αναβάτη και εκτελεί με ασφάλεια και σιγουριά τη διαδικασία. Δύο πράγματα είναι εκείνα που κρατάνε τα γκέμια στο NC: το ένα είναι το φρένο του κινητήρα το οποίο είναι έντονο και δεν επιτρέπει να οδηγήσεις με φόρα στην είσοδο της στροφής αναγκάζοντάς σε να έχεις τα φρένα μέχρι αργά κρατημένα και το δεύτερο είναι το ξαφνικό όριο που βάζει στις μοίρες κλίσης. Έχει την τάση από ένα σημείο και έπειτα να θέλει αρκετή προσπάθεια για να πλαγιάσει περαιτέρω, σε αντίθεση με την πρώτη φάση που είναι εξαιρετικά εύκολη.

    Αναρωτιέμαι αν ενδιαφέρουν όλα τα παραπάνω το μεγαλύτερο μέρος του κοινού που θα ασχοληθεί με το NC ή θα το κάνει δικό του; Η αλήθεια είναι ότι το Honda ποτέ δεν θα τρομάξει, ποτέ δεν θα προδώσει τον μέσο αναβάτη όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά. Είναι συνεπέστατο στις αντιδράσεις του, με πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης και εμπνέει σιγουριά από το πρώτο χιλιόμετρο. Μέσα σε όλα αυτά έχει και ένα εξαιρετικό πακέτο φρένων το οποίο είναι προέκταση του μυαλού του αναβάτη στη διαδικασία πέδησης.

    Το NC είναι ικανό και για ταξίδι καθώς διαθέτει καλή προστασία για τον αναβάτη. Με ταχύτητες της τάξης των 140 Km/h μπορείς να ταξιδέψεις χαλαρά στον αυτοκινητόδρομο, ενώ στο επαρχιακό κομμάτι η καλή του οδική συμπεριφορά θα γίνει σύμμαχος ασφάλειας, άνεσης αλλά και διασκέδασης.

    Μία και παντοτινή

    Το Honda NC750X είναι ένας πολύ αξιόπιστος, σύγχρονος και ουσιαστικός «φίλος» του αναβάτη σε πρώτη φάση για τις αστικές μετακινήσεις της καθημερινότητας και σε δεύτερη φάση για όλες τις υπόλοιπες ανησυχίες του. Highlight της μοτοσικλέτας είναι αδιαμφισβήτητα το εκπληκτικό DCT κιβώτιο ταχυτήτων για το οποίο η Honda πρέπει να περηφανεύεται, ενώ σε υψηλό επίπεδο είναι η οδική συμπεριφορά, η οικονομία και η εργονομία. Είναι απροβλημάτιστη μοτοσικλέτα διότι σε κάνει να μη σκέφτεσαι τη σκληρή πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά, σε ενθουσιάζει όταν αρχίσεις να ξύνεις τα μαρσπιέ στην άσφαλτο και σε κάνει να ενδιαφερθείς για την άρτια μηχανολογία του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Το NC750X μπορεί κάλλιστα να γίνει η μια και παντοτινή μοτοσικλέτα του αναβάτη – σαν τη Lacta ένα πράγμα… η πρώτη σου αγάπη και παντοτινή!

    Η τιμή του είναι 9.000 € και κρίνεται ικανοποιητική για δύο λόγους: ο ένας είναι το DCT κιβώτιο και ο δεύτερος η ποιότητα κατασκευής της μοτοσικλέτας.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υγρόψυκτος, 4χρονος, 2κύλινδρος σε σειρά με 1 ΕΕΚ  και 8 βαλβίδες
    Κυβισμός 745 κ.εκ.
    Μέγιστη Ισχύς 54 HP @ 6.250rpm (95/1/EC)
    Μέγιστη Ροπή 68Nm @ 4.750rpm (95/1/EC)
    Μετάδοση Μηχανικό 6 σχέσεων DCT με διπλό συμπλέκτη
    Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός PGM-FI
    Βάρος 229 κιλά
    Φρένα Εμπρός/Πίσω Μονός δίσκος – 320 χλστ. με 2πίστονη δαγκάνα/ Μονός δίσκος 240 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα
    Ρεζερβουάρ 14,1 λίτρα
    Ανάρτηση Eμπρός/Πίσω Τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χλστ. με διαδρομή 153,5 χλστ./ Μονό αμορτισέρ, ψαλίδι Pro-Link με διαδρομή 150 χλστ.
    Τιμή 9.000€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια