Motornews Test: Suzuki Swift 1.3 DDiS

    Σε κερδίζει από την πρώτη ματιά. Με τα χαρίσματά του το Suzuki Swift με αυτόν τον εξαιρετικό diesel κινητήρα, γίνεται πραγματικά κορυφαία επιλογή.

    Πρόκειται για το μοντέλο της Suzuki εκτός των τετρακίνητων εκτός δρόμου, που έχει σημειώσει μέχρι στιγμής τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία. Το όνομα έχει αρκετά μεγάλη ιστορία, η οποία ξεκινάει από το 1983, ενώ η προηγούμενη γενιά του Swift, υπέστη το τελευταίο της face lift το 1996. Ωστόσο, οι ιθύνοντες της Ιαπωνικής εταιρείας, αποφεύγουν τις αναφορές στις πρώτες γενιές του καταξιωμένου μοντέλου. Ούτως ή άλλως, αυτό εδώ το Swift έχει τόση απόσταση από τον τιμημένο πρόγονο σε ότι έχει να κάνει με τη συνολική του αξία, που μάλλον θα το αδικούσε οποιαδήποτε αναφορά στο παρελθόν, όσο εμπορικά επιτυχημένο και αν ήταν αυτό. Το νέο Swift δε θυμίζει σχεδόν σε τίποτα το παλιό μοντέλο και κατά συνέπεια το παρελθόν της εταιρείας συνολικά, με τα αδιάφορα για τον οδηγό μοντέλα. Πέραν λοιπόν του ονόματος που αποτελεί παραπομπή, πρέπει να έχει κανείς εμπειρία από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου για να διακρίνει κάποια συγγένεια σε επίπεδο συναρμολόγησης. Για παράδειγμα, η ελαφριά αίσθηση από το κλείσιμο των θυρών είναι η αμυδρή παραπομπή στο παρελθόν. Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό όντας απόλυτα σύγχρονο κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις σε επίπεδο αισθητικής.

    IMG_5853

    Η διαμόρφωση του ταμπλό εντείνει το σύγχρονο χαρακτήρα του μοντέλου, με το ενσωματωμένο ηχοσύστημα στο μέσο του να συνυπογράφει. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί και όπως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, το 5θυρο αμάξωμα παίρνει το πρόκριμα της ευχρηστίας αφού κάνει την επιβίβαση πολύ πιο εύκολη διαδικασία. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι περιορισμένος (211 λίτρα) αλλά υπάρχει η δυνατότητα επέκτασής του με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος μέχρι και στα 562 λίτρα.

    IMG_5704

    Το σύγχρονο Swift τοποθετείται με αξιώσεις στην κατηγορία των super mini και αυτό με δύο κουβέντες το πετυχαίνει, αφού και μόνο με την καλαίσθητη σχεδίασή του κερδίζει το στοίχημα της πρώτης ματιάς που ως γνωστόν είναι και η σημαντικότερη. Το αμάξωμα αποπνέει δυναμισμό, ενώ στο εσωτερικό η σύγχρονη εικόνα κάνει το χαμόγελο ακόμα μεγαλύτερο. Η ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος σε στροφές υπό πίεση, κρατώντας όμως την άνεση των επιβατών σε υψηλά επίπεδα. Γεγονός είναι επίσης, πως σε καλή άσφαλτο τα περιθώρια πρόσφυσης είναι παραπάνω από ικανοποιητικά. Το Swift δείχνει αρκετά στιβαρό και ικανοποιεί τον οδηγό ο οποίος ξαφνιάζεται ευχάριστα με την απουσία υποστροφής από το ρεπερτόριο των αντιδράσεων του μικρού μοντέλου. Υπό νορμάλ συνθήκες προφανώς, γιατί αν το παρακάνεις με τα 19,4 kgm της ροπής του μικρού diesel κινητήρα μόλις στις 1.750 σ.α.λ., δε θέλει και πολύ για να επενεργήσει το σύστημα διατήρησης της ευστάθειας. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι εύλογα ελαφρύ και προσφέρει καλό ποσοστό αίσθησης ενώ αποδεικνύεται και αρκετά άμεσο. Ιδιαίτερα εύχρηστος είναι και ο επιλογέας των ταχυτήτων επιτρέποντας έτσι τις γρήγορες εναλλαγές. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι αρκετά καλή προς όφελος της κατανάλωσης και ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί εύκολα τους 75 ίππους του κινητήρα (προέλευσης Fiat). Η λειτουργία του μηχανικού συνόλου είναι πολιτισμένη για τα δεδομένα των diesel κινητήρων, στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Εδώ αξίζει να θυμηθούμε πως το συγκεκριμένο μοτέρ, το 2005 είχε κερδίσει το βραβείο «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς» στην κατηγορία 1,0- 1,4 λίτρα. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μηχανικό σύνολο που στην προκειμένη περίπτωση και με την εξέλιξη που έχει δεχτεί από τότε μέχρι και σήμερα, και την προσθήκη του συστήματος start&stop, έχει απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς οι εκπομπές CO2 είναι περιορισμένες στα 98 γρ./ χλμ.

    IMG_5860                                     IMG_5864

    Συνολικά το Swift είναι ένα μοντέλο που αξίζει να δει κανείς από κοντά και να το οδηγήσει για να εκτιμήσει τις χάρες του από πρώτο χέρι. Ο κινητήρας μπορεί να ακούγεται «λίγος» για κάποιους που κρίνουν αυστηρά την απόδοση των 75 ίππων (το ίδιο σύνολο σε άλλες εφαρμογές παρουσιάζεται έως και με 95 ίππους) αλλά στην πράξη είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του Swift με τον diesel κινητήρα των 1,3 λίτρων είναι 165 χλμ./ώρα. Διατίθεται και χωρίς το σύστημα start&stop που εμφανίζει εκπομπές CO2 101 γρ./χλμ. και επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας 90,90€. Ο κατασκευαστής κάνει λόγο για μικτή κατανάλωση της τάξης των 4,4 λίτρων για κάθε 100 χλμ. σε αστικό περιβάλλον και αυτή είναι μια τιμή που εύκολα θα δει κανείς εκμεταλλευόμενος τις χάρες του εξαιρετικού κινητήρα. Σε συνδυασμένη χρήση, η κατανάλωση είναι 3,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. και αυτό σημαίνει πως ο οδηγός που είναι «προσεκτικός» με το γκάζι, θα ανταμειφθεί με τεράστια αυτονομία έχοντας γεμίσει το ρεζερβουάρ των 42 λίτρων του αυτοκινήτου.

    IMG_5698

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

     Swift 1.3 DDiS
    Κυβισμός1.248 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς75 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή19,4 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO298 γρ./χλμ
    Μήκος3,850 μέτρα
    Πλάτος1,695 μέτρα
    Ύψος1,6810μέτρα
    Μεταξόνιο2,430 μέτρα
    Βάρος1.065 κιλά
    Χώρος αποσκευών211 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.4 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.4 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.8 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα12.7″
    Τελική ταχύτητα165 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 14.510€

    IMG_5853IMG_5854 IMG_5856 IMG_5863 IMG_5862 IMG_5861

    Σχόλια

    Σχόλια