Motornews Test: Renault Mégane 1,5 dCi 110

    Με ανανεωμένη εμφάνιση και έναν εξαιρετικό κινητήρα diesel τόσο σε απόδοση όσο και σε οικονομία, το Mégane αποτελεί αναμφισβήτητα μια πολύ καλή και ολοκληρωμένη επιλογή αγοράς

    Η στρατηγική της Renault να δώσει έμφαση στην εξέλιξη πετρελαιοκινητήρων χαμηλού κυβισμού, έχει ήδη αποδώσει καρπούς, μιας και το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο έχει εκτιμηθεί τόσο από τις Dacia και Nissan (εταιρίες του ίδιου ομίλου), όσο και από τη Mercedes. Στην περίπτωση του ανανεωμένου Mégane, ο energy dCi 110 των 1,5 λίτρων αποτελεί ισχυρό ατού, αφού σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, χαμηλές εκπομπές CO2  (90 γρ/χλμ που εκτός των άλλων μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας) και το σημαντικότερο, πολύ χαμηλή κατανάλωση. Συνυπολογίζοντας τη γνώριμη (από το 2008 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Mégane ΙΙΙ) πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλά και την άνεση που προσφέρει το hatchback της Renault, σίγουρα κατατάσσεται ψηλά στη λίστα των επίδοξων αγοραστών.

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

     Το επίκαιρο στην όψη Mégane, ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, με το επιβλητικό λογότυπο, τις νίκελ λεπτομέρειες και τα LED φώτα ημέρας. Θα λέγαμε οτι σχεδιαστικά, ισορροπεί αρμονικά μεταξύ μοντέρνου και κλασσικού× μια ισορροπία που εκτιμάται από το target group στο οποίο στοχεύει. Το σχήμα του, αν και γνώριμο, καταφέρνει να μην περνά απαρατήρητο. Παρά το ογκώδες αμάξωμα που ζυγίζει 1.215 κιλά, το Γαλλικό μοντέλο υστερεί παραδόξως σε χώρους, κυρίως για τους πίσω επιβάτες. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο και στον χώρο αποσκευών, όπου τα 372 λίτρα (+33 λίτρα κρυφός χώρος κάτω από το δάπεδο αποσκευών), είναι υπεραρκετά για ολιγοήμερες εξορμήσεις, ενώ για πιο απαιτητικές καταστάσεις, η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργεί έναν ενιαίο χώρο 1.162 λίτρα.

    megane-trunk

     Ο οδηγός θα εκτιμήσει την πολύ καλή και άνετη θέση οδήγησης και ίσως να μη δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε κάποιες μικρές εργονομικές αδυναμίες των χειριστηρίων. Τα υλικά κατασκευής που συναντάμε στο εσωτερικό είναι πολύ καλής ποιότητας, υπενθυμίζοντας στους επιβαίνοντες την έμφαση που έχει  δώσει η Renault στον τομέα αυτό,ž γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την απουσία τριγμών και θορύβων. Δυστυχώς, η σχεδίαση του ταμπλό  δεν καταφέρνει να κρύψει την ηλικία της, αν και ενσωματώνει αρκετές ηλεκτρονικές ευκολίες (Bluetooth / USB car kit & music player, trip computer κ.α.). Σίγουρα, πολλοί θα περίμεναν μια όμορφη οθόνη αφής και ένα εύχρηστο σύστημα πλοήγησης στον βασικό εξοπλισμό, ωστόσο στην περίπτωση του νέου Mégane, αυτά βρίσκονται στη λίστα των extra.

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

     Το μεγάλο ατού του νέου Mégane, είναι αναμφισβήτητα ο εξαιρετικός του κινητήρας (Energy dCi 110), που καταφέρνει να συνδυάζει αρμονικά απόδοση, οικονομία και χαμηλές εκπομπές CO2, αποτελώντας σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Με τη γλώσσα των αριθμών, ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού των 1,5 λίτρων, αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 στρ/λεπτό και 26,5 Kgm ροπής στις 1.750 στρ/λεπτό. Ταυτόχρονα, οι τεχνολογίες Stop&Start και θερμοδιαχείρισης (σύστημα που μειώνει τον απαιτούμενο χρόνο ώστε ο κινητήρας να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας) συντελούν τα μέγιστα, τόσο στην εξοικονόμηση καυσίμου (3,5 λίτρα/100χλμ), όσο και στον περιορισμό των εκπομπών CO2 (90 γρ/χλμ). Στην πράξη πρόκειται για ένα εξαιρετικό μηχανικό σύνολο που προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις (12,1″ για τα 100 km/h από στάση & 190 χλμ./ωρα μέγιστη ταχύτητα) στο σχετικά βαρύ αμάξωμα, τη στιγμή που η κλιμάκωση του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, έχει ταιριάξει άριστα με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστική είναι η άνεση που επιδεικνύει το νέο Mégane, όπου με σύμμαχο την υψηλή ροπή και φυσικά το κιβώτιο ταχυτήτων, δε δείχνει να δυσανασχετεί στο σταμάτα– ξεκίνα του κυκλοφοριακού χάους της πόλης, ενώ μπορεί να ταξιδεύει ακούραστα στο εθνικό δίκτυο με 120 χλμ/ώρα με μόλις 2.100 στρ/λεπτό και ελάχιστη κατανάλωση.

    megane-in-2

     Ο τομέας που παραδοσιακά η Renault τα καταφέρνει πολύ καλά, είναι αυτός της οδικής συμπεριφοράς. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του Mégane dCi 110. Έχοντας ως γνώμονα την ασφάλεια και την άνεση, η Renault χρησιμοποίησε τριγωνικά ψαλίδια σε γόνατα MacPherson στον εμπρόσθιο άξονα, ενώ για πίσω επέλεξε ημιάκαμπτο άξονα. Η ρύθμιση των αναρτήσεων σε συνδυασμό με τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας (ESC) & αντισπιναρίσματος (ASR) που βρίσκονται στον βασικό εξοπλισμό, εξασφαλίζουν μια πολύ καλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, που ισορροπεί μεταξύ ουδετερότητας και υποστροφής. Παράλληλα, οι κακοτεχνίες των δρόμων δεν αποτελούν εμπόδιο στη διατήρηση της άνεσης των επιβατών, καθώς αποσβένονται εξαιρετικά.  Η αίσθηση του τιμονιού με την ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση είναι ικανοποιητική, ενώ και η πληροφόρησή του κυμαίνεται σε αντίστοιχα επίπεδα. Αν μη τι άλλο, δεν εμφανίζει αυτή την ενοχλητική- αποστειρωμένη αίσθηση που έχουμε συναντήσει σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και μάλιστα βελτιωμένη σε σχέση με τον προκάτοχό του, ωστόσο δε φτάνει τα γερμανικά πρότυπα. Σε ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 130 χλμ/ώρα, η απουσία αεροδυναμικών θορύβων και η σταθερότητα που επιδεικνύει το νέο Mégane, δίνουν μια εξαιρετική αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης στον οδηγό. Παρ’ όλα αυτά, αν για τον οποιοδήποτε λόγο τα χιλιόμετρα αυξηθούν, τα πράγματα αλλάζουν και εμμέσως καθίσταται σαφές ότι ο sport χαρακτήρας… απουσιάζει. Άλλωστε η ίδια η Renault προσφέρει σε αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω, την έκδοση GT-line με sport ανάρτηση και τροχούς 17” (205/50 έναντι των 205/55/R16 της έκδοσης Progressive της δοκιμής μας). Τέλος, τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους 280 mm εμπρός, τους συμπαγείς 260 mm πίσω και το ABS με υποβοήθηση στο απότομο φρενάρισμα (AFU), αποδείχτηκαν δυνατά και ακούραστα, χωρίς να προβληματίσουν σε οποιαδήποτε φάση της δοκιμής.

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

     Συνολικά, πρόκειται για μια πρόταση από τη Renault, άριστα ευθυγραμμισμένη με τις απαιτήσεις της εποχής.  Mε εξαιρετικό και απίστευτα οικονομικό κινητήρα, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και πολύ καλή και άνετη οδική συμπεριφορά, το ανανεωμένο Mégane dCi 110 δηλώνει παρόν και μπορεί πλέον να κοιτά κατάματα τον ανταγωνισμό.

    Γιώργος Αραμπατζής

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.461 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς110 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή26.5 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO290 γρ./χλμ
    Μήκος4,302 μέτρα
    Πλάτος1,808 μέτρα
    Ύψος1,471 μέτρα
    Μεταξόνιο2,641 μέτρα
    Βάρος1.215 κιλά
    Χώρος αποσκευών372 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης3.9 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.2 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.5 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα12,1″
    Τελική ταχύτητα190 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 19.250€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια